[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:48

Ik vind het niet erg als mensen iets lenen of gebruiken.. maar als je ziet dat het al in gebruik is heb ik er helemaal geen woorden voor.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:54

als ze iets lenen niet, maar als ze iets half opmaken wel...
;)
maar, gebruik je niet eigen emmer dan? doe ik wel voor dids voer, eigen bakkie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 08:37

Goedemorgen

Wat raar, als je ziet dat een emmer gevuld is, laat je die toch staan?? Stel dat er voer in zit met medicijnen en je gooit dat gewoon bij een andere emmer in. Dat doe je gewoon niet. Ook van je tape of wat dan ook horen ze af te blijven. Ik ben toch wel heel blij dat ik dat soort ellende niet meer heb. Stalgenoten kunnen natuurlijk gezellig zijn, maar doorgaans.....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 08:40

verder vind ik het wel gezellig hoor, stalgenootjes :D
hoewel ik ze zelden zie, want de meeste hebben paarden snachts op stal, en ik moet dan die wei in die bijna helemaal achteraan ligt :))

zometeen naar stage, vandaag vergadering.. dat houdt in.. dat ik een stuk moet presenteren, en moet notuleren := zenuwen

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:37

Ik kan me levendig inbeelden dat stalgenootjes leuk zijn, maar soms vervelend.

Wat ik laatste meemaakte (mijn pony's staan bij mijn pa aan huis): Ik was mijn longeer cirkel aan het zetten. Komt er opeens een vader met 2 kleine kindjes de wei in. Ze wilden met een vliegtuigje gaan spenen en keken heel boos toen ik zei dat ze op privé terrein waren. Ze dachten dat het wel even kon.
Ik ga toch ook niet in hun tuin met mijn pony. En stel dat die knaapjes eens zonder papa de wei inkomen en er gebeurt wat. Dan is het nog mijn schuld ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:48

Hihi, en ik ben juist heel blij met mijn stalgenoten :D
Erg fijn voor trainen, wedstrijden en verzorgen van paarden doen we ook samen.
Je moet idd alleen wel je spullen wel goed opruimen/weg leggen want anders gaat er een paard er mee vandaar wanneer ze los op stal staan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:17

Ben ik weer.

Idioot dat zo'n vader zo reageert. Is priveterrein, hebben ze toch niets te zoeken. Zou leuk zijn als iedereen er ook zijn honden ging uitlaten. :+

Net trailer en paarden gewogen. Trailer weegt 1080, Rembrand 600 en Amerigo 220. Had van beide beessies verwacht dat ze iets lichter zouden zijn, zijn namelijk niet dik. Kan ribben zien bij longeren.

Nou, ik ga boodschappen halen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:35

VanHuisUit schreef:
Wel een goede route verkend (= eind met hond gelopen) voor volgende week, want dan nemen we wagen plus poowns mee naar soort van recreatiebos waar flinke grote parkeerplaatsen en redelijke verkeersluwe weggetjes zijn. Plan is rustig te gaan oefenen / stappen evt wat draven met tweespan, ben reuze benieuwd.

Klinkt erg leuk, VHU. Ben ook heel benieuwd hoe het gaat. Maak je foto’s? :)
Wow, leuk geldnieuws, hihi.
Nouvel schreef:
ik spam even een topic, omdat ik nog steeds geen spullen en geen geld terug heb ontvangen, hoop dat iemand me kan helpen!
[FZ] Mensen met koop-/verkoop ervaringen met Daan_Romi?

Sorry, Nouvel. Ken de hele bokker niet. Succes verder. Hoop dat je toch nog je geld terugziet. Kun je het niet via de bank terugboeken (of zeg ik nu iets heel raars? :o)

Hier gelukkig geen last van vervelende stalgenoten. Wij hebben gewoon onze eigen kast op de boerderij.

Boodschapse Tine!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:16

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:14

@Tine, vind 220 voor Amerigo al aardig licht hoor. Onze Freddy is gewogen toen hij gecastreerd werd, omdat hij zo ielepielig is wilden ze beslist geen risico nemen met castreren, die was toen 165 kg maar en dat is echt een sprietje. Alwyn en Snuit werden door de DA geschat op 300 kg,(toevallig net gevraagd ivm ontwormen, je moet ze natuurlijk wegen wil je het zeker weten maar dat is wat hij zei). Zijn wel een soort beertjes, ik zie geen ribben :o
@Poeltje, zal fototoestel meenemen dinsdag. Wat een heerlijke foto's van Nijkerk!

Net echt lekker gedressuurd met Alwyn. Zo'n dik half uur in de wei. Veel stap, ook stukjes draf. Gaat me vooral om dat hij mooi buiging leert te nemen op voltes, goed bochten door dat soort dingen. Hij luisterde ook heel goed naar zweep aan binnenkant als ondersteuning. En het lukte mezelf ook goed met een hand en dan zweep er tegenaan leggen. Had echt het gevoel dat ik 'echt' aan het dressuren was, erg leuk.

Volkomen belachelijk als mensen aan je spullen zitten en op je eigen terrein komen. Sinds wij een imker achter op het land hebben staan hebben we daar geen last meer van :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:02

leuke foto"s van pepie en sjors,wat een gave tandem.
tja kids in de wei, maakt mij ook nooit blij,als er wat gebeurt ben je zelf aansprakelijk,terwijl ze er niet mogen komen.
vandaag tiamo eens een hoofdstelletje in gedaan,hij dacht dat het bit iets lekkers was,dus dat ging heel makkelijk :9
en maar kauwen op het bit...
daarna stukje gewandeld en ho en stap geoefend,wat voelde hij zich stoer.
sunrise maar eens zonder zadel gereden,weer voor het eerst sinds een maand te pony(gaat nu super goed met me, medicijnen slaan eindelijk aan)
nouvel: wanneer heb je weer eens les aan de lange lijnen in de bosmanege? wil graag eens komen kijken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:52

VanHuisUit schreef:
@Tine, vind 220 voor Amerigo al aardig licht hoor.

Is natuurlijk ook licht, daarom heeft ie ook best moeite met een kar van 125 kg. Maar omdat hij niet dik is, had ik verwacht dat het max 200 zou zijn. Maakt verder niet uit hoor. Ik ontworm eigenlijk niet, mestonderzoeken zijn steeds goed, maar het is wel handig om het nu zeker te weten. Ik heb wel zo'n meetlint, maar als dat niet helemaal op de goede plek ligt scheelt het gelijk al heel veel kilo's.

De kar is helaas nog niet klaar, kan hem als het goed is zaterdag ophalen. Maar komende dagen wordt het toch niet echt menweer vrees ik. Ik hoop dat het mee gaat vallen, morgenavond Sint Maarten lopen hier, anders is het ook zo sneu voor de kinderen.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:21

Ja, dat excelsior tuig is echt geweldig. Prima pasvorm, lekker soepel leer en het blijft ook bij intensief gebruik heel mooi.
Verder lees ik over gewogen paardjes (en trailer ;)) een kar die nog niet klaar is, maar dat die de komende dagen ivm het weer toch niet gebruikt had geworden, gave tandemfoto's en zenuwen voor een presentatie.

Hier ook zenuwen. Ik geef zelf grondwerklessen met mn eigen paardje of met een paardje van de klant. Maar nu op een pensionstal is er een hoop animo maar veel mensen weten nog niet wat NH nou precies inhoudt. Dus maar aangeboden om dan een klein demo'tje te geven, gewoon bij waar mijn eigen paardje nu op stal staat. Ik zal dan werken met een volledig groene shet, mijn 2-jarige shet, een Friesse merrie en natuurlijk ook met Sunny.
Die groene, de tweejarige en de Fries, daar maak ik me absoluut niet druk over. Dat zal geheid goedkomen, die gaan keurig volgens het boekje reageren, ook als ik me zenuwachtig sta te maken. Sun wordt een heel ander verhaal. Als ik me zenuwachtig maak, als ik niet 100% zeker van mn zaak ben, dan doet hij niets voor me en trekt hij gewoon zn eigen plan. En als er zoveel mensen staan te kijken.... brrr....
Zal in elk geval een goede oefening voor mij zijn, zo moeten we het maar bekijken ;)

Groetjes, lacuna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:14

VHU, hoe hebben ze freddy gewogen voor zijn castratie?

Millanka, wat voor sulky ga je halen?

Laura, jeetje wat stom zeg! snap niet dat iemand zoiets doet.
als je een volle emmer ziet dan doe je er toch niks mee? dan laat je hem toch staan.

Rafiki topic :D :D
[KS-ITP] Rafiki, klein maar stoer modderig mannetje

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:51

Is dat http://www.horseshopinternational.nl/pr ... 468d764f91 dit tuig?

[EA-TK-AP] Sulky, tuig en nog veel meer!

dit is de sulky die ik heb/ga kopen. Heb de helft al betaald, dus ik ga sowieso niet hierop terug. hij zag er echt heel goed uit, stond binnen daar en verder is het lamoen bijna niet verbogen, volgens mij ga ik er niet eens echt last van krijgen maar ik ga hem sowieso wel proberen terug te buigen...

Rafiki is zo een leuk mannetje! Ziet er lekker smerig uit, hoe oud is Rafiki nu?

Erg onbeschoft Laura, zou er ook wel even wat zeggen. Vooral niet met slechte gedachtes erop af want je moet nooit van het slechtste uit gaan maar je komt er snel genoeg achter of iemand het uit lakheid heb gedaan of perongeluk (2e kan ik me eigenlijk niet voorstellen?)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:55

hihi we keken naar dezelfde sulky manon hihi :P..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:58

Hihi helaas was ik je voor Laura. Maar ik denk niet dat jou paardjes ervoor kunnen. Een pony van 1,15 heeft ervoor gelopen en dat was echt MAX werd mij verteld. Het was ook echt een shetlander sulky'tje.

edit

mijn laatste 2 muisjes gaan trouwens weg (naar een goed huis!) als iemand interesse heeft. Ik heb er een terrarium en voer bij, en heeeel veel spulletjes. kan eventueel zelfs gratis voor een super goed huis en dan stop ik er voorlopig even mee.
Laatst bijgewerkt door Mastrootje op 10-11-10 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:04

Citaat:
VHU, hoe hebben ze freddy gewogen voor zijn castratie?
Freddy is gecastreerd op de kliniek, daar hebben ze een weegschaal. Ik heb hem toen daar laten castreren en een paar dagen laten staan.

@Laura, zou jij wel weer een hshp sulky willen dan? @Milanka, ik had er ook zo een toen ik net begon met Alwyn (1.15/6 plm). Sim paste er ook voor. Ik had een verlengd lamoen genomen, zodat Alwyn er ook voor kon. Maar met Alwyn ervoor vond ik het niet ideaal, niet zozeer qua lengte Alwyn of het evenwicht, dat was goed in te stellen, maar meer dat de verhouding met over de pony heenkijken zoek was. Sim paste er goed voor, jouw poown vast ook! Fijn hoor dat je er een hebt gevonden.

@Tine, het wordt inderdaad slecht weer he. Han heeft morgen ook St-Martinus met school, altijd erg gezellig. Ze vieren het hier in Rotterdam niet, maar met de school doen we het wel. Incl. wandeling door Kralingse Bos (altijd errrug spannend) met zelf gemaakte lampions (die altijd half verwaaid of in de fik weer terugkomen :+ ).

Wat is Rafiki een scheetje <3 hij heeft net zo'n soort uitstraling als Freddy toen die een half jaartje was.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:19

VHU: Fijn om dat te horen :D Ben blij dat ik uiteindelijk iets heb gevonden wat echt goed is voor Tijger's formaat, en ik hoop dat het goed gaat met in evenwicht brengen, want daar zie ik wel tegenop... Ging dat goed bij jou?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:27

oeh lacuun! spannend! :D
joh, anders kun je meteen uitleggen dat je dus zenuwen hebt, en sun zo gevoelig is dat ie dan meteen 't schijt aan je krijgt ;) :P

:wave:
wat een drukke dag gehad.. zo met ventje mee geloof ik, die moet sleutelen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:34

MOet zeggen dat mijn pirouette perfect lag achter Sim (maar daar kun je niet met z'n tweeen op zitten). Die andere neigde soms naar wat naar voren 'kiepen', maar dat kwam door het langere lamoen, lag op zich best wel goed hoor. Ik neem aan dat je er geen uuuuuuren mee gaat mennen. Het in evenwicht zetten is kwestie van geduld en rustig aan experimenteren. Zet eerst alles maar op het middelste gaatje, zie maar wat er gebeurd. Als je naar voren schuift vanaf de zitting dan kun je wat met het lamoen klooien of met het stoeltje. HEt lastige is dat je pas merkt of het in evenwicht zit als je erop zit :+ en als je dan met z'n tweeen erop gaat is het soms ook weer anders.
Maar gaat vast wel goedkomen :j
Je kunt losse onderdelen bestellen bij de tweewieler he, stel dat het je niet lukt het lamoen wat rechter te zetten. Vond het een prima wagentje hoor om zo mee te beginnen met die maat pony's. Let erop dat je je strengen strak genoeg zet, ik heb met Sim ook een keer gehad dat het lamoen half uit het ligtoog schoot. Als je hem er goed strak in de strengen voorzet, kan dat niet gebeuren.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:43

Naaltje schreef:
oeh lacuun! spannend! :D
joh, anders kun je meteen uitleggen dat je dus zenuwen hebt, en sun zo gevoelig is dat ie dan meteen 't schijt aan je krijgt ;) :P

Ja, ik ga natuurlijk ook het een en ander uitleggen over "spiegelen" enzo, en ach tis voor een groep mensen die ik allemaal wel een beetje ken. En ik zorg dat de emmer rotte tomaten buiten bereik is :+
Dus zolang mijn pony niet probeert over de heining van 1.30 hoog te springen omdat hij absoluut niet met mij in 1 paddock wil staan zal het allemaal wel goedkomen, haha.

Millanka:
Ja, dat is inderdaad dat tuig :D
Mja... als jij het nou ook koopt, en naaltje heeft het, en mn vriendin koopt het ook voor haar shet...
Dan moet ik straks weer op zoek naar een ander, exclusief tuig voor mijn stoere man, haha!
trouwens, voor wat betreft jouw muisjes...
Ik ben nog op zoek naar een heel goed huis voor een koppeltje cavia's (vrouwtjes) met kooi en voer...
Ruilen? ;)

Tjee, das ook brutaal. Daar zou ik inderdaad ook ff wat van zeggen Laura. Kijk, als het nou gewoon voer is, kan ik me nog ergens indenken dat je het bij elkaar gooit zonder erbij na te denken. Maar voer met poeders en spul eroverheen, weet jij veel wat dat voor spul is?! Daar moet je gewoon vanaf blijven.

En dan lees ik ook nog over brutale mensen met kinderen en vliegtuigjes in een weiland. Bah, t moet toch niet gekker worden.

Nou, ik ga nog even mijn piano mishandelen ;)
Sorry voor de herrie alvast haha!

Groetjes, Lacuna

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:08

haay iedereen, daar ben ik ook weer even tussen de tentamens door:)

@ tine, ik vind het gewicht van jouw paard en pony zeker niet zwaar, en ze zijn ook zeker niet te dik in mijn ogen.

@ laura, wat vervelend dat er iemand aan je spullen zit zonder het te vragen.

@nouvel, wat vervelend van die spullen zeg!

@ milanka, fijn dat je een sulky en tuig gevonden hebt.

@ poeltje coole foto's ik kan nu al niet wachten tot volgend jaar haha, doen jullie ook mee in houten?

@ VHU wordt leuk voor je zoontje in het kralingse bos, dan is hij vlak bij mijn school haha, arm manneke morgen wordt et echt uien weer.

de pony's hebben een week vrij, kan ik me even concentreren op mijn examens.

ik wordt echt knettergek, een jongen heeft een verrassing voor mij in petto, maarja hij wil natuurlijk niet zeggen wat......

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:36

altijd leuk marrianne xD
succes met je examens :)

zo, ik ga zo naar stal, en hopelijk wil m'n fotomensje nogsteeds mee :o
wilden rondje mennen, maar dat laten we varen denk ik. Hoop nu dat we wat vd-bos fotos kunnen maken. Vind het buiten zo mooi met al die kleurtjes :+:

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:47

Nee je was me niet voor hihi ;).. ik zag er vanaf ;)

VHU: ik twijfel heel erg ze lijken me wel steviger dan voorheen, maar denk toch dat ik verder kijk voor een ander.

Succes met de examens