[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:54

Naaltje, gaat je rug al wel iets beter?

Vanmiddag heeft zoonlief heel dapper in de kou (+ 0,5 graden hier) zonder zadel op zijn pony gereden, ruim 20 minuten. Natuurlijk wel alleen stap, maar toch. Ik ga straks nog met Rembrand naar les (ohz) Neem nu voor hem toch ook maar bodyprotector mee, niet dat het nodig is, maar om aan het ellendige ding te wennen.

Ga nu snel weer naar mijn pannen toe.

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:01

@tine; nee het gaat eigenlijk nog niet beter... maar ik moet geduld hebben
en rustig aan doen :=

succes met les vanavond :)

ik ga m'n beddengoed ophangen. En daarna lekker frietjes bakken :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:23

Naaltje schreef:
@tine; nee het gaat eigenlijk nog niet beter... maar ik moet geduld hebben
en rustig aan doen :=

succes met les vanavond :)

ik ga m'n beddengoed ophangen. En daarna lekker frietjes bakken :+

Oei, ik moet mijn bed ook nog afhalen, helemaal vergeten. }:0

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:39

Vanmiddag met Daan bij de ha geweest, was zelf niet in staat om auto te rijden. Om half 3 gebeld, om half 4 moest ik er zijn, heb mijn zus gebeld, woont op 55 min rijden van mij die is gekomen. Is nu het huis aan het opruimen.

Daan is nog steeds heel huilerig en wil niet op zijn rug liggen. Hij 'piept' ook wat, maar hij moet gewoon uitzieken. Tot aan vrijdag afwachten, mocht hij koorts krijgen of meer gaan piepen moeten we terug komen.

Ik word er een beetje gek van, hij zit de hele dag bij mij en wil niet slapen

Bed, dat doe ik morgen weer
Naaltje goed bezig, veel plezier bij dids

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:09

bed afhalen :oo Oei, hier ook helemaal vergeten vanmorgen... daar baal ik van!

Naaltje eet lekker frietjes jumjum
Tine vanvond les en gaat de bodyprotector inrijden :D Veel plezier en dappere zoon heb je met die kou!
tallechie, :(:) beterschap voor jou en zoonlief... hou 'm maar goed in de gaten, arme ventje en jij!
IM, hoe ging het prikken van Gompie??? Durf je het nu al zelf of kijk je nog keertje mee???
de veulenfoto's van Bic (Breez) en Tass (Fio en Aiden), Tallechie en Dennis (en wie vergeet ik nou nog... het kleine witte ding...) zijn echt té schattig zeg <3 <3 <3

Iemand vertelde over het Zilco tuig iets over de veiligheidssluitingen... snapte ik niet helemaal, maar ik ga wel even teruglezen haha

Vanmorgen het opgefokte standje aan de longeerlijn gehad, hij was totaal de weg kwijt vanmorgen en door het dolle heen, hij liep zo hard dat hij letterlijk zijn eigen benen vanonder zijn eigen lijf vandaan liep... kortom; het kwartje is gevallen dat hij verhuisd is denk ik... Arme ding. Vanavond nog maar even gaan kijken hoe hij erbij staat.
Vanmiddag zadelboom laten aanpassen, de zadelmaakster komt de 26e nog even terug voor controle, maar zo kan ik alvast wat gaan doen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:00

Witte pluisje is mijn Benno :). Zwartje mijn Lotje.
Dennis is helaas niet meer menpony na een ongeluk, maar gepromoveerd tot grasmaaier, knuffelbeer en fiets-maatje.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:38

Leuke veulen foto's gezien.
Tine succes met je les vanavond en idd dapper van je zoontje met deze kou.
Tallechie je stoomboot is goed gelukt :){ <:) heb alleen zelf helemaal niets met sinterklaas.

@ PrinsjeH ik heb een zilco met emphaty borst en dan van kunststof. Maar omdat ferro zo'n rare maat heeft
(pony) zijn de strengen te lang. En idd als het wat kouder is gaan de veiligheidssluitingen
en beetje stugger. Maar verder ben ik super tevreden.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:41

Goedenavond,

@Tallechie, het zit jullie écht niet mee :(:) hopelijk voelen jullie je snel weer beter
@Naaltje, mmm lekker frietjes :Y)
@PrinsjeH, arme Mick... bij mannen komt het besef altijd ietsje later := , gaat helemaal goedkomen even acclimatiseren....
@Tine, hopelijk is het rijden gegaan met bodyprotector. Ik had dat ding in de springles om maar werd half opgehangen daar mijn bovenlichaam te kort was voor dat ding of mijn bodyprotector te lang :=

En wat een schattige veulen foto's zag ik voorbij komen <3

Komend weekend wordt het erg druk.. zaterdag starten met Simba in Alblasserdam voor het eerst een L-proefje en een vaardigheid (hoop dat ik hem rondgestuurd krijg in de vaardigheid ;) )
en
Zondag mag ik om 12.20 - 12.50 uur met de Clinic "Integrated Horsemanship" door Stal Equilibrium meerijden. Waarbij een menner samen met een ruiter een demo rijdt onder leiding van Nicole Zoet
Zij laat zien wat de effecten zijn van het lichaams gebruik van de menner en de ruiter zijn op/achter het paard. http://www.paardenkoets.nl/nl/standhouders_en_nieuws-detail/334Lijkt me leuk en leerzaam en ben ontzettend benieuwd....
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 14-11-11 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:49

@Ollie super interessant! Ben heel benieuwd hoe haar 'denken' zeg maar werkt bij de relatie menner/paard. Gaaf dat je dat gaat doen :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:52

VanHuisUit schreef:
@Ollie super interessant! Ben heel benieuwd hoe haar 'denken' zeg maar werkt bij de relatie menner/paard. Gaaf dat je dat gaat doen :j

Inderdaad ik ben ook benieuwd. Er stond een oproepje op Bokt waar je op kon reageren...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:57

@Dennis: wel heerlijk dat je pony nog mag genieten van een luizenleventje :j
@Maisie: denk dat bij ons wel de keus is gemaakt ;-) perfect, dat lichtgewicht kunststof :j
@ollie: druk weekend voor de boeg, klinkt wel heel gaaf allemaal !!!

Heb vanavond voor t eerst gereden op Mickey Jippieieie, was gaafff. Alleen ff ingestapt/gedraafd hoor, daarna met goed en trots gevoel afgestegen, lekker rustig opbouwen, hij heeft t 6 jaar niet gedaan...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:59

Fijn Sander_Lotte dat je examen fijn ging, nu morgen nog een spannende dag he, succes !

Frensie; nee nog niets over gehoord maar ik vermoed om een paar redenen dat het een 'nee' wordt :-)
Ik hoop dat jouw kaak snel beter gaat ook !

Tine10, het is bij jullie zo'n stuk kouder al dan bij ons ! Zag het ook op een kaart ergens. Wat een grote verschillen in zo'n klein landje he ! Daar verbaas ik me zo vaak over !

Lacuna, waar woon jij ?

Ahhhh VHU wat leuk dat je "mijn" foto's nog hebt !!! Grappig om terug te zien, het drietal !!

Wat een leuke foto's gezien ook !

Margreet, dat gaat morgenochtend vroeg gebeuren, leren prikken ;)
Ahhhh Mickey is van slag...........geef hem maar een dikke knuffel van me, dat helpt vast :D
Whahah Ollie jouw mannen-opmerking :):)

Tine, een bodyprotector hoeft echt geen rotding te zijn :n :D

Net als Ollie heb ik ook een heel druk weekend, hoe zou dat nou komen := _O-
Wel toevallig dat we naar dezelfde dingen gaan :):)
En fijn ook dat je groom verslaafd is aan bokt he :9 whahaha grapje hoor

Ollie1

@PrinsjeH, super +:)+ , wat fijn dat het zo goed ging ondanks het feit dat hij net verhuisd is en langere tijd niet onder het zadel heeft gelopen....

IngridM

Ohhhh wat leuk Margreet !!! Was hij al iets rustiger ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:01

Ollie: dat klinkt heel interessant. Mijn instructrice roept ook steeds dat ik op ademhaling ed moet letten, net als ohz, en het werkt echt . Zo gek. Ik wil wel een uitgebreid verslag :list: :j
Tallechie: %) arme jij en Daan. Sterkte. Helaas woon je te ver weg, anders zou ik wel willen helpen.
Prinsje: gewoon lekker "verwennen" en rustig aan doen met hem, dan komt het helemaal goed

IM: ben ook benieuwd of je het nu zelf kunt doen. Scheelt veel geld, tijd en gezeul met een kat in een reismand

Rijden met bodyprotector viel op zich wel mee. Maar dat ding aan doen als hij erg koud is, valt bepaalt niet mee. Toen ik hem een tijdje aan had, kon ik hem strakker trekken, toen werd materiaal soepeler. Had in het begin echt een plank voor en een plank achter. Ik had mijn jas erover heen gedaan. Instructrice vond dat ik zo raar met mijn schouders opgetrokken reed. Hahaha, dat was de protector. Ideaal is het niet , maar goed, ik hoop dat hij zo na een aantal keren gebruiken minder vervelend zit. Het zal ook wel gewoon kwestie van wennen zijn. Net als een cap. Die draag ik al jaaaaaren, maar vroeger piepten ook veel mensen dat het vervelend zat. Alles went he?

Nou, ik ga eens een kopje thee maken met rijstwafel (moet nu toch echt af gaan vallen)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:04

Hij was weer helemaal kalm, stond heel relaxed in stal vanavond :? Haha, maar denk dat het echt een buitenpaard is, hij heeft altijd in kudde gelopen en alleen op stal is dus denk ik het probleem geweest :j

IM: was ik iets te enthousiast... Morgen dus prikken, spannend hoor, alvast heel veel succes!!!

Ben weg, VI kijken :wave:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:05

@Tine, beloofd! en het is inderdaad een kwestie van wennen zo'n bodyprotector alhoewel ik er nooit gewend aan ben geraakt, daar ik ruzie had met de pasvorm....
@Ingrid, mijn mannen opmerking :? of bedoel je mijn man's opmerking :)* := ???

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:08

@ollie; ook hier kéi benieuwd!!!! :D klinkt echt kéi interessant! :)

mickey (? zeg ik 't nou goed?) was toch weer rustig n een hyperstuip vandaag.

Dids is lekker gereden door verzorgster. Zonder zadel, wat gedraafd en gestapt vooral. Wel heeft ze op beide kanten galopje gedaan. Held :D
Heb er zelf ook nog op beide handen 2 rondjes op gezeten :+ auw :+ maar kon 't toch weer niet laten he :o

Daarna lekker hooi gevoerd. Vonden ze wel prettig geloof ik :D En het is toch een partij mistig! Op 6 meter was je gewoon je paard kwijt :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:08

Tine, mocht je er nou echt niet aan kunnen wennen, raad ik je echt aan om die racesafe eens te proberen !
Kost wat maar zit echt veel lekkerder dan die planken :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:10

PrinsjeH super dat je er al op gezeten hebt!

Tine goed dat je met bodyprotector gereden hebt. Verstandig aan de rijstwafel. Hier moeten er ook echt een paar kilo's vanaf, maar ik snoep veel te veel!

IM morgen leren prikken. Jammer dat je waarschijnlijk niet meer uren gaat krijgen.

Ollie lijkt me reuze interessant die clinic!

Ik heb tussen de middag de laatste ibuprofen genomen en de pijn in mijn mond lijkt niet erger te worden, dus ik denk dat het over is...? *\o/*

Morgenochtend vroeg naar stal en dan Gwin inladen voor dubbele longe les. Ik kan het, maar wil graag leren hoe ik Gwin nog beter aan het werk kan zetten aan de dubbele longe.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:11

Dennis gaat nergens heen, dat is mijn grote vriend, mijn spiegel en mijn liefste maatje om altijd op terug te vallen.
Mijn niet-men-pony, mijn niet-rij pony, mijn meervoudig kampioenshengst zonder ballen en ook nog bevangen geweest. Hij vind dat hij wel aardig met pre-pensioen mag op z'n 14e. Hij loopt wel af en toe onder het zadel, HEEL rustig in zijn eigen tempo.
Tja, maar het is wel Dennis <3 .
Jaren terug, Dennis nog voor de wagen en ik nog geen benul van wat er fout kon gaan.
Afbeelding

Ik rij bijna altijd met bodyprotector. Maar het enige wat ik rij zijn ook altijd jonge pony's of pony's die ik niet ken :).
Gelezen over een brave Mickey en nog meer dingen die langs me heen gegaan zijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:11

Voor Ollie

Ollie1 schreef:
@PrinsjeH, arme Mick... bij mannen komt het besef altijd ietsje later :=

En je man's opmerking was ook leuk ja maar die zal ik hier niet herhalen hahahahha

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:15

Naaltje, heb jij als 2e naam soms 'eigenwijs' :D :D

Wat leuk Margreet, dat hij zo braaf was !! En alleen staan is ook niet leuk natuurlijk, kan ie met niemand over z'n nieuwe avonturen vertellen :D

Leuk zo'n les Frensie, dubbele longe !!
En hopelijk kiespijn over !

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:17

IngridM schreef:
Voor Ollie

Ollie1 schreef:
@PrinsjeH, arme Mick... bij mannen komt het besef altijd ietsje later :=

En je man's opmerking was ook leuk ja maar die zal ik hier niet herhalen hahahahha

:o? :)* _O- ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:18

Prinsje super.
Tine ook gereden, zal wel wennen zijn inderdaad
een aantal met druk weekend.
frensie fijn dat je pijn uit blijft.

Ik heb een rustig weekend, maar vriendlief is druk dus moet thuis bij daan zijn.

Daan ligt op bed en heeft maar even gehuild. HOpelijk slaapt hij een beetje door.

Ik heb met mijn zus afgesproken dat mijn zus elke vrijdag komt. Kan ze me helpen met inspannen en kan ze op daan passen. Zij neemt haar dochter dan ook mee. Maar dan kan ik in ieder geval 2 x in de week mennen. Weet niet als de bak bezet is, maar dat zien we wel. En we hebben altijd nog een buitenbak.