[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:21

Thanks Tine. Coupons zitten in de bus.

Huishouden ik moet nog 1 wasje draaien, 1 in de droger en dus nog 2 opvouwen. Aquarium moet nog schoon en eten klaar zetten voor vanavond.
Alleen is mijn vaatwasser volgens mij kapot. Draai hem nu voor de 2 keer maar wordt niet schoon. Volgens mij doet het warm water het niet. Als ik dit klaar heb ga ik aan de studie.

Vervelend dat R nog niet goed loopt, verstandig niet mee te doen dan met hem. Komt de fysio nog weer?
Leuk dat je A toch start in de vaardigheid. Alvast succes met je debuut.

Slaap lekker

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:43

Ik heb hier nog een stapel was die gestreken en/of gevouwen moet worden en terug de kasten in. De tuin is nog steeds een chaos. Mijn koelkasten moeten nodig eens een sopje zien. Maar goed, ga vanavond niet naar les, dus zeeen van tijd (die ik wsl op de bank doorbreng :o ) Rembrand is nog niet goed, en mag van osteopaat deze week ook nog niet serieus aan het werk. Ik zou natuurlijk puppy mee kunnen nemen, maar er is een invaller (dus voor mij psychologisch minder steun) en er is naast de dressuurles ook springles, oftewel het is erg druk. Dat durf ik dan met puppy toch even niet aan. Erg laf, maar ik heb geen zin in problemen.

Volgende week (17e geloof ik) komt osteopaat nog een keer. Maar ik betwijfel of dat linkervoorbeen het dan weer doet. Dan zal ik dus weer aan de electrotherapie moeten gaan, of tenminste, Rembrand. ;) . Vrees dat ik hele outdoor gebeuren wel kan vergeten en kampioenschappen dus ook (concurrentie is vast blij). Heb nu 1 selectiewedstrijd gereden en heb geen idee of ik wel aan de 3 kan komen. Even afwachten maar.

Vaardigheid zie ik gewoon als een spelletje en dus een beloning voor pony omdat hij zo zijn best doet met de dressuur. Hij mist wel een ijzer achter, maar dat moet wel kunnen. Veld is toch niet nat en glad nu. Ben wel benieuwd, M is wel moeilijk denk ik. Maar goed, maakt verder ook niet uit he?

Ik ga mezelf een schop geven en nog wat klusjes doen voor ik zoon weer van school ga halen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:03

Kampioenschappen bedoel je onder het zadel Tine?

Want ik had A gebeld welke de selectiewedstrijden zijn en er zijn geen specifieke selectiewedstrijden. Ik weet alleen niet hoeveel wedstrijden je moet rijden, vorig jaar waren het er 3.
Daarom wil ik nu ook al starten, heb ik nog 4 wedstrijden en dan moet ik het wel redden qua percentage.

Verstandig om thuis te blijven met R.
Nee maakt niet uit, het is voor de lol, het is hobby en moet gezellig blijven. Anders kun je net zo goed stoppen.

Ik heb nog maar 1 keer prijs gereden en winstpunten stromen bij mij ook niet binnen, maar ik ga voor een ontspannen proef.

Ik heb het huishouden klaar, alleen de was moet ik nog afmaken. Vaatwasser deed het vanochtend niet meer, hele bult op de hand gedaan en nu doet ie het weer...

Alleen huishouden is levensgevaarlijk, net namelijk onderuit gegaan

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:07

Citaat:
Ik zou natuurlijk puppy mee kunnen nemen, maar er is een invaller (dus voor mij psychologisch minder steun) en er is naast de dressuurles ook springles, oftewel het is erg druk. Dat durf ik dan met puppy toch even niet aan. Erg laf, maar ik heb geen zin in problemen.

hoezo laf?! Heel verstandig toch dat je dan niet gaat? Zou toch ook zonde zijn als je nu toch ondanks dat je er geen goed gevoel bij hebt door zou zetten en het dan uiteindelijk helemaal mis blijkt te lopen. Dan heb je pas echt de poppen aan het dansen. Nee hoor, liever iets te rustig/voorzichtigaan en zeker niet doen als het niet goed voelt met zo'n pupje dan teveel willen en jezelf en je paard over de zeik jagen. Je hebt nog tijd zát met m!

Hier nog geen veulen. Heb onwijs slecht geslapen vannacht want was er heilig van overtuigd dat het zou komen dus heb heel de nacht op het telefoontje liggen wachten haha. Ga nu nog ff een uurtje plat en dan toch maar even wat in huis doen; is echt weer nodig heb al 2 dagen niet afgewassen :o

Net met Storm schriktraining gedaan. Had n paraplu, een bouwzeiltje en een plastic zakje aan een lange stok. Hij vond het wel spannend, vooral de paraplu opzetten en ik mocht hem ook niet inpakken in het bouwzeil, maar hij liep er wel heel dapper overheen en hij joeg vrolijk achter het zakje-aan-de-stok aan, zo'n grappig gezicht! Oren plat, tanden zichtbaar en maar uithalen met dat voorbeen. :+

Sun gaat ook weer beter, stukje stapwerk gedaan in de paddock en dat gaat heel goed. Vond hij ook zichtbaar leuk om te doen. Hij is wel superrelaxt en ontzettend lief nu hij met de drachtige merrie staat. Houdt haar ook goed in de gaten enzo, echt lief.

Groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:09

Fijn dat Sun weer wat beter gaat. En leuk met storm schriktraining.
Succes met afwassen.

Ik ga ook weer wat doen, even Daan eten geven en dan aan de studie

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:33

tine, ik vind het niet laf hoor.
Jullie moeten toch eerst een beetje meer op elkaar ingespeelt raken?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:57

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Voelt inderdaad het beste aan om thuis te blijven. (nou heeft ie echt wel gewerkt vanmorgen ~~}> ) Instructrice zei ook nog dat als hij sterker wordt hij ook drukker kan worden. Tja, maar hij heeft al goede conditie als hij buitenrit van 2,5 uur op zijn sloffen aan kan. En wat dan, maar stilzetten?? Dan schiet het niet op met de voorbereidingen voor het mennen.

Wat fijn dat het met Sun weer beter gaat.

Aan de studie Tallechie ~~}>

Ik bedoel kamp mennen. Je moet 3 wedstrijden in het outdoorseizoen hebben gereden, maar zoals het er nu naar uit ziet, ga ik dat dus niet halen. Nou ja, is natuurlijk wel heel erg jammer. Als hij goed is, maak ik best een kans. Maar zijn gezondheid gaat voor en hij kan het nu gewoon niet.

Nou, ik ga verder met de was.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:04

Tine, balen van R. maar zijn gezondheid gaat idd wel voor !!
Ik was in Bronneger in de ochtend, liep bij mijn man en zoonlief, die met zijn skelter aan een touw bij ons het veld en zo onveilig maakte. dus je kon ons eigenlijk niet missen..hahaha....
En idd een goede beslissing om Thabor nog niet mee te nemen.
Voor het mennen, kun je met A niet wat meer gaan doen, ik vind hem zo'n gaaf dressuur beestje, 8)7 ah bedenk me het iets,dom van me, je zit nog met het gewicht van je wagen he ?!

:# Betsie, ik wil graag met je mee, ik ga vanavond manlief lief aankijken of ik vrijdag a.s. kan komen bij je les !!! hoe laat moet je rijden ?? :# +:)+

Er is binnenkort een mini marathon nog hier in de buurt,.....maar dan is Giethmen.......en daar wil ik echt heen, vorig jaar zou ik gaan en dat heb ik toen gemist, klein dilemma dus. wat te doen, naar giethmen, kijken hoe het echt moet *\o/* ,...of zelf knullig rondhobbelen in hindernissen.......... -O- ^)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:14

Net terug van school, ik heb in de loop van de dag wel alles bijgelezen, maar momenteel ben ik te suf om te reageren :D

We zitten weer met een sterfgeval...
Gisteren hoorde ik tijdens het inspannen van Romeo plots heel hard gepiep, plots komt onze oude hond fier tevoorschijn met een gigantische rat in zijn mond. :D Vandaag was het wat anders...

Romeo zijn weide (in onze tuin, waar hij 's nachts staat) grenst aan de kippenweide. Tussen de 2 weides zit een draad met klimop. De kippen vinden het altijd leuk om hun kop door die klimop te steken, heb ik al vaker opgemerkt.
Vandaag lag er in Romeo zijn weide plots een kop van een kip, het lijf lag in de kippenweide... Volgens mij kunnen de honden het niet geweest zijn, die zouden dan met die kop gaan spelen in plaats van te laten liggen...Romeo stond al op de zomerweide, dus die kan het ook niet geweest zijn. We zijn dus nog op zoek naar de moordenaar }>

Trouwens, het is hier net beginnen regenen *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:55

Tine, ja inderdaad. Daarom zaterdag ook maar rijden, mocht 1 uitvallen heb ik een reserve wedstrijd.
Is heel jammer dat je niet kan mee doen dan, maar paard gaat voor. Kom je mij aanmoedigen :-)

IK heb nog 1 in de wasmachine, 1 in de droger en moet er nog 1 draaien. Maar ja morgen ook weer een dag. Blijf aan het wassen. Rest is klaar.

Bianca is was er pas om kwart voor 1 dus heb je denk ik niet gezien.

Peter r de vries nodig dus SL

Hier heeft het vanochtend even gespat, maar niet echt regen te noemen. Wordt nu wel bewolkt dus ga even snel een rondje met de hond doen.

Nog steeds niet aan de studie geweest. Daan eten gegeven en daarna met mijn zus gebeld.
Mijn vriend is met een uur terug, dus vanavond nog maar een poging wagen met de studie

edit ik was net weg met de hond en Daan begint het te regenen dus snel omgedraaid, want had alleen een deken in de kinderwagen

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:18

@missy, is prima, ik zal even mailen hoe laat het hindernisrijden is. Dat weet ik nu zelf ook nog niet. En dan mag jij achterop.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:51

jammer dat het vrijdag is, ander had ik ook wel mee willen doen, maar heb zaterdag wedstrijd

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:53

@ tallechie, het is in principe alleen voor lessende leden. Maar je had het altijd kunnen vragen. Super dat je al weer een wedstrijd rijdt zaterdag

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:57

Oke, jammer ja, lijkt me wel een keer leuk om met zoiets mee te doen.

Ja alleen is sneller dan ik dacht, had me een week verkeken, maar goed.
Hij heeft zaterdag voor de wagen gestaan, morgen gaat hij er voor en donderdag nog en dan moet het goed komen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:40

Nou, die weerberichten kloppen dus ook weer niet. Grrr. Vandaag weer 28 graden en kurkdroog. Moet dus zo weer gaan sproeien. Ik hoor van meerdere mensen dat ze regen hebben, maar hier niets |(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:54

@Tallechie: stuur je de regen even door, deze kant op?

@Lacuna: spannend, ben benieuwd wanneer het veulen er is!

@SL: hahaha, het mysterie van de kip zonder kop }>

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:58

Richting Tine is wat dichterbij :-)

Eten is ook weer op. Nu Daan eten geven en dan ga ik echt aan de studie :-)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:11

grr frustraties!
Vandaag had ik nog een laatste dagje vrij, maar nog flink wat huiswerk voor morgen.
En had meer plannen voor vandaag.. opruimen, stofzuigen, aquarium verschonen enz en dan savonds lekker naar stal.
Dus ik 9 uur me bed uit om ff rustig te ontbijten want aquarium ligt ging om 10 uur aan.... uiteindelijk zitten bankhangen tot 1 en toen ff snel me aquarium gedaan... weer bankhangen... nu net ff snel naar stal geraced om sil binnen te zetten en vliegendenken om te doen... en moet ik nu nog steeds beginnen met mn huiswerk en heb ook nog niet schoongemaakt :P

Het heeft hier vanmiddag eventjes geregend, maar nu is het heet en schijnt de zon :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:15

wel braaf alles bijgelezen van het weekend maar geen tijd gehad om te reageren

we zijn van het weekend met de doelstelling om de dressuur te winnen en 3 winstpunten te rijden nou dat is gelukt *\o/* *\o/*
s'ochtends eerst bettepet gekeken in de marathon die ging lekker. Daarna zo hier en daar wat gekeken en even met bianca gekletst om half 2 begonnen met de paarden optuigen en inspannen. De hindernissen liepen erg goed allen H5 hadden we een iets te korte lijn uitgezocht helaas maar aan het eind van de rit hadden we een super gevoel en 3 winstpunten

vandaag weer gewerkt en net les gehad met uzma en die liep weer erg goed

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:26

Sorry ik heb op dit moment me kop er niet bij om te reageren maar wel bijgelezen.
Net heel slecht nieuws gehad over de vader van mijn groom (hij die altijd voor ons klaar staat)..

Ik bied mij ook aan als groom :D.. het lijkt me super om bij de marathon achterop te staan :D.. Heeft iemand, iemand nodig :D?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:30

Laura: toch niet te erg hoop ik? PBen mag!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:43

@ Lanouska: super gedaan!! En ook lekker gelest. Is 3 wp veel of weinig (heb echt geen verstand van marathon :o )
@ Jenkins: jij had even een soort rustdag nodig?
@ Tallechie: waar blijf je nu met die regen??

Heb net de geiten maar hooi gebracht, want ze hebben ook hun 2e wei al helemaal kaal.

En een heerlijk moment in de wei. Thabor en Rembrand stonden elkaars schoft te knabbelen <3 <3 <3 Heb het nu echt gezien (ze gingen heel demonstratief voor mijn neus bij elkaar staan :j )

Nou, Tallechie, gewijzigde startlijst staat erop, dus je zou jezelf in de vh terug moeten kunnen vinden.

Ik ga nu even lekker bankhangen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:46

3 wp is het maximale wat je kan halen dus dat is hartstikke goed
Ik heb het je kant op gestuurd.
Ik zal de startlijsten bekijken. Wordt een lange dag. Gaan om half 8 bij huis weg richting stal. Hopelijk komt het met de planning van Daan goed.
Bankhangze

Ik ben aan de studie, dus ga snel weer

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:06

Zooo, Tallechie heeft alweer wedstrijden gepland !! toe maar, je bent weer helemaal op dreef, haha :j
Lanouska, 3 wp, super gedaan, had ook niet anders verwacht hoor !! maar echt knap !!
Het regent hier *\o/* *\o/* nog niet veel, maar beter dan niks. _/-\o_
Wat lief dat Thabor en Rembrand het zo goed kunnen vinden met elkaar, super !!
Bankhangers hierzo !! ik zit in bed met mijn laptopje, haha, lekker warm, ja ik ben een echte koukleum :brr: :Y) het regent hier, en de temperatuur buiten is best gedaald, ik was nat na het honden uitlaten, vond dat eerst niet erg, lekker verkoelend na de warme dagen, maar nu kreeg ik het koud...hihihi.
Studeerze nog,...wat studeer je ??
Bah, een kip zonder kop.......getsie... :7 mysterie

Vandaag melody gelongeerd met dubbele longe, maar ze loopt wat te donderjagen, en verveelt zich erg snel, en weet inmiddels als ze haar hoofd als een giraffe omhoog gooit, dat ze dat haar eigen ding kan doen, ook voor de wagen,ze blijft wel te sturen en gaat er niet vandoor, maar gaat wel dribbelstapdraven zeg maar, dus daar zal echt consequent aan gewerkt moeten worden.
Ze is erg braaf voor de wagen, maar als ze iets vreemds ziet, dan is de nageeflijkheid volledig weg, tja, wat is daar nu de oplossing voor.........meer doen denk ik ? ze komt te weinig buiten/voor de wagen.

Als ze moet werken, dan probeert ze daar op deze manier onderuit te komen, drukt haar rug weg, en haar hoofd omhoog, dus ........ moet dressuurmatig echt nog hard aan de slag met haar.
Maar misschien krijg ik binnenkort extra hulp om haar van de zomer vaker voor de wagen te kunnen zetten, dat zou mooi zijn. :j

Hoe longeren jullie je paarden ?? of trainen jullie de paarden, zodat ze goed nageeflijk blijven ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:10

Niet, rij ze gewoon netjes voor de wagen, 1 á 2x per week.
De rest is het pony rij lesjes, dus nageveljikheid is dan ver te zoeken ;).