[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:54

Hier ook even een verslagje van Nijkerk.

Werd om half 7 opgehaald om richting Nijkerk te gaan. Helaas kwamen we op de heenweg een ongeluk tegen, waarbij iemand onder een kleed lag en we dus al wisten hoelaat het was. Je dag begint dan niet erg lekker.
Daar aangekomen parcour verkend en begonnen met inspannen.
Eerste rondje ging erg goed, totdat we helaas in een hindernis doorschoten en stil kwamen te staan. Dat kostte gewoon heel veel tijd.
Wel foutloos en een vijfde tijd. Tweede rondje gingen alle remmen los en die omroepster was heel enthousiast door de snelheid die we hadden.
Dat rondje ging erg goed, maar soms moesten we een wat langere lijn pakken, doordat de eigenaar niet op tijd de lus had. We hadden een tijd van 165 en dat hield in een derde tijd.. Helaas waren er twee ballen afgevallen, dus 10 strafpunten. Weer een vijfde tijd en net geen plekje in de finale.
Erg jammer, alles gegeven en dan op het randje niet in de finale komen. Pony's deden het echt super en al met al met ik dik tevreden. :)

Anoniem

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:42

Wat jammer, wel zo te horen leuke dag gehad.

Ik sta met Tobbe weer in Drenthe :)
Gisteren met stalgenoot erg leuke rit gemaakt, heel rondje Dwingloo bos (30km) en meneer had nog energie over ! Vandaag ga met ze 4 een rit maken.
Ook op stal gaat erg lekker, Tobbe staat erg rustig en goed in de kudde en hij is echt heel erg blij om weer op de stal te staan van vorige eigenaar.
Ook heb Tobbe heerlijk kunnen verwennen met eigen hooi van ouwe stal, goed voeren, heel veel aandacht echt heel fijn.

Alleen hij strijkt sinds kort met zijn achterbenen :\ Dat heeft hij nog nooit gedaan.
Volgende week donderdag laat ik hoefsmid er naar kijken, iemand enig idee waar aan zou kunnen liggen. Voorlopig maar eventjes met strijklappen rijden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:46

@ Nouvel: Ben jaloers, wil ook weer les van Piet! Je zie idd goed dat ze wat buiten gesteld wil gaan lopen. Zelfs als ze iets schouder voor loopt probeerd ze buiten stelling te nemen.
Dingen voor de wagen op lossen is lastig, maar vind veel aan de lange teugel nog lastiger!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:52

:D
Afgelopen zaterdag hadden wij onze heerlijke snertrit.
Het rijden met de automaat van mn pa is op zich vrij goed gegaan: Heb niet al rijdend met mn linkervoet op de rem getrapt omdat ik de koppeling aan het zoeken was. Heb wel al stilstaand met mn linkervoet op mn rechtervoet (die de rem vast had) getrapt omdat ik de koppeling altijd intrap als ik de auto start haha!

Voor een ritverslagje met foto's:
[AR-ITP] Snertrit

Strijken met zn achterbenen, hoe zien de hoeven eruit? Sun staat aan de binnenkant langer dan aan de buitenkant, en op een gegeven moment gaat hij ook strijken.
Of rij je misschien zwaardere oefeningen? Een zwaardere bak?

Mooie nijkerk verslagen gelezen. Jammer poeltje, van de finale.
Verder gaan er nog wel wat mensen naar paard en koets. Ik ga ook, de zaterdag. Ook ik mag wat shoppen van mezelf:
-liverpoolstang, smal mondstukje dat naar voren is uitgebogen en 2 sleuven maat 11.5
-warme waterdichte handschoenen
-Onderleggers
-kijken voor een tweespantuigje
-Opvallende menzweep (felgeel ofzo)
en voor een vriendin moet ik kijken voor een roze shetlandertuigje ;)
En verder natuurlijk heerlijk rondsnuffelen, clinics kijken en gewoon lekker een dagje uit.
Dennis, supershetten!! Kan ik met mijn shet daar ook aan meedoen, en zou hij dan ook nog wat kunnen worden? Hij is nooit naar premiekeuringen geweest ofzo, maar hij heeft wel papier.

groetjes, lacuna

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:55

Maisie gefeliciteerd
P&K: ik ga er dit jaar niet heen
Napie: goed dat het nu weer beter ging.
Sumic: veel plezier op de paardenmarkt. Ik zou me denk ik niet kunnen inhouden
mooie Bernadette
Marianne heeft zalig gegroomd
Poeltje net niet in de finale

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:14

over strijken; diddle deed dat ook.. die trapte aan de binnenkant z'n kogels compleet open. Hoefsmid heeft dat door iets anders te bekappen compleet verholpen. Ook als hij langer staat is het niet meer :)
(hij stond overigens blootsvoets toen hij opentrapte, nagaan wat de schade met ijzers geweest was... hij trapte zo hard dat hij de strijkjes aftrapte _O- )

nu op stage, is 't al 5u? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:53

Strijken, valt gelukkig erg mee. Is enkel kogel tegen kogel en hij heeft iets onder beide kogels een bult zitten. Zijn hoeven zien wel vrij recht uit al staat hij wel iets frans. Ook kunnen blubberige paden rol spelen, en misschien doet hij al veel langer maar kwam toevallig eergisteren achter.

P&K, ik wil graag maar is nog steeds zeer vraag of ik kan inverband met werk.

lacuna,
Leuk snertrit. Ga deze winter ook zeker eentje doen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:54

Goedemorgen.
Heb alles bijgelezen, maar is even teveel om overal op te reageren.

Nou, ik heb ook weer wat leuks meegemaakt.
Ik heb vanmorgen met pony gefietst en heb nu zere knietjes. Na zo’n 5 minuten fietsen lag namelijk een pallet met stenen en die vond hij ineens heel eng. Dus vol in de remmen. Tja, toen ging ik onderuit met de fiets. Daar schrok hij weer van, dus weer paniek en wat omhoog komen. Ik wilde niet loslaten (krijg hem nooit weer te pakken), dus ik werd over asfalt heen getrokken. Zal best een grappig gezicht geweest zijn, pony vond het heel eng, dus weer paniek. Gelukkig op stem rustig kunnen krijgen. Gekke is, dat je eerst om je heen kijkt of iemand het gezien heeft, hihi.

Weer verder gefietst en een stuk verder stond een heel enge doos oud papier aan de weg (wordt vandaag opgehaald; kliko's loopt hij zo voorbij, maar sommige dozen oud papier...). Toen lag ik bijna weer. Fiets wel op de grond, maar ik net niet. Daar dus eindeloos veel keren langs om te oefenen (bij andere plek niet, teveel verkeer). Toen het een paar keer goed ging, verder gegaan, maar hij bleef erg schrikachtig. Bah, helemaal niet leuk. Nu hoop ik maar dat het komt omdat hij geschoren is, het ineens heel koud is en het flink waait, maar ik zie nu wel beetje op tegen de volgende keer.

Inmiddels zijn mijn knieen best dik geworden, dus hoop niet dat ik daar vanavond met rijden veel last van heb.

Nou, ik ga maar eens wat huishouden doen. Altijd leuk. ;(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:55

auw!!

knietjes goed schoonmaken en koelen en verzorgende zalf opdoen joh...
soepel houden helpt.. :))

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:58

Auw Tine. Hoop dat het snel beter gaat met je knieën. Hoop dat het ook een eenmalige actie van pony was.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:04

au...
jeetje..
hopelijk haalt ie dat niet nog eens in zijn snufferd zulke acties :=
:(:)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:24

@Yvitoeter: bij het teruggespen doe je het leidsel van de ene pony iets korter maken en van de andere iets langer. Nick heeft een veel hardere mond als Hero en ondanks dat Hero een langere hals heeft, moet Nick 1 of twee gaatjes korter gegespt worden. Dat betekend dat ik het leidsel aan Nick zijn kant twee naar voren opschuif en aan Hero zijn kant twee naar achteren

@Joram: ik organiseer begin december (12-12) een endurancetrainings(snert)rit vanaf de Alberthoeve. 20 km met tempo 10-11 km/u. Zin om mee te gaan? Topic staat in EF.
Waar staat Tobbe nu trouwens?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:08

tine, auw! klinkt erg pijnlijk!
gelukkig kon je hem wel rustig krijgen en rende hij niet weg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:33

IvysToeter schreef:
tine, auw! klinkt erg pijnlijk!
gelukkig kon je hem wel rustig krijgen en rende hij niet weg.

Nee gelukkig rende hij niet weg. Zou niet weten hoe ik hem dan ooit weer had moeten vangen. Gekke poown.

Vanmiddag is hoefsmid ook nog geweest. Pony hoefde niet gedaan, zag er nog keurig uit. Rembrand heeft nieuwe ijzers onder. Omdat jullie zo schreven over het strijken, dat ook maar eens aangekaart, want doet Rembrand ook. Dus stand is nu iets aangepast, eens kijken of het helpt en ik dan straks zonder strijklappen of iets kan rijden.

Heb trouwens kar van pony gisteravond (nou ja,niet ik maar mijn man) naar Vd Dorpel gebracht. Nu hopen dat ik hem snel terug krijg en dat hij dan lichter loopt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:36

hoe is het nu met je knieen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:41

Gaat gelukkig wel. Toen ik thuis kwam heb ik er gelijk sintjanskruidolie op gesmeerd. Links is nog wel een beetje dik en natuurlijk schaafwondjes, maar het valt reuze mee, als je bedenkt dat ik over asfalt ben meegesleurd. Ik ga vanavond ook maar gewoon naar les. Zie wel hoe het gaat. Heb over 2 weken weer een wedstrijd onder het zadel en kan nog wel wat aanwijzingen gebruiken. :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:43

stoer van je tine :j
hopen dat 't strijken ook over is :) bij dids was het na 1x bekappen gewoon weg..

trouwens wel benieuwd hoe ik 'm aantref vandaag, hij heeft op zijn linkerachterbeen 3 plekken waar hij gehavend is.. en ik weet niet waardoor := volgens mij probeert een van de weidegenoten 'm mores te leren ofzo? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:04

:o, als ze hem maar wel heel laten.
Tine, klinkt erg pijnlijk. Gellukig dat blijkbaar wel mee valt.
Napie,
Had gelezen, ga zeker mee doen samen met Kitty.
Tobbe staat sinds eergisteren weer in Drenthe bij Kitty.

Vandaar groot rondje gereden. 15km op hoog tempo gereden met tussen door lange stukken stap, daarna afscheid genomen rijmaatjes en even bij ander rijmaatje aangesloten om vervolgens nog 10km te gaan rijden rustig tempo waar bij we 4 km zijn wezen uitstappen. Zeer geslaagde rit. Over uutje moet alleen voor 2 weken afscheid van hem nemen. Gelukkig merk ik wel erg duidelijk aan hem dat hij hier heel erg naar zijn zin heeft wat stuk makkelijker maakt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:21

Tine met Amerigo in de slip, da's niet fijn. Ben nog nooit met de fiets gevallen (klopt af op hout) met de pony / het paard, gelukkig.
@Joram, heb paar jaar geleden mijn paard een jaar in Drenthe gehad (bij mijn schoonzusje), wij wonen dus in Rotterdam. Ging ik een keer per week op en neer en kon ik tenminste een giga-bosrit maken. Mijn schoonzusje reed door de week. Heb toen zulke heerlijke ritten gemaakt! Sta jij bij de Zingende Huifkar, bij Kitty die ook een draver heeft? Haar draver heet als het klopt dat zij het is Ushi, mijn draver heette ook Ushi. Toen zij begon met haar dravertje bij endurance, startte ik die van mij ook net.
@Poeltje, jammer geen finale plek maar wel super gereden.
@Marianne WOW dat moet een geweldig gevoel zijn!

Nou pony's hebben zich goed gedragen bij DA. Snuit keek niet op of om, stond als braafste jongetje van de klas stil. Alwyn vond de DA enorm eng maar prik taalde hij niet om en met het opschrijven in het boekje was hij zeer geinteresseerd in de stickertjes. Dus denk dat hij de DA nu niet meer echt eng vindt :+

Daarna nog een half uurtje zo ongeveer met de mannen gewandeld, netjes naast elkaar, dus samen en ik er tussen. Wil van de week spul tuig omdoen en dan ook zo gezamenlijk 'los' mennen. Kan ik toch wat met ze oefenen vooral op gezamenlijk voorwaarts gaan en gezamenlijk halthouden. Alwyn moest in het begin van zichzelf weer enorm hard lopen en hij dook steeds naar elke grasspriet die voorbij kwam >;) maar na een minuut of tien had ik ze netjes naast elkaar. En wat nog mooier was echt op voorwaarts en toemaar, en hooo halt gingen ze op naam voorwaarts en halthouden. Dus als ik zei Snuit en dan commando ging Snuit en bij Alwyn ging Alwyn. Kijk, da's de bedoeling :D

Mijn oppasprobleem is opgelost *\o/* . Onze vroegere schoonmaakster, tof mens, wilde wel oppassen, dus bekend persoon, Han mag haar erg en ze vindt het prima dat flexibel is enz.

Die van mij strijken niet, staan prima op de beentjes gelukkig. Freddy leek een los knietje te hebben maar is vorig jaar goed bekapt en ik zie het nooit meer (wordt nu weer 'gewoon' bekapt). IJzertjes bij Snuit slijten ook vrijwel niet, terwijl we toch heel wat km's over asfalt maken. Moet nu hoefsmid bellen maar dat is meer omdat de boel wat over het ijzer heengroeit, ze zitten er nu bijna 3 maanden onder. Alwyn en Freddy moeten even bijgevijld worden. Alwyn leek iets frans te gaan staan, maar staat nu keurig recht. Als je ze jong hebt kun je er vaak nog veel aan corrigeren.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:13

dids gaat op links voor wat naar binnen draaien.. op blote voeten.
maargoed.. dat is wel op te vangen hoor :)

super dat ze zich gedroegen ;) en heel fijn dat je 'n oppas hebt :)

@joram; mja, dat zou idd fijn zijn als ie heel blijft. Al ben ik niet heel gauw onder de indruk van wondjes, maar deze zaten op beetje enge plekjes, achterbeen, en alle 3 op 1 achterbeen :=

lekker gereden, heerlijk hoor! :)

net terug van stal, ff lekker gevoerd, beestjes weer te snoepen :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:56

@ VHU fijn dat de mannen zich bij de da zo goed gedragen hebben:)

@ tine auwww dat klinkt pijnlijk, zou zomaar kunnen dat pony gewoon erg fris was.

zo mensjes ik heb mijn eerste tentamen gehad, ging best wel lekker :D en nog een cijfer terug gekregen een 8 *\o/*

ff nijkerk spam

Afbeelding

ik zit maar een klein beetje onder de modder :o
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:11

Stoere foto's Marianne! En een mooi cijfer.

VHU fijn dat ze samen zo goed luisteren, dat het bij DA zo goed ging en heel fijn dat je weer oppas hebt. Je kunt niets (of heel weinig) zonder zo iemand!

Joram heeft er een flinke rit opzitten. Erg prettig te weten dat hij het zo naar zijn zin heeft.

Naaltje: stoer?? Hoe is het met de wondjes?

Vanavond naar les gegaan. Rembrand liep best goed, alleen had ik weer een gevecht met mijn eigen lichaam. Dat deed weer eens niet wat ik wilde. Daar baal ik dan zo van. Volgend weekend weer eens een wedstrijd ohz, maar als het zo gaat, wordt dat geen winstpunt. Zou zo graag ohz weer eens een wp gaan scoren. Maar ik loop steeds tegen dat rotte lichaam aan. Overweeg nu (bekijk het gewoon op de dag zelf) om desnoods naar jury toe te stappen en dan hc te gaan starten. Zul je natuurlijk zien dat ik dan wel een wp zou hebben ;) . Maar goed, nog maar een paar lessen nemen en goed oefenen, en dan maar zien.

Nou, ik duik onder de douche en dan in bed :Z

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:13

marrianne @ Ziet er blitzend uit!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:15

stoer dat je ondanks pijnlijke kaduuke knieen gewoon verder gaat ;)

mooie fotos! :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:19

:wave: