[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:39

Naaltje, fijn dat je wel weet wat het nu is en dat het met stappen waarschijnlijk over gaat.
Happytime heel veel sterkte met alles.
VHU nieuewe opdracht gescoord, succes

Ik heb vandaag weer met veale gemend, op het gras. Ging super, ga met vertrouwen zaterdag de wedstrijd in. Ik ga voor een ontspannen proef tussen de 170 en 180 punten. Vaardigheid ga ik rijden ik ga proberen om hem dan met een iets strakkere kinketting te rijden. Kijken als ik hem dan wat makkelijker kan rijden. Op aanraden van instructeur doe ik het leidsel niet een gat naar beneden, daar moet ik eerst mee trainen.
Heb nu wel wat last van mijn schouder, maar ja zelf ook weinig gedaan.

Verder is het huis schoon, was klaar, eten is klaar dus zal even hapje gaan eten en vanavond nog even aan de studie.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:50

@ VHU: vergadering overleefd?

@ tine: super dat het mennen met Amerigo zo goed ging!

@ Naaltje: hopelijk is het dan weer snel over en kun je weer goed aan de slag, goed dat het dan niets ernstig is

@ Ollie: wat een prachtige pony zeg <3 Ik denk dat Dids jaloers zou zijn op zo een buikje hoor :Y)

@ Nouvel: wat een geweldig nieuws! Nu zal ze al thuis zijn zeker? Hoe stelt ze het?

@ tallechie: leuk dat het mennen met Veale zo goed ging! Dat gaat zaterdag zeker goedkomen ;)

Pff hier vandaag geen drup regen gehad :( Wel ganse dag heel donker, maar geen drup regen! Gisteren regende het wel, maar nog niet de moeite... Hopelijk gaat het dit weekend niet regenen, heb een koetsentocht dus kan mooi weer wel gebruiken!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:57

@S_L alweer een koetsentocht, zo jammer dat je hier niet in NEderlands woont, Romeo zou mendurance echt leuk vinden denk ik.
@Tallechie vind het erg knap van je, fijn hoor, voelde je je goed op de wagen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:06

SL: leuk hoor die tochten. Ik wil heel graag regen, maar niet op zaterdag!!!! Dan hebben we onze menwedstrijd, dus dan willen we toch wel graag mooi weer.
Naaltje: hopelijk is hij snel weer goed.
Tallechie: wat fijn dat het zo goed gaat!
VHU: weer een nieuwe klus. Lekker hoor dat het zo goed loopt. Ben heel blij dat het met pony nu zo vooruit gaat. Instructrice dacht geloof ik serieus dat ik nu ook dressuur wilde starten. Maar ik wil eerst dat het constant gaat, daarna zien we wel weer.
Ollie: mooi beestje.

Osteopaat gesproken. Moet wel weer het werk oppakken, maar max 30 minuten per dag en niet te zwaar in het werk. En blijven masseren. Lukte vandaag na het werk niet omdat hij bezweet was. Dus ga het straks in de wei nog even doen.

Nog wat extra prijsjes voor de vaardigheid gekocht. Volgens mij gaat de wedstrijd volgens planning. Zijn alleen wat problemen met het veld. Dat huren we (ligt wel direct naast de manege maar is niet in eigendom van de manege) en door de droogte mogen er nu een aantal dingen niet, dus is even puzzelen hoe en wat. Komt wel goed.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 10-05-11 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:06

lekker tallechie
SL ook al actief bezig

ik ga morgen maar als ontspanning een groot stuk lopen met dids.. voel me ontzettend gespannen de laatste dagen, en ik ga binnenkort een keer ontploffen.. Nu gebeurt dat nog met opeens keihard janken, maar dat voldoet niet echt >;) ik lijk wel een of ander labiel monster _O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:07

tine10 schreef:
maar max 30 uur per dag

pssst...
jij hebt veel betere dagen dan ik ;)
30 min bedoel je denk ik? Da's al fijn :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:26

Tine denkt ook we gooien gewoon 30 uur in een dag, krijgen we eindelijk af wat we af willen krijgen :')

Naaltje ben je gewoon niet heel erg gespannen geweest ook over wat de DA zou denken van Diddle? Kan er ook altijd erg jankerig van worden als er iets met mijn beestje is (kan net zo goed de poes zijn die weg is als een Freddy die verkocht wordt, welk beest maakt dan niet uit). Je hebt je gewoon heel ongerust gemaakt :(:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-05-11 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:26

Naaltje schreef:
tine10 schreef:
maar max 30 uur per dag

pssst...
jij hebt veel betere dagen dan ik ;)
30 min bedoel je denk ik? Da's al fijn :j

Zou handig zijn, 30 uur in een dag. Had ik ook nog eens tijd over om lekker lui tv te kijken of een boek te lezen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:28

Ik wil ook geen regen zaterdag!

VHU ik voel me ontzettend goed. Heb ook nergens last van. Heb vandaag ongeveer 45 minuten gereden. Wel wat stijf in schouders, maar geen last van buik of iets dergelijks.

Tine fijn dat je met R weer wat kan gaan doen. Ik hoop dat de vaardigheid bij mij ook goed gaat, ga voor 1 balletje. Hopelijk heeft de kinketting effect.

Lopen is dan wel fijn Naaltje. Ik ga dan ook altijd een rondje met Dribbel lopen. Ik wil binnenkort ook met veale gaan wandelen maar die neemt van die huge passen, kan ik niet bijhouden.

Ik ga even douchen en dan koffie drinken en hopelijk nog even aan de studie.

Weet iemand hier trouwens nog een vrachtwagentje te koop voor b rijbewijs? Zit er aan te denken om een vrachtwagen te nemen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:29

@VHU; dat is ook zo :j Lacuna was er ook bij vandaag gelukkig, want nu hoefde ik eventjes toch niet op te letten wat die dierenarts zei _O- gelukkig viel het mee, maar anders was ik denk ik al jankend afgetaaid

maar ik had het al een beetje.. beetje bleh ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:29

Citaat:
lekker lui tv te kijken of een boek te lezen.

wat was dat ook alweer, een boek lezen ?????

Fijn dat Lacuna er bij was Naaltje. That's what friends are for :j

Nou we hebben net een zeer inspirerende maaltijd van soep en tosties gehad :+ . Heb zondag iets gegeten waar ik niet helemaal lekker van werd en dat is nog steeds niet 100% %)

Citaat:
Ik wil binnenkort ook met veale gaan wandelen maar die neemt van die huge passen, kan ik niet bijhouden.

Met Rizanta wandelen lukt mij ook niet hoor }:0 ze is super braaf aan de hand maar jeminee ik hou haar gewoon niet bij ...

Vrachtwagentje met B rijbewijs staat ook nog op onze lijst plus trekhaak dan, voor trailertje met koets :7
Nou ja als het bij die nieuwe opdracht een enorme zooi is (wat het is) heb ik wel weer extra inkomsten, da's wel tof (erg he).

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:02

VanHuisUit schreef:
Fijn dat Lacuna er bij was Naaltje. That's what friends are for :j

haha, helemaal mee eens.
Ach, vind het zelf ook wel prettig om er iemand bij te hebben, zeker omdat ik vaak achteraf denk "poedersuiker! Dat had ik nog moeten vragen" en als er iemand bij is kan die wat op de pony letten en kan ik die mens het hemd van het lijf vragen. en wilde het zelf ook heel graag weten, want ik had eerder al aangegeven dat ik niet dacht dat het een peesblessure zou zijn, maar begon al ernstig aan mezelf te twijfelen of het dat dan niet toch was omdat het maar niet wegtrok...
vwb de prednisolon; ik ben er ook geen fan van, maar in dit geval staat Diddle al bijna 14 dagen met een dikke plek op zn poot en het moet een keer aangepakt worden. Denk persoonlijk dat het verstandiger is om nu 10-14 dagen die troep toch te smeren en hem daarna flink te reinigen met een goed reinigingskuurtje. Eventueel kan daarna als ondersteuning de traumeel gebruikt worden. Maar als het nu over 14 dagen nog niet over is kun je gewoon je DA opbellen en roepen "ja, heb jouw advies gevolgd, en het helpt niet; doe er is wat aan"
Je had dat hoofd van die DA moeten zien toen Naaltje zei dat hij geen moment kreupel had gelopen. Echt zo van 'yeah, right... heb ik hier weer zo'n eigenaar die niet kan zien of het paard kreupel loopt :roll: ' we hebben m wel 6 keer moeten zeggen dat hij écht geen stap kreupel gelopen heeft haha. En die man maar knijpen in dat been. "Goh, ja er zou nu toch reactie moeten zijn... hmmm nee het is echt niet gevoelig he... oh, nu wel" *andere poot* "oh, nee hier doettie dat dan ook..."
Maarreh... hij heeft niks gezegd over zn model he! betekent dan in elk geval dat hij niet meer zo dik is dat de DA vond dat ie je erop moest wijzen *\o/*

Lekker, soep met tosties! *wat voor soep *

Ohh... ik vertoon weer uitstelgedrag... heb net mn hele bovenverdieping in het sop gezet (dat klinkt wel heel stoer he als ik dat zo zeg... alleen is mijn bovenverdieping (en mn hele huis eigenlijk) gewoon erg klein :') ) maar moet toch mn afwas nog gaan doen. Gisteren ook al verzaakt, want ben echt moe van het half-waken-half-slapen-en-wachten-tot-de-telefoon-gaat en toch overdag alles proberen te doen wat je moet en wil doen... Dan staat mn huis toch op een zeer lage plaats haha.

Wandelen, das wel een voordeel van shetlanders... die lopen niet zo hard!
Aan de andere kant is wandelen met Zoë toch ook echt niet leuk, want die is zooooo sloom! :O

Kinketting strakker heeft Sun heel veel ontzag voor. Is bij hem veel effectiever dan de leidsels een gat lager zetten. Rij zelf altijd al met een normale tot iets strakke ketting, en een schakeltje strakker is echt goud. Doe dat meestal als we met een groep moeten rijden want dan kan hij echt de blaren op mn handen trekken omdat hij de picknickmand op de koets voor ons leeg wil eten ofzo. In de vaardigheid heeft het bij mij eigenlijk een tegengesteld effect; omdat ik dan zo scherp inkom wordt hij heel afwachtend en dan ga ik een beetje overcorrigeren en rijden we door een pion heen. :+

Ach, zelfs met 30 uur in een dag vind ik dat toch wel een beetje sneu als Rembrandt dan ook 30 uur per dag moest werken :(:) ;)
Maar ik teken voor een 30-uur dag hoor!!

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:05

wuhaha, nee hij vond dids niet vettig meer nee, gelukkig :D
vorige keer kwam er nog een ''hmmm hij eet wel genoeg he?'' uit :))

ik heb wel zin om morgen lekker met het drolletje te gaan stappen :) zal ook eens mailen of ik de wei mag verbouwen deze week al :)

En ik ga als oppepper zo nog een smoothie maken :o

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:08

ik vind mijn computer niet tof!

Mn broer stelt dat ding voor me in, want ik ben zo technisch als n dooie koe, en nou wilde ik wel graag zo'n wisselende achtergrond, zodat je elke keer een ander plaatje hebt.

Zit ik de afgelopen 2 weken naar een achtergrond van teletubbies ofzo te kijken, en maar denken "oh dat gaat vanzelf weer naar iets anders over", springt ie eindelijk weer naar een leuke achtergrond; wordt die na 3 uur gewisseld! :( Das niet grappig!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:09

uitleggen via pb hoe 't moet? of niet?
zo technisch als een dooie }:0 _O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:52

@ VHU: ja dat heb ik me ook al bedacht, dat ik beter in Nederland kon wonen om mendurance te doen. Romeo heeft zondag de volledige 31 kilometer met de oortjes naar voren gelopen. Het leuke is ook dat Romeo geen aandacht besteedt aan andere paarden, dus als andere paarden van hem weg lopen, blijft hij even rustig verder stappen. De menners van de haflingers moeten altijd liggen trekken en sleuren tijdens tochten als er paarden voor hun lopen, Romeo daarentegen laat anderen gewoon voor wat ze zijn :Y) Heerlijk beestje <3

@ tine: ja ik vind dat ook heel leuk, lekker genieten in het bos en kletsen met andere paardenliefhebbers. Ik vind dat de menners een heel ander soort mentaliteit hebben tov wedstrijdruiters ohz. (zo is het in België toch) Wedstrijdruiters ohz doen heel erg uit de hoogte en praten niet graag met 'mensen zoals ik', echt zielig :+
Voor jou moet het droog blijven op zaterdag, voor mij op zondag. Dus laten we gewoon afspreken dat het dit weekend droog blijft :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:57

vhu ik wil dan gewoon een vrachtwagen waar mijn wagen en paard in kan. Zodat we maar met 1 auto hoeven te rijden. Moet met B en of BE rijbewijs zijn.

Ik heb ook uitsteldrang, want wil weer aan de studie. Daan slaapt nu net weer dus kan mooi nog een uurtje, maar ja moet de pc dan aan hebben ga dan altijd hier even langs.

Ik weet ook niks van computers, daarom ook een vriend die er verstand van heeft. :-)

We hebben trouwens alle documenten en fotos e.d. weer terug gelukkig

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:37

Tallechie, voor als ik het vergeet: alvast veel succes met je wedstrijd!

Naaltje, gelukkig was de DA positief over dids.
dus lekker rustig aan stappen met hem?

Ollie, wat ziet simba er toch leuk uit! en wat een gaaf hoofdstel!

Sorry, maar ik moet even wat van me afschrijven.
we hadden vanavond een vrij agressieve man in de winkel.
die wilde zijn beltegoed kaart omruilen voor een andere omdat hij de verkeerde had gekocht.
hij had ook nog een 6 pack bier wat hij moest afrekenen.
maar wij nemen beltegoed kaarten niet terug aangezien je niet kunt controleren of dat de klant hem al gebruikt heeft.
we hebben het de klant meerdere malen geprobeerd uit te leggen.
maar meneer ging steeds harder schreeuwen en werd steeds bozer.
Ik was bij de kassa op dat moment leidinggevende, maar heb er toch de leidinggevende van de winkel bij geroepen (een grote sterke man, die ook de winkel moet afsluiten etc.)
die heeft het ook nog eens aangehoord en meerdere malen uitgelegd.
de man weigerde de winkel te verlaten totdat het opgelost was, maar er viel niks op te lossen.
hij bleef maar roepen en schreeuwen en zeggen dat we de politie moesten bellen.
maar we hoefde de politie niet te bellen (dachten we) want er was verder niks aan de hand en we konden het prima zelf oplossen.
op een gegeven moment pakt die man zijn 6 pack bier en loopt zo de winkel uit.
de leidinggevende hem achterna, want hij had nog niet betaald.
buiten hebben ze nog staan schreeuwen en tieren tegen elkaar en op aanraden van een klant heb ik de Politie gebelt.
Ondertussen was de meneer weer naar binnen gekomen en had zijn biertjes afgerekend.
maar hij wilde dat we de politie belde en die was dus inmiddels onderweg.
Binnen 5 minuten stond er 1 motoragent op de stoep en na nog eens 5 minuten een 2e motoragent.
de leidinggevende aan de politie uitgelegd wat er aan de hand was en die man ook verteld.
ze hebben met z'n 4en even staan praten en uiteindelijk is de meneer met zijn beltegoed kaart de winkel uit gegaan (die ik inmiddels al gesloten had i.v.m. sluitingstijd)
ik had wel eventjes mijn hart in mijn keel zitten.
Hoop dat ik juist gehandeld heb etc.
ben wel een heel klein beetje geschrokken, maar dat is nu wel weer over.
gelukkig zijn er geen gewonden etc. gevallen en hebben mijn collega's ook niks.
sorry moest het even kwijt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:48

Jeah, dat is schrikken IT !! zoiets is ook niks voor mij, gelukkig is alles goed afgelopen.

VHU puinruimen bij INHOLLAND, staat dat gekleurde gebouw er nog ??? dat tijdelijke schoolgebouw, die gekleurde beplating had het bedrijf waar ik voor werk er destijds op geschroefd.....
haha, toch een beetje connectie met elkaar.....

Ollie Simba is gaaaaaaf...

Lacuna fijn dat je steun van naaltje bent geweest, naaltje, gelukkig goed advies van DA !
Duim voor diddle.

Happytime :(:) sterkte ermee.

Tallechie, wat fijn dat het mennen zo goed gaat, enne, fototjes ???
nu je toch alles van je pc weer terug hebt ... :j

Heb Melody gelongeerd, met dubbele longeerlijnen, ze heeft zich keurig gedragen !! werd even wat druk want het buurpaard is weer thuis, maar goed controleerbaar, als ik zelf maar bezig blijf en niet verkramp.
Super dus, morgenavond menles, ben benieuwd hoe dat gaat.

We hebben ook nog even aan een vrachtwagentje gedacht, maar toch maar niet gedaan omdat de meeste echt vreselijk verrot zijn, we hebben ons geld dus in de koetsentrailer gestoken, nu nog de grotere trekauto.......dan is het plaatje compleet.....

Nouvel, is fifi blij dat ze weer thuis is ??

SLaap wel voor vannacht....... :z

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:50

Bianca waar wil je foto's van?

koetsentrailer ook aangedacht, maar dan ben je 6500 euro kwijt, moet ik een andere auto, geen trekker aanwezig bij mij dus is voor ons duurder.

wij hebben evt iemand die de vrachtwagen kan repareren, en kan keuren

Het liefst koop ik ook een koetsentrailer, maar ja ben afhankelijk van vriendlief

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:03

@ Tallechie: super dat je alle bestanden weer hebt. sommige mensen kunnen echt toveren met die kastjes he?
@ Naaltje: ik heb 2 jaar terug eindeloos moeten wandelen met Rembrand, 10 minuten per dag, 3x per dag en dat vele maanden

Wij willen ooit ook nog een vrachtwagentje, zodat we 3 paarden mee kunnen nemen. Maar ja, waar laat je dat dan weer? Ons erf is wel groot hoor, maar dat wordt toch wel wat veel.

Kwam net bezoek, dus was eigenliijk nog niet klaar

IT wat een verhaal. Brrr

Heb net Van Schie gesproken. Menkar is klaar. Meeste gewicht zat in de stoel (12 kg). Daar heeft hij hout vervangen door aluminium en de voetplaat is ook vervangen door aluminium. Hij gaat hem morgen nog even wegen maar zou onder de 150 kg moeten zijn. Als het lukt (dat horen we morgen) kunnen we hem zondag gaan halen *\o/* *\o/* *\o/*

Kwam net in de wei om te voeren en uit te mesten. Heeft pony flinke wonden aan zijn achterbenen. Dus mee naar huis, gewassen en met acederm in gespoten en toch maar weer terug. Beweging is ten slotte beter dan stil zetten op stal. Samen met man hele wei + afrastering nagelopen. Maar we kunnen nergens iets vinden. Eng, want straks ligt zijn been er half af ofzo. Maar aan koord en gaas (gaas zit aan geitenkant bij de sloot, rest dik koord) echt helemaal niets te zien.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 10-05-11 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:04

Dan moet je een aardig groot vrachtwagentje hebben Tallechie als peerd plus wagen er goed op moeten staan. Maar je ziet ze wel af en toe, goed zoeken, geduld hebben, vind je het vast wel wat (zeg ik als frequent marktplaats bezoeker :$ ).

@Biancocoo dat gebouw is er nu niet meer, ze hebben toen nieuwbouw gedaan. Ik doe inderdaad dingen voor Rotterdam en Den Haag. De opleidingen die zo in de pers zijn waren opleidingen in Haarlem en Amsterdam. Maar heel die hogeschool ligt nu onder een vergrootglas.

Ben je toch weer lekker met Melody bezig geweest, goed hoor. Morgen weer les, altijd fijn.

JEetje dat songfestival wat een gekraai af en toe zeg >;)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:04

@bianco, weet je al of je mee kunt vrijdag? Ik weet nog geen tijden trouwens.
Kun je mijn les afgelopen is, ook nog wel even een hindernis met oot rijden, ga ik dan achterop staan als je dat leuk vind.
Mooi dat Melody zo goed ging aan de dubbele longe.

Tallechie. Zulke vrachtwagentjes zijn erg leuk. Maar in de prijsklasse waar de gemiddelde nederlander zoekt, vaak roestbak en verrot. Dus houdt wel goed in de gaten wat je koopt.

Ik was vandaag heerlijk vrij en heb vanmiddag samen met "lanouska" een buitenrit gereden. Lekker een ontspannen ritje na de marathon van zaterdag en zondag

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:14

VHU ja ik heb er ook geen haast mee.
Maar 2 paardstrailer met koetsenframe is ook welkom.
Maar we willen dan huidige trailer en aanhanger inruilen en niet te veel bij hoeven te leggen.

Ik zal nog even overleggen wat handig is. Misschien is koetsenframe toch wat makkelijker. Dan maar wat meer bijleggen,duurt het alleen wat langer.

Als iemand nog een goed adres weet, redelijk goedkoop en waar ze ook inruilen :-)

Ik ga morgen veale nog even longeren, hij heeft zijn conditie nog niet helemaal terug, maar denk wel dat het goed komt zaterdag. Donderdag nog even voor de wagen en vrijdag alle voorbereidingen.

Lekker hoor bettepet

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:16

Idd die vrachtwagens zijn vaak erg verrot. Daar wil ik mijn paard niet in hebben staan. En qua gewicht gaat het ook vaak fout heb ik begrepen. Eigenlijk zouden die BE vrachtwagens helemaal niet geschikt zijn voor het zware gewicht. Maar goed, ik weet er het preciese ook niet van. Maar als wij een vrachtwagen zouden kopen (dan moet wegenbelasting anders geregeld zijn), dan wordt het gewoon een met groot rijbewijs. Kan man mee rijden. Voor mij moet dus wel de trailer gewoon blijven, wil niet afhankelijk zijn.

Nou, ik ga naar bed. Zoonlief stond vanmorgen al om kwart over 5 naast me, dus heb het wel gehad nu.