[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:26

Sulkylamoen is al klaar hoor. Maar ligt nog bij vriendlief in de auto. Heb geen tijd om af te spreken.. wil/moet door voor school.. :\

VanHuisUit schreef:
Denk dat Aks wel snapt wat ik bedoel na ritje van van de week, qua verschil in algehele drukte. In het bos kom ik per keer ook van alles tegen van paard tot hond tot noem maar op. Maar ook om de stal: van containerladers t/m vliegtuigen :roll:

hihi, je bedoelt mij ook of niet?
wazige blik om de vliegtuigen, verwonderd om de drukte _O-
Ik denk dat ik ook te boers ben voor die omgeving := :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:34

VHU, kunnen jullie zo makkelijk heen en weer hoppen tussen de pensionstallen dan? Hier weet ik zeker dat als ik mijn box op zou zeggen, hij binnen een week weer gevuld is, en dat het wel eens heel lang kan duren voor er weer een plekje vrij is. Vandaar dat ik mijn lege box lekker aangehouden heb, tot ik weer een paard had ;) .

Hier wel de AWACS..... niet elke dag, maar áls ze vliegen is het er urenlang elk half uur (? Avaluna?) eentje, rakelings boven stal. Paarden zijn het gewend..... :O .

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:42

hier chinooks en apaches :))
Maar dat er een 737 zo laag overkomt dat je de tekst erop kunt lezen bezorgde mij even een moment van :oo :wow:

:))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:02

Hier kun je ook niet heel makkelijk wisselen van stal hoor, wel als er weinig buiten (paddock/wei) is, die stallen zijn er zijn, maar voor de stallen met paddock/wei staan ze in de rij, zeker als het verder een fatsoenlijke stal is en er uitrijmogelijkheden zijn...
dan is het weg=weg... 8-)

Ik heb met Fifi altijd op dezelfde stal gestaan, nu alleen gewisseld omdat het noodzakelijk was...

Met Fifi is het grootste probleem hier de vele prikkels, ook als ze in de paddock staat houdt ze hele dag alles in de gaten en staat dus vaak strak of raakt er helemaal hyper van...
En onder het zadel en voor de wagen moet je altijd het verkeer is. Op zich geen probleem, ze is super verkeersmak, maar als ze dan weer een dag heeft dat ze de 'kolder in 'r kop heeft', en blind naar huis wil is dat levensgevaarlijk... -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:14

Hier is het rust tot de 4e macht..... op de AWACS na, maar daar valt best mee te leven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:20

Mijn paarden zijn volledig vliegtuigproof hahaha gelukkig maar, want wij wonen onder de Kaagbaan, de meest favoriete start- en landingsbaan van Schiphol.
Toen Janouk bij ons kwam wonen, bukte ze bij ieder vliegtuig. :D :D De startbaan begint 1 km verderop. Maar nadat ze door had, dat ze elke 2 minuten overkomen, stopte ze daar maar mee. :D

Mijn eerste pony woonde in het binnencircuit van Zandvoort. Die was volledig Formule 1 proof. Die had werkelijk nergens wat van. Brullende motoren, schreeuwende fans, honderdduizend bezoekers, haha zo lang er gras was in het circuit binnenterrein, zag je haar niet.

Ach, ze wennen volgens mij overal wel aan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:25

nee.. vraag maar aan Diddle...
Fazanten die opeens opvliegen en koekelen kun je niet aan wennen
En eenden die opeens uit een sloot opvliegen ook niet

echt hoor.. Je zou zeggen dat ie dat als uit de klei getrokken buitenknol toch al zou kennen :=
in plaats van dan om een rammelende vuilniswagen stom te doen? :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:07

Die medicijnen werken super goed tegen de misselijkheid!! Heb vanmiddag opgehaald, doosje zit nog dicht, en ben niet misselijk :D Alleen het in huis hebben is al voldoende ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:12

Frensie schreef:
Die medicijnen werken super goed tegen de misselijkheid!! Heb vanmiddag opgehaald, doosje zit nog dicht, en ben niet misselijk :D Alleen het in huis hebben is al voldoende ;)

:') _O-

Dat doet bij mij Dids' regendeken!!

Afbeelding
Kijk 'm eens knap wezen :D Plassentraining gedaan :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:07

@Frensie: lijkt me super voor Gwin, jaartje paard zijn in de Eifel.

@Gem: hier vliegen ze alleen eens over, dus geen landingen/starts tot in den treure, dit doen ze vooral aan het einde van de maand/periode als de kerosine op moet, maar daar hebben wij dus geen last van.
Paarden vonden het hier vanaf de eerste die overvloog geen probleem, maar was eens met de koets bij de start- en landingsbaan in de buurt en toen vonden ze het wel eng 8)7 , maar goed is ook dichterbij, natuurlijk.

Hier zo even een lamp regelen en de nieuwe kuikens naar binnen, het lijkt erop, dat moeder kip haar eigen broedsel boven de nieuwelingen verkiest, dus dat wordt kuikenknuffelen voor dochterlief.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:07

Nou, ik geloof dat ik alles klaar heb voor morgen. Ik vind Rembrand eigenlijk niet wit genoeg, maar het moet maar, ik krijg hem niet schoner. Zit nu nog te twijfelen of ik ze naar de wei zal brengen. Manlief komt pas laat thuis, dan kan menkar pas op trailer en fietsen erin. Pfff. wil naar bed...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:25

Welterusten Tine en heel veel succes en plezier morgen *\o/* volgens mij krijgen jullie heerlijk weer!

Moest zo lachen om jouw gezicht bij die vliegtuigen Aks hahaha.
Deze stal zou ik ook aan moeten houden hoor, want die is ook weg als ik terug zou wisselen in de winter. Bij mijn andere stal was altijd wel een plekje omdat het ook een stal is waar veel beleerpaarden staan wisselde het daar regelmatig. Dan zou het kwestie van maandje wachten zijn. Maar als ik het aan zou kondigen is er wel een plekje schat ik zo in.

Aks heeft zulke mooie en leuke foto's gemaakt van Ollie woensdag zal er zo even een paar laten zien. Vandaag nog even gereden, maar paar keer gebokt :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:32

Succes morgen tine!

@avaluna; kipjes zijn leuk! :+:

@vhu; ik voelde me best een beetje dom :)) :P Ben benieuwd welke van de -tig ( :o ) fotos je leuk vindt :D

*gaat verder met artikel bouwen*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:15

gave foto aks!

succes morgen tine!

frensie fijn dat alleen al in huis hebben helpt! :D

net thuis van stal, rondje om geweest met Fifi, Ferro nog even gepoetst, wilde naar huis gaan, paard met koliek, dus eigenaresse maar gebeld en even gewacht...
ze zou de veearts laten komen (die vanmiddag ook al was geweest), hopen dat het meevalt...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:31

Altijd tricky koliek bah... en zal je ook altijd net zien op slag van weekend en 's avonds -O-

Vwb wennen van paarden aan van alles. Ik was altijd zo van ze moeten overal maar aan wennen en dat komt ook altijd wel op een of andere manier goed linksom of rechtsom zeg maar. Maar ben daar dus afgelopen jaar van teruggekomen. Soms werkt het gewoon niet.

Maar gelukkig meestal wel :j

Hoe houdt Moos zich Gem, trekt hij het nog dat hij niet veel mag doen?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:34

Zo hier staat ook alles klaar. Zo raar ik hoef helemaal niet te vlechten. ha ha.
Morgen vertrek ik om half acht richting wateren.
Tine jij ook veel plezier morgen en de rest natuurlijk ook.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:36

bleh sjaggo hier...
had de geniale ingeving om alvast te beginnen met het project 'Kar opknappen' en 1 wiel mee naar huisgenomen om die schoon te maken en velg te spuiten... Maarja werd al donker en koud dus ik dacht dat kan wel ik mijn gang van 1 bij 1... Had een hoop afgeplakt..
Mja eindresultaat: een ontzettend lelijk gespoten rode velg (andere 3 wielen zijn nog wit) een rode gang en een boze vriend omdat t hele huis stinkt :( en ik verdrietig omdat t spuiten toch lastiger is dan gedacht en ik mijn velg er niet mooier op geworden vind. bleh

sorry lees morgen bij!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:37

oh ja mijn vriendin heeft Welsh b pony's en die staan hier elk jaar om te bevallen en vanmiddag rond half een stond er in ene een veulen bij.
Afbeelding
echt een dotje!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:52

balen avaluna. :(:)
moet het gespoten? Ik heb de velgen van mijn oude wagen toen gewoon met de kwast gedaan :o

Mooi veulie baudy!

@nouvel; oef.. Da's vreselijk balen. Goed dat je het hebt gezien en mensen hebt ingelicht :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:03

VHU: ja hoor..... althans, gisteren nog wel. Woensdag heeft hij zelfs maar 3/4 medicatie gehad om hem suf te spuiten en hij bleef hartstikke braaf. Ook het verband is van kniekous naar sokmodel gegaan.
Vandaag niet op stal geweest, vrijdag = oppasdag en vnaaf dochter naar ballet, maar ik ga er vanuit dat hij gewoon "Moost" zoals hij altijd moost :D . Ik snap er ook niks van dat hij niet stapelgek wordt. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij zijn schade later wel gaat inhalen }> := .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:03

Wat leuk Baudy wat een lekker klein dingetje <3 heel veel plezier morgen *\o/*
Balen Jenkins.... :(:) stinkt inderdaad giga die verf.... heb je balkonnetje?
Moos is een verstandig paard, gelukkig!

Longeren is stom.... :O
Afbeelding
Ik wil ....
Afbeelding

En deze vond ik dus o.a. heel mooi...
Afbeelding
maar deze ook.... zo braaf...
Afbeelding
zonder gedoe op en neer bij bruggetjes, dijkjes of flinke op/afritten bij de zandpaden <3

Nou moest dus ff spammen :o
Welterusten allemaal.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:11

@vhu; het viel mij op de fotos ook op hoe vaak alleen die puntjes van die oren nog boven de schoft te zien waren!! Zo lekker relaxed sjouwend met dat koppie laag :D
Knappe pony! :D Ja ze is leuk :D

@gem; moos moet alles nog inmozen? :P :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:13

@VHU: wat een leuke foto's en zo ontzettend fijn dat je zo van d'r kunt genieten en het zo goed klikt *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 .

@Jenkins: oei, balen, zeg :(:) .

@Gem: echt fijn dat Moos zich zo goed laat behandelen en zich zo goed houdt op stal _/-\o_ .

@Tine: alvast veel succes!

@Baudyh: oh, wat een leuk veulentje :j <3 *\o/*

Die kuikens zijn echte hooligans, die maken me toch een lawaai, zo even checken, want kip heeft er toch 2 onder d'r hoede genomen, misschien wel te vroeg die anderen eruit gehaald, maar goed, wordt toch koud vannacht en ik heb zo'n vermoeden dat die twee hier heel erg tam gaan worden, hahahaha.

Hier heeft zelfs de pony van dochter afgelopen week vrij gehad, stelletje vakantiegangers, maar goed, ze hebben natuurlijk een heel belangrijke taak; gras maaien :D .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:20

baudy: wat een plaatje <3
vhu: mooie foto's geschoten
Jenkins: heb je die velgen in je kleine halletje gespoten ? _O- wilde je een rode muur ofzo?
avalune druk in de weer met de kuikens, hier was mama-eend-=katrien klaar met broeden naast mijn moestuin,9 kuikens zooo <3
vliegverkeer.....sun heeft geen last van vliegtuigen,maar wel last van klein vliegverkeer: mugjes en knutten _-:(
happytime was doodsbang voor.....aanspanningen ! een paard en wagen,vooral 4-span(stonden we op stal bij) ze vloog uit angst zowat over haar bovendeur heen :wow:
hier morgen spullen poetsen, zondag 11 uur wedstrijd met sun
voor iedereen: fijn droog weeknd met veel menplezier

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 05:14

:wave:

Wedstrijdgangers veel plezier en suc6!!