[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:29

@VHU; gelpad?
of was dat niet tegen bicci/mij?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:41

Veale is in de dressuur en de vaardigheid ook redelijk rustig, maar zodra hij hindernissen of pilonnen ziet wordt ie gek. Maar is wel te houden, alleen sturen is beestje lastig.

Alleen indoors vind ik voor veale net wat te krap, maar als ik dan zie dat er ook 4 spannen lopen moeten wij het ook kunnen.

Alleen in het noorden zijn er niet zo veel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:55

@Naaltje, klopt was voor jullie maar ik schreef gelpad, moest pad zijn :o? Had het alweer verbeterd...
@Tallechie vind het ook superknap als ik zie wat ze met een groot paard / grote paarden met koets en dan in een bak kunnen doen...
Morgen worden de pony's ge-ent. Altijd zo lastig want de DA zegt alleen dat hij half uurtje voordat ze er zijn bellen, maar niet hoe laat dat dan wordt. Dus ik ga maar klussen, alleen is het best wel koud morgen (heb geen verwarming bij de tuin :7 ).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:57

:))
is pad voor onder westernzadel.. zijn weer tighonderd verschillende in :=

ah, lekke paardjes morgen ;) zijn ze braaf dan of niet? :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:58

idd tighonderd
incl gelpads voor western met diverse uitvoeringen ook, hahaha

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:16

Shetten weer in het span gehad. Mijn man kwam op het geniale idee om Nick weer terug te gespen. Natuurlijk, dat is waar ook,in het voorjaar heb ik ze weer gelijk gegespt maar Nick moet iets terug gegespt staan. Nu had ik de boel veel beter in de hand. Wil niet zeggen dat we een normale draf deden. Op een gegeven moment reed ik op een fietspad in draf en er bleef de hele tijd een auto naast me hangen. Die was vast onze snelheid aan het meten.

Wij zijn druk aan het printen enzo voor Paard & Koets. Nog niet helemaal voor ogen hoe we de stand in de praktijk gaan inrichten maar ik heb we een paar leuke ideeen. Nog steeds niks ontvangen van Paard&Koets, ik wacht af.

Staan de gratis kaarten van het koetsiersbewijs op naam of zijn ze overdraagbaar. Ik hou me van harte aanbevolen om dan een kaart van iemand over te nemen omdat ik meer personeel heb als kaarten.

Zou graag willen shoppen maar net als elk jaar in november: blut. de stand en hotel kost ons al genoeg. Wel kwijlen in de stands. Even kijken wat er aan canvasdekens tegenwoordig te krijgen is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:19

kom weer even snel zwaaien!

jullie gaan echt te snel voor mij... :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:21

Nouvel schreef:
kom weer even snel zwaaien!

jullie gaan echt te snel voor mij... :+

Ik zwaai ook even snel.

Happytime gefeliciteerd. :)

Maisie, jij ook gefeliciteerd met je behaalde plaats met Ferro.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:24

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:30

Citaat:
Staan de gratis kaarten van het koetsiersbewijs op naam of zijn ze overdraagbaar. Ik hou me van harte aanbevolen om dan een kaart van iemand over te nemen omdat ik meer personeel heb als kaarten.
Helaas niet overdraagbaar. Ik heb een brief gekregen (op naam) die je dan mee moet nemen plus je koetsiersbewijspasje. Dan mag je erin. Wel fijn zeg zo'n meedenkende echtgenoot en dat het dus weer beter ging (maar nog wel snel :+ ).

Of ze braaf zijn bij de DA....eueueu....niet echt. Alwyn is een schijtluis bij vreemde mannen / mannen met petten / grote mannen, en DA valt in de categorie grote vreemde man }> dus die neem ik dan toch maar weer in een soort houdgreep en dan blijft hij wel staan, maar staat zo lelijk :o en Snuit weet ik nog niet. Freddy gaat altijd steigeren O:)

@Nouvel, ik ga zo even kijken... en dan doe ik mijn laptopje dicht :evaw:

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:34

VHU leuke foto als avatar!

Morgen gaan we naar Hedel paardenmarkt. Alleen om te kijken hoor ;) is al een jaarlijks familie uitje sinds mijn 5de. Vroeger met vader en moeder en nu met man en schoonvader. Lekker knollies kijken en misschien nog wat leuke spullen inslaan. Hoewel wij ook a.s. zondag naar Paard en Koets gaan en daar nog wat geld voor moet bewaren ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:45

gaaf, zou ik ook wel eens heen willen!

veel plezier!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:10

Ik kom ook weer eens om de hoek kijken.
Ik lees over een paardenmarkt. Toevallig zijn wij vorige week in Grijzegrubben (limburg) naar de paardenmarkt geweest. Gatverdamme dat is echt niks voor mij :D Stelletje kampers allemaal brrr.

Nog even spammen met mijn nieuwe kanjer :D

Afbeelding
Afbeelding

Dit is Bernadette, 4,5 jaar en puur tuigpaard gefokt :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:16

Nouvel....vind het er onrustig uit zien :o :o

Paardenmarkt zou niets voor mij zijn, wil dan de zielige dieren allemaal mee te nemen :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:17

ik heb op een paarden markt ook niets te zoeken hoor.
misschien een vooroordel , maar al die dieren waarmee gesleept word, bah.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:23

bernadette is leuk!

patrick, onrustig beeld is waarschijnlijk omdat we er constant mee bezig zijn om haar recht te richten (ze onttrekt zich door scheef te gaan lopen en contra gesteld) en doordat ik steeds ophoudingen moest maken om haar niet te diep te laten zakken...
als ze voor hoger in de aanleuning komt en daar stabieler in wordt is het makkelijker voor haar om er achter onder te komen en meer te gaan zitten...
zo'n langzame draf is heel erg moeilijk en zwaar voor ze...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:26

Rij je bitloos aan de lange lijnen Nouvel?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:27

jeps, met een kaptoom
deed het eerst met een neusriempje, maar hier geeft ze net even meer gevoel op en geeft ze fijner op na...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:38

zou dat aangespannen ook werken denk je?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 00:16

zo mensen ben ik weer ik heb braaf bijgelezen:D

@tine gefeliciteerd wat een superrprestatie.
@VHU ik zag je topic langskomen, die kanjers zijn leuk in het span:D
@maisie, gefeliciteerd met je eerste plaats, ferro is cool!
@ tallechie, zo weet je weer dat je maar weinig mensen kan vertrouwen, vervelend dat veale nog steeds niet goed loopt.
@ ipsilonka, gefeli met je nieuwe aanwinst.
@naaltje, volgens mij gaat het weer helemaal super met jou en je vriend.
@ happytime gefeliciteerd met je verjaardag
@margoot, welkom ik ben benieuwd of je het bij kan houden.
- over paard en koets iedereen veel plezier maar ik ga niet meer.... mis het echt paard en koets zoals het eerst was.

zo even een nijkerk verslag :o
- vrijdagochtend 1e manche gereden, dat was weer even wennen na 9 maanden niet achterop te hebben gestaan, maar het ging hardstikke goed, een hele mooie vrij snelle ronde, maar een iets te mooie ronde, want we stonden 12e.
- vrijdagmiddag 2e manche, hebben we alles of niets gereden, en dat was vetttt!!!!!! :):)en ons opgewerkt naar een 6e plaats en dat betekende finale *\o/* ( een droom voor mij kwam uit)ik mocht bij een prachtige appelschimmel pony achterop staan,(en heb er zelfs ook nog ff mee mogen sturen,, dat ding is technisch gewoon helemaal in orde)- zaterdagavond mochten we gaan verkennen, wat is het toch vet dat je gewoon het finaleparcour mag verkennen, toen pony ingespannen en los gaan rijden, en toen mochten we... we kwamen binnen en iederééén stond te juichen :oo , ik wist gewoon niet waar ik kijken moest zo gaaf :o . toen mochten we starten en het ging gewoon super, we wisten het parcour super en gingen er zonder twijfel keihard doorheen, wauwie wat was het kicken, ik heb echt genoten van nog geen 2 minuten, tijdens het hele parcour zijn we door zo'n 2000 man aangemoedigd wat is dat machtig*D ... uiteindelijk een foutloze ronde, en een tijd van 1 minuut en 17 seconden en dat bleek goed te zijn voor een 3e plaats *\o/* , dit betekende dat we met de prijsuitreiking op het podium door de baan gereden werden onder luid gejuich van het publiek :D , en wat was het gaaf mensen, daar heb ik al die tijd naar uit gekeken, dit had ik altijd al een keer gewild. <3

ohja en vandaag nog wedstrijd met Voice gehad en ik ben L2 startgerechtigd *\o/*

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 01:18

Klinkt ontzettend gaaf, Marrianne. Helaas liepen wij de finale net mis, dus ik baalde echt gigantisch.
Leek me zo machtig om mee te doen in de finale.
Volgend jaar maar weer proberen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 01:30

als eerste: iedereen bedankt voor de felicitaties, ben weer heerlijk verwent, met alle soorten douche enz van Therme (stink ik dan zo?? ;) )
marianne: goed gedaan joh!
nouvel: als ik geweten had, dat je les had op de bosmanege was ik komen kijken, mijn stal staat er zowat 300 meter vandaan.
echt gaaf.
en wat loop je er makkelijk bij,ik ga altijd wat meehollen,en dan is sun maar 124cm.
wil je volgende keer me een seintje geven....ben wel een jaartje ouder, maar nooit te oud om te leren!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 07:14

klinkt echt super stoer marrianne!

Nouvel ik ga straks je filmpjes eens bekijken hoor :j

napie, lijkt me een goed bedacht plan van je man.
Ik heb geen verstand van 2 span...mag ik vragen wat het precies voor bedoeling heeft om 1 pony terug te gespenn

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:38

nouvel kijk vanavond even je filmpje op mijn laptop gaat dat helaas niet :(

Napie: ik kom ook zeker even bij jullie stand kijken wil volgend jaar toch echt van start gaan, maar wil dan graag allemaal weten hoe en wat ik van start kan gaan.

Maisie, marianne: gefeliciteerd!

Zaterdag hadden de mannen vrij en gister lekker laten rennen. Tum was erg fris en deed mooi zijn staart omhoog <3 Rivaldo liep in het begin weer stijf. Dat op stal staan, paddock en dagje vrij is voor hem niet echt optimaal. :( We willen weer land :D hihi

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:48

super marianne! dat klinkt heerlijk! :)
napie oplossinkje gevonden voor opstandige shetters :)
@vhu; oei, houtgreep dan maar he ;) dids vreet de dierenarts altijd op :j snoepje? :oo

lag gister om 9u op bed :o
zo naar stage.. yuk..