[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 20:27

goedeavond

@ nouvel gefeliciteerd met je verjaardag

ik ben vandaag in zweeloo aan het helpen geweest met de hindernissen bouwen.. had het toch wel even moeilijk toen ik in zweeloo aan kwamen het is nu 4 jaar en 2 maand geleden dat sultan daar omkwam..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:50

Dat zijn moeilijke momenten Lanouska, sterkte!

Biancacoo, dankje :D

Werd net gebeld door verzorgster, Sil liep mank. Dus even snel naar stal geweest toch.
Denk dat hij zich verrekt heeft oid, vannacht zijn ze met ze allen losgebroken en hebben dus flink zitten rennen. Dus verzorgster even een tijdje op het harde heen en weer gestapt en toen ging het al weer beter.
Hij belast het been wel gewoon, dus denk dat het ergens in zijn schouder zit.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:20

nog een mankepootje jenkins?
sund.

ik ben ook net weer terug, van mijn mankepootje.
of eigelijk manke-schoudertje..
gaat alweer heel erg goed,
nu op het harde aan de hand gestapt,
en klein stukje laten draven,
in stap zie je er echt niets meer aan,
op het harde draven nog net niet 100%, komt goed.
ik weet weer precies waarom ik een paard heb gekocht,
zelf gebrek aan conditie, peerd doet dat lopen beter dan ikke :+

toen weer lekker gekoeld en terug op de wei gezet.
morgen ochtend doet stalhoudster koelen voor mij,
dan ben ik met mel op pad.

nu nog ffkes bankhangen, en dan bedje toe.
je hebt nl van die mensen die smorgens tussen 7:00 en 7:15 willen laden.
je snapt al hoe vroeg ik dan mag vertrekken en mn bedje uit mag, hahaha

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:22

bicci schreef:

:roll: raar mens hoor...... die ken ik niet... O:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:31

:wave:

@Lanouska: :(:) moeilijke momenten ;(

Heb ik vanmiddag zomaar spontaan een madeira-cake gebakken... en goed gelukt dat ie was!!! :9
Was geloof ik zo'n 15 jaar geleden dat ik überhaupt een bakvorm voor zoiets in mijn handen had gehad, maar door de bakverhalen van Ollie raakte ik weer beetje enthousiast :D
Nu net een broodbakmachine besteld, zo eentje:

Afbeelding

Hopelijk is 'ie maandag binnen...

En dan wil ik volgend weekend dat lekker klinkende receptje van die MSB eens proberen te maken :9

Net de trolley klaargezet voor morgen, het water ligt in de koelkast, dus het enige dat nog hoeft te gebeuren is dat ik morgen op tijd op 2 km voor de p/a sta voor VHU... ik heb niet meer de route kunnen bekijken, dus hoop dat ik vanaf het adres de goeie kant op 2 km ga :roll:

Crazymel ook heel veel plezier / succes en mocht je trek hebben in snelle jelle en multivit, dan heb ik genoeg bij me :D

:wave:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:35

Crazymel schreef:
bicci schreef:

:roll: raar mens hoor...... die ken ik niet... O:)

ikke ook nie :roll:
hoe komt zo'n figuur erop ej? :=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:37

gaaf broodbak masjientje :))
heb hier ook 1tje en manlief heeft elke morgen eigen gebakken broodterhammies :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:40

hebben wij ook hele tijd gedaan totdat vorige machine kapot ging :D
nu wel weer zin in, ruikt zo heerlijk !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:49

jah echt he?
ik zet het broodje altyd aan voor ik richting stal ga,
als ik dan terug kom is het mestal net klaar en die heerlijke geur komt je leker tegemoet als je binnenstapt :9

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:13

@VHU en Crazymel, heel veel succes en plezier morgen +:)+
@Maisie, wat een knappe pony's heb je toch en zelfs met burka en grasmasker is Ferro nog zo <3 . Hij blijft ook zo mooi donker _/-\o_ en veel succes morgen :j
@Dingetje, jij ook veel succes en we willen natuurlijk wel een :list: van de dag ;)
@Lanouska, altijd lastig zulke 'pijnlijke' herinneringen :(:)
@SL_voor jou ook :(:)
@Bicci, gelukkig gaat het al weer wat beter met het schoudertje van 'jouw spikkeltje' :j
@PrinsjeH, helemaal leuk ook aan het bakken geslagen *\o/*
@Jenkins, waardeloos dat Sil niet helemaal goed loopt ook voor voor hem :(:)
@Biancacoo, helemaal geweldig een nieuwe wagen... het plezier straalt van jullie gezichten af :j
@Tine, fijne vakantie :j
@HT, druk aan het passen en meten geweest met de concourswagen :))
@Aks, jij blijft wel een beetje roofbouw op je lichaam plegen... dit gaat een x écht fout meis :7 :(:)

Zo jullie zullen het niet geloven maar ik heb écht een heerlijke shopdag gehad, leuk geslaagd , gezellig en vriendelijk personeel in de winkels (hebben zelfs meerdere keren koffie en water aangeboden gekregen) en mijn garerobe is weer wat aangevuld met mijn nieuwe maat <<)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:22

Mag ik mij hier ook melden :)

Morgen gaan we mijn ruin na een maand voorbereidingen in de zin van eerst zelf leren betuigen van een ervaren menner :) het sturen oefenen onder leiding van een ervaren menner, tot strengen tussen de benen tot iets slepen in de bak, op het gras, in het grint en over het beton... Wat een rotherrie af en toe achter zijn kont...

Inmiddels gaan we dus morgen hem voor de kar zetten :) Ook uiteraard met begeleiding van de ervaren menner :)

Volgend jaar hoop ik mijn paard en kar te kunnen gebruiken als ons huwelijksvervoer :)

De kar voor morgen helemaal opgepoetst :) zat onder een dikke laag stof na 2 jaar niks doen :) met gloednieuwe remmen erop :)
Afbeelding

Slachtoffer in kwestie :D
Afbeelding
Afbeelding
1 van onze normale bezigheden :P
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:24

Ollie1 schreef:
@Aks, jij blijft wel een beetje roofbouw op je lichaam plegen... dit gaat een x écht fout meis :7 :(:)

Zo jullie zullen het niet geloven maar ik heb écht een heerlijke shopdag gehad, leuk geslaagd , gezellig en vriendelijk personeel in de winkels (hebben zelfs meerdere keren koffie en water aangeboden gekregen) en mijn garerobe is weer wat aangevuld met mijn nieuwe maat <<)

Is maar 3 weken :) Dus nog 18 dagen nu, waarvan ik er 3 sowieso al zou werken :)

súper dat je fijn geshopt hebt!!! :D

Ik ben net terug van stal :D Ben op de fiets geweest, heb nog 3 kruiwagens poep verzameld en toen lekker in m'n boom geklommen en naar de knolletjes gekeken. Heerlijk hangend in m'n wilg :P
Het is echt heerlijk weer!!
Nu net thuis, en eigenlijk minder moe dan toen ik van m'n werk terug kwam! Wel iets meer last van m'n rug, maar de pijnstillertjes zijn ook uitgewerkt :+

@mel @VHU; succes morgen!!

En andere wedstrijdrijders ook!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:36

@PSM , welkom en heel veel succes morgen..toch altijd spannend zo'n 1e keer :j
@Aks, krijg je toch energie van de diertjes :):) ... helemaal toppie... en nu lekker niets _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:47

@PSM welkom, leuk paard! Spannend morgen maar als ik de voorbereidingen lees & de wagen zie gaat dat helemaal goedkomen!
@Ollie wat lijkt het me heerlijk dat je gewoon kunt kopen wat je wilt, dat je dus niet hoeft te kijken of het bij je 'lijn' past, je bent nu zo slank, jij past alles. Is ook verleidelijk want als je gewoon maat 40 hebt of zoiets dan kan je ook gewoon altijd alles aan :7
@Aks wat een heerlijk weer was het he. Ik heb er ook van genoten, het rook ook zo lekker naar hooi en gras echt zo'n vakantie-buiten-gevoel :D
@PrinsjeH als je ergens op de route staat kom ik je wel tegen :P ik ben vanavond nog naar dat punt van de p/a geweest, er was nog niets te zien :\ krijg ik dan altijd zo'n vaag gevoel van :\ maar het komt vast goed :j en anders heb je genoeg proviand om te overleven lees ik :))
@Crazymel en Bicci we zien jullie morgen, leuk. Ik ben eigenlijk niet eens zenuwachtig, heb gewoon zin in een wedstrijd en ben vooral erg bezig geweest met mijn outfit. Wilde graag een appelgroen t-shirt niet te dik, met lange mouwen, passend bij mijn teugels O:) . Nou die is dus in heel Rotterdam niet te krijgen. Of een runners-jasje met ritsen voor telefoon/geld/energy reep in leuk kleurtje, ook niet te krijgen. Ja of kanariegeel. Denk dat Bente er dan in rengalop vandoor gaat als ik op haar ga zitten :roll:

Vanavond even rustig de tijd genomen om trailer laden te oefenen. Ging heel goed, na eerst heel veel heen en weer gedoe }:0 maar denk zo'n 7 x er op gehad en ook weer voorzichtig eraf. Ze liep op 't laatst keurig voor me uit de trailer op, zodat ik dan stang vast kan doen enz. Maar bij de 4e of 5e keer ... -O- viel ze dus op de laadklep.... getverderrie. Gelukkig was ze niet echt onder de indruk maar ik hoop toch wel dat die knietjes morgen niet beurs zijn....
Misschien ook niet slim om zoiets te oefenen de dag voordat je op pad gaat maar ik had nu alle tijd en het was lekker weer zonder te veel vliegen etc Benen maar wel goed afgespoten....

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:51

@ Nouvel nog gefeliciteerd met je verjaardag :o kan nog net vandaag.
@PSM, welkom en suc6 morgen!
@ Ollie, zo lekker gesjopt :) een nieuwe garderobe aangeschaft? Natuurlijk volgt er een :list: van de dag O:)
@ Maisie, Ferro lijkt een beetje op de Hannibal Lector met zijn graasmasker op := Heb je iig geen last van vervelende Penny's :+
@ Lanoushka :(:) begrijpelijk dat het een moeilijke dag was.
@ Biancacoo wat een stoere (bak)fiets ding gevalletje :D
@ PrinsjeH lekker zeg, verse bammetjes :9
@ Tine een hele fijne vakantie :wave:

Net wezen helpen opbouwen en verkennen van het parcours.
Erg leuk en heb er super veel zin in.
Nu ff tukje doen, morgen om 7 uur op stal en om 8 uur vertrekken
:evaw:

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:51

Trailer oefenen vind ik een hele kunst op zich :) Onze pony was ook nooit makkelijk erin te krijgen, tot de zweep werd gepakt, dan stapte ze altijd snel in :P

Met onze paarden hebben we altijd nog goed geoefend... Ik heb vanochtend mijn 2 paardtrailer ingeruild voor een 1,5 paards trailer, en ben benieuwd of mijn paard daar ook anders op zal staan, aangezien hij toch veel meer ruimte heeft...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:59

he bah VHU! Wat een lomperik ook die bente :=
Ik hoop mee dat ze er geen last van heeft!!

Die van mij stond van de week helemaal te stuiteren toen een stalgenoot met de trailer aan kwam rijden. Als ik 'm had losgemaakt van de aanbindring was ie erin gelopen geloof ik := Lesje bij Peter zal wel goed bevallen zijn als ie zo blij wordt van trailers! :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:09

@Lanouska zal altijd wel een bijzondere plek blijven voor je :(:) was ook wel heel erg zeg paardje verliezen op een wedstrijd ... |(

Bente stormde er de laatste 2 keer ook zowat in :+ maar geen idee wat ze morgen doet :+ . Wil het gewoon af en toe toch maar oefenen met haar want ze kan zoooooooo etteren bij de trailer. Maar het oefenen ging heel goed eigenlijk, had trailer naast de schuur gezet, ze bleef er steeds mooi recht voor, geen voorbij-ren-of-steiger-trek acties gehad alleen wil ze er dan de 1e paar keer als ik 'aanloop' niet op, dan staat ze zo dommig voor die klep te staren :o? vervolgens strandt ze paar keer op de klep en gaat dan dus dommig en houterig terug (toen donderde ze op de klep) daarna stormt ze erop en doet net alsof ze nooit anders heeft gedaan O:) :roll:
Diddletje wilde weer op training hahaha

@Biancocoo ben zooooo benieuwd hoe het straks is als je hussels ervoor staan 8-) en ook hoe hard je dan gaat =:)

Nou mijn planning is wat later dan die van Crazymel hoor :Z

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 07:25

Zo wij zijn er klaar voor. Eerst nog even verkennen en dan pony ophalen. Ga er lopend heen is ie gelijk
opgewarmd. Tot vanmiddag of vanavond.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:06

goedemorgen. succes op de wedstrijden.
maak er een mooie dag van.

ik ga zo verder met dag2 core business lintjes uitdelen. gisteren is alles prima verlopen bij de ponyś, vandaag de paarden B tot en met ZZ licht.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:47

Succes janouk!

Plan is gewijzigd, boy gaat morgenavond voor de kar... Degene die mij helpt kon onverwachts niet vandaag, en omdat ik volledig alles van hem moet leren ga ik zelf niet aanklooien!

Paard en ik gaan dus nog een dagje slepen over grind en beton oefenen...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:52

Iedereen suc 6, die vandaag wedstrijd heeft!
Ik heb ruim een week de pony van een stal genoot tot mijn beschikking, maar haar ook rijden een arabier.
Denk dat als mijn lijf het volhoud er wel op stap. :D

Nouvel, gefeliciteerd!
Laura, mooi zwart shettie heb je! Vind je kar alleen heeel groot achter hem. :o
VHU, heb je Snuitje ergens anders staan ? en Freddy weer terug ?
Tine, hele fijne vakantie geniet ervan!
Ferro heeft een mooie nieuwe Burka! Suc 6 op de wedstrijd.
Bianca, ben je aan het mennen met de honden ? :D
Prinsje, gaat lekker broodjes bakken..

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:57

Janouk net mee uit wandelen genomen op t harde met de honden en het viel niet tegen. Soms een gevoelige pas, maar echt minimaal. Van de week in de bak t werk weer oppakken. vakantie is voorbij voor Her Royal Badness.

Net verdeelsleutel gezien voor Hippiade: er mogen er maar 2 per district naar de Hippiade inhet ZZ. Dus Janouk moetsnelweer in training om straks Brutus en Roos te kunnen verslaan
:D want we willen toch wel heel graag met die ongeschikte pony naar Ermelo.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:32

haha :D groot gelijk janouk! :D

Nou ik weet weer waarom ik kostte wat kost niet wilde groomen bij de endurance vandaag :+ Kom net uit m'n bed gerold _O- Zal 't wel nodig hebben gehad. Nu wat eten en de afwas doen (en wat opruimen) dan ga ik Crazymel d'r hond uitlaten en dan door naar stal :) Lekker een beetje longeren en wandelen ofzo, zal m'n rug maar niet nog meer pesten door te gaan rijden :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:40

Goeiemorgen vanuit Neurenberg!
Ben inmiddels aan boord...

Laura, LS en PSM, welkom hier! :wave:

Ik zie dat Kiss paars van kleur is verschoten :D .

Heb net 10 pagina's bijgelezen, over rijtuigen van Dekkers, Wijkmans en Dutch (oerdegelijk en / maar zwaar), opgroeiende kinderen, burka's, verjaardagen en verder weet ik het helaas niet meer :o . Wat blijft dit toch een heerlijk gevariëerd en druk bezocht topic +:)+ .

Ik niet zo heel veel nieuws, behalve dat ik het "principe" - aanbod heb gekregen om een geweldig paard van een stalgenootje te gaan uitbrengen op menwedstrijden. Lijkt op dit moment meer dan het is, want eigenaresse zit nog in de twijfel-fase of ze hem laat beleren voor de wagen :P . Tja, ze staat nu eenmaal op een menstal, en waar je mee omgaat, wordt je vroeg of laat mee besmet :D . Maar áls áls, dan zou ze het erg leuk vinden als ik dat wilde gaan doen, en zij dan uiteraard groomen. Lijkt me superleuk, behalve dan dat het een ruin is ipv een merrie, is dat echt een soort "droompaard" voor mij.