Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
L_Rivaldo schreef:op de site hierboven zag ik deze tekst:
De dressuurproef bestaat uit een aantal verplichte oefeningen, zoals halt houden, achterwaarts, stap, draf en uitgestrekte draf. Ook worden er figuren gereden, zoals een volte. Bij dressuur zit de koetsier in pak en met hoge hoed op de bok van de koets met achterop de grooms als niet bewegende beelden. De dressuurproef duurt ongeveer 10 minuten.
Moet je al gelijk in de b achterwaarts?
Een hoge hoed mag of moet? (ipv cap?)
lienepien610 schreef:Ik denk dus dat dit ook een stukje is wat voor klasse 4 bedoeld is.
In de dressuur klasse B hoef je nog niet achteruit. Als je samengesteld bedoeld, klasse 1 (enkelspan iig) moet al wel achteruit.
Hoge hoed mag, echter ben jij een vrouw dus mag je iets anders leuks verzinnen. Een cap wordt geadviseerd maar is niet verplicht. In de vaardigheid bij SGMW per 1-04-2010 echter wel. Dit zijn de regels die ik ken voor SGMW, de dressuur/vaardigheid apart weet ik niet, heb ik (nog) niet doorgelezen.
Jazeker! Vind het er zo goed uitzien, leuk hoor. Vroeg me wel af hoe kort je de pony's voor de wagen hebt staan, op die ene foto lijkt het net of het achterbeen tegen het voorwiel aankomt (bijna).Citaat:oranje is wel gaaf bij schimmels vind ik! steekt mooi af naar mijn mening
maarja blauw is natuurlijk erg mooi
had je mijn topic al gezien VHU?
Naaltje schreef:en ik wil diddle een keer voor de kar, maarja.. de wei rijd ik kapot nu..
doen jullie trouwens van die kalkoenen in met wedstrijden buiten?... *in 't hoofd gehouden dat ik van het jaar een wedstrijd wil rijden*