[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:36

Naaltje, ik neem straks wel wat mee. Hier regent het behoorlijk.
Nog steeds geen veulen, baal nu wel een beetje want je zal zien dat het vannacht komt, en morgenochtend om 7 uur móet ik echt thuis zijn want ik ga met mn moeder mee naar de kliniek met ons woefje :(:) Wil heel graag bij de bevalling zijn, maar mn moeder maakt zich behoorlijk zorgen om de kliniek morgen en ik ben het niet helemaal eens met de voorgeschreven behandeling (nja, wel mee eens maar vind m niet compleet) dus daar moet ik gewoon ff bij zijn.

Longeren, hier met een dubbellonge of met een longeersingel met elastische bandage achter de billen langs en een halsverlenger/elastiek vanaf de singel naar het bit (en dan een stuk terug omdat ie veel te lang is voor die kleintjes haha)
Met de tweede vraag ik enkel voorwaarts-neerwaarts, met de dubbellonge vraag ik ook stelling, kan ik van houding wisselen, etc. Dubbellonge is overigens buitenlijn door de lage ring van de singel direct aan het bit vast, binnenlijn of direct vanaf mn hand aan het bit vast of door de bitring aan de onderste ring van de singel vast.

Hals en hoofd naar voren drukken los ik op op grote volte's. klein beetje stelling, klein beetje spelen op het binnenleidsel, langzaam maar actief tempo en zodra ze iets willen zakken meteen toestaan maar zonder dat het tempo meteen weer mee omhoog gaat.
Storm heeft ook de neiging om erg zn hoofd en hals te strekken en daarbij lekker de rug weg te drukken. Mja, die moet eerst nog een constant contact op twee leidsels leren nemen, want hij houdt links lekker op druk en rechts mag ik nog nergens aankomen. Zodra hij wel lekker op twee leidsels is, zakt hij ook direct al een eindje, en dat beloon ik dan natuurlijk alsof hij de Spelen voor me heeft gewonnen.

Verder zag ik een knappe NF
Gaat IT lekker naar eurodisney
Sterkte voor Laura
Gaat Tallechie op wedstrijd
en lees ik een en ander over groomen op wedstrijd... waar kan ik me opgeven? ;)

groetjes, lacuna

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:37

Jahoor op de dag en t moment dat ik weer met de fietsie naar t station moet, regent t als een gek en ben ik zeik nat :P
Heb ook gister sils vliegendeken omgedaan. Dus die is nu ook lekker nat :P

IT veel plezier! Ben benieuwd hoe t daar is!

Heb geen ervaring met wedstrijd organiseren :P

Naaltje kan je fotos nu niet bekijken ivm mobiel internet!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:38

Het mysterie van de kip....vind het ook heel raar. En dat die kop er dan nog ligt, vind ik nog raarder...bizar ...

Hier regent het lekker door *\o/* nadeel is dat onze dakgoot nog niet is gerepareerd, het regent dus ook een beetje binnen -O- maar kan nu eindelijk weer serieus met de moestuin aan de gang want had dat nog niet echt opgepakt, had totaal geen zin continue met gieters heen en weer te lopen. Ondertussen staan pompoen,- courgette,- tomaten- en komkommerplantjes hier in de vensterbank enthousiast te doen, plus nog wat bonen-spul, kan er zo in en groeien maar :9

Moet vandaag hele dag vergaderen vanaf 11.00 - 15.00 uur :O
kan misschien wel een opdrachtje scoren dus moet wel blijven opletten O:)

:wave:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:30

vergaderze!

REGEN :):) :):) :):)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:46

Goedemorgen,
Hier heeft het vannacht wel weer geregend. Het is hier nog steeds bewolkt, maar de grond ziet er nat uit. Ben nog niet buiten geweest.
Daan had gisteren volgens mij weer een regeldag. Heel huilerig, niet stil te krijgen, telkens eten willen, maar volgens mij gaat het nu weer goed.

Heb vanochtend de dierenarts gebeld. Ik krijg een spray voor veale, ivm schuren. Moet ik alleen alle dagen op doen. Weet nog niet hoe ik dat moet gaan doen, maar goed.

Met het omhoog komen van het hoofd. Dit doet veale altijd in het begin even in de binnen en buitenbak, maar daarna is hij mooi nageeflijk. Buiten doet hij het constant, behalve als hij moe is. Wat ik doe is constant kneepjes geven, laten merken dat ik de baas ben en vooral zelf het tempo bepalen. Ik wil hem ook nog wel eens aan het werk zetten, dus verzamelde stap, verzamelde draf, een volte waar het kan

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:50

Heb de rest ook bijgelezen, maar ouders komen binnen dus tot later

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:03

Naaltje schreef:
[ITP] Diddle op geblesseerde-paarden-gym met mugje

regen? :oo
regen? :oo
ik wil ook regen :P
maar ook hier is het donker :j

REGEN??????????/ Hier schijnt de zon, geen drup gevallen.

Net met pony gemend. Hij ging weer heel fijn. Er is hoop *\o/* *\o/* *\o/* Nu Rembrand maar weer longeren.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:06

neee, hier is het inmiddels al 40 minuten heeeeeeeeeerlijk zeikweer! :oo
heb lekker álles open hier, 't is zelfs kouder aan het worden binnen (al 3 dagen 25,5 graad binnen)
neem straks wel paraplu mee naar stal als de dierenarts komt _O-

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:18

hier regent het ook al vanaf 8 uur vanochtend zachtjes.
maar het regent wel door :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:49

:wave:

2 bijna hele dagen weg geweest, dus een hoop bij te lezen hier, ben er bijna doorheen! :D

gisteren telefoontje gehad dat Fifi naar huis mag, dus we gaan haar vanmiddag gelijk ophalen! *\o/*

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:51

Top nieuws!!!! Echt super!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:53

Super Nouvel!!!
Super Tine!!!

(ga gelijk weer terug in meeleeshoek, ben met huishouden bezig en studie)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:04

ja dat is echt super nieuws!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:11

@Nouvel: wat ontzettend fijn dat ze weer naar huis mag *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

@Tine: gaat super met de poown!

Ik wil ook regen..., ze hebben hier flink wat onweer voorspeld!
Ik ga een vb aan Tine nemen en ga zo eerst rijden en dan pas weer aan het werk ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:19

ah, fijn nouvel, goed nieuws dat fifi naar huis mag !!! Super !!

Ja, dat kneepjes geven, moeilijk, soms dan verstijf ik zelf, en dat is idd dom.
Ga ermee bezig, en ben benieuwd hoe het zal gaan, komt vast goed met de tijd, veel oefenen !
op kracht kun je een paard niet mennen, maar soms denk ik wel eens dat ze doorheeft dat mijn handen niet sterk zijn.

Hier wel regen gehad, maar alles is nog stoffig, was lang niet voldoende, hihi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:22

Super bericht Nouvel!!!! We willen natuurlijk wel weer foto's zien van een opgeknapt spookje.

Net Rembrand weer gelongeerd, stap, draf en galop. Op rechterhand lijkt de draf nu goed, op linkerhand sleept hij af en toe. In stap hebben we een heel spoor. ;( Maar hij loopt niet meer kreupel, dus toch beetje positief.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:25

Mijn vraag hoort hier natuurlijk eigenlijk helemaal niet thuis, maar wat moeten kinderen ohz in een bixieproefje doen?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:19

Haha ik vroeg net aan een vriendin die ook ment, wanneer je eigl van de hoefslag moet als je bij van hand moet veranderen bij de H. Dus bij als paards hoofd bij H is of zn schouder..
Bedacht me dat ik dat helemaal niet weet en dat t wel handig is om te weten tijdens eenn wedstrijd! Denk dat als we laag score het is vanwege mij beroerde stuurkunsten haha!

Tine top dat t weer wat positiever gaat met rembrand! Sorry kan je vraag niet beantwoorden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:17

Yeh fifi naar huis,toppie van harte.
tine: bixie.rondje draven,handveranderen tussen 2 balkjes door,zigzaggen tussen pionnetjes,gebrokenlijn tussen balkjes door.
groeten,afstijgen,paar passen meelopen en opstijgen klaar
bixie boekje kan je via knhs bestellen, best een leuk boekje en kost maar een paar euro.
hier weinig regen,grond is nat maar eronder is kurkdroog :(
vandaag 1 uur gespek gehad met mdl verpleegkundige over de bijwerkingen van mijn medicijnen(depri geen zin om paardenbeesten te doen enz0
heel heftig allemaal(wat ook na 4 jaar relatie heeft gekost,was echt heel vervelend in gedrag...jammer dat ik er nu pas achter komt nu het te laat is... |( )
nu wachten op groen licht van internist wat we gaan doen(en wat ik wil)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:38

Bixie proeven zijn er leuk. De AA is zoals happytime zegt, dan mag je er nog naast lopen aan een touwtje, de A weet ik niet of de begeleid mag worden (is stap en draf) en de B1 is ook met galop.
Op http://www.dressuurproeven.nl/ staan ze ook allemaal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:59

zo..
vanmiddag de dierenarts geweest voor Dids :)
Ik weet niet zeker of ik het nu nog goed zeg
maar hij heeft zich waarschijnlijk aangetikt en daardoor is het botvlies geïrriteerd geraakt en misschien ook zijn peesschede. De dierenarts vond het positief dat hij niet kreupel loopt of heeft gelopen, en heeft een prednison gel om erop te smeren gegeven.
Nu in elk geval 2 weken stappen met meneer :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:05

Goedenavond,

@Tine, wat fijn dat je lekker gereden hebt met ponybeest :D
@Naaltje, jij mag nog even 2 weken aan de wandel...hopelijk is het dan weer goed met Did's
@Nouvel, nogmaals super dat Fifi weer lekker in haar vertrouwde stalletje staat +:)+ . Met jullie liefdevolle verzorging gaat het helemaal goedkomen met Fifi...
@Happytime, wel goed dat je het nu inziet... dat is al een enorme stap vooruit. Veel succes met je behandeling.

Ik heb net gegeten en ga zo even de pony's pesten ~~}> ;) . Gisteren had Simba iets te veel gras op en wilde écht niet lopen. Na lange tijd is hij weer onder de man gereden gisteren.Ik zal even kijken of er nog wat toonbaars bij zit ;)

Jullie moeten wel proberen om die dikke buik heen te kijken hoor :=
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:18

Allereerst Nouvel gefeliciteerd met dit ontzettend goede nieuws *\o/* *\o/* *\o/*

@Naaltje, dus eigenlijk gewoon rust, met wat ondersteuning tegen evt ontsteking. Iets wat ook heel goed werkt bij dat soort kwetsuren en waar minder troep inzit is traumeel of multimelk, zie http://www.paardendrogist.nl totally up to you natuurlijk en kan me goed voorstellen dat je in eerste instantie de DA's advies volgt maar ik vind spul met prednison erin nooit zo geweldig.
@Tine, hoop voor 't ponybeest, dat is fijn. Rembrand is minder fijn, wordt zaak van lange adem...
Citaat:
op kracht kun je een paard niet mennen, maar soms denk ik wel eens dat ze doorheeft dat mijn handen niet sterk zijn.

@Biancocoo toen Rizanta een keer heel sterk werd op een kant hebben we gewoon het leidsel een paar rondjes in de onderste sleuf gedaan aan een kant van de liverpool. Beetje gemeen misschien maar ik hoefde gelijk vrijwel niets meer te doen want mevrouw liep direct als een zonnetje (zonder ook maar iets he, alleen de druk van het hangende leidsel was al genoeg :o ), na paar rondjes boel weer omhoog gedaan, geen centje pijn meer, niet bij haar, niet bij mij. Dus zo'n truckje tussendoor wil ook wel eens helpen.
@Happytime, dat zijn geen happy zaken...hoop dat ze je wat perspectief kunnen geven waar jij het zelf ook mee eens bent.

Geen paard gezien vandaag, destemeer file }:0 en nieuwe opdracht gescoord, ga paar weken helpen puinruimen bij INHOLLAND :x

@Ollie hahaha die ziet er gezond uit :Y) blijft een prachtig beestje *D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:22

traumeel heb ik van een lief stalgenootje al staan. :j Maar ga sowieso de eerste 10 dagen even dit smeren op advies van de dierenarts. Wil het daarna wel nog een tijdje heel goed in de gaten houden, en misschien is het dan ook nog wel dik.
Na het ''voelen'' van de dierenarts was het trouwens zowat 2x zo dik als daarvoor... ''goh het lijkt hem niet zeer te doen *drukt nog wat harder* '' en dids maar braaf voetjes geven _O-

LEUK vhu, naar inholland _O- nog even en dan kom je ook op de HAS puinruimen :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:34

Diddle is gewoon een bikkel, is vaak fijn, maar soms (in dit geval) niet handig :7

Tja inholland...heb er zelf ook een paar jaar gewerkt, ik was het toen absoluut niet eens met hoe het bij een bepaalde opleiding ging en ben toen zelf opgestapt. Sinds die tijd heb ik een soort haat-liefde relatie met die school. Doe zo af en toe klussen voor ze. Vreemd genoeg vragen ze me altijd weer terug, neem nooit een blad voor mijn mond, maar dan weten ze wel precies hoe de vlag erbij hangt. Als je in dienst bent, word je dat vaak niet in dank afgenomen, als je extern bent, wordt het vaak van je verwacht. Erg merkwaardig.

Als ik geen nieuwe opdrachten krijg zal ik eens een acquisitie gesprekje gaan voeren bij jouw school :+