[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:39

Tine, auw zeg.. Moest wel lachen dat je gelijk ging kijken of niemand het gezien had. Echt een standaard reactie :))

VHU: Mooi dat je oppas gevonden hebt!

Leuke foto's, Marrianne.

Ook maar even een Nijkerk spammetje:

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:14

marianne en poeltje: gave foto's :D

Joram mocht je zondag mee willen wij hebben nog 2 plekken vrij in de auto ;)

Napie: mmm had graag mee willen rijden maar heb die dag een wedstrijd op de planning, toch even kijken waar ik voor ga kiezen :P

Net rivaldo en tum ohz gereden. Lekker met een schapenvachtje. Wat is het toch een verschil als je van tum op rivaldo stapt. Rivaldo is echt meer een grote pony/ breder en tum echt een shetter hihi al loopt tum al lekker nagevelijk ohz :) Vandaag was rivaldo mij lekker aan het uitproberen omdat ik geen zweepje mee genomen had. Toen ik hem wel had was het allemaal zo over (6) aapies zijn het toch :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:24

Haha, ja echte boefjes :P
Dankje voor aanbod alleen heb die dag wel oproep dienst. Kans is zeer klein maar kan gebeuren dat wordt opgeroepen en dat dagje uit moet afbreken en naar werk moeten rijden. Denk dat ik om die rede beter met Bart kan gaan gezien hij waarschijnlijk niet zo erg vindt.

VHU,
Ja, dat klopt (De Zingende Huifkar). En gezien 2 weken niet ben willen ze Tobbe wel even voor me aan werk zetten.
Fijn dat DA zo goed ging, en heerlijk gewandeld/getraind.

Leuke fotos marrianne
Poeltje, ziet erg leuk uit zo in tandem !

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:10

Leuke foto's

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:30

Goedemorgen

Marrianne, wat een gave foto's! leuk paard/pony dat schimmeltje :j

Tine, kon je wel lekker rijden met je zere knieen?

Joram, ga je tobbe in drenthe ook weer voor de kar zetten?

Mijn moeder heeft vanochtend foto's en filmpjes gemaakt toen ik met wobbe aan het rijden was
[AR-ITP] Wobbe weer eens voor de sulky

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:36

kei-gave foto's man :))

willen de zere knietjes nog wel een beetje weer?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:36

IT: van mijn knieen geen last gehad met rijden. Gelukkig maar. Alleen had ik problemen met de rest van mijn lijf ;( . Maar ja, de oorzaak daarvan weet ik (teveel en te zware oefeningen moeten doen bij revalidatietraject) Gaat wel weer even duren voor ik oude niveau terug heb. Flink balen want volgend weekend eindelijk weer eens wedstrijd onder het zadel. Maar goed, we zien wel hoe het loopt. Vanmorgen nog even in de bak hier thuis geoefend (bibber, koud!!!), opzich loopt hij lekker, maar ik zit hem soms in de weg. Arm paard. Daarna pony gelongeerd, maar die ging niet zo fijn.

Morgen als het allemaal goed gaat, eindelijk de trailer en paarden wegen. Ben zo benieuwd wat ze wegen. Van de trailer weet ik het natuurlijk wel, op papier, maar ik wil het toch even zeker weten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:49

Wow wat een mooie actiefoto van het tandem +:)+

@Tine, waar laat je dat doen dan? Zet je het hele spul gewoon op een weegbrug of zoiets? En waar vind je zo'n weegbrug :o?

Was vanochtend al om 5.30 uur wakker, kan nooit zo goed slapen als Bart er niet is.
Eerst wat gewerkt en toen naar de pony's. Wilde eigenlijk met Alwyn aan de slag maar wat was het koud zeg, zo'n waterkou. Had me niet goed genoeg aangekleed, heb het spul eten/drinken gegeven en even geknuffeld en toen maar snel weer naar huis.

Wel een goede route verkend (= eind met hond gelopen) voor volgende week, want dan nemen we wagen plus poowns mee naar soort van recreatiebos waar flinke grote parkeerplaatsen en redelijke verkeersluwe weggetjes zijn. Plan is rustig te gaan oefenen / stappen evt wat draven met tweespan, ben reuze benieuwd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:19

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:30

Je hebt groot gelijk Nouvel ~~}>

Zeg ik ben helemaal blij :# zoals jullie allemaal denk ik zit ook ik regelmatig in geldnood want tja, als ik dan weer wat over heb gaat het weer naar de pony's of stort het huis / afwasmachine / verwarming weer in }>
Nou krijg ik zomaar een brief van Randstad, waar ik dus jaaaaaaren geleden vrij lang heb gewerkt, blijk ik nog een flinke hoeveelheid aandelen te hebben (wist ik helemaal niet meer) en dat levert bij verkoop zomaar behoorlijk wat op :D Jeetje zeg, ik kreeg wel elk jaar divident uitgekeerd (was maar weinig), vorig jaar opeens niets, dus dacht er helemaal niet meer aan, maar ik wist nooit dat ze zoveel waard waren :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:37

he bah nouvel!...

VHU plant een ritje door'n natuurdeel :)
en altijd lekker dat er op 'n onverwachte plaats nog geld blijkt te zitten! :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:54

Ik heb het voor me gehouden tot zover maar ik ga maandag 'mijn' tweewieler ophalen :D Ben helemaal wauw, het is nu eindelijk zover! Ben druk opzoek naar een beter tuig, kan denk nog wel een maandje met dit tuig rijden maar ik zie het al aan de singel enz dat hij het niet lang gaat redden...

Gister Tijger wat harder aangepakt, hij voelde het gelijk en probeerde de dominantie terug te nemen door oude trukjes aan de longe zoals in 1 keer omkeren en de andere kant op gaan te proberen. Hij gaf het alweer snel op en deed het daarna super!

Over een weekje kan Tijger eindelijk voor de wagen! :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:00

spannend! :)
ben je al uit watvoor tuig je wil?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:08

Millanka: wij willen foto's zien van jouw tweewieler
VHU: zo mogen ze natuurlijk wel vaker brieven sturen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:11

wegen kan je idd op een weegbrug doen. Bij ons heeft boerenbond er 2 daar heb ik mijn 1e kar ook een keer op gewogen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:37

Citaat:
VHU: zo mogen ze natuurlijk wel vaker brieven sturen.
_O-
@Maisie, wist ik niet, zal hier eens bij die zaak vragen (volgens mij hebben ze er hier geen, maar weet niet zeker, kom er regelmatig, is me nooit opgevallen).

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:15

Naaltje schreef:
spannend! :)
ben je al uit watvoor tuig je wil?

Ik heb vandaag gevraagd op mijn stage waar ik nu al 2 maanden loop of een eventuele stagevergoeding kan, en het klonk tot nu toe positief dus hopelijk gaat het door. Dan kan ik ook een wat duurder en steviger tuig kopen wat langer mee gaat :D Vind het nog steeds heel moeilijk maar ik ga tegen die tijd eerst even kijken of er wat goede 2ehands op de markt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:23

IvysToeter. is wel bedoeling alleen omstandigheden zijn er op moment niet naar. Bak is zo slecht dat ik hem zelfs niet kan slepen.

Millanka, ben erg benieuwd.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:10

Ik wilde even zegen dat mijn papa pefect gegroomd heeft! Ze waren 1 ste en 2de ! :+ :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:12

@milanka; ik ben heel erg tevreden met een excelsior bruin leren tuig. Erg tevreden, zeg maar goed dolverliefd op ;) bokster Lacuna heeft het tuig op d'r shetter liggen :)

fijn dat 'n stagevergoeding een optie is :j
Ik ga hier vast aan 't eten beginnen.. maar vriendje wil laat eten.. en ik eigenlijk niet helemaal zegmaar :') naja, dat laat eten vind ik niet erg, maar dat ik het dan zo laat moet maken zegmaar _O-

net takke-eind in de file gestaan.. bah

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:14

VHU: bij de Agrarische Unie hebben ze een weegbrug, dus dat gaan we maar eens uitproberen. Man moet alleen wel mee, vandaar dat het zo lang heeft geduurd, want ik wil lege trailer wegen en de 2 paarden. Maar dan heb ik dus extra handjes nodig. Het kan alleen door de week en tot nu toe was het steeds heel slecht weer op de woensdag. Morgen lijkt het mee te vallen, dus hoop ik dat het eindelijk gaat gebeuren. En ik hoop dat mijn kar morgen weer klaar is, zodat ik weer kan mennen met ponybeest.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:30

Hier bij het grofvuilpunt hebben ze ook een weegbrug. Ooit ook de paardenweegschaal laten komen voor de hele stal. Was wel een leuke ervaring :P

Dat tuig wat lacuna heeft (naaltje ook?) vind ik erg mooi idd

Millanka: Welke sulky ga je halen :D?

Ben kapot, zal het aan het weer/donker liggen dat ik zo snel uitgeput ben?
Vandaag 1 1/2 uur te vroeg wakker bah.. het wordt steeds gekker.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:37

naalt heeft op dids zelfde tuig als lacuun heeft :j
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:45

mooi hoor :D

Wat mij gister toch gebeurde echt ik stond met een mond open!

Ik had voor ik met mijn paardjes aan de slag ging slobber klaar gemaakt van hun vitamine koeken. Voor tum met biotine en voor riv met vitamine e + selenium. Afijn ik ging rijden en zie opeens stalgenoot met een emmer lopen om zijn waterbakken te vullen. Dus ik dacht nog stel je voor dat hij het leeg gegooit heeft of bij elkaar. Met die gedachte stopte ik gelijk, want wie doet dat nou.. er zijn namelijk genoeg emmers. Ik verder hobbelen en toen ik klaar was met beide paardjes. Wil ik het voer pakken en zie ik een emmer vol met water + voer van beide paardjes. Iemand heeft dus het voer bij elkaar gegooit en de kraan die altijd doorloopt er in laten uitlekken. Grrr kon dus alles weggooien begrijp niet dat mensen dat doen. Oke je gaat er niet dood aan ofzo maar vond het toch wel erg vervelend dat als je een emmer nodig hebt je niet verder zoekt.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 09-11-10 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:46

dat is inderdaad wel vervelend :=
..

zo kwam ik gister op stal een briefje tegen wat iemand had geprobeerd op te hangen
halve rol ducktape eraan..
mijn ductape, die idd bovenop mijn kast in 'n bak lag..
nu dus maar ín m'n kast..