[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:31

@PSM: welkom natuurlijk en wat een gaaf paard!

@Ava: dat is wel een leuk aanbod, compliment aan jou! :D

Net terug van groomen bij VHU, wat een heerlijk sfeertje is dat met zo'n endurance wedstrijd zeg... ik zou er haast zelf zin in krijgen :j

Gooide na de 'pitstop' mijn emmer water fanatiek leeg in de sloot, maar daar zat het spons nog in :roll: Gelukkig 'kwam Bicci snel to the rescue' :D

Vanochtend was ik niet zo fit en besloot vriendlief zelf een rondje te gaan Mick-e-Macken, als verrassing hoorde ik plots hoefgetrappel voor de deur <3

daar komen ze:
Afbeelding

en zo gingen ze weer, haha, vriendlief zwaait nog maar de foto is niet zo scherp :D
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:58

@Prinsje: wat ontzettend leuk! *\o/* *\o/* Voel je je wel weer wat beter?
*Gem heeft een aanbod gehad, ik ben al druk genoeg met 3 paardjes ;) *

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:59

@Ava: oeps, je hebt helemaal gelijk, sorry Gem Y;(

Het gaat wel, het loopt niet over... PB je zo !

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:13

@ PSM: welkom en heel veel succes morgen! Jammer dat die persoon vandaag niet kan, maar verstandig om er zelf niet in je eentje mee te beginnen :j Leuk paardje heb je!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:19

@Gem, een leuk aanbod.. nou laat ze dan maar snel beslissen... ;)
@PrinsjeH, heerlijk toch dat manlief ook zo van Mick geniet :D
@Aks, heeft lekker even naar haar lichaam geluisterd *\o/* _/-\o_ +:)+

Vanochtend iemand nog even geholpen met een haflinger voor de wagen en net zelf even gereden met mijn nieuwe wagen. Hij rijd écht super alleen zit ik net iets minder hoog (bokkussen loopt plat ipv bol, wat lekker zit) maar nu zijn mijn leidsels wel meer 1 rechte lijn ... wat denk ik beter is... :o maar als je 4 jaar zo gereden hebt dan is het even omschakelen. Hopelijk heb ik dinsdagavond weer les en kan ik het even aan een expert vragen ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:22

Hihi paardje... Hij is 180 een joekel voor de kar dus... Thnx voor het warme welkom!

Ik kan niet wachten tot ik net zo lekker als jullie hier in de ronte kan sturen...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:29

PrinsjeH schreef:
@Ava: oeps, je hebt helemaal gelijk, sorry Gem Y;(

Geeft niks :D ! Ben wel heel benieuwd of stalgenootje het gaat doen :j .
Komende 3 weken wordt Ster (als het goed is) verzorgd door een ex-stagiaire van stal. Hopelijk houdt ze woord. Daarnaast gaat lesmees met Ster aan de gang (tenzij ik tussendoor thuis ben), ben benieuwd hoe ze daarna loopt. Hij wil haar meer "van de hand af" hebben; mij lukt dat nog niet langer dan 2 seconden :o .
Ben altijd wat kriebelig wanneer ik Ster langer dan een week uit handen moet geven. := :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:41

GRRR net heel verhaal getikt, is 't ineens weg! _-:(

Nou ja, opnieuw dan maar (kortere versie)

@Ollie: heerlijk dat je wagen zo fijn rijdt!!! *\o/* Tuurlijk is 't na vier jaar even wennen joh, maar zoals je zegt, volgens mij is rechtere lijn uiteindelijk altijd mooier voor de verbinding, komt zeker goed met jullie!!!

@PSM: een klein kasteeltje voor de wagen, gaaf hoor! En dat sturen lukt bij ons ook nog niet echt serieus, vooral veel lol :+

@Gem: oef, dat begrijp ik, ik wordt na tien minuten al ongedurig :D Wat is 'van de hand af' hebben???

@allen: hoever kan je paardje van de kar af staan? Onze nieuwe strengen zijn veel te lang, nu zijn er gaten bij gemaakt, maar dan is de voorkant zo flapperig, ook niet mooi, vroeg ik me ineens af of we die beugels niet iets langer kunnen stellen (daar is in elk geval ruimte voor, want begin december hebben we hem korter voor de kar gezet... waarom, geen flauw idee... )
voorbeeldje van hoe hij nu staat is dit:
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 13:44

@ prinsjeh ik vind dit een mooie lengte als het mijn aanspanning geweest was had ik hem er nog wat korter voor gezet

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:50

Heerlijke rit gehad!!! Super waardes! 2x dikke A! Denk rond de 12km/h gemiddeld Zometeen prijsuitrijking!
Jammer dat er sommige markering weg was, veel asfalt smalle berm!! Maar owww zo trots op Wish!!!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:52

@lanouska: hm, dan ga ik toch maar kortere strengen halen, thnx!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:29

Prinsje: als "aanleuning hebben" "hangen" dreigt te worden :P .

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:04

Wedstrijd ging super!!! 6e van de 17 geworden netw waardes! Gem 12,2 en 3 wp! Eerste 5 waaren allemaal Arabieren hahah echt trots op Wish!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:12

hee mel, nu pas thuis? Ik ben ook al 5 min thuis _O-

@prinsje; verder van de kar af ment minder fijn :) zou dus indd strengen laten afsnijden die je nu hebt, of andere halen

Zo ik heb op stal lekker niks gedaan :') _O-

Ja met longeerhulp gelongeerd, zo'n touw zegmaar, weet niet of hij bij mensen hier bekend is. Wat een ***ding zeg.. :\ maakte niet uit hoe hij liep, kop in de lucht, gespannen, opgekruld, ontspannen maar bij elke stap kreeg hij een snuk in z'n bek... Bleh nee niks voor ons. Na 10 minuten eraf gehaald. Hij deed het strak/los tussenin op alle lengtes en in beide gangen..

zo, nu even gauw douchen en dan lekker eten maken :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:43

Zo..lekker gekletst hier..
L_S.....yep...ik ga mushen met mijn hussen !! en dat betekend dus idd "mennen" met mijn honden. :D :#
Zie mooie foto's, mick lekker bi jhuis langs geweest..leuke verassing prinsjeh !!
crazymel goed gereden !
PSM een grote voor de wagen, super !! gaaf dier hoor ! :))

verder....even duf hier...drukke dag gehad.
manlief had een tour met wielrenfiets....vanmorgen, dus ik in mijn uppie naar zwembad met zoontje lief..slopend !!! dus ben best kapot..
moest nog even wat afgeven bij vriendin..zelf stukje gefietst...gaat goed !
manlief heeft het hooi geschud, ligt er prima bij !

lanouska.. :(:) snap hoe je je voelt..is wel extra beladen zo op zo'n locatie...super dat je daar geholpen hebt.. +:)+
Gem mooie aanbieding..spannend !
vhu trailerladen geoefend.. +:)+

verder.....ben ik even leeg, ga nog wel bijlezen later....sorry als ik je gemist heb... Y;(

ga zoon in bed stoppen..en honden wandelen.....en dan......klaaaaaaaaar.....dag weer om..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:45

ollie: moest wel lachen om je stukje: je zit nu lagen dan de vorige wagen...ik heb tegenovergestelde nu..ik zit hoger.... _O-
en ik heb een dik bokkussen....dacht ik....pfffffff zegt die als ik ga zitten (en dat zijn niet mijn bilgeluiden O:) )

iedereen heerlijk genoten van het mooie weer?
8-)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:06

@Gem: hm… aanleuning en hangen… ik blijf dat lastige begrippen vinden hoor… met Mick aan het oefenen met enkel verbinding, zonder iets te 'vragen'… alleen maar naar de hand rijden, zelfs met boogjes als 't maar constante boogjes zijn… zodat hij ontspannen blijft en iets durft te zakken met hals

@Crazymel: supergefeliciteerd *\o/*

@Aks: we gaan nieuwe halen :j Zo'n longeerhulp vind ik ook waardeloos en niet vriendelijk, zie er ook enkel maar geforceerde paardjes mee lopen… En wat eet jij??? :D

@Biancacoo: lekker naar zwembad geweest met zoontjelief, vermoeiend, maar wel lekker zomers

@HT: was inderdaad een mooie dag vandaag en gek kussen heb jij :+

En nu gaan we koken… tagliattele met zalm en mascarpone saus :9

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:08

ik kon 'm lenen dus dacht ''ach wie weet'' maar het was dus echt niks.. :=

Ik eet frietjes met tonijnbief :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:35

Nou wij zijn ook weer terug, ook hier iets langzamer dan Crazymel :P die kwamen zo voorbij razen hahaha wat een tempo. Na veel dravers en arabieren (niet eens alle, er waren er ook nog een paar na ons :+ ) kwam er een tuigpaard en dat was Bente :P dierenartsen op de p/a en finish vonden het een prachtig paard <3 en zeiden dat ze nog makkelijk ook de mendurance had kunnen doen, kijk dat horen we graag. Hadden ook prima waardes, met 10.5 km/uur gemiddeld en mooie hartslagen dus ook weer 3 wp. Had dus nog wel wat vlotter kunnen rijden maar moet eerlijk zeggen dat ik dat niet aandurfde met de warmte, de vele harde weg en het feit dat het pas Bente's 2e endurance is en ik nog niet zo goed weet hoe haar lijf overal op reageert. Vond vooral die harde weg tricky. Maar ze liep als een trein bij de keuringen, met veel heffing :7 gek ding en staart plus koppie er vrolijk op. En wat nog het fijnste was, ze was gewoon heel fijn in de omgang, dus ondanks dat ik het een lastige route vond echt fijn gereden.

@PrinsjeH super bedankt voor het groomen! Leuk dat je het gezellig vond. Is een van de redenen dat ik graag mee doe, die gezelligheid. Het gaat echt om dat je zo goed mogelijk bij de finish aankomt. En of je nu op een super arabier of een ijslander rijdt, dat doet er niet toe.
Ik vind Mick er mooi voorstaan, zou nog wat korter erop kunnen maar staat op zich netjes hoor. Je kunt de punten van je strengen gewoon laten afwerken, heb je niet van die flappen. Wat lief van man dat hij zo even langskwam :+:
@Bicci ook bedankt voor o.a. het vasthouden van Bente en de hondjes :)
@Crazymel en jij ook bedankt voor de gezelligheid & het broodje hamburger :Y)
@Gem gaaf aanbod!
@PSM (?) jammer maar je kunt het maar een keer doen voor de wagen zetten en dat moet wel goed gaan en je moet er alle tijd voor hebben. Gaaf hoor zo'n kanjer voor de wagen. Mijn vorige paard Rizanta was 1.75 vond het wel wat hebben 8-)
@Aks hier geen verstand van longeerhulpen heb zelf alleen pessoa en gogue en die zitten wel lekker vind ik. Fijn dat je lekker hebt kunnen uitslapen lijf zal wel moe zijn geweest
@HT spannend bokkussen :x
@Ollie zal inderdaad even wennen zijn! Fijn dat wagen er lekker achter ligt.

Nou heb ik iedereen gehad geloof ik? Fijne avond iedereen! .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:09

@Aks: klinkt ook jummie :9 Jij eet ook vaak vis he???
@VHU: volgende keer gewoon zeggen als ik Bente even vast moet houden hoor haha, slechte groom ben ik, had dat helemaal niet in de gaten, stond er maar 'werkeloos' bij :+ Maar vond het echt zo leuk, ik heb alleen maar genietende mensen te paard gezien, nou, dat is op een dressuur- of springterrein echt nog nooit gebeurd, daarom vond ik het superleuk! In verband met gebrek aan energie ben ik niet toegekomen aan foto's maken, heb vooral 'gekeken'

PS: natuurlijk super gefeliciteerd met je 3 WP *\o/*
PS 2: ik had het idee dat Bente stuk gegroeid is, zou dat kunnen, heb je haar nog wel eens opgemeten?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:15

@prinsje; valt wel mee denk ik, met vaak vis eten.
Pak wel vaak tonijn op boterham (blikje tonijn, augurkje, klein uitje, kruiden en een dotje mayo :9 )
Begin het wel steeds lekkerder tevinden! :) Was voorheen nooitzo :)

En @VHU; geweldig!! :)
en ze ging ook netjes de trailer op hoorde ik! :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:42

Vhu, klinkt goed die endurance rit !!
genieten als je zo een gezellige dag met je paardje kunt hebben zonder afgunst onderling en andere nare dingetjes...dat klinkt als aardig uniek idd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:59

@VHU: fijne rit en Bente is dus hartstikke geschikt bevonden *\o/* *\o/* *\o/*

@Prinsje: mmm, klinkt lekker, deel je het recept met ons? *dochterlief is dol op tagliatelle met zalm, manlief helaas wat minder, dus wie weet met een nieuw recept?*

Hier zelf niet meer kunnen rijden, maar vanmiddag een mooie fietstocht met dochterlief gemaakt, naar de springles geweest en daarna nog een buitenrit gemaakt. Moet zeggen dat ik heel erg kan genieten van die twee <3.

Connor mag zelf trouwens niet mee doen met de menwedstrijd bij het kasteel, want in Duitsland is het verplicht om een "koetsiersbewijs" te hebben. In Nederland moet ze ouder zijn voor het koetsiersbewijs en hier in Duitsland is de kindercursus helaas alleen maar tijdens de paasvakantie, die dus niet gelijk is aan de vakantie in Nederland. Ach ja, jammer maar helaas.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:13

ook eindelijk thuis :)

na mel te hebben afgezet, ben ik als de wiedeweerga naar huis gereden, trailer op de dam geplakt, vlug (zonder om te kleden,haha) naar mn ouders gegaan, BBQ :9
toen via thuis weer trailer aangeplakt en naar stal gebracht,
manlief trailer gepoetst O:)
en ik briez gekoeld, gelongeerd en nu wel best wat meer gevraagd, om te ontdekken, dat hij weer helemaal zuiver loopt.
in de bak dan i elk geval, stap,draf en galop, zagen picobello uit +:)+
morgen een overwegen zadel op te frunniken en klein rondje buiten de stappen :))
maar dat zie ik morgen wel als ik hem uit de wei haal..
kans groot dat het gewoon knappe longeer sessie word hoor .

nu heerlijk even wat snoepen (met veel dank aan Mel :)) )
en dan bedje in :O :O :O
vanaf 5:55 op, dus heb het nu wel serieus effies gehad.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:14

avaluna schreef:
@VHU: fijne rit en Bente is dus hartstikke geschikt bevonden *\o/* *\o/* *\o/*

@Prinsje: mmm, klinkt lekker, deel je het recept met ons? *dochterlief is dol op tagliatelle met zalm, manlief helaas wat minder, dus wie weet met een nieuw recept?*

Hier zelf niet meer kunnen rijden, maar vanmiddag een mooie fietstocht met dochterlief gemaakt, naar de springles geweest en daarna nog een buitenrit gemaakt. Moet zeggen dat ik heel erg kan genieten van die twee <3.

Connor mag zelf trouwens niet mee doen met de menwedstrijd bij het kasteel, want in Duitsland is het verplicht om een "koetsiersbewijs" te hebben. In Nederland moet ze ouder zijn voor het koetsiersbewijs en hier in Duitsland is de kindercursus helaas alleen maar tijdens de paasvakantie, die dus niet gelijk is aan de vakantie in Nederland. Ach ja, jammer maar helaas.

macaroni (welke vorm dan ook)
zalm
spinazie uit diepvries of potje
potje of zakje kaassaus

:9 :9