[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:07

Afbeelding
Dit is het Zilco tweespan op mijn shet. Ik vond het wat smal voor het mooie. Ik heb uiteindelijk een IR kunststof gekocht. Is wat breder en lijkt wat meer op leer (je moet echt twee keer kijken). Ik merk vooral nu dat het heel prettig is. Mijn Ideal tuig werd heel hard en stug met koud weer, het kunsstoftuig blijft mooi soepel. Erg fijn bij optuigen met koude handen. Het beschimmeld ook niet, mijn leren tuig is al wel uitgeslagen op stal.

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:09

Oh ja die had je ook nog heb ik ook nog voor gekeken!

Afbeelding
Dit wordt rivaldo's deken, super leuk nu rood mijn menkleur is zeg maar :D Ook eentje zonder hals, dat met hals vind ik permenent toch een beetje teveel met zijn manen, schuurt toch een beetje.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:16

fijn dat je toch lekker hebt kunnen lessen tine!
mooie deken laura :)
nou vanochtend dus de toets gemaakt, van menskunde en heb nu dus al de uitslag terug een 6 *\o/*
echt heel knap aangezien ik de helft puur op de gok gedaan heb.. heb het maar niet tegen de mensen gezegd die keihard geleerd hadden en wel een onvoldoende hadden :o
pff echt een last die van mijn schouders afvalt!

@ napie jouw shetten zijn wel echt flink hoor, zou maat pony ze niet beter passen van zilco?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:19

Jeej toch mooi een voldoende :)

Leuk is hij he, mooi bordeux rood en past denk ik wel mooi bij het geheel, nu is mijn trailer alleen groen, misschien rood verven hihi? Alleen jammer dat dat niet geheel kan, want de voorkant van de trailer is van polyester en is groen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:22

Mijn IR tuig heb ik ook maat pony gekocht en behoorlijk moeten laten verkleinen maar het was dat of alles net aan op het laatste gaatje (en gezien het feit dat mijn pony's in de winter wat wijder tuig nodig hebben)
Dit is het nu
Afbeelding

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:24

maar dit zit inderdaad veel netter, nu zit het borsttuig ook veel mooi in verhouding met het schoftje :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:24

Ziet er gewoon echt mooi uit, dit past mooier dan zilco vind ik.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:18

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:08

VanHuisUit schreef:
Waarom zou je zilco kopen (enorme investering) als je een goed clever tuig hebt?

Die koop ik ook pas als mijn clever tuig minder begint te worden hoor. Heb hem nu een half jaartje dus die gaat vast nog wel even mee. wil ter zijner tijd wel andere borsttuigen erbij (van ideal als dat past op clever qua sluitingen).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:11

Napie mooi IR tuig heb je! Lijkt groffer dan die van zilco maar dat vind ik zeker niet misstaan ofzo!

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:26

Morgen Coco en Lola na een lange tijd weer eens aan het werk zetten. As zaterdag menclinic bij Piet de Ronde in Zwartewaal.
Ben benieuwd of ze nog weten hoe het moet( en ik natuurlijk)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:29

@Marianne, een 6, pffff, vraagt later niemand meer naar denk ik dan!
@Tine, dapper hoor met dit weer op de wagen, brrrrr!
@Rivaldo, jij was toch rose :+
Ik ben er nog niet uit wat voor kleur ik erbij wil gaan doen. Onze kleine sulky is bordeaux rood, vind ik wel erg mooi. Maar ik vind een fel kleurtje ook wel heel leuk. Fel groen, oranje of geel. Bij die schimmeltjes van mij past natuurlijk rood, groen of oranje wel goed. Altijd leuk om over na te denken :z

Zilco ken ik wel vanuit endurance, vond ik wel super spul hoor, voor endurance dan. Had toen ook zo'n hoofdstel / teugels etc. Maar voor als je van alles wilt doen hou ik toch meer van leer. Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk. Heb met mennen geen ervaring met Zilco.

@Fearofthefox heb je al veel (met ze) gemend? Sim heeft best wel veel gelopen maar toen hij een paar weken niets had gedaan was hij wel superfel }> :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:33

zo, pauze tussen het leren :)
kunstof tuigen, vind ze er wel mooi uitzien :j

''onze'' kleuren zijn al bekend! :D bruin met beige :D net als de kar :D (die beige met bruin is :)) ) en mijn paard, beige met bruin tuig :D

wil alleen nog ergens geld overhouden voor onderleggers en menschort :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:33

oranje is wel gaaf bij schimmels vind ik! steekt mooi af naar mijn mening :D
maarja blauw is natuurlijk erg mooi :D
had je mijn topic al gezien VHU? :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:37

Hihi iedereen gaat in set :D

Ik heb niet echt kleuren, naja eerst had ik altijd alles in het blauw bij mijn sulky. Toen kocht ik mn marathonwagen, die heeft gele wielen. Dus als ik een set wil moet het denk ik geel worden :+ en daar houdt ik verder niet echt van, zo de wielen vind ik stoer maar ook nog gele onderleggers en peesjes? no thanks :+

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:44

fearofthefox schreef:
Morgen Coco en Lola na een lange tijd weer eens aan het werk zetten. As zaterdag menclinic bij Piet de Ronde in Zwartewaal.
Ben benieuwd of ze nog weten hoe het moet( en ik natuurlijk)

Spannend,
Coco zal best even heftig zijn in het begin, ze zal wrs de kar alleen willen trekken, Lola vindt dat wel best, maar dat zal vast aan bod komen in de clinic, goeie training, fijne accomodatie ook, lekker de ruimte.
Vertel je nog over je ervaringen van Zaterdag, ben zeer benieuwd naar het commentaar, dressuur is toch de minst sterke kant van het 2tal, let vooral op met je zweep bij Coco,die ontploft als je haar maar aanraakt........
Veel plezier!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:32

Ik las over een voldoend voor menskunde (hahaha, ik typte bijna menkunde :D ) en spankleuren.
Ik ben meer van een beetje natuurlijk, beetje ingetogen past beter.
Nu heb ik ook (nog) geen ambities om marathon te rijden.
Zilco zou ik ook nog eens willen, maar binnenkort komt nog nieuw ander tuig en twee wagens binnen twee jaar, binnen tweeënhalf jaar, twee pony's etc, ff rustig aan.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:43

@ mammaslamma die van jl had er weer zin in. Maar minder ontploffing als de andere keren. Hij ziet er goed uit heb geen idee welke dit was hoor.

Maar wat een takke weer. Kom net terug van les. Robijn meegenomen aangezien hij mee gaat op wedstrijd zaterdag. Hij was weer braaf. Mag wat gaan zakken in de hals zodat hij zn rug gaat gebruiken.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:03

Leuke foto's marianne!! is dat nou je groom die ook rijdt???
Heeft een beetje een passieve houding zo half onderuit gezakt ;)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:39

[quote="Maisie"]@ mammaslamma die van jl had er weer zin in. Maar minder ontploffing als de andere keren. Hij ziet er goed uit heb geen idee welke dit was hoor.

Hij had fijn gereden, begreep ik, hij neemt naar de Kroo de makkelijkste mee, de ander laad nog zo slecht, staat hij een poos te klooien voordat hij erin staat, Leo geeft ook in Renesse les, dan neemt hij de angstige mee,kan hij evt naar huis rijden, mocht het niet lukken met laden.....
Tot zaterdag, hoop op droog weer,vooruitzichten zien er niet lekker uit nml.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:49

Mijn wagen is zwart met donkerbruine leren bekleding en chromen details aan de wagen (lamoen, leuningen e.d.)
Mijn sulky wordt geheel zwart :)
Ponys zijn bruin met zwart. Dus alles lekker basic :D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:59

Wat leuk, kleurtjes kiezen! Schimmels staat alles eigenlijk wel. Heb het een hele tijd met geel gedaan (ohz), toen werden we Tweety genoemd. Rood word ie net Sinterklaas. Ligt er ook wel aan wat voor kleur schimmel je hebt.. Met een donkere passen de vellere kleuren juist heel tof erbij.

Zo heb ik nu een bruine pony. Ik zocht toen tuig, toevallig was dat zwart met oranje onderlegt. Heb er een zwarte wagen bij, maar omdat alles anders zo zwart word hebben we bruin-oranje kleding. Ben heel benieuwd hoe het geheel staat in de dressuur, die kleding is nog niet zo lang af en hebben we nog niet op de koets aangehad. Wel gewoon om te passen.

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:29

Vandaag na lange tijd weer gereden met Coco en Lola.
Ik had het niet verwacht maar wat waren de dames braaf!
Had uit voorzorg het hek van het terrein dicht gedaan en een cap op gezet. Maar ze hebben geen stap verkeerd gezet. Coco was gewoon Coco, en die heeft maar een stand " hard". En Lola heeft een bokje gegeven. Op een gegeven moment stapte ze beide heel rustig met lange teugels en halsjes naar beneden.
Toen ik terug naar stal reed was de penenboer er. Ik ze snel van de kar afgehaald en toen liepen ze los een voor een hun box in.Hij stond er van te kijken hoe braaf ze waren en zo op elkaar ingespeeld.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:49

fearofthefox schreef:
Vandaag na lange tijd weer gereden met Coco en Lola.
Ik had het niet verwacht maar wat waren de dames braaf!
Had uit voorzorg het hek van het terrein dicht gedaan en een cap op gezet. Maar ze hebben geen stap verkeerd gezet. Coco was gewoon Coco, en die heeft maar een stand " hard". En Lola heeft een bokje gegeven. Op een gegeven moment stapte ze beide heel rustig met lange teugels en halsjes naar beneden.
Toen ik terug naar stal reed was de penenboer er. Ik ze snel van de kar afgehaald en toen liepen ze los een voor een hun box in.Hij stond er van te kijken hoe braaf ze waren en zo op elkaar ingespeeld.

Fijn dat ze braaf waren, heb net je fotootjes gezien in je profiel, kan er nu met droge ogen naar kijken, eindelijk.....
Ze zijn al weer harig geworden, zag ik, wij scheerden ze nog voor maart, dan gaan ze lekker gelijk hun zomervacht in voordat het aangroeid.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:52

@ mammaslamma dat blijven lastige dingen he..
ik ben trouwens echt superbenieuwd naar het nieuwe span!

pff ik heb ze eind december geschoren kan nu gewoon nog de oneffenheden zien :| waarschijnlijk scheren we ze april nog een keer als ze tenminste ooit weer in hun vacht komen.

heb net lekker paardje gereden,meneer was echt stijf.bah.
vanavond heb ik een tentamen. heb zo'n donkerbruin vermoeden dat deze niet helemaal goed zal gaan,maar ach dat dacht ik van het tentamen van gister ook.

ik heb echt al zo'n zin in houten :):)

zo das een lekker samenhangend verhaal :+