[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:24

:wave:

Hele dag wel bijgelezen, maar tis echt teveel om nu even samen te vatten!

VHU en Crazymel gefeliciteerd met de goed uitgereden rit!!!
PrinsjeH de sfeer bij endurance is echt super. Vriendinnetje van mij rijdt/reed op internationaal 2 en 3* niveau eventing. Zij vond het eerst maar stom dat ik endurance wilde doen, dat was niks, geitenwollensokken sport. Tot ze een keer mee is wezen groomen, ze vond het helemaal geweldig; leuke paardjes, leuke sfeer, etcetera.
Bicci super dat paardje weer goed lijkt te lopen!

Weet niet of ik alle nieuwelingen verwelkomd heb, bij deze; welkom!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:05

ook hier bijgelezen beetje gaar van vandaag ben beetje verbrand :+

heb een paar wazige fotos van vandaag!! met dank aan moeders!!

Afbeelding
voorkeuring alle 2 goed!

Afbeelding
net opgezadeld mam mel zenuwachtig nee hoor :+

Afbeelding
start van maaike!

Afbeelding
bijna start

Afbeelding
start!!

Afbeelding
aankomst pa

rest van de fotos veel te wazig :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:26

@PrinsjeH, het is al gezegd maar ik zou Mick zeker niet verder voor de wagen willen hebben, kun je je strengen van voren niet vastzetten met tywraps zonder dat je er een stuk vanaf haalt ?
@Crazymel en VHU, super gereden +:)+ , inclusief foto's *-:) :D
@Bicci, super dat Briezer weer goed loopt... en lekker aan de BBQ :9 .
@Avaluna, jammer dat Connor niet mee mag doen in Duitsland :(:) , ga jij daar nu zelf rijden ?
@HT, een geluidmakend bokkussen := , dat heeft mijn oude noooooit gedaan :=
@Biancacoo, een druk bewegend dagje gehad vandaag :):) , nu lekker moe en voldaan lekker even niets meer doen...
@Aks, ik longeer ook nooit met touwetjes etc... ik heb zo'n longeerlijn van Lammert Haanstra en daarmee houd ik zelf contact met de mond :j

Zo vandaag weer bij zoonlief op bezoek geweest, hij ligt samen met opa en de zeilboot in Port Zélande en ze hebben het prima naar het zin. Nu net weer terug en nog een klein weekje werken en dan heb ik heerlijk 3 weken vakantie *\o/*

Volgend weekend ga ik heerlijk weer naar Dalfsen om Simba te knuffelen <3 en gezellig bij te beppen :9k en omdat 1 dag te kort is blijven we ook maar :Z

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:29

Dames toch, wat een geklets hier zeg! Vandaag de hele dag onderweg geweest dus ga nu gauw ff douchen en slapen. Maar wilde even melden dat ik mijn eigen Clever wagen heb verkocht aan een jongen van 13 bij ons van de vereniging. Zijn pony is een plaatje voor mijn wagen en het beste joch had een grijns van oor tot oor dat zijn vader zei dat de kar gekocht was. Heb hem nog even geholpen met rechtstellen van de pony en met mijn veel lichtere wagen werd het ineens een prachtig mooi beest. Leuk om te zien. Daarna met wat friends en family bij het nieuwe huis gebbqed en nu net thuis.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:50

avaluna schreef:
@Prinsje: mmm, klinkt lekker, deel je het recept met ons? *dochterlief is dol op tagliatelle met zalm, manlief helaas wat minder, dus wie weet met een nieuw recept?*
.

ja natuurlijk, met plezier :D

"mijn receptje":

Ingrediënten:
1. pakje gerookte zalm 200 gr (bijv. Euroshopper, voldoet prima),
2. een paar takjes peterselie, fijn gehakt,
3. bakje champignons, in 4-en gesneden
4. 3 teentjes knoflook,
5. bakje mascarpone (200 gr),
6. italiaanse kruiden (ideaal; zo'n potje van AH, vierkant van glas met een schroefdekseltje op),
7. klein zakje rucola,
8. klein stukje gran pardano kaas,
9. tagliatelle pasta en
10. scheutje basilicum olie (AH)

Werkwijze:

1. Bak in apart pannetje met wat boter de champignonnetjes (ik doe ze altijd in 4-en, maar je kunt ze ook heel laten of in schijfjes snijden), de boter hiervoor heel bruin laten worden voordat je ze erin doet, dan worden ze mooi bruin en niet zo glazig. Zodra je champignonnetjes erin doet, 2 tenen knoflook erover uitpersen en de gehakte peterselie erover. Zodra ze bruin zijn, pannetje op heel klein vuurtje warm houden
2. Zet grote pan water op voor de pasta, klein snufje zout in en zodra water kookt klein scheutje olie erin tegen de plakkerige pasta. De tagliatelle hoeft vaak maar kleine 6 minuutjes. Als je van zout houdt, kun je bouillonblokje in kookwater doen.
3. Ondertussen in koekenpan de gerookte zalm roerbakken tot hij goed verkleurd is (van dieproze achtig wordt hij dan stuk witter). Ik vet het pannetje hiervoor soms heel licht in met een kwastje met olijfolie, maar bij goede anti aanbak pan, kan het zonder iets. Over de zalm het laatste teentje knoflook uitpersen en een flinke hand italiaanse kruiden. Zodra zalm 'klaar' is (dus helemaal verkleurd), het vuur laag (ongeveer half) en bakje mascarpone erbij. Dit is het mooist als de saus helemaal wit blijft door de mascarpone, vandaar geen boter en hooguit met kwastje ietsiepietsie olijfolie.
4. De granpardano in grove stukken schaven.
5. Pasta afgieten, over borden verdelen en klein scheutje basilicumolie overheen doen (dat ruikt zoooo lekker :9 ), de zalm-mascarpone saus verdelen en beetje zijdelings het champignonnenmengseltje leggen. Een handje rucola in midden erop leggen met wat granpardano snippers en heerlijk smullen geblazen…

PS: oja, als je je man echt niet aan de zalm krijgt, kun je ook apart pannetje doen en de zalm vervangen door bijvoorbeeld kipfilet of ham :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:53

@Ollie: Die bindriempjes werken natuurlijk prima, maar vind 't zo zonde van ons mooie nieuwe tuig om daarmee te werken, dus ga toch maar donderdag nieuwe, kortere strengen halen, bewaar ik deze gewoon als noodstrengen :D

@Ava: wat jammer voor Connor dat ze niet zelf mag mennen, lastig dat die vakanties niet matchen :(:)

@Crazymel: leuke foto's :j

wie ben ik nog vergeten vandaag??? Sorriesss Y;(

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:20

Leuke foto's Crazymel!
jij en VHU hebben een top dag gehad, super!! Wat een heerlijk weer hadden jullie ook!

Ik ook actief dagje gehad, geknutseld aan mijn konijnenhokken.. 1tje moet nog een dak op de ren namelijk en in de ander ontdekte ik 2 gaten in de bodem :( dus maar ff 2 plankjes erop gemaakt.. en 6 volle vuilniszakken met zaagsel,oud hooi en keutels eruit gehaald.. Ook fiets remmen en ketting gefixt en toen nog naar Sil.

Die liep weer prima dus even rustig gelongeerd en daarna wat foto's geschoten :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 01:06

Ik was zo moe ben na zoonlief naar bed brengen er zelf ook ingekropen en nu dus wakker }:0

Prachtige foto's Jenkins! Echte klusdag :Y)
En wat een leuke wazige foto's van je mams Mel :j Voor mij was de dag ook al zo geslaagd omdat ik voor het eerst vrijwel nergens een stuiterende Bente had (vrijwel nergens :P ). Ik dacht op het voorterrein steeds dat ze moest plassen, omdat ze zo braaf stilstond, maar ze was gewoon braaf :+
En voor de goede kijkers: zien jullie mijn t-shirt in het groen passend bij mijn teugels hahaha.

@PrinsjeH het kan maar zo zijn dat ze nog is gegroeid sinds vorig jaar, Peter en Riette zeiden dat laatst ook al. Toen ik haar kocht was ze 1.55.... heerlijk recept :9
@Avaluna echt Duits, zo'n proef / test voordat je mee mag doen....eigenlijk vind ik het wel goed hoor (zouden ze voor iedereen moeten doen denk je soms wel eens := Hebben ze dat in Duitsland ook voor rijden onder de man?
@Bic zo dat is grote opluchting dat Breezer weer goed loopt!
@Ips wat heerlijk de wagen verkocht, hahaha het gezicht van die vader :))

Ben nu dus klaarwakker.... :roll:
Oja @L_S Freddy is niet meer van mij, maar baasje van Freddy = stalgenoot van mij en bood aan dat Snuitje bij hun in de wei kon staan deze zomer. Zo komt 't een dan bij 't ander :7

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 01:26

@Prinsje en Bicci: bedankt voor de receptjes :Y) , yummie! Fijn dat Breezer weer goed loopt!

@VHU: hahaha, ik werd ook net wakker, dus even broodbakmachine aan gezet en de pc afsluiten :D . Ohz bij mijn weten niet verplicht, ze rijdt ohz dus wel mee, maar er zijn hier heel, heel veel cursussen voor kinderen en volwassenen. Zo heeft ze het eerste "Abzeichen" van voltige al gehaald en in de komende herfstvakantie gaat ze de "Basispass Pferdekunde" en het eerste "Reitabzeichen" gekombineerd doen. Ook voor de (top-) sporters zijn er Abzeichen, internationaal krijg je goud.
Connor rijdt bij de wedstrijd bij de "junioren" in "haar" klasse dat houdt in dat het ruiters tot en met 18!!!! jaar zijn (ze is zelf net 8 geworden en rijdt een klein jaartje pas echt en pony is daarvoor nooit ohz gereden :') ) en dan ook veelal d-pony's. Ze heeft 1 keer mee gedaan met de kleintjes, maar dat vond ze stom, ze had wel prijs, maar daar gaat het niet om, want ze wil graag laten zien wat zij en Liesje al kunnen zegt ze, dus ik ben eens benieuwd, hahahaha.
Ik hoop ook gauw weer eens Bixie in Nederland te kunnen starten dat is echt superleuk, vind ik :j .
Hier doen we vooral mee omdat dit van onze eigen vereniging is.
*sorry voor de lange uitleg*

@VHU/Crazymel: wat een leuke foto's, wow, lijkt me echt supergaaf!

@Ollie: ik doe zelf mee met Romeo aangespannen, ook omdat het door onze vereninging wordt georganiseerd, weet nog niet of ik vaker (al dan niet in NL/DE) ga starten.

Mmmm, ik ga eens op zoek naar foto's van onze pony's voor de wagen, heb het idee dat die van mij verder van de wagen af staan... :o

Zo, ga manlief van de bank en in bed gooien... om 05:45 gaat ons wekkertje weer...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 01:27

@Jenkins: mooi zo die foto's :j <3 <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:53

mooie fotos jenkins!!

@VHU; wat is de filosofie achter de blauwe sokken? :') _O- Of was dat omdat je geen groene kon vinden? :+

Nou, ontbijten, brood bij elkaar rapen, en dan weer een dagje draaien.. ^)
Gisteravond met giga hoofdpijn gaan slapen, en het vervelende vermoeden dat de bril de schuldige is.. We geven 'm nog maar even het voordeel van de twijfel, maar zogauw ik iets voel gaat m'n ouwe bril terug op....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:56

@Akshay: sterkte vandaag :(:) .

Wat een heerlijke ochtend, paardjes begroetten me lekker in het ochtendzonnetje, eerste eitje al geraapt, bloemetjes op het erf water gegeven etc., maar nu moet ik toch wat op kantoor gaan doen :') .
Ik denk dat ik vanmiddag maar lekker met m'n labtopje buiten ga zitten.
Fijne dag, allemaal!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:59

VHU en Crazymel leuke foto's!
Jenkins mooie foto's!!!
Avaluna dappere dochter die niet met de kleintjes mee wil doen!
PrinsjeH lijkt me een lekker recept!

Hier ookal even wakker. Ontbijtje is al binnen en hondjes zijn al uitgelaten.
Fijne dag allemaal!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:09

Goedemorgen,
De mafkezen hier zijn al in volle galop richting weide vertrokken, ik zag alleen nog maar achterbenen bokken. Ze hadden er zin in blijkbaar.
Ik heb 'even' een weekendje bijgelezen, jemig wat gaan jullie hard.
Genoten van een weekendje core business; lintjes, sjerpen, dekens en bekers uitreiken. Nu weer aan het echte werk.

Crazymel en VHU: gefeliciteerd met de prestatie onder het genot van een lekker zonnetje.

Want echt de ZON is er!! _/-\o_

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:17

happy!!
Afbeelding

richting start,
Afbeelding

druk doende,
Afbeelding
Afbeelding

ze kan ook al bijna nu,
Afbeelding

bente relaxi-flexi na de rit, met super gafe en gezellige vliegendeken,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:25

@Jenkins: wat een prachtige zwijmelfoto's
@Ava: benieuwd of je receptje gaat proberen :9
@Aks: werkse
@VHU: weer wakker geschrokken (enne, paar foto's in je mailbox)
@Frensie: hondjes al uitgelaten op deze zomerse dag
@Janouk: zag de beentjes rap richting wei vertrekken
@Bic: leuke foto's

Half 8... het belooft een mooie dag te worden geloof ik, dus @allemaal: geniet ervan!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:33

@Frensie: ook al lekker aan de slag.

@Janouk: nog lekker aan het na genieten!

@Bicci: nog meer leuke foto's van ons endurance team <3 !

@Prinsje: je hebt nog pb ;) .

Grmbl, ik kom allemaal van die dingen tegen waar ik om half acht niks mee kan, omdat ik nog niemand kan bereiken.
Pfff, wordt een zware klus deze week, maar goed; ogen dicht en door :D !

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:18

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:25

Zeker goed aan de slag hier. Heb al woonkamer en werkkamer gestoft, met Zhazha een rondje gefietst, nu kan het nog, anders wordt het te warm, en al gezogen. Was zit al in de machine. Nijntjes en kippen zijn gevoerd. Kan ik vanmiddag lekker siësta houden :D
En vanavond dienst. Heb veel diensten deze week ivm vakanties van collega's. Gister belde nog een collega of ik dinsdagnacht zijn dienst wil doen. Maar ik heb deze week al maandagnacht, donderdagnacht, vrijdagnacht, zondag overdag en zondagnacht. Nog een nachtdienst erbij had ik dus geen zin in. Hij kon echter geen dienst van me overnemen, dus pech voor hem.
Ze zijn ook niet heel slim op het werk, ik heb in mei al aangegeven dat wanneer ik in augustus hele dagen op kantoor ga werken, ik niet ook nog diensten ga doen 's nachts. En 1 collega is 3 weken weg in augustus, dus blijven er nog maar 2 collega's over om alle nacht en weekenddiensten te doen, dat gaat natuurlijk nooit lukken. Dus ze hebben zowaar naar me geluisterd en er is vorige maand iemand aangenomen. Maar desalniettemin krijgen ze het rooster van augustus niet rond, dus ze vroegen mij mijn beschikbare dagen. Ik ben heel duidelijk geweest in wat ik wel en niet wil, het is niet mijn probleem dat zij de boel niet goed geregeld hebben. In het voorjaar werkte ik veel overdag en ook nog diensten erbij en ik merkte na een paar weken dat het lichamelijk weer een stuk slechter ging, dus dat wil ik niet weer. Ben net weer lekker op de rit. Ben benieuwd hoe ze het nu gaan oplossen...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:27

Goedemorgen allemaal :D

Even een ego post hoor, heb erg leuke foto's van iedereen voorbij zien komen (om toch nog even sociaal te blijven) :o

Gister mijn debuut gehad in de marathon...ik kan 1 ding zeggen, wat GAAF *\o/* . Pownie was super braaf in het parcours.....alleen wilde hij echt de waterbak niet in, dus we hebben nog even wat te oefenen voor volgend jaar :+
Iedereen in de rubriek had het al vaker gedaan dus, ga ik voor de laatste plaats ben ik potverdikke 1 na laatst O:)
Heb eerste manche super rustig aan gedaan, wist niet hoe de Pown zou reageren en of hij nog bestuurbaar zou blijven, maar hij was super braaf, dus tweede mache konden we iets meer gas geven!
Heb echt genoten gisteren vooral met dat prachtige weer erbij, het kon gewoon niet beter.
Zal kijken hoe ik aan de foto's kan komen en als ik ze heb, dan volgen ze binnenkort :D

Ga gauw ff ontbijten en dan weer lekker klussen :evaw:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:31

Goeiemorgen!

Endurance-foto's: de lol en soms de spanning spat er vanaf! :D
Receptje lijkt op een receptje van mij, maar dan met uitgebakken spekjes en blauwe kaas ipv zalm en mascarpone :) .

Avaluna: volgens mij is een ruiterbewijs idd ook verplicht in DL :j . Een stalgenootje is eens heel hard weggegaloppeerd met haar paard toen ze "staande" werd gehouden. Gelukkig konden ze het nummerbord niet lezen :+ :D .

Prinsje: aanleuning is het contact dat het paard zélf opzoekt op het bit. Er moet dus een lichte verbinding ontstaan tussen paardenmond - bit - leidsels - menner. Bij Ster is dit contact dus iets te zwaar, en dreigt het hangen te worden als ik het haar zou toestaan.

Super mooi weer hier (Schweinfurt).... net als bij jullie, heb ik al gezien 8-) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:35

@Gem: ruiterbewijs is niet verplicht, ook niet voor deelname aan wedstrijden. Wss hebben ze willen vragen naar de "buitenrijplaten" die schijn je wel te moeten hebben in sommige gebieden.

@Dingetje: wat leuk *\o/* *\o/* , stoer zo'n eerste marathon, nu dus even flink wat waterbakken oefenen!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:52

@ dingetje ik heb al foto's van pown in de waterbak gezien hoor !!! Bij edli's moet je maar ff opzoeken.
Deze stonden op facebook.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:01

hoi hoi..allen..
Fijne endurancefoto's !!! jullie zijn beide keistoer...
en vhu helemaal een blije foto, geweldig !!
ik heb van alles bijgelezen....ga even geen samenvatting maken, die eer laat ik iemand anders na.. O:)
Gem in schweinfurt.. :))
Dingetje marathon gereden super !! is echt gaaf he ?! fijn dat je paardje het zo goed gedaan heeft !
Ollie, bevalt je wagen goed ? zal wel wennen zijn he ?!
Frensie groot gelijk heb je dat je een limiet aan houd voor je werk, zo te lezen zit je al aardig volgepland !! je lichaam is het belangrijkste, genoeg is genoeg.
wel goed dat ze iemand erbij aangenomen hebben, wel jammer als dat het roosterprobleem niet oplost..
zie nog een recept..smullen maar..
Ik zag vandaag 2 mensen midden op de dag op buitenrit gaan..het is wel 25 graden ofzo..dat deed ik nooit, gaan jullie met die warmte ook eerder of juist later rijden ?

Van de husky's heb ik de kennel schoongemaakt, de vloer is dan altijd nog wat nat vochtig nadat ik het uitgewist heb...en daar maakten ze meteen gebruik van...lekker koel !!!!haha..
maar wat een lieve honden zijn het toch, ze haren momenteel enorm uit, maar die karakters ...wat genieten....
Missy loopt lekker buiten, in een heel kaal stukje, en ziet er weer prima uit.. *\o/*

lekker warm buiten..heb het hooi geschud, ziet er prima uit, woensdag middag in pak.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:22

Zoals beloofd

Hier in Heidi outfit compleet met Edelweiss om de nek :j
Afbeelding

Net echt. Nog een bierpul en de Bierfesten kunnen beginnen.