[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:23

Wauw Tine, wat super gereden. Had net mijn juf aan de lijn. Die reed blaricum. Dressuur ging bagger (terwijl ze die juist meestal goed doet) vaardigheid heel goed en ze mocht de marathon niet starten vanwege onregelmatig. Echt balen hopen dat hij morgen ok loopt want menkamp natuurlijk.

Janouk, wat geweldig met Steffi!! Voor Pablo heb ik wat minder hoop, leek vandaag wel een soort overhoef ook nog in het voetje te voelen.

Ellis foto van de zwarte met sportcoupe volgens mij staat het m wel.

Aks wat voor auto moest je wegbrengen?

Oja en het was vandaag Pablo zijn verjaardag! Hij kreeg een nieuwe paardenvriend erbij op de wei. Helaas hebben we hem weer teruggebracht aangezien de nieuwe Det verrot ging trappen. Maar het viel te proberen (Det heeft overigens geen schade maar was wel even schrikken.)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:28

tine, wat goed gedaan zeg :oo

:(:) voor Pablo
En schrikken met een det-mepper in de wei :=

Ik mocht een Volvo XC60 D5 wegbrengen. Groot en snel (en veel te duur voor mij :P haha )

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:34

Ja het was echt schrikken. Ze stonden al anderhalf uur met zijn vieren en het leek erg goed te gaan ... Hij had haar echt in een hoekje en bleef maar gaan. Arme Det kwam helemaal bezweet een bibberend van het land af. Eigenaresse van betreffende paard is wel DA dus wat betreft geen stress maar was zo raar om het omslagpunt te zien. We wisten ook niet wat nou de trigger was.

Hihi XC60 is niet zo groot toch? (maar ja, ik rijd VW bus :P )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:36

Ja, groter dan een VW transporter (? of Crafter?) gaat het niet zo gauw nee.

Maar in autotermen is een XC60 al best de moeite
De 90 heb je ook nog, maar da's echt pc hooftstraattractor :P

Ik rij in een Polo, dus voor mij is 't al gauw groot :)) (al heb ik ook een tijdje incidenteel met een verlengde transporter gereden. Doe mij dan maar een 60 hoor := )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:48

Ook maar even plaatje op gezocht van auto van aks :P

Leuk dingetje komt in de buurt van de auto van mn ouders (Hyundai IX35) maar rij
zelf in de renault trafic.

Ips dat is wel schrikken ja !!

Tine netjes gereden dan. Gefeliciteerd met je punten !!

Het was zeker koud vandaag. Heb parcours gebouwd voor marathon van morgen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:24

Wow TIne, dat is een mooi resultaat voor je klasse 3 debuut _/-\o_

@ipsilonka
Heel veel succes vandaag bij Steffie met Pablo. duim duim duim dat het Pablo helpt.

Janouk kwam vanmorgen heel voorzichtig haar box uit, 2 passen later voelde het waarschijnlijk goed, want ze vertrok van 0 tot 100 km per uur in 2 seconden in volle galop richting de wei. Mafkees.
Ik heb haar even laten stappen op de wei: alle 4 de passen zijn even groot en ruim.
Maar het is nog veel te vroeg om iets te zeggen natuurlijk, anders dan dat er geen terugslag is van gisteren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:46

Goedemorgen

Janouk: fijn dat het lijkt te werken.

Zit er hier flink doorheen, was natuurlijk te verwachten. Zometeen eerst Rembrand longeren, dan nog les (zoon met pony, ik met Thabor), daarna weer snel naar bed.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:51

Janouk, toch een fijn begin van de dag om haar zo te zien lopen!
Aks ik rijd VW transporter. Mijn vriend rijd mercedes we hebben een C320 en een E320 cabrio (die is uit het jaar kruik haha)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:32

bibbers bij mercedes (sorry, niet mijn merk, vind ze ook niet fijn rijden) maar cabrio :9 yum!

@janouk; wat fíjn! fijn dat die gekke haf zich weer wat beter lijkt te voelen!

ik heb hier de beestjes al gedaan. En nu voor school aan de slag. En even verzinnen wat ik wil eten, en wat ik vanmiddag met Dids wil doen..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:54

Goeiemorgen!

Hier ook al paarden gevoerd, buiten gezet, gemest, en Ferro weer even op de trailer gehesen... 8-)
Gisteren ging 'ie vrij vlot, net nog 1 voetjes buiten, maar verder keurig binnen.
Maar vanmorgen ging 'ie echt in de stop, oh nee, niet vandaag weer!
Dus toch maar even lijntje er achter en er weer in voor een bakje voer.
Hij vindt het echt eng, je kunt het zien aan zijn hele uitdrukking... :(:)
Toen stond 'ie eenmaal zag 'ie ineens 2 honden voorbij schieten door het raampje, en floep stond 'ie weer buiten! :D
Nog een keer opnieuw met de lijn, wat eten en er weer uit!
volgende keer maar weer...

Nu even bakkie, spullen pakken en dan gaan we lekker richting Someren om even te boscrossen met Fifi! *\o/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:59

We rijden nu weer naar huis. Zijn bekken stond op een rotmanier scheef, waardoor er eigenljjk meer druk op zinn sprong staat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:12

ah dat verklaart waarschijnlijk wel 't een en ander?
hopen dat hij nu ook weer zal gaan verbeteren!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:16

En een goedemorgen :D
@Ips aha.... dus wel weer / nog perspectief?
@Tine ff bijkomen dan.... maakt het uit gisteren was dus super *\o/* weet je al op welke plek je bent geeindigd?
@Aks weer aan het schoolwerk en straks naar Diddle, het is prachtig weer.
@Nouvel stug dooroefenen met Ferro _/-\o_ en zo lekker de bossen in, het is heeeeerlijk weer.

Zelf vanochtend rondje onder het zadel gedaan, was een soort vissers-tenten-route :+ zijn er 12 tegengekomen, in meer of minder grote versie :wow: ik was wat later dan anders (uur later) en zulk heerlijk weer dus het was echt ongelovelijk druk met fietsers, hardlopers, mountainbikers, nordic walkers, motoren, auto's, brommers, honden- en paardenmensen.
Pffff dan moet je zo opletten ... gelukkig was Ol lekker ontspannen, nu aan het bijkomen met :9k

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:20

Ellis veel plezier met rijden in Someren!
Pablo zal nog wel kreupeler worden als nu. Maar gezien de plek van de spat zou hij best nog wel beter kunnen worden. Allee dat heeft tijd nodig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:44

Net heerlijk les gehad met Thabor. Zo blij met deze instructrice!! Zoonlief heeft ook weer les gehad.

En ik ben 4e geworden (van de 7) in de sgmw. Valt nog mee dus. Maar moet zien te ontdekken hoe ik nog sneller door de hindernissen kan komen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:13

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:25

Ik heb een paar filmpjes gekeken. Maar Rembrandt mist mijns inziens een beetje het vuur om die hindernissen in te speren. Hij is zooooo braaf. Tralala relaxed. :D Als je sneller de hindernissen door wilt, zal hij toch meer voorwaarts op je stem moet worden.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:00

goedemiddag

@ tine gaat al een stuk beter.. maar indd rembrandt doet het op zijn sloffen. als je nog tijd wil winnen zal je het tempo in en uit de hindernis als eerste wat omhoog moeten gooien.. in uitgestrekte galop :D :D
het lijkt op het filmpje nog een verzamelde galop..
en niet wachten op de bus. haha <<)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:09

Helemaal mee eens dat het sneller moet. Maar ja, dressuurpaard he?! Gaan we aan werken en het gaat al heel veel beter dan een jaar geleden. We zijn in totaal pas 5x door hindernissen heen geweest, dus nog erg onervaren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:11

Janouk, mooi dat ze vandaag zo'n spurt de wei in nam...ik ben benieuwd naar het vervolg...
Ips...spannend nog met Pablo dus...ik hoop dat hij goed opknapt...idd die spat zal lang duren, dat groeit langzaam aan vast...duim voor je.

vhu fijn gereden, en ook nouvel met fief op pad, geniet ervan..

verder..Tine, superknap van je !! Rembrand doet het goed, mooi gecontrolleerd allemaal, ziet er goed uit !
ik doe het je in ieder geval niet na...hahaha..en ziet er idd al veel vlotter uit dan een poos geleden !! goed bezig !! _/-\o_ _/-\o_

morgen de grote D-Day..voor ons en Eagle..naar de orthopedisch chirurg....en duimen dat hij niets afwijkends vind..of iets heeeeeel simpels....duimerdeduim duimerdeduim...

Aks..ik wil deze week je pakketje versturen..echt waar !!!! ik kom deze week bij de post !! :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:27

sterkte en veel succes biancacoo!

en sterkte en een goed herstel gewenst voor janouk en pablo, hopen dat ze nu wat gaan verbeteren!

tine, ik vind het super knap, en ik ben er echt jaloers op dat hij zo mooi rustig blijft!
zo fijn, heb je lekker de tijd om te kijken en te rijden, ideaal om zelf te leren, zou ik ook wel willen... :j

Fifi staat lekker te genieten in het zonnetje van de grasjes, vanavond even inspannen voor een rondje bos!
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:28

Ze ziet er wel heel goed uit nouvel...mooi dier is ze toch !! veel plezier daar !!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:31

Thanx!

ze is ook echt mooi op 't moment (al zeg ik het zelf :o ), ze is lang te schraal geweest, toen was ze van de winter ineens echt te dik aan het worden en nu vind ik haar gewoon mooi, wel rond, maar niet té meer... <3

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:43

Ze is echt knap nu die Fifi!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:28

Nouvel: haha ik dacht al, die Fief is stevig. Beter dan dat magere destijds. En Rembrand blijft inderdaad lekker rustig. Ben ik heel blij mee, anders zou ik het namelijk nooit durven. Nu moeten we gaan leren dat het ook nog sneller kan. Maar dat komt vanzelf wel, we hebben geen haast haha. Als we maar lol hebben.
Bianca: Spannend. Ik duim heel hard voor je!!!!
Lanouska: we werken nu aan uitgestrekte galop. :D Ach, ik had nu in alle hindernissen stukken galop, waar we eerder alleen maar in draf gingen, dus ooit gaan we nog veel harder.
Ips: spannend met Pablo
VHU: lekker bezig geweest met ontspannen Ollebol

Ollie, Tallechie hoe gaat het met jullie?