[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:37

@ Tine. Het commentaar van Erik bij H2 vond ik het mooist :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:59

janouk en pablo zijn bij steffie geweest en hopelijk goed herstel _/-\o_
tine: filmpjes zijn voor mij als beginner snel zat :o
fief ziet er toppie uit zeg wauw
hier vandaag wedstrijd gehad,stomme rij-technische foutjes gemaakt maar....1ste met 195 en 2de met 190 dus mag niet klagen *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:05

HT super score!! *\o/*

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:10

zo hier ook weer beetje levend, te druk om te bokken, thuis druk, benefiet druk, foto's van wedstrijd benefiet sorteren, vandaag dagje efteling gehad, net hier stalletje van perdje uitgemest, meteen de rest geveegd en kalfjes opgestrooid.
zo even aan onze vakantie foto's werken, want vakantieboek moet ook weer in elkaar natuurlijk.

@happy, netjes gereden
@janouk, las je verslagje ook op facebook, ondanks niet aan elkaar toegevoegd zijn. Je had openbaar staan en iemand bij mij reageerde, dan zie ik dat. Fijn dat ze zich al beter voelt, zelfs een spurt erin zat.
@nouvel, lekker in het zonnetje
@biancaoo, succes voor morgen, duimerdeduim
@tine, ervaring leert, dus sneller door hindernissen komt ook vast en zekers goed
@vhu, lekker gereden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:06

Vind het geweldige filmpjes Tine en het zal natuurlijk voor de competitie sneller moeten maar jeetje zeg, jullie zijn nog zulke beginners eigenlijk in het marathon rijden dan zijn deze resultaten in klasse III (!!!) toch absoluut helemaal top _/-\o_

We hadden deze week weer koliek geval op stal.... bah kan daar slecht tegen. Was erg ongerust en onrustig in mijn hoofd vanacht en vandaag over Ollie. Maar gelukkig stond meiske er prima bij vanavond.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:29

mooie score HT!

Tine, filmpjes wil hier helaas niet lukken, laptop loopt veel te vaak vast (laptopprobleem..)
@nouvel; fifi even lekker mee op stap. Knappe fief!
pablo ook behandeld en hopelijk nu verbetering
@janouk; hoe is janouk vandaag?
@vhu; oef.. weer koliek? :(:) snap dat je je dan om ollie ook druk gaat maken..

Gisteren lekker buitengespeeld met Dids! :) Lamoen is gerepareerd nu (als het goed is). En lekker een rondje gedaan. Ik had een mooie route in mijn hoofd, maar die ging niet (pad geblokkeerd door een auto van mensen die aan het vliegeren waren) dus voor we startten moest ik al een andere route.. Lekker eerst een stukje door 't bos gegaan, en daarna een vrij groot stuk over de weg (de 60kmweg) en dat deed ie super! :D Vriendlief 1x naar voor gestuurd omdat dids stopte. Was vlakbij een varkensbedrijf en ik kon de reactie niet plaatsen. Vriendlief voorop, paard erachteraan.. :')

Terug het bos in, en toen via de ijscokraam naar stal :9
Hebben wij weer, staan we op 't gemak ijsje te eten, gaan ze opruimen! Lees: parasol inklappen, tuinslangen oprollen, alles in een bus laden, ijscofiets op aanhanger rijden :P
Maar dids reageerde niet :D *trots*

Zo, en nu weer braaf aan school... :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:57

HT, gefeliciteerd met je punten en prijzen, knap gedaan !!
heb je een foto van je mooie combi..?? ik ben benieuwd...
Vhu..he bah..weer koliek..da's niet leuk..ik hoop dat het goed gaat met het paardje nu..
Aks, lekker een ronde gemend, super !!
Fief op pad..
Smick gaat het nog steeds allemaal goed bij je ?? kamertje helemaal klaar en alles compleet voor de kleine meid ?!
verder is het best rustig hier..
waar is iedereen..?? kom onder jullie steen vandaan en vertel ??

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:59

*sjouwt rotsblok weer stukkie opzij*
Ik wilde dat ik rotsblok gewoon liet liggen en aan de slag ging :))
:')

Vanavond lekker even naar stal. Eerst bij de Boerenbond maar kijken of die graaskorven hebben..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:00

Goedemorgen
Aks: superrit gemaakt. Ik had het bij de marathon zaterdag. Kwam terug bij de parkeerplaats. Was iemand van de voetbalvereniging een partytent aan het opruimen, ding was aan het zakken met een mens er onder. Super spannend, dacht ik, maar Rembrand keek er niet naar. <3
VHU: alweer koliek. Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. En ik vind inderdaad onze resultaten prima. We hadden ondanks dat het er wellicht nog wat sloom uitziet wel 2 winstpunten, dus zo langzaam was het ook weer niet. We zaten met 0,53 strafpunten van de 3 winstpunten af. Oke, voor de competitie is het nog te langzaam, maar verder valt het dus best mee, anders had ik geen wp gehad. :D
Janouk en Pablo: hoe lopen ze vandaag?
BI: ook weer even op bezoek hier, drukdrukdruk. Ik moet hier ook nodig foto's en films uitzoeken. Achterstand loopt steeds verder op helaas. Dan wordt het helemaal zo onoverzichtelijk

Nou, ik ga zoon naar school brengen. Hij mag laatste stuk alleen fietsen, wil hem zo langzaam aan laten oefenen om straks helemaal alleen naar school te fietsen. Op zich is het niet ver, en maar 2x kruising. Rijden alleen veel tractoren (die doorgaans veel te hard rijden), dus hij moet wel zijn gele hesje aan blijven houden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:34

:wave: Goedemorgen

Tine super resultaat waar je trots op mag zijn!
HT ook mooie punten.
Aks lekker ritje met ijsje :D
VHU vervelend weer een paard met koliek!
Ook erg benieuwd hoe het met Janouk en Pablo gaat na de behandeling van Steffi!
BI :wave:
Biancacoo heeeeeel veel sterkte vandaag!!!!!

Zo boodschapjes zijn alweer binnen.
Gister was mijn schoonzus op visite die in Canada woont. Die is 2 weekjes in NL met 3 van haar 4 kinderen. Erg gezellig!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:35

Bianca, toch nog vergeten, sorry: HEEL VEEL SUCCES VANDAAG

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:28

smorgens :wave:

Biancaoo, nogmaals succes voor vandaag.
Frensie, niet om de hoek canada, lekker genieten
Tine, voelt niet fijn die achterstand, begint hier beetje bij te komen. Gisteravond nog tot half elf aan vakantieboek gewerkt. Die zit nu wel compleet in de pc, wachtend op aanbieding. Nu die van kids weer bijwerken. Spannend het alleen gaan naar school.
Aks, lekker ijsje gesnoept onderweg
Vhu, koliek, niet leuk.

hier begin maken voor het opruimen en tussendoor fotootjes sorteren :wave:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:30

Sorry, dat ik niet op iedereen reageer :o , maar fijn dat Janouk goed op de behandeling lijkt te reageren, Fief er zo mooi uit ziet, Tine en HT het weer goed gedaan hebben, knuffel voor Frensie en Ips, Didds was stoer bij de ijssalon en verder even uitzoeken: :( :D <3 *\o/* _/-\o_ :(:) }:0 -O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:42

Poe poe veel bijgelezen.

Wijs besluit om gwin te koop te zetten. Hopelijk komt er wat op. Dids in een plas gezien. Ollie sjeezend aan de longeerlijn. Janouk die beter lijkt te gaan.
Leuke filmpjes tine. Ja natuurlijk moet er meer tempo in in de hindernis maar hij doet het al super. Mooie stelling en buiging. Dat tempo dat komt wel.

Ik ben nu aan het bij tanken van een mega druk weekend. Zaterdag zelf mendurance. S avonds nog bestellingen weg moeten brengen. Zondag groomen bij de endurance en s ávonds weer met een merrie naar de DA die moet daar blijven wanwege insimineren met diepvries sperma. Ik moet de auto van zaterdag nog uitpakken. Nog geen tijd voor gehad.
Maar dat komt vanmiddag wel. Nu ff niks.

Zaterdag ging super met Dalerboy. Maar het was pittig voor hem hoor. Maar ja dat is het altijd in het begin. Hij moet leren zijn energie te beheersen. Eerste 5 km ging prima. Mooi tempo rond de 15 km per uur. Ik heb zo een programma op de telefoon die elke 5 min zegt hoeveel km we hebben gehad , hoe lang we onderweg zijn en wat de gem snelheid is. Heel handig. Op 7,5 km was het eerste groompunt. Hij kreeg lekker water over zijn hals en te drinken en een worteltje. Daar werd ik ingehaald door twee aanspanningen. Daar achteraan. En toen had ik 50 kilo in mijn handen hij wilde er achter aan. Maar dat was wel goed want dit was een stuk met heuveltjes en zwaarder zand. Toen dat voorbij was heb ik hem langzaam terug laten zakken en vond het knap van hem dat ze bij ons weg mochten rijden. Toen ging hij weer in de diesel modus en kon ik met een langere leidsel rijden. Af en toe 2 a 3 min stap maar het meeste draf. Op zo een 17 km werd ik weer door twee aanspanningen ingehaald. De eerste vroeg netjes of die mocht passeren in draf. Prima was een breed pad en dat ging goed. Daar achter zat nog een aanspanning die ies minder rustig wilde passeren( slaan met de zweep en klikken enzo) Db werd er helemaal kriegel van. Ging galloperen op de plaats en licht steigeren. Dus ik vroeg nog een keer of het wat rustiger kon. Gewoon niet luisteren hé. Haar paard nog slaan toen ze naast ons zat en vervolgens weg galloperen. Db natuurlijk helemaal over de zeik. Ik had veel in me handen maar kon hem toch weer terug rijden en toen ze uit het zicht was was het weer goed. Heb later wel een aanklacht ingediend. Gewoon schandalig gedrag.
Op de 26 km werd hij wet echt zat. Toen zaten we nog de hele tijd boven in de 12 km/pu. Hij kreeg nog ff een hardverzakking toen hij een houten brug over moest. Bleef er midden op staan en wilden niet meer vooruit. Maar groom heeft hem er weer af gesleept. Laatste 1,5 km gestapt en netjes hartslag 60 aan het einde. Moe maar voldaan. Hij heeft weer heel veel geleerd.
We waren nog niet eens laatste. Er waren er een paar die te hard hadden gereden en er waren wat hoge hartslagen. Dus we waren nog iets van 5e of zo. Met een gemiddelde van 11,46 km/pu over 28 km.
Zeer trots op hem hoor. Zondag heeft hij lekker de hele dag in de wei gestaan en liep prima.

Ik daar in tegen mocht weer aan de bak. Willemien groomen. Melissa deed ook weer mee met onze tuiger zelko en die werd derde in de klasse 1 achter 2 arabieren. Met een gem van 12,95 km/pu. Zelko loopt nu lekker in de wei.
Willemien reed uiteindelijk 11.3 km pu maar had op de finish 66( te hoog dus) en na 5 min 54.

Super gezellig weekend.Maar nu wel een beetje moe. Lig dus lekker met de laptop op bed. Nog ff niks.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:20

:wave:

Ben benieuwd Biancocoo dik duimen draaien hier voor jullie ....
Wat geweldig Baudyh jullie Zelko 3e achter de Arabieren 8-) en DB is een topper, knap peerd hoor zie hem zo gaan over zo'n brug :):) en wat een _-:( gedrag van die ene menner zeg niet normaal }:)

Zit nu nog op mijn werk, had al om 08.00 uur een afspraak hier, betekent dus om 5.30 uur opstaan, om op tijd bij pony te zijn om te voeren voordat ze land opgaat (ben inderdaad beetje neurotisch momenteel met dat land... :( ) en ik stond al om 7.30 uur bij school.

Straks lekker naar stal want ga groomen bij stalgenootje en haar haflinger.

:evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:58

Nog geen nieuws van Bianca...
VHu: logisch dat je nu even extra voorzichtig bent
Baudy: goede wedstrijd gehad. Jammer van die conculega. Sommige mensen weten niet hoe het hoort.
Avaluna: nog steeds zo moe? :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:05

@Tine: nog steeds niet fit idd -O- , zal wel z'n tijd nodig hebben. Afgelopen weekend ook nog slaapfeestje van dochter gehad, hahaha, maar was wel ontzettend geslaagd en supergezellig, geen paardjes voor mij, al wil ik dus wel deze week een stukje ohz gaan stappen, maar hebben wel kuikens in de woonkamer staan, dus doe vooral aan kuikenknuffelen <3 . Hoever is het ongeveer naar school? Die hesjes zijn idd wel heel erg handig, zijn er trouwens misschien nog meer kinderen die die kant op fietsen?

@Baudyh: goed gedaan :j , balen van die menner...

@VHU: hoe gaat het met Ollie?

Funderingen voor de stallen zijn vandaag gestort *\o/* .

Moet hier gaan kijken of ik een boer vindt die me m'n wei gaat maaien, vind het zo zonde om het maar gewoon af te maaien...
Heb zelf nauwelijks hooi nodig, maar gaat anders naar mijn beste vriendin, of misschien een deal met de boer te sluiten dat hij de rest maar mee neemt of dat we rollen kunnen laten maken.

Ben benieuwd naar nieuws van Biancao...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 14:14

:wave:

Hallo allemaal,

ik checkte ook even in om te kijken of er nieuws was van Biancacoo, de duimen draaien

en verder alles meegelezen hoor, Baudy knap van DB dat hij toch goed bij je bleef ondanks gedrag van je mede-menner, sjonge, asociaal gedrag hoor!

VHU al vroeg op stal, staat Ollie nu standaard met graasmasker? Better safe...

Ava een :(:) voor de vermoeidheid en een *\o/* voor de fundering van je stallen!!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:00

Goeiemiddag!

In de wacht-modus op nieuws van Biancacoo :) .
Verder goede berichten over Janouk, mooie wedstrijdresultaten, een marathon die sneller kan / moet, DB goed gelopen en over een brug := , Avaluna doet aan kuiken-knuffelen (hier op stal ieniemienie fazantenkuikens!), VHU belachelijk vroeg haar bed uit :O , BI gaat foto's sorteren en een mooie blinkende witte Fief gezien!

Hier op stal 2 nieuwe pony's, een ruintje en een hengst, en 2 die de stal verlaten hebben. Eentje erg jammer (maar we hebben goede hoop dat ze tzt wel weer terug komt), de ander paste totaal niet in het stalbeleid.
Beide nieuwe pony's worden ook weer beleerd voor de koets, leuk!
Verder wat geschuif van boxen, en fijn te zien dat een oud, één-oog'ig paard nu een buitenbox naast Moos heeft. Scheelt hem veel gedraai in de box om alles te kunnen zien met zijn ene oog. Je ziet het meteen aan zijn strobed :D .

Heb zojuist 150 oude exemplaren van de Mensport gekocht voor 25 euro :D . Althans, ik heb ze laten reserveren en hoop ze zaterdag op te halen. Heb ik wat te doen in de zomervakantie wanneer ik weer naar boord moet. :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:55

Zoooo...we zijn net weer terug..dat was een spannend dagje..
rontgenfoto's zijn prima in orde, botwerk niets beschadigd en geen splinter, en Eagle heeft last van een pees waar wat veel littekenweefsel omheen zit, dat maakt het lastig want die pees kan daardoor gaan ontsteken wat nu ook gebeurd is.
dat bultje is nog wel even gek..is punctie gedaan en het is weefsel, geen vocht en geen verkalking en geen splinter, maar wat wel..is nog even een vraag, met een weekje belt hij even wat dat is..en wat er eventueel aan gedaan moet worden
maar met goede begeleiding ziet de orthopeed geen probleem om gewoon met hem te trainen komend seizoen, hij kan nu rustig herstellen van de ontsteking, tijd zat !

Avaluna...druk ?? en ook een dikke :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) nodig !! wel leuk die kuikens !
verder moet ik nog helemaal bijlezen.. Y;(
ben een beetje brak..ben dat niet gewend zo in mijn uppie op pad..haha..
Frensie...jeee wat een moeilijk besluit..Gwin te koop.. :(:) :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:01

Bianca: dat klinkt toch wel hoopgevend. Kan me goed voorstellen dat je gesloopt bent.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:02

is wel soort van positief toch biancacoo?

*trekt hunebed terug over zich heen en stort daar nog een cementwagentje over leeg*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:04

Akshay schreef:
is wel soort van positief toch biancacoo?

*trekt hunebed terug over zich heen en stort daar nog een cementwagentje over leeg*

Dat klinkt wel heel diep...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:12

@Biancao: dat klinkt iig positief en hoopvol :j , kan me voorstellen dat je nu wel gaar bent.

@Aks: :(:)

Hier nog wat achterstallig kantoorwerk, pfff, maar kreeg net wel een heel leuk aanmeldingsformulier binnen.... *\o/* , later meer... ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:18

Bianca gelukkig geen botsplinter, maar pees is ook lastig, maar gelukkig duurt het weer even tot de winter, kan hij mooi herstellen.