b485 schreef:Hey jongens wat gaan jullie hard.
Ik men ook alleen. Anders kom ik er niet aan toe. Heb in men kar halster en touw, engelse sleutel (om men lamoenen vast te zetten), smeer spul, lichtjes voor op de kar (zo van die fietslamp dingetjes) en 2 veiligheidsvestjes. Een mes ontbreekt nog.
Ik tuig men pony volledig op en doe dan haar halster oer het hoofdstel terug aan. Ik heb zo een halster dat ook op de neus open kan.
Die dingen heb ik inderdaadd ook allemaal in mijn karren liggen, maar mes en telefoon dus op het lijf.
Het gaat hier inderdaad erg snel, amper bij te houden.
Vanmiddag priveles mennen met paard gehad. Hij liep heel fijn. Omdat ik nog geen mendeken heb, mijn gewone uitrijdeken maar provisorisch vastgemaakt, want het is vreselijk koud hier. Heel gemene wind. Dat lukte aardig, klapperde wel flink in de draf, maar daar reageerde mijn bikkel gelukkig niet op. Soms leek het net of ik achter een opfladderend lieveheersbeestje zat. Heel grappig om te zien.
Daarna wilde ik ook nog met de pony mennen, maar wist niet of hij wel zo bomproef was om met fladderende deken te kunnen rijden. Dus maar voor veiligheid gekozen en hem gelongeerd met een zweetdekentje om. Dit ging goed, dus morgen gaan we ook hem weer mennen. Tenminste, als er geen sneeuw komt. BAH wat een weer.
Even over Zilco. Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar ik had begrepen dat leren tuig uiteindelijk toch beter is, langer mee gaat enzo. Klopt dat?