[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:34

Oh lekker HT waar ga je heen? Wij vliegen zondag !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:21

playa de canarifantjes _O-( zo noemde een kennis dat als hij daar heen ging,die liep daar over het nudistenstrand) :=

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:33

Zitten we niet ver bij elkaar vandaan, wij gaan naar Tenerife.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:30

Ja HT en Biancacoo Het opruimen van die zooi. Hier net het kampeermiddel vanbinnen schoon en we zijn al thuis v.a. woensdag de rest staat nog op een hoop in huis en moet nog opgeborgen worden, maar de was is schoon :+ Helaas waarschijnlijk zaterdag een koutje op mijn rug dus liep vanochtend helemaal scheef -:(- lang leven de pijnstillers :) gaat nu gelukkig alweer wat beter.

Maar beide dus een leuk weekend gehad daar gaat het toch om.
VHU fijn dat je al een paar goede opties hebt voor jou paardjes.

IPS en HT gaan vliegen naar de zon {:} alvast een fijne vakantie gewenst.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:21

Fijne vakantie Ips en HT.

Ik ben weer terug. Eerst mijn glasvezelbox stuk en toen even een weekendje winkelen in Italie :+ Was fijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:01

Mooi zo Belker +:)+
En wat een heerlijke vooruitzichten Ips en HT {:}

Nou fase I van de nieuwe kozijnen etc is gebeurd. Zeer tevreden over hoe het tot nu toe gaat. Op naar dag 2.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:54

VHU: spannend zo met de kozijnen, maar het wordt prachtig (en praktisch) en helaas weer stalperikelen. Wel mooi dat je mogelijkheden achter de hand hebt.
IPS en HT hebben heerlijke vooruitzichten
Belker lekker naar Italie geweest
Marga helaas aan de pijnstillers

Hier vreselijk moe. Heb een heerlijke vakantie gehad, maar slecht geslapen (storm en regen waren erg goed hoorbaar, naast flink snurkende man). En de pijn in mijn schouders maakt het slapen er ook niet beter op. Dus hopelijk vanavond heel vroeg naar bed.

Fabels laat haar oor inmiddels goed insmeren met honingzalf, en het ziet er netjes uit. Nu nog zorgen dat de rest van haar lijf weer goed komt mbv osteopaat. Ik heb haar nu paar dagen gelongeerd, de 1e dag spetterde ze alle kanten op, maar nu moet ik weer veel moeite doen om haar voorwaarts te krijgen. Heb al vraag uitstaan bij osteopaat wat het beste is (blijven longeren of niets doen, maar ze is volgens mij paar dagen weg, dus nog geen antwoord).

Op mijn werk wordt het weer heel drukke week. Verkeersweek, start met KIVA dus moet allerlei testen afnemen, weer nieuwe collega (die nu al goede indruk maakt, ze mailt in ieder geval heel netjes terug ;-)), allerlei vergaderingen. Binnenkort ook mijn eerste oudergesprekken, erg spannend allemaal!!!

Dus.... ik ga nog even wat voorbereidingen doen en dan vroeg op bed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:08

Is altijd wel leuk de verkeersweek en fijn dat je een collega hebt die communiceert, dat scheelt :D die oudergesprekken brrrr zelfs in het MBO vond ik dat regelmatig een ramp...

Wil erg graag naar de paarden maar de post komt een pakket bezorgen (deken voor knollies :+ ) en huis nog vol bouwvakkers dus naja blijf maar thuis...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:18

Hier topdag **\O/** :D{
1. stalling mag nog een jaar blijven en er hoeven ook geen stallen weg (was eerst sprake van dat helft mocht blijven (stal waar Cathey in staat) / andere helft weg (gedeelte van de stal waar Fred in staat...) maar alles mag dus blijven)
2. onze verbouwing/glasdingen zijn vrijwel klaar en ultra mooi geworden
3. ik heb weer even op Cathey rondgestapt **braaaafff**
4. doordat de stalling nog jaartje mag blijven is het voor mij budgettair voorlopig ook nog haalbaar 2 paarden te houden **\O/** :D{

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:21

toppie vhu,heerlijk een jaar zonder paardenverhuisstress *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:54

Wat fijn VHU. Dat is super nieuws.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:20

Heerlijk VHU!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:38

VHU Fijn *\o/* goed nieuws. Dag kan niet meer stuk.
Dekens ook binnen?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:53

Joepie Vhu wat een fijn nieuws! Ook voor de stalbaas!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:23

*pum* yes dekens ook binnen [&]

Nou man stond gewoon te huilen toen hij het vertelde op stal, zo'n grote vent... hij is er geboren en getogen, zijn vader en opa ook... het houdt op een gegeven moment op maar ze zijn nu al zo ver dat de boerderij waarschijnlijk behouden kan blijven, hoe en wat met de stallen, en zeker de stallen die bij zijn gebouwd is nog onduidelijk, maar het huis kan blijven, dat is geweldig nieuws.
Wel bizar dat zo'n familie dan door al die procedures heen moet maar blijkbaar moet dat zo in Nederland >;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 31-10-17 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:28

vhu *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:18

Super Vhu!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:56

Vhu succes vandaag ! En top dat alles gisteren gelukt is, en de stalling nog een jaar *\o/*

Tine schoolstress... :(:) wel heel fijn dat fabels zo goed gaat !!

Belker hoe gaat t met het huis.
Ips, hoe gaat het met Det ?
Lanouska, hoe gaat het met je paard nu..? Alles weer in orde ? Zag mooie foto op fb.
Maisie, hoe gaan je toppaardjes ?
Gem, hoe gaat het bij je en met je...en met Inova ?
Ht fijne vakantie, en Ips ook natuurlijk.
Baudyh, al nieuwe merrie op 't oog, en gaat ikke met z'n bit al wat beter ?
Verder wie ik ben vergeten..sorryyyy

Vanmorgen weer rondje getraind met 2 hondjes, was ff lekker.
Kou gevat t' weekeind...nu lekker koffie..

Fijne dag allen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:32

:wave: Gisteren toevallig een hele bijleesactie gedaan, Biancacoo :D .

Roerige tijden voor een hoop van jullie: VHU met Cathey en wel / niet verhuisperikelen, Tine met Fabels, Ipsie met arme Detje (W. vertelde dat, misschien via FB gelezen?), Belker met spannende vondsten in / om het nieuwe huis, Baudy met onverkoopbare DB, maar Ikke die het goed doet. Bikejöringwedstrijden voor Biancacoo en zoon .... en verder ? Heb in ieder geval een hoop te lezen gehad!

En dat was ook wel even nodig. Ben een week met het gezin op vakantie geweest naar Rhodos, daarna ging zoon voor een half jaar naar Australië en heb ik een drukke week gehad. O.a. intakegesprek in het ZH want afgelopen vrijdag ben ik geopereerd. Dat ging niet van een leien dakje, complicaties (inwendige bloedingen) en 'snachts weer opnieuw naar de OK gebracht. Maar nu gaat alles weer goed, ben inmiddels ontslagen uit het ZH en ben nu aan boord om uit te rusten. Daar heb ik de minste neiging om teveel te doen.

Miepje staat dus nog steeds in Zeewolde en W kan je dan soms aangenaam te verrassen met beeld-telefoon wanneer hij haar voor de koets heeft staan. "Zit" ik toch een beetje op de koets, erg grappig :D .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:36

Oh jee Gem,...geopereerd..bah..heel veel sterkte en beterschap !! Hoop dat je snel hersteld.. Dikke knuffels vanaf hier.. :(:)
Wat een opluchting dan inova zo goed staat daar in Zeewolde..dan heb je over haar geen zorgen..
Goed uitrusten nu idd dan !! En voor jezelf zorgen, Braaf zijn !! ~~}>

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:11

Sterkte Gem. Klinkt niet fijn.

Huis gaat.....
Ik ben wachtende op de loodgieter. Er is ergens een leiding gesprongen want ik hoor de waterleiding lopen masr kan het zelf niet vinden. Verder zijn de dakpannen bzorgd en begint morgen de dakrenovatie en isolatie. Verder bezig met zoeken naar bekleding van de schouw.......
De schouw
Afbeelding

Het dak nu. Dit dak gaat eraf en wordt deels vervangen door EPDM en deels door pannen. Verder wordt het geisoleerd. De dakkapel doen we niks mee.
Afbeelding

Voor, dat zie je niet ligt een zand cementvloer en die moet nog 1 week drogen. Daarna kan de afwerkvloer eroverheen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:29

Wat druk allemaal!
W had t gelezen op fb, maar toevallig hadden we toen ook contact over wat anders dus ook via de app.
Ik had Fera toen bij hem een paar dagen, binnen een halve dag reed hij met die knol door t bos hihi.
Hee veel beterschap en doe maar rustig aan, geopereerd worden is niet niks!
Belker druk met jullie droomhuis te realiseren, prachtige plek zo te zien!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:42

:(:) Jemig Gem, wat een ellende. Hoop dat je snel hersteld. Stuur mij even je adres in pb, dan kan ik een kaartje voor je uitkiezen **\O/**

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:44

Ziet eruit als een geweldige plek Belker !
Hoop dat de lekke leiding snel gevonden is.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:17

Klinkt goed.

Waterleiding heeft te maken met de grondwaterpomp...... Die staat uit maar de pomp zit ook op de waterleiding. :? De afsluiter stond iets open en via dat punt liep er water. Onbekend waarheen...... Dat komt wel als het oude huis helemaal open gaat. Dan wordt alles vernieuwd en kunnen we ook bij de leidingen onder de vloer en grond :+
We hebben vooral een langgerekt aan elkaar gebouwd huis, achter huizen die aan de weg liggen. Onze hele tuin grenst aan hun achtertuin. Daarnaast hebben we bij de oprit nog 600m2 vrije grond. Niet grenzend aan buren.
De rechterkant is dus de achterkant van de buren. Die struiken en bomen zijn weg en de foto van het dak is dus van de voorkant van hun huizen genomen. Ons perceel is denk ik 60 meter lang.
Afbeelding

De plattegrond van het huis
Afbeelding