[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:15

bianca ik ben met de opleiding pedagogisch werker begonnen via thuisstudie.

Dat omhoog kijken doet veale ook als hij iets spannend vind. Gewoon km maken, oefenen oefenen en nog eens oefenen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:34

knap dat je dat kunt een thuisstudie ! studeerzee !!

Ach ja, komt vast ooit wel goed met ponybeest, ik leer het nog wel een keer...hoop ik..

Ga nu lekker slapen, trusten.....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:55

sander_lotte schreef:
Vandaag lag er in Romeo zijn weide plots een kop van een kip, het lijf lag in de kippenweide... Volgens mij kunnen de honden het niet geweest zijn, die zouden dan met die kop gaan spelen in plaats van te laten liggen...Romeo stond al op de zomerweide, dus die kan het ook niet geweest zijn. We zijn dus nog op zoek naar de moordenaar }>

Bijna op zeker een vos!

Biancacoo: met een pessoa-tuig, wat een uitvinding! Ik vond het wel nuttig om eerst op weg geholpen te worden door een pessoa-kundig instructrice. Zij maakte de pessoa veel effectiever op maat dan ik tot dusver gedaan had.

Hier een beetje regen gehad...... net genoeg om de straat net niet helemaal nat te laten worden :P .

Ben inmiddels weer thuis, altijd weer een dubbel gevoel :o .
Wel weer heel fijn om naar Ster toe te kunnen, ze is nu lekker door haar winterhaar heen en is zo mooi appelig-bruin! Overmorgen moet de camera maar weer mee *-:) .

Een spammetje dan, van de (onder het zadel) te beleren New Forest pony, die afgelopen donderdag is gearriveerd :) . Errrrrrrug leuke, vriendelijke pony!
Na enkele dagen "poetsen wennen dingetje op - dingetje af", vandaag voor het eerst aan het werk :) . Hoofdstelletje zeer losjes om haar hoofd (ze is nog wat argwanend als je met "dingen" bij haar hoofd komt) en longeerlijn dus vast aan het halster ;) .

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:39

@Gem: leuk diertje :j , is die van je onderschrift?

@Bianca: longeren is idd ook fijn om tussendoor te doen, dubbele longe of Pessoa idd.

@Lrivaldo: :(:)

Las nog van behaalde doelen *\o/* , regen *is zwaar jaloers* en een "lummeldagje", ach ja, dat hebben we allemaal wel eens.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:42

regen? :oo

Dids is vandaag lekker gestapt. Heb er een mugje op gezet met 't zadel, en ik er lekker langs gelopen
kind blij
dids stoer
:+:
Morgen fototopic, dier is zo leuk met kleine mensjes :+:

en nu ga ik bed in.. hoofd doet pijn, maak me te druk

:(:) voor iedereen die 'm kan gebruiken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:44

Zo ben ik weer na middag/avond werk.
Heb wel af en toe bijgelezen :j

Vwb paarden die hun hoofd omhoog gooien als ze iets zien, zo een heb ik dus ook :wow: . Buiten dan he, in de bak doet ze het vrijwel niet en heeft ze dat ook vrijwel nooit gedaan (wel onder het zadel maar niet voor de wagen), op het veld nog heel af en toe, gaat steeds beter. Buiten doet ze het zeg maar 'standaard', ze gaat langzamerhand wel wat zakken en stukjes gaan beter. Dus echt Biancocoo met veel oefenen wordt het beter /3 Wat ik doe is vooral hand niet verkrampen, proberen kneepjes te geven, af en toe leidsel gewoon naar voren doen, ruimte geven en proberen links/rechts in te laten buigen. Vooral niet opgeven, rustig doormasseren zou ik zeggen :+

Snuit paradeert standaard als een soort hackney/tuigpaardje bij hem is het (ook) een kwestie van zelf ontspannen en kneepjes geven. Maar bij hem is het nagevelijk krijgen in de bak juist veel moeilijker, op het veld lukt af en toe en buiten gaat het het beste.

Nou het heeft hier / in Rijsbergen dus wel degelijk geregend, flinke buien (wat raar Naaltje, bij jou dus niet??). Heerlijk :7 Omdat het zo regende de pony's allemaal flinke poetsbeurt gegeven (stonden nog binnen, dus droog) en met alle drie als het weer droog was stuk gewandeld / laten grazen.

Met mijn vriendin Rizanta voor de wagen gewerkt. Alles zelf gedaan, Peter/Riette waren wel in de buurt maar kon alles dus zelf aan. Durfde Rizanta eindelijk goed voorwaarts te corrigeren, waardoor ze bij tijden echt heel fijn de baan rondliep. De vorige les is er echt een kwartje bij mij gevallen hoe ik haar lekker soepel en swingend kan krijgen (niet steeds hoor zover ben ik nog lang niet maar het gaat nu stukken en dat kan je dan langzaam uitbouwen), zo grappig hoe je dan opeens merkt van OK dan, zo werkt het dus als je erachter zit :=

Rembrand nog niet goed ;( Amerigo gaat M vdh starten 8-) Tallechie gaat Veale weer starten da's ook 8-) Biancocoo gaat groomen *\o/* heb ik nog iemand gemist? Vast wel. O ja, @Gem fijne pony zo te zien (gaat die ook in tuig?) @Avaluna ik zag je langskomen maar weet niet meer wat je schreef :o Ik ga zo slapen :O

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:48

@vhu: wat super dat je ook zo'n fijne lessen/begeleiding hebt, dat mis ik hier wel.
Moet echt eens op zoek, dat motiveert ook vast en zeker.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:49

Ben benieuwd naar je foto's naaltje :D

Mooi paardje gem!

tallechie, knap zo'n thuis studie!
Ik hem mn hw nog steeds niet af en motivatie is ook 0.

Ging gister trouwens een proefje oefenen in de bak en dat ging helaas slechter dan in het land haha. Sil had het erg zwaar in de bak. Ben bang dat ik dan toch maar wat meer mn mede stal genoten moet pesten en in de bak moet gaan trainen gezien de wed. ook in een bak is.
Als t goed is heb ik dus 22 mei en 5 juni wedstrijd :D Lekker veel ervaring opdoen! Deze zondag is er ook eentje, maar die is ff te snel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:57

avaluna schreef:
@Gem: leuk diertje :j , is die van je onderschrift?

:j , als ze stap, draf en galop beheerst onder de man, op allebei de handen, gaat er met haar geadverteerd worden. De pony's van deze fokker / eigenaar zijn allemaal zooooo mooi <3 !

VHU: nee, alleen onder het zadel :D . Ik ben nog niet zover dat ik al aan het beleren sla voor de wagen :D :D .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:04

nou vooruit van dids een voorproefje :P
oh en VHU; nee, we hebben zo'n 30 druppeltjes gehad, die waren al half verdampt voor ze de grond raakten... niet echt de moeite dus :=

het voorproefje
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:12

Knap beestje hoor!

Citaat:
@vhu: wat super dat je ook zo'n fijne lessen/begeleiding hebt, dat mis ik hier wel. Moet echt eens op zoek, dat motiveert ook vast en zeker.

Vind het ook heerlijk :D heb nog zoveel te leren over mennen en het omgaan met menpaarden, het gedoe met wagens, tuig, bitten, op wedstrijd gaan, de verzorging, de training, alles zeg maar. Zou het liefst de hele dag tussen de paarden/pony's zitten, kijken, zelf mennen, erover praten, ben echt vreselijk eigenlijk :x

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:22

Naaltje schreef:
:+:
Morgen fototopic, dier is zo leuk met kleine mensjes :+:

En nu doe je Dids dus echt veeeel te kort! Hij is altijd leuk, met kleine mensjes, met grote, maar ook gewoon zonder mensjes. Je hebt een kanjer!! <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:26

Ik moet eigenlijk dringend naar bed, is alweer veel te laat. Druk geweest met wijzigingen (nog nieuwe aanmelding, verder nog weinig klachten gehoord gelukkig over de lijst) in de startlijst.

Morgenochtend ga ik weer mennen met pony. Eigenlijk wilde ik gaan longeren, maar hij liep vandaag zooooo fijn, eens proberen of ik dat ook zonder instructie voor elkaar kan krijgen. Als we deze lijn nou toch eens weten vast te houden he, en dat in combinatie met een lichtere wagen (als die ooit nog komt)......(ik ben geloof ik al aan het dromen hihi)

Jenkins: hier gaat het met pony juist andersom. In de bak gaat het best goed, maar in de wei met alle hobbels en kuilen helemaal niet. Laat outdoor nou juist in weides plaatsvinden ;(

Jullie zouden de buien doorsturen...... kom op ~~}> , heb nog niets ontvangen hoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:28

@Jenkins in de bak is ook lastiger omdat je op het veldje meer je eigen voltes e.d. kan maken, in de bak kun je moeilijk uitwijken :=
Oeps ik zie net dat het bij Tine weer heel anders is }:0 Die van mij trekken zich van al dat gehots achter zich niets aan, Rizanta niet, Snuit niet en Alwyn niet. Het enige wat Alwyn gaat doen is wat langzamer lopen. Maar liever dat dan zo verschieten.
@Naaltje, de DA zou vandaag toch komen, of heb ik ergens overheen gelezen. Wat een schatje is Diddle'tje toch , als hij wil :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:32

Alleen Amerigo heeft dat probleem hoor. Wsl door de te zware kar die dan flink inkomt. Dan schiet hij naar voren, loopt tegen mijn hand aan, staat bijna weer stil, moet de kar dan weer vooruit zien te krijgen. Soort domino zeg maar ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:42

Snuit vindt het ook niet fijn als de kar achter hem inkomt, zeg maar als hij de broek hard voelt inkomen / doordrukken. Misschien iets meer spelen met de rem, helpt dat?
Maar het kan ook aan de afstand tussen de wielen liggen dat jouw wagen die je nu hebt gewoon een 'hobbel' wagen is. Bij de paardenwagen merk ik nu dat die Wijkmans simpelweg stabieler ligt dan de Dekkers (=wat oudere versie de nieuwere hebben ook andere wielbasis). De Wijkmans is waarschijnlijk zwaarder maar Rizanta loopt er makkelijker mee weg. Alleen bij het heuveltje op 'ons' veld, trekt ze de Dekkers dus duidelijk makkelijker naar boven, daarom denk ik dat die lichter is. De ene wagen is beslist de andere niet, en dat heeft niet alleen te maken met gewicht, dat snap ik nu ook beter.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:05

@Naaltje; mooie foto, al verwachtte ik wel een ieniemieniemugje :D . Mooie boerderij, ook (sorry, zit er helemaal in :o )

In de bak is een beetje wagen ook al snel te zwaar voor poowns.
Mijn marathon gaat eigenlijk goed op de wei, dan lopen ze nog lekker, maar dus toch een lekker lichte dressuurwagen gekocht.
Waar ik, heel erg, pas 1 keer mee heb kunnen rijden :o :o :o .
Maar goed, onze tijd komt (vast) nog wel :')

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:14

goedemorgen!

Sorry hoor als ik niet zo veel reageer....
Donderdag, vrijdag en zaterdag zit ik in Euro disney, dus dan zal ik helemaal niet reageren.
Weten jullie in ieder geval waar ik ben haha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:22

Ha goedemorgen !
Iedereen een beetje goed geslapen ??

Zie gave New Forest !! mooi dier.

Tine veel succes met je startlijsten, is een heel gedoe, en steeds updaten en alles in de gaten houden, ik vond het een boel stress.........en zie nog op tegen de volgende keer, maar denk dat het als je het vaker gedaan hebt, steeds makkelijker word.

IT naar euro disney !! gaaaaaf veel plezier alvast.

Naaltje, wat een gave foto van didd's en zijn mugje, knappe didd's !

VHU wijkmans is idd superstabiel, dat merk ik ook,maar wel zwaar....... wel weinig rolweerstand dus dat is dan weer een voordeel.
Aan de ene kant zou ik graag een minder zware wagen willen, aan de andere kant met mijn hittepetit juist niet, nu weet ik zeker dat ze wel het idee heeft dat ze moet werken en zich dus gedraagd, ik heb een poosje met een concourswagen gemend met haar, dan is ze nog meer aan het draken en vervelen, nu moet ze door het gewicht van de wagen echt werken.
Maar voor een dressuurproef op zandbodem gaat ze wat hijsen, en dat komt je netheid van de proef niet ten goede.
Maar........ik heb deze wagen , en ben er ontzettend blij mee, lekker comfortabel.
Je kunt niet alles hebben he ?! waar zijn toch die beroemde geldbomen als je er een nodig hebt ?? :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:50

Goedemorgen.
@ Biancacoo: ben heel blij dat mijn man veel ervaring heeft met het programma. Maar tot nu toe valt het me wel mee. Ik had meer stress verwacht. Maar goed, donderdag de definitieve lijst, en dan heel veel prints maken, alles voorbereiden voor de jury's. Vrijdagavond de ringen uitzetten, nog ergens een kar, tuig en pony schoon zien te krijgen, en zaterdag heul vroeg op. KOmende winter hebben we voor het eerst 3 ipv 1 indoor menwedstrijden. Maar indoor is makkelijker. Hoef je niet met verschillende ringen rekening te houden, minder jury's te regelen, geen terrein te regelen. Outdoor is het meeste werk, lijkt me tenminste.

@ VHU: spelen met de rem doe ik al, maar ja, de meeste hobbels en kuilen komen onverwacht. In het gras zie je die veel minder dan in de bak. De nieuwe wagen heeft wel veel lagere rolweerstand, dus dat in combinatie met het gewicht zou veel moeten schelen.

Oeps, is al weer heel laat, moet met zoon naar school.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:55

@tine :o das waar dids is een lieve drakenstein :j
@avaluna; zeker mooie boerderij :j daar zou ik ook best kunnen wonen zegmaar ;)
nog een iniminie-er mugje gelukkig niet, dit lieve mugje was al te klein voor mijn zadel (fenders kunnen niet korter dan ze nu zitten :+ ) en dids is dus wel nog zo'n draak dat hij onderweg nog wat loopt te schrikken en stukjes draven om te pesten _O- kleiner wil ik ze er dan niet op hoor :P

hobbelwagens.. mijn wagen hobbelt ook, en rammelt :')

En ik ben ontzettend rot, heb mooie hoofdpijnkabouter >;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:00

@Naaltje: :(:)

@IT: ontzettend veel plezier!

@Tine: vergt flink wat voorbereiding van alle vrijwilligers +:)+

Moet ook haasten; dochter naar school brengen, die is nu nog even met de hond uit.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:07

Mogge,

@ IT veel plezier de komende dagen in Eurodisney :):)
@Tine, Ik weet ook wat het is om wedstrijden te mogen organiseren en er gaat zoooo veel tijd en geregel in zitten. De ene kan alleen maar laat, die andere wil met 2 paarden starten, de volgende 2 combinaties met 1 paard etc...en je doet het niet altijd goed..... :o
@gem, wat een knappe NF zeg <3
@Naaltje, :(:) en wat een leuke foto´s van Did´s zag ik weer voorbij komen

Het regent hier nu behoorlijk, écht heerlijk *\o/* . Verders mag ik vandaag weer gaan werken. 23 mei is mijn laatste werkdag en dan ben ik nog een weekje vrij. Ik heb die week al helemaal volgepland :o . Wil mijn stallen uitspuiten, ffies gaan winkelen etc....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:13

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:27

gem schreef:
sander_lotte schreef:
Vandaag lag er in Romeo zijn weide plots een kop van een kip, het lijf lag in de kippenweide... Volgens mij kunnen de honden het niet geweest zijn, die zouden dan met die kop gaan spelen in plaats van te laten liggen...Romeo stond al op de zomerweide, dus die kan het ook niet geweest zijn. We zijn dus nog op zoek naar de moordenaar }>

Bijna op zeker een vos!

Waarom heeft die vos dan maar 1 kip vermoord? En ik dacht ook dat een vos kippen meenam... Hier lag de kop aan 1 kant van de draad en het lijf aan de andere kant, de kip heeft dus de kop tussen de draad gestoken en iemand heeft de kop eraf getrokken. Wij dachten aan een marter, maar dan zou er een grotere ravage aangericht zijn denk ik. Zeer vreemd :?

@ IT: veel plezier in Eurodisney!
@ Naaltje: leuke foto's van Dids! <3