[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:50

Nee ben het nu ook zo goed als zat dat weer, zeker nu er juist mensen tijd hebben voor een buitenritje, maar met die gladheid enzo nog niet verstandig.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:05

L_Rivaldo schreef:
op de site hierboven zag ik deze tekst:
De dressuurproef bestaat uit een aantal verplichte oefeningen, zoals halt houden, achterwaarts, stap, draf en uitgestrekte draf. Ook worden er figuren gereden, zoals een volte. Bij dressuur zit de koetsier in pak en met hoge hoed op de bok van de koets met achterop de grooms als niet bewegende beelden. De dressuurproef duurt ongeveer 10 minuten.

Moet je al gelijk in de b achterwaarts?
Een hoge hoed mag of moet? (ipv cap?)

Wat mij opviel in de reglementen van de KNHS die nu nog gelden, is dat het hele reglement is geschreven vanuit klasse 4. Daaronder staat dan vaak een regel: In klasse 1 t/m 3...
Ik denk dus dat dit ook een stukje is wat voor klasse 4 bedoeld is.
In de dressuur klasse B hoef je nog niet achteruit. Als je samengesteld bedoeld, klasse 1 (enkelspan iig) moet al wel achteruit.
Hoge hoed mag, echter ben jij een vrouw dus mag je iets anders leuks verzinnen. Een cap wordt geadviseerd maar is niet verplicht. In de vaardigheid bij SGMW per 1-04-2010 echter wel. Dit zijn de regels die ik ken voor SGMW, de dressuur/vaardigheid apart weet ik niet, heb ik (nog) niet doorgelezen.

Ik kwam ook helemaal blij buiten, de bovenlaag van de grond was ontdooit! Morgen rijden! Tot ik een flinke hagelbui over me heen kreeg en op tv zag dat er vannacht/morgen nog veel meer sneeuw aankomt.. Potverdikkie, heb al een maand niet meer kunnen rijden!!! :(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:22

fearofthefox schreef:
Vandaag na lange tijd weer gereden met Coco en Lola.
Ik had het niet verwacht maar wat waren de dames braaf!

Leuk ! Heb er echt zin in, nu maar hopen dat ik blijf staan op die kar :D :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:45

Hier nog een oude taart van 40. Voel me haast bejaard als ik die leeftijden zo lees.

Vanmiddag weer lekker gemend met alletwee. Wel beide keren flinke hagel en sneeuw op mijn dak gekregen, maar het was lang zo koud niet als gisteren gelukkig. Vanmorgen was het wel heel erg glibberen om ze in de bak te laten lopen. Doodeng, zoveel mogelijk op het gras (tuin, niet zo goed, maar ja, wilde ze wel buiten hebben lopen).

Ze liepen allebei super. Hopen dat het zo blijft, want zondag met paard wedstrijd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:11

Ik wordt 30 in juni ook al weer een van de ouderen hier zo te lezen. Ik heb zondag gemend en nu is alles weer bevroren en koud, bah.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:20

ik ben 35 overigens maar voel me vaak 60 8-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:25

oef zo te lezen hoor ik hier bij de jongste :P 18 jaartjes

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:29

lienepien610 schreef:
Ik denk dus dat dit ook een stukje is wat voor klasse 4 bedoeld is.
In de dressuur klasse B hoef je nog niet achteruit. Als je samengesteld bedoeld, klasse 1 (enkelspan iig) moet al wel achteruit.
Hoge hoed mag, echter ben jij een vrouw dus mag je iets anders leuks verzinnen. Een cap wordt geadviseerd maar is niet verplicht. In de vaardigheid bij SGMW per 1-04-2010 echter wel. Dit zijn de regels die ik ken voor SGMW, de dressuur/vaardigheid apart weet ik niet, heb ik (nog) niet doorgelezen.

bedankt voor de tip van de regels!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:37

nou kom net terug van school, wat een fiasco :n
wat al een keer gebeurt was, gebeurde dus weer.
we kregen de toets voor onze neus. en jahoor weer de verkeerde toets :S
toen kwam de hoge pief er dus aan, jaa we gaan hem opnieuw kopieren.
ik wist al dat dit geen succes is, aangezien dat een uur duurt. vorige keer dus inderdaad gewacht, maar toen kregen we een extra herkansing.

nou dat zou nu ineens niet meer mogen, gelukkig waren andere klassen al naar huis gestuurd. dus heb ik gezegd dat ik het er niet mee eens was dat wij dan wel de toets zouden maken en geen extra herkansing zouden krijgen.
dus toen mochten we uiteindelijk allemaal naar huis.
voor mij niet zo erg, ik had toch niet goed geleerd.
maar baal wel, heb de pony's niet kunnen doen vandaag voor iets dat niet doorging :S

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:44

Zo dat is slecht geregelt van je school, echt balen :oo

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:46

ja echt heel erg. is dus al de 2e keer dat dit gebeurt.
echt belachelijk ik ben best wel pissig

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:54

belachelijk inderdaad, stel je had helemaal super geleerd en je was helemaal voorbereid en alles. ga je een klacht indienen? :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:00

ja ik ga wel een boze brief schrijven naar de examencommissie.

kom er net achter dat ik mijn keuzevak heb afgesloten met een 8 :D:D:D
super

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:18

Dat is wel weer een lichtpuntje :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:25

die rottige bonte knol van mij heeft de bucas deken van zn vriend gesloopt _-:( de staartflap hangt er heul zielig bij.
ik ben echt des duivels :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:31

@Jelle: dat is vervelend, maar nog wel te repareren.

@Marianne: jammer, maar goed wel nog een herkansing dus.

Ik word 34, geen probleem mijn man wordt 40 dus nog altijd piep.
Ik voel me wel zeker 80 momenteel, pffff.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:41

ja das zeker een lichtpuntje :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:35

Citaat:
oranje is wel gaaf bij schimmels vind ik! steekt mooi af naar mijn mening
maarja blauw is natuurlijk erg mooi
had je mijn topic al gezien VHU?
Jazeker! Vind het er zo goed uitzien, leuk hoor. Vroeg me wel af hoe kort je de pony's voor de wagen hebt staan, op die ene foto lijkt het net of het achterbeen tegen het voorwiel aankomt (bijna).
Wat ongelovelijk stom zeg van die toets. Als docent kan ik daar heel boos over worden. Doe je er alles aan om je studenten goed voorbereid naar het tentamen te krijgen (ga ik dan maar even vanuit) kopieeren ze de verkeerde toets }>

@fearofthefox fijn zeg dat ze goed liepen!

Net terug van koetsiersbewijs. Is toch echt wel supernuttig hoor. Heb er toch al heel veel van geleerd.

Enne.... Alwyn heeft een halstertje met oranje en rose/rood, erg gaaf 8-) Begin van ons kleurengedoetje :+

En wat betreft leeftijd...durf het haast niet te zeggen.... maar ik ben 46 :o voel me niet zo hoor :D ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:59

:wave:
balen van de toets marrianne! :\ zoiets zouden ze bij ons ook wel kunnen flikken :P
wel super van je 8!

lig nog van 'n magnum te genieten, net thuis vanaf vriendje :)
had hondje bij van ons, die is voor t eerst in de bus en trein geweest :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:58

@ vhu en niet eens een berichtje achter gelaten -O- haha

pony's staan inderdaad kort voor de wagen, op marathonstand zeg maar :P maar ze komen niet met hun benen tegen de achterkant hoor, dan hadden we het allang gemerkt.

zo ik ben alweer op school, wat is het vroeg, heb nogal slecht geslapen vanacht en nu lekker aan tarsp :7

@ naaltje lekker he zo'n magnum, als ik dat eet moet ik maar even niet denken hoeveel calorieën daarin verwerkt zitten haha.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:00

ik doe niet aan calorieen denken O:) ben gewoon een veelvraat, zéker in toetsweken als ik ook nog zit te stressen om andere dingen..
loop ook op brandstof van energy-drink.. die dingen zijn ook killing..
volgende week ga 'k hardlopen :j

en ik wil diddle een keer voor de kar, maarja.. de wei rijd ik kapot nu..
doen jullie trouwens van die kalkoenen in met wedstrijden buiten?... *in 't hoofd gehouden dat ik van het jaar een wedstrijd wil rijden :D *

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:20

Ja ik rij buiten altijd met kalkoenen. Merk toch wel dat ze daar wat zekerder van worden.

Nou ik moet naar de tandarts -O- Daarna de pony's wassen en vlechten voor morgen.
Pfff wordt weer een druk dagje !!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:22

Ben weer aan het werk :\ zit nog met een restje problemen na het uitvallen van een satteliet woensdagavond......

Vanavond de kat ophalen bij de DA (was daar voor bloed onderzoek) en de aanhanger ophalen.
Morgen mijn nieuwe sulky afhalen :D

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:24

Naaltje schreef:
en ik wil diddle een keer voor de kar, maarja.. de wei rijd ik kapot nu..
doen jullie trouwens van die kalkoenen in met wedstrijden buiten?... *in 't hoofd gehouden dat ik van het jaar een wedstrijd wil rijden :D *

Aleen als het nat is en je over gras rijdt ..
en dan ligt het er nog aan hoeveel asfalt je tegen komt voordat je bij de hindernissen bent ..
met kalkoenen op asfalt loot het niet fijn omdat je dan het afrolmeganisme verder verstoort.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:29

Goeiemorgen allemaal!
Gisterenavond les gehad in de binnenbak die elke donderdag gebruikt wordt door de menners van de vereniging. Was voor mij de eerste keer daar, en voor Sun zn tweede keer in een binnenbak. Daar aangekomen stonden er al wat mensen, dus rustig mn karretje in elkaar geschroefd, en de pony aan uitladen. Helpende handen alom, dat is volgens mij echt iets typisch menners :)
Terwijl we naar de bak wandelden viel het me echter op dat ik de enige was met kar en pony. Toen werd duidelijk dat de rest erbij was om mijn pony eens voor de kar te zien. *slik* Daar had ik helemaal niet op gerekend haha!
Gelukkig deed mn Sunny waar hij het best in is: Als ik even het gevoel heb van "oh als we dit maar kunnen" laat hij me nooit in de kou staan. Hij liep ontzettend goed! Wilde met mn instructrice werken aan halsstrekken, want hij wil niet voldoende zakken, maar met een paar aanwijzingen zaten er prachtige stukken bij waarbij zn neus tot bijna op de grond zakte. Zo ver dat ik bang was dat hij misschien zou gaan rollen haha.
Ook aan het eind van de les, ik mocht hem nog even laten rollen in het lekkere zand, dus halstertje af en lekker laten rollen. Waarop de mensen aan de kant vragen "krijg je hem zo nog wel te pakken dan?" En weer liet meneer zich van zn allerbeste kant zien, want zodra hij klaar was met rollen kwam hij uit zichzelf al heel rustig naar me toe gewandeld en kon ik zo zn halstertje over zn neus schuiven. :D
Al met al was het een heerlijke les, een prachtige bak, we zitten niet onder de modder en we zijn nog droog gebleven ook! :D

Groetjes, een heel blije Lacuna