Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sander_lotte schreef:Vandaag lag er in Romeo zijn weide plots een kop van een kip, het lijf lag in de kippenweide... Volgens mij kunnen de honden het niet geweest zijn, die zouden dan met die kop gaan spelen in plaats van te laten liggen...Romeo stond al op de zomerweide, dus die kan het ook niet geweest zijn. We zijn dus nog op zoek naar de moordenaar
.
.
.
. Errrrrrrug leuke, vriendelijke pony!
. Hoofdstelletje zeer losjes om haar hoofd (ze is nog wat argwanend als je met "dingen" bij haar hoofd komt) en longeerlijn dus vast aan het halster
.

voor iedereen die 'm kan gebruiken
. Buiten dan he, in de bak doet ze het vrijwel niet en heeft ze dat ook vrijwel nooit gedaan (wel onder het zadel maar niet voor de wagen), op het veld nog heel af en toe, gaat steeds beter. Buiten doet ze het zeg maar 'standaard', ze gaat langzamerhand wel wat zakken en stukjes gaan beter. Dus echt Biancocoo met veel oefenen wordt het beter
Wat ik doe is vooral hand niet verkrampen, proberen kneepjes te geven, af en toe leidsel gewoon naar voren doen, ruimte geven en proberen links/rechts in te laten buigen. Vooral niet opgeven, rustig doormasseren zou ik zeggen
Omdat het zo regende de pony's allemaal flinke poetsbeurt gegeven (stonden nog binnen, dus droog) en met alle drie als het weer droog was stuk gewandeld / laten grazen.
Amerigo gaat M vdh starten
Tallechie gaat Veale weer starten da's ook
Biancocoo gaat groomen
heb ik nog iemand gemist? Vast wel. O ja, @Gem fijne pony zo te zien (gaat die ook in tuig?) @Avaluna ik zag je langskomen maar weet niet meer wat je schreef
Ik ga zo slapen

Lekker veel ervaring opdoen! Deze zondag is er ook eentje, maar die is ff te snel. avaluna schreef:@Gem: leuk diertje, is die van je onderschrift?
, als ze stap, draf en galop beheerst onder de man, op allebei de handen, gaat er met haar geadverteerd worden. De pony's van deze fokker / eigenaar zijn allemaal zooooo mooi
!
. Ik ben nog niet zover dat ik al aan het beleren sla voor de wagen
. 

Citaat:@vhu: wat super dat je ook zo'n fijne lessen/begeleiding hebt, dat mis ik hier wel. Moet echt eens op zoek, dat motiveert ook vast en zeker.
heb nog zoveel te leren over mennen en het omgaan met menpaarden, het gedoe met wagens, tuig, bitten, op wedstrijd gaan, de verzorging, de training, alles zeg maar. Zou het liefst de hele dag tussen de paarden/pony's zitten, kijken, zelf mennen, erover praten, ben echt vreselijk eigenlijk
, heb nog niets ontvangen hoor.
Die van mij trekken zich van al dat gehots achter zich niets aan, Rizanta niet, Snuit niet en Alwyn niet. Het enige wat Alwyn gaat doen is wat langzamer lopen. Maar liever dat dan zo verschieten.
. Mooie boerderij, ook (sorry, zit er helemaal in
)
.
das waar dids is een lieve drakenstein 
daar zou ik ook best kunnen wonen zegmaar 
) en dids is dus wel nog zo'n draak dat hij onderweg nog wat loopt te schrikken en stukjes draven om te pesten
kleiner wil ik ze er dan niet op hoor 

en wat een leuke foto´s van Did´s zag ik weer voorbij komen
. Verders mag ik vandaag weer gaan werken. 23 mei is mijn laatste werkdag en dan ben ik nog een weekje vrij. Ik heb die week al helemaal volgepland
. Wil mijn stallen uitspuiten, ffies gaan winkelen etc.... 

gem schreef:sander_lotte schreef:Vandaag lag er in Romeo zijn weide plots een kop van een kip, het lijf lag in de kippenweide... Volgens mij kunnen de honden het niet geweest zijn, die zouden dan met die kop gaan spelen in plaats van te laten liggen...Romeo stond al op de zomerweide, dus die kan het ook niet geweest zijn. We zijn dus nog op zoek naar de moordenaar
Bijna op zeker een vos!