[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:21

Zo zie je maar weer! Jeetje Jelleee, arme schaap. En ongelovelijk zeg dat die twee kleintjes zo'n kracht hebben met mennen dat je als je ze allebei ervoor hebt met de rem erop moet rijden :):)
@Maisie en Marianne, mennen jullie dan ook vaker alleen dan met groom erbij?
@Rivaldo hoe is het op het koetsiersbewijs les? Jij was toch ook gestart?

Sorry Marianne, jij had die vraag al beantwoord :o

Mensen het is haast niet te geloven nog een hoofdstuk en mijn scriptie is echt af *\o/* moet hij nog goedgekeurd worden natuurlijk -O-
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-01-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:23

vhu, haha jep ze zijn bere sterk ;)

Ik vind trouwens dat je echt een super leuk paardje heb, die kleine uk. heb je daar menfoto's van?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:24

enkelspan rijd ik thuis met sulky dus dan staat er niemand achterop, op wedstrijd uiteraard met de vierwieler en groom.

tweespan doe ik altijd met iemand achterop!.. daar mijn pony's nog al pittig zijn en wij een keer omgelsagen zijn wil ik niet zonder groom rijden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:25

Dank je!
Ik heb nog geen foto's dat ik zelf men, wil als het wat mooier weer wordt manlief even lief aankijken dat hij een serietje maakt. Wil hem dan even meenemen hier naar het bos, vindt hij (Sim dus :+ ) vast wel leuk.
Dus als ik wat heb, zet ik het hier op :D

@Marianne, lijkt me echt wel doodeng zeg, als je omslaat met je wagen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:35

Ik heb 5 februari mijn eerste les :).. dit is dan nog theorie :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:38

@ VHU dat is het ook
is mij vooral ook niet inde koude kleren gaan zitten, was inde zomer, en sindsdien hebben we ook nooit meer gepresteerd als voorheen. de dag dat we omsloegen hadden we in de 1e manche de snelste tijd zelf.

nu zijn we nog steeds bezig met vooral mij het vertrouwen erin geven dat het niet nog een keer gebeurt want het was mijn schuld
zaterdag hebben we houten en ik heb al tegen willem gezegd dat ik vind dat we er dan gewoon echt tegen aan moeten gaan en laten zien wat we kunnen, ondanks mijn angst.

@ rivaldo leuk!! hopelijk veel nieuwe info

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:43

Ja kan niet wachten, vind alleen dat ik nu even veel voor school moet doen zodat ik wel ga slagen :P.. Anders is het theorie leren van de cursus erbij misschien net wat veel :)..

Ach ik heb er 2 jaar over gedaan en nu cros ik het hele erf over en heb nu totaal geen angst meer. Vind het al heel knap dat je gewoon bent blijven rijden. Natuurlijk als ik naar buiten ga zal het de eerste tijd wel weer aanwezig zijn, maar probeer er van te genieten,, heb er veel van geleerd, goed tuig, goede kar en veel info opgezocht en nu de lessen :).. Soms moet je helaas van dingen leren die je liever niet graag nog een keer wil meemaken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:53

Ja omgeslagen ben ik nog niet (klopt af) maar ben wel een keer af moeten stappen omdat ik zo scheef ging
Op hol geslagen ook nog nooit. En mijn pony's zijn goed verkeersmak en ik ken de buurt hier heel goed.

Ik ben ook zo dat als er iemand hard aan komt scheuren ik midden op de weg ga rijden zodat ze wel moeten
remmen. Had het afgelopen vrijdag nog dat er een vrouwtje met zeker 80 voorbij me vloog wou nog op dr dak slaan
maar was te laat. Mijn vriend is er wel eens eentje op gaan zoeken die met een grote trekker met grote kar op een
smal weggetje vol gas voorbij kwam.

En ja ik men vaker zonder dan met groom. Zeg maar 80% alleen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:58

Ik heb daar zo een hekel aan, maar gelukkig zijn er ook mensen die wel rekening met je houden,, maar met een tractor volle vaart en aanhanger is wel heel aso!

Heb een deken voor me zus dr pony gevonden,, ik eigelijk ook alleen we werden het maar niet eens over de prijs :).. bordeaux rood met zwart :).. past wel helemaal bij ons qua rode menwagen en spullen :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:04

Ik heb twee keer het nakijken gehad nadat we waren omgeslagen en de pony's in de verte verdwenen. Dan heb je groom ook geen nut meer (kan je samen rennen, wel gezelliger)
Trouwens, ik had er meer last van als de pony's. Bij die was het inspannen en rijden weer. Laatste keer lag het hele boeltje ondersteboven in de sloot. Toen hero eenmaal op zijn benen stond vond hij het uitgrazen van de slootkant belangrijker als de sloot uitgaan. Dat was nog de combi Hero/Jimmy. Met Nickey heb ik nog niet dat soort rare fratsen meegemaakt (afkloppen)

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:12

mammaslamma schreef:
Leuk Marianne, blauw staat ze goed, als het aan mij gelegen had, had ik ze ook in de kleurtjes gezet, maar helaas, manlief is de menner en die vind dat 'nichterig gedoe''

Binnenkort zijn Coco en Lola ook in kleur. Een setje ligt al klaar, ze gaan ook in het blauw :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:17

En nu de outfits voor jezelf en de groom nog Sybrenne :9 :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:20

Ja rivaldo had ook zo''n actie ging er in volle vaart vandoor nadat de sulky was omgekiept en ging zo naar een ander paard die in het park liep (kilometer verderop) wij samen er heen rennen en ik was echt aan het lachen (van de schrik) toen stond meneer daar ook gewoon te grazen, maar ja wat ik er aantrof was best akelig.. gelukkig mag hij alles weer :)

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:25

Evelli schreef:
Iemand nog interesse in een weinig gebruikt Ideal enkelspantuigje minishet maat? Luxe marathon versie.

Ja veel interesse!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:43

fearofthefox schreef:
mammaslamma schreef:
Leuk Marianne, blauw staat ze goed, als het aan mij gelegen had, had ik ze ook in de kleurtjes gezet, maar helaas, manlief is de menner en die vind dat 'nichterig gedoe''

Binnenkort zijn Coco en Lola ook in kleur. Een setje ligt al klaar, ze gaan ook in het blauw :D

Leuk, ik vind het geweldig al die kleurtjes, zeker in shet maten is er veel keus, nu voor ionze foresters is het maar gewoon zwart geworden, vallen dan weer in cob dan weer in pony, en daarin is weinig flitsends......
Heb je al een beetje kunnen rijden Sybrenne,ze zullen er vast zin in hebben, lekker stuiteren met die kou....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:01

Nou ik vind het erg dapper als je zo ondersteboven bent gegaan dat je jezelf kunt herpakken.
Het verkeer is inderdaad soms een ramp. Maar moet zeggen dat het waar we nu staan een stuk beter is (we staan nu in een dorp, Berkel en Rodenrijs, stonden zo ongeveer in hartje Rotterdam).
@Rivaldo, er zijn heel veel examen van het koetsiersbewijs online, kun je lekker mee oefenen -:)

Vroeger dacht ik nooit ergens bij na, we 'knoopten' de pony's gewoon voor het karretje en gingen mennen. Nu woonden we ook midden in de 'rimboe' (Oost Groningen) dus geen druk verkeer, maar we reden echt heel veel kilometers met onze shetlanders. En later ook met de grotere pony's.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:06

fearofthefox schreef:
mammaslamma schreef:

Na-apers :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:27

oei,. nu snap ik waarom dids zijn mencariere niet van de grond wil :o
ik durf/kan/wil/mag niet mennen zonder groom.. maar hierdoor doe ik 't dus wel superweinig.. vandaar ook m'n onderschrift

rijden onder 't zadel ga ik wel weer vrolijk alleen op pad.. :P

tjee.. ik heb morgen tentamen, moet om 7u de trein.. maar slapen wil nog niet echt :o heb om de zorgen om opa vanavond bij vriendlief zitten uithuilen :o

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:48

ahh ik had ook al de randstadrail van 7 uur.. pff wat is dat vroeg, maarja kan het me niet permiteren om te laat te komen voor mijn tentamen.
al denk ik dat ik menskunde mooi kan gaan herkansen het is zooo moeilijk :|
vanmiddag lekker weer autorijles, heb er weer zin in, als ik daar mee bezig ben vergeet ik altijd ff alles, dat vind ik nou zo heerlijk.

daarvoor en daarna weer leren want morgenavond weer een toets, en maar zeggen dat studenten het zo makkelijk hebben ;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:46

In de bak men ik altijd alleen, span ook alleen in en uit (oog aan de buitenmuur van de schuur), met pony en paard. Maar naar buiten ga ik nooit alleen. Heb al meerdere keren ongeluk gehad, met mijn vorige paard weliswaar, maar die angst zit er nog steeds in. Daarom rijden we helaas maar weinig buiten, want mijn man vindt het in de winter te koud en hij wil ook niet mee met regen. En een andere groom heb ik niet.

Heb wel altijd mobiel en mes in een heuptas. Las ergens dat iemand mes in de kar heeft, maar lijkt me handiger als je die op je lijf hebt. Stel dat je te water raakt, moet je eerst mes nog ergens gaan zoeken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:51

Heb ook altijd een flink kartel mes in mijn zak, moet alleen even een nieuwe halen, ben de mijne kwijt (dus ja, nu heb ik geen mes in mijn zak bij het mennen :P )
Mobiel heb ik wel altijd mij net. Net als een halster + touw, extra touwtjes/strotouwtjes en een fles water.
Straks op de sulky moet ik even kijken hoe ik dat ga doen :)

Ik men met de marathonwagen nooit alleen, straks met de sulky wel.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:56

ja er is hier weinig water waar ik in kan raken. Kan hoogstens van de dijk af rollen. Is ook niet fijn natuurlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:02

Ja, ik sta langs een dijk :+ en die wil ik echt niet afrollen eigelijk........ best stijl. Water is er al minder. Op mijn vorige stal stond ik direct langs de Amstel en daar moest ik ook 2 km langs om ook maar ergens te komen :)

Pony doet gelukkig weinig gekke dingen :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:38

wij hebben bij ons ook nogal veel water en dan staat er ook nog eens een schoeing tegen de kant aan dus als er dan wat gebeurt krijg je het spulletje er met geen mogelijkheid uit.

zo ben alweer thuis van mijn tentamen, geen idee of die goedging was multiple choice....

heb gister de inschrijving voor de menweek op de bus gedaan en vandaag gewoon al mijn bevestiging binnen *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:41

Evelii, jou ideal mini tuig is dat zwart? als ie bruin is heb ik zeker wel interesse :D