[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 07:22

Sorry, geen tijd om overal op te reageren. Beetje druk.
Iedereen een fijne dag en wedstrijdgangers succes.

VHU: zo (op halster) is longeren ook stom vind ik. Heeft in mijn ogen ook geen toegevoegde waarde. Daarom longeer ik altijd met dubbele longe. Is in het begin wel even lastig, maar voor jezelf en voor je paard veel leuker. (al blijft rijden altijd leuker)

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 07:32

Goedemorgen!
Tine succes met wedstrijd!
Baudyh ook succes!
En andere wedstrijdgangers ook.

Hier ook nooit longeren met halster, soms enkele longe en soms dubbele.
Jenkins balen van je wiel, maar ook wel beetje dom om met een spuitbus in de hal aan de gang te gaan...
Nouvel hoe is het met het koliekpaard?

Verder een hoop vergeten...
Hier lekker rustig dagje op de planning. Manlief is nu aan het werken voor mij <3 Hoefde ik niet om 6 uur mijn bed uit.
Straks eerst naar Gwin en dan naar Bieb, waarschijnlijk klein rondje bos doen.
Vanmiddag lekker thuis prutsen, heb nog een hoop was om op te ruimen en moet een kraam kadootje maken want broertje van Gerard heeft een zoontje gekregen gisteren. Na 2 meiden nu een jongen.

Fijne dag allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 07:39

goedemorgen..
jenkins..spuiten kan best..maar moet je ruim de tijd voor nemen, in heeeel dunne laagjes op spuiten, dan word het best erg mooi....wat trouwens heel erg meeval in prijs is laten spuiten bij autospuiter hoor....is maar eventjes werk..

wedstrijdgangers veel succes vandaag !

dakota die is gisterenmiddag nog bij de DA geweest, ...een gekke bult net achter haar schouderbladen..we dachten een teek die niet helemaal eruit wat gehaald..nou zat dikke ontsteking onder met allemaal troep erin,we hebben een sneetje gemaakt en zo goed en kwaad als het ging alle rommel eruit gehaald...nu maar duimen dat alles eruit is...ze heeft wel medicijnen ..hopen dat het snel genezen is.

fijne dag allemaal. *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 08:14

goeiemorgen!

ow bah, sterkte voor dakota!

zal straks even horen hoe het met koliekpaard gaat, gisteravond veearts nog geweest en ze moest vanmorgen vroeg weer gaan kijken...

iedereen fijne dag en succes op wedstrijd!

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:18

Goedemorgen allemaal.
Poeh, net even bijgelezen.
Fijn dat het goed gaat met Moos, Gem.
Mooie plassenfoto, Aks. Je hebt gelijk hoor, lekker genieten van je brave poown!
Mooie foto's van Ollie, VHU. Wat heb je toch een goede ruil gedaan en een heerlijke pony ervoor teruggekregen. Moet je ver rijden als je Ol zou verhuizen naar je oude menstal?
Sterkte voor Dakota, hoop dat het snel beter gaat!
Janouk, succes met HRB, hoop dat er wat uitkomt en dat ze opknapt. Grappig hoe je schrijft over haar verandering in gedrag bij jou en je man. Wel herkenbaar hoor. Wij hadden dat met de moeder van onze huidige merrie. Mijn man en ik konden er mee lezen en schrijven maar alle andere familieleden konden er nog geen B-parcours of L1 proef mee rijden terwijl ze bij ons Z1 dressuur, Z-springen en Z-eventing liep. Vreemde paarden....
Jenkins; balen is dat als het spuitwerk niet zo uitkomt als je zou willen? Ik wil ook graag mijn groene kar zwart schilderen maar durf er niet zo goed aan te beginnen. las in andere topics over verschillende verf maar twijfel welke ik zou moeten nemen.
Avaluna druk in de weer met de kuikens.
Zag ook een prachtig veulen voorbij komen! <3
Wat een dilemma's met Gwin en Fifi, heb ik ook geen antwoord op.
Tine en Baudy druk met wedstrijd, succes. En natuurlijk ook voor alle anderen die op wedstrijd gaan.
Frensie; top zeg, goed werkende medicijnen in een doosje, doe mij ook zulke!!!!!!!!!!!

Als ik jullie verhalen over Randstad, verkeer en vliegtuigen zo lees ben ik best blij dat wij in het oosten wonen. Jammer genoeg eerste stukje wel een redelijk drukke weg, naja, waarschijnlijk nog niet zo druk als bij jullie, maar daarna echt platteland, zandwegen en bossen. Vliegtuigen hier alleen heel hoog in de lucht. Maar herten, vossen en vooral dassen zijn ook spannend......... Groot verkeer als vrachtwagens en landbouwwerktuigen wordt niet naar omgekeken. mensen op skeelers die van achteren komen wel trouwens maar niet onhandelbaar.

Gelukkig zijn van de week de weides gemaaid en is het gras ingekuild. Heb overlegt en mocht op de wei rijden dus gisteren de stoute schoenen aangetrokken en paard in mijn eentje ingespannen en heerlijk gedressuurd op de wei. Was al weer een tijd geleden maar ze liep goed. Zo fijn om te merken dat ondanks dat we noodgedwongen alleen buiten konden rijden ze wel vooruit is gegaan en ze steeds rechter wordt. En wat een heerlijk weer!!!!!!!!!! *\o/*

Gisteravond feestje gehad (werd erg laat) nu eerst zoontje ophalen op logeeradres en dan lekker even met de paarden bezig. Vanmiddag naar de menvereniging voor onderlinge "minimarathon" om te kijken.

Veel plezier allemaal vandaag!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:42

haha als wij hier met de koets van het erf rijden is er eerst een stukje 80 km weg en dan moeten wij een kruispunt over steken met 8 banen. Daar staan we voor het stoplicht voorgesorteerd midden tussen bussen en vrachtwagens :D
Hier moeten ze echt verkeersmak zijn. En flink doordraven, anders halen met groenlicht niet de overkant van de kruising.

Ik ben zenuwachtig; strakjes Janouk opladen om naar Steffie van de Laarse te gaan. Duim duim duim met me mee, dat wij meer te weten komen, hoe we Janouk weer goed aan het lopen krijgen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 10:28

Succes wedstrijdmensjes vandaag!!! (oa. Baudy Tallechie en Tine zover ik me herinner? en vast ook Lanous?)

Janouk succes bij Steffie!

VHU en Aks leuke foto's (van Ollie en ook Dids in de plas :D )

Met Mick ook tussen de vrachtwagens / bussen gereden en wat ik ook altijd hele uitdaging vond was vooraan staan bij rood stoplicht voor de spoorwegovergang en dan een hyper paard van al het verkeer dat voorbij komt :roll: Nu lekker alleen rondom het bos en ook wel stukken van de 80 km weg maar die is niet zo druk. Ben alleen wel benieuwd hoe het zal gaan als we ooit een hele reeks van die quads/skelters tegenkomen, want dat is tot nu toe nooit gebeurd en ik sluit niet uit dat hij die een beetje eng zou vinden met al die herrie ;-)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:02

Daar mag je nog maar 60 smikkel ;)

Duim voor janouk!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:42

Ik duim voor HRB bij Steffi!! Ik ben ook reuze benieuwd wat ze voor Pablo kan betekenen. Dus veel succes!!
Aks, balen van je hoofdpijn. Heb thuis een man die ook al een paar dagen hoofdpijn heeft (en ik zeg neem je hooikoortsmedicijnen maar hij doet het niet) reuze gezellig :(
Hier ook alle paarden verkeersmak. Kan niet anders. En wij wonen onder een hele drukke landingsroute van de polderbaan/zwanenburgbaan. Wel nog een km of 20 ervandaan maar ze draaien wel allemaal over ons heen.
Van de week met Prisca en Det wezen fietsen. Machtig hoor Prisca heerlijk strekken door de berm en met Det overgangen in draf oefenen. Mensen vinden het alleen raar dat ik haar aan de fiets mee neem, maar ik vind het leuk hihi.
Frensie, paardje voor een jaartje paard laten zijn terwijl jij je rustig voorbereid op alles wat komen gaat lijkt me nog niet eens zo'n slecht plan. Alleen je moet het wel kunnen om haar zover weg te zetten. Dat lijkt mij dan weer lastig.

Ik ga zo boodschappen doen nog 2 nachtjes en dan menkamp. Heb er zin in. Gister ook zo'n heerlijke les gereden. We hadden les van iemand anders en we waren met zijn 2 En we mochten op het gras rijden. Echt super !! Helemaal leuk, hij ging ook even met Det sturen en een groot deel ligt toch bij mij.... Maar dat vind ik juist mooi om te zien, ik wil wel leren. Maandag les van Its dus gelijk flink aan de bak.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:17

Frensie, ik heb mijn veulen bij Veulenvrij gehad in Tsjechië (ff googlen). Volgens mij zou het ook prima bespreekbaar zijn om een ouder paard daar een jaartje "paard" te laten zijn.

Drukte vanmorgen op stal! 2 paarden zijn weg gegaan en er zijn dezelfde dag 2 voor terug gekomen, waaronder een hengst. Daarmee nog wat gewissel van boxen (de langst-blijvenden hebben het eerste recht op een box met luik naar buiten, dus Moos heeft nu een nieuwe buurman). Alle paarden waren een beetje hyperdepieper.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:59

Gem Veulen vrij ken ik, maar in de Eifel ken ik ook mensen die opfok hebben, ben daar zelf 2 jaar achter elkaar geweest voor Gwin met training, dus Eifel is logischer.

Ben benieuwd hoe het was met HRB en Steffi!

Heb net lekker rustig bosritje gemaakt met Bieb, was genieten!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:37

ik zag een gaaf veulen op een foto voorbij komen..mooi hoor.
Frensie..ooohh...lekker een buitenrit, super !
Gem hyperdepyper moos door nieuwe buurman..hopen dat hij zich niet te druk maakt..
ben ook erg benieuwd naar janouk....
en ipsilonka, heel veel succes morgen met pablo bij steffi !! en veel plezier op menkamp.
annemie op de weide gereden, altijd gaaf als je een groot stuk tot je beschikking hebt..genieten zeg.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:34

_/-\o_ goed nieuws, Steffie heeft de puzzel in elkaar gelegd _/-\o_
Een korte leken uitleg, niet gehinderd door enige vorm van medische kennis :D , bij Janouk is het er bij het vallen in de duinen vorige maand 'ingeschoten'. Een soort spit, maar dan voor in de linkerschouder/borst/hals.

Door het ontlasten mechnisch hoefbevangen geraakt achter en daar ook 'vastgeslagen'.

Verder had ze veel last van headshaking, overprikkelde zenuwen in haar hoofd, als een soort uitstraling, terwijl ze daar nooit last van gehad heeft.
Al die dingen hadden wij gezien, gevoeld, maar niet de hele puzzel kunnen leggen.

Steffie heeft haar losgewerkt en je zag Janouk opknappen onder haar handen. Ze begon weer te veren in haar lendenen, haar hals kon weer verder naar links, bovenarm kon weer naar achter bewegen, haar hoofd ontspande en de irritatie verdween.

Nu 1 week rust en vrije beweging en dan langzaam in stap aan de hand weer oppakken. Steffie heeft er veel vertrouwen in, dat het met deze behandeling snel gaat opknappen, dus daar vertrouwen we op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:22

Ik las het net op FB, fijn dat jullie nu weer een stap verder zijn, nu duimen voor goed herstel!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:09

Fijn janouk!

Hier in de trein vanaf amsterdam naar huis. Service, gekochte auto bij de klant afleveren. Wel beetje moe nu, haha!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:21

Janouk..wat goed dat je nu weet wat het is..erg fijn dat ze al zo opknapte, ik ben benieuwd naar haar vorderingen !! succes van de week met haar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:28

Wat een geweldig nieuws Janouk, super. Dat klinkt allemaal heel hoopvol. Wat een opluchting. En wat goed dat jullie naar Steffi zijn gegaan +:)+
Pablo'tje ook in de molen hoop dat ze voor hem ook echt wat kan betekenen :j
Heerlijk menkamp Ips, superleuk.
Tine jij had toch wedstrijd? **zal zo even teruglezen misschien heb je er al wat over gezegd?**
Smickel dat was het enige waar Snuit bang voor was, voor die buggies/off road dingen. Heel vreemd Bente vond dat dan weer niet echt eng :? :+
Biancocoo zo zeg wat een ellende met Dakota zeg :(:)
Annemie mooi om te lezen dat het mennen zo goed werkt bij paard :)

Ollebol met halster longeren was gewoon alternatief voor laten rondrennen in de bak hoor, omdat stalgenootje aan het rijden was. Heeft totaal geen gymnastische of wat voor waarde dan ook anders dan dat ze even kan rondspetteren (en dat dan dus niet doet of wil als ik erop of erachter zit). Ze is dan wel braaf en nuchter maar er zit echt wel flinke portie pit in =:) Zo een a twee keer per week voel ik dat het dan weer zover is, dan moet dat er uit :):) als ze dan klaar is met haar fratsen gaat ze zo ongemotiveerd ronddraven en dan stop ik.
Als ik echt wat wil doen en niet erop of erachter doe ik dubbele lijnen :j

Hier heerlijke menrit (zelfde route als met Aks van de week) met Ol op zaterdagmiddag door bos, het was dus ongelovelijk druk :+ van skeelers t/m soort ralley die aan de gang was met racende oldtimers :7 , wel wat schrikmomenten maar direct ook weer klaar 8-)
Daarna BBQ bij de hockey gehad :Y)

En woensdag gaan we naar mijn instructeur, paar daagjes ons ponykamp doen (mennen met vierwieler).
@Annemie dat is best eind bij mij vandaan, met auto drie kwartier.... maar ja, het is er wel geweldig.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:24

Supernieuws van Janouk!!!
VHU lekker gemend.
Aks aan het treinen na super service.

Heb eens goed nagedacht over Gwin.
Ze staat te koop (http://www.bokt.nl/markt/ad/156857/allround-merrie). Denk niet dat er veel mensen op af komen, maar mocht er iemand zijn die het ziet zitten en die ík zie zitten, dan gaat ze weg.
Als het verkopen niet lukt, dan gaat ze na de zomer naar de Eifel. Na de bevalling komt ze dan weer terug.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 20:44

@Aks: _O- ghighi... zal voortaan inhouden op die grote weg ;-)
@Frensie: besluit genomen, heftig, gewoon even een :(:)
@Janouk: las het op fb, dat is op zich mooi nieuws, in elk geval duidelijkheid en nu hopelijk een goed herstel!
@VHu: heerlijke rit gemaakt op drukke zaterdagmiddag, fijn dat het allemaal zo lekker loopt met Ollie!

hoe is het de wedstrijdgangers vergaan vandaag???

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:48

Janouk; wat goed dat de puzzelstukjes in elkaar vallen en fijn dat je haar direct zag opknappen!
Frensie; wat een dapper besluit heb je genomen, succes en sterkte!
Ipsilonka ook veel succes met pablo en natuurlijk veel plezier op menkamp.
VHU heerlijk gemend en ook op "menkamp". Ben erg benieuwd hoe het gaat met de vierwieler! Drie kwartier is inderdaad wel een eind...
Gem had het onrustig op stal. Hoop dat de rust snel is wedergekeerd.

Hier vandaag niet gemend helaas. Schoonzus was vergeten te "melden" dat ze op wedstrijd ging met het paard. Baalde als een stekker. Morgen zijn we de hele dag op pad met vrienden dus dan ook geen tijd en wilde dinsdag naar les. Na ja dan maar zonder oefenen en hopen dat het goed gaat..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:58

Smickey2011 schreef:
@Aks: _O- ghighi... zal voortaan inhouden op die grote weg ;-)
@Frensie: besluit genomen, heftig, gewoon even een :(:)
@Janouk: las het op fb, dat is op zich mooi nieuws, in elk geval duidelijkheid en nu hopelijk een goed herstel!
@VHu: heerlijke rit gemaakt op drukke zaterdagmiddag, fijn dat het allemaal zo lekker loopt met Ollie!

hoe is het de wedstrijdgangers vergaan vandaag???

<<)
80 gaat ook, maar kost geld als ''ze'' dat zien ;)

Zo! Enerverend dagje! Het leek onwijs rustig.. En toen kwamen er steeds auto's bij (klantenwagen hier, klantenwagen daar) om te wassen.
Leek erop dat ik om half 4 klaar zou zijn. En toen kwam er om half 2 de vraag of ik het zou zien zitten om naar Amsterdam te rijden om een auto naar een klant te brengen.
Say what? Túúrlijk vind ik dat leuk! :D
Uiteindelijk konden we pas om half 4 vertrekken, dus om 5u in amsterdam. Naja, eer je dan terug bent met de NS met werkzaamheden en vertragingen.

Maar soit. ben benieuwd hoeveel uur ik betaald krijg. En hoeveel van de fooi ik mag houden O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:01

Toch is Gwin een leuk veelzijdig paard met een handige maat als je een veelzijdig dier zoekt Frensie. Leuke foto's en duidelijke advertentie. You never know :j

@Aks wat grappig dat je dan fooi krijgt :$ en da's leuk zeg lekker eindje toeren in knappe auto (jammer dat het naar Amsterdam was hahaha)
@Smickey ik voel me bij Ollie gewoon vertrouwd. Ze heeft heus wel dat ze af en toe opeens passen versnelt, opzij of vooruit springt, kijkt of wegduikt maar zei vandaag nog tegen groom dat ik bij haar (tot nu toe dan := ) nog geen seconde bang ben geweest. Denk dat het te maken heeft met dat ze continue fijne druk houdt op het leidsel dus ik heb steeds contact en dat geeft me een gevoel van controle. Dat had ik met Bente niet, dus letterlijk en voor mij ook figuurlijk geen contact of gevoel op je leidsel, dan had ik het idee / gevoel dat ik het totaal niet onder controle had :o .

Terwijl Bente er nooit echt vandoor is gegaan of echt tegen de wagen heeft geslagen etc.... maar ben met haar ook altijd wel heel voorzichtig geweest (omdat ik het dus uiteindelijk bijna nooit helemaal vertrouwde).

Ben ook benieuwd naar de wedstrijdgangers :j
Wat een prachtige avond is het trouwens. En vandaag vond ik het koud :brr: is het 1 juni, niet te geloven.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:21

dapper van je frensie, ben benieuwd!
het is echt een mooie merrie!

aks nog fooi, kassa! :D

ips sterkte met pablo en veel plezier op kamp!

vhu enerverend menritje gedaan... 8-)

ben ook benieuwd naar de wedstrijdgangers!

Hier vandaag ook koud en harde wind, en ook nog af en toe een druppel regen, echt niks aan, 11 graden op 1 juni! :oo
vanavond hier ook zowaar een zonnetje, nog wel harde wind, maar voelde zo toch wat beter aan...
Met Fifi even aan de hand gewerkt, was in het begin erg strak en kijkerig, later ging ze meer ontspannen en had ze echt een paar fijne stukjes! :j
Met Ferro voor de 3e keer met een grote bak voer met de trailer geoefend.
Het was weer even geleden, dus eerst zei hij heel hard NEE! _O-
Maar voor een bakje voer kun je toch niet buiten blijven staan, dus uiteindelijk toch weer een stapje verder, net aan 4 voetjes binnen! *\o/*
probleem is nu dat ik 'm steeds laag heb gevoerd, uit de emmer en op de grond en hij nu dus niet meer omhoog wil met z'n hoofd, dat is nog eng, en we dus in de knoop komen met de voorstang... :+
even wat op bedenken volgende keer...

Daarna een zonde begaan...
z'n manen gekortwiekt en hem een sportcoupe gegeven... :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:54

Ben helemaal kapot, dus reageer even niet op alles. Sorry.

Maar las van Janouk, super dat het snel weer goed zou moeten komen. Gwin te koop, lekkere menrit

Vandaag dus ons debuut in de klasse 3 SGMW. Ik had mezelf als doel gesteld om de dressuur te winnen en met een winstpunt thuis te komen ( je moet het tenslotte niet te makkelijk voor jezelf maken hahaha). Nou, de dressuur won ik (klasse 2 en 3 samen) met 65%, daarna reed ik de vaardigheid ook nog foutloos en binnen de tijd, dus daar ook 1e. De marathon ging echt weer heel veel beter dan de vorige keer (zal morgen nog proberen filmpjes te plaatsen), maar ja, we kunnen natuurlijk niet op tegen Olympische deelnemers. Ik weet niet hoe ik ben geeindigd, maar in ieder geval niet als laatste. Wel weet ik dat we bijna 3 winstpunten hadden!!! (op 0,53 strafpunten na) *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Oftewel, doel bereikt. Het was wel vreselijk koud met harde wind. Zat echt te bibberen op de bok.

Nu snel naar bed, want erg moe en morgen weer menles met Thabor (waar ik nu best even tegenop zie)

Edit: topscore van hartslagmeting; 48, 48 en 66. Zit wel goed met zijn conditie denk ik
Laatst bijgewerkt door tine10 op 01-06-13 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:03

jee tine wat goed zeg, gefeliciteerd! +:)+ *\o/*