[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:14

Goed nieuws over fabels, fijn Tine. Geniet van je welverdiende vakantie.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:02

Superfijn nieuws Tine.

Ipsilonka....hoe gaat het bij jou, ... en hoe is het met Det ??

Ja..vanmorgen weer lekker training met de hondjes gedaan..nu de 2 met wat blessure's... kijken of we weer wat rustig kunnen opbouwen...die moeten kalm aan doen...dus konden mooi tegelijk nu zoon vakantie heeft.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:25

@ Bianca.. Kun je zelf ook het tempo regelen van de honden? Omdat je zegt opbouwen.. En hoe train je dat vanaf pup zijnde?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:48

Wat fijn Tine!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:55

Ja lanouska... ze leren op commando; easy langzamer te gaan..en te blijven draven.. en afremmen met remmen op mtb of step.
De korte sprintwedstrijden lopen ze in galop.
Pup gaat trainen voor de fiets of step naast een volleerde sledehond, maar leert commando's voor links rechts en rechtdoor al met wandelingen dokr t bos voordat hij 12 maanden is...en..ze kunnen niet echt wandelen zonder trekken..hahaha dat is een nadeel..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:04

Ik heb nu ook sledehonden hihi trekken ook. Ze vinden het zo mooi hier hihi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:57

Onze husky Mies liep altijd keurig aan de lijn. Maar ze was een wat we altijd noemden 'luie husky' :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:22

Pfff, sommige mensen. Loop ik net terug van lange wandeling op het strand, kom ik over het duin heen richting ons huisje, zie ik 2 mannen met 3 honden lopen. Dus ik neem de honden kort en ga stilstaan om te kijken waar ze op de kruising heen gaan. Een man lijnt zijn hond aan en gaat de hoek om. De andere komt op me af met nog steeds 2 loslopende honden. Ik vraag hem vriendelijk om de honden aan te lijnen. Hij begint te grijnzen. Ik vraag nog een keer vriendelijk of hij zijn honden bij zich wil roepen, omdat ik anders niet kan garanderen dat ik mijn honden kan houden (heel smal paadje). Begint hij gewoon te lachen en laat zijn honden los. Een vliegt op Lika af, de andere op Themba. Gelukkig ben ik wat gewend, maar het zijn wel twee heel grote en sterke honden, en ik zit nog steeds met zere schouder. En die vent maar blijven lachen. Ik denk dat hij hoopte dat ik onderuit zou gaan, maar hij realiseert zich niet wat er dan met zijn honden zou kunnen gebeuren.

Sommige mensen zijn wel zo dom en asociaal. -:(- -:(- -:(- -:(-

Honden mogen hier los, maar wel onder de voorwaarde dat ze gehoorzamen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:39

Naja wat een sukkel zeg -:(-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:13

Vanmorgen even uitgewaaid, prachtige zonsopkomst
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:56

Zo...lekker dan Tine.... gelukkig alles goed afgelopen..
Mooi hoor uitwaaien op t strand.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:04

Hier aantal reacties op advertentie van Cathey met 2 van vorige eigenaren (waarvan ik het bestaan nog niet wist) .... en dan wordt er wel een heleboel duidelijker... dier heeft in ieder geval vanaf 3 jaar tot dat ik haar overnam flink wat verschillende eigenaren gehad... ook niet handig voor zo'n jong ding -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 07:47

-O- helaas is dat met heel veel paarden het geval vhu...
Hoop dat je een goed forever thuis voor haar vind.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:32

Iedereen zal me voor gek verklaren hier maar ze blijft dus. Ik weet niet wat ik met haar ga doen maar ik doe het haar nu niet aan om weer te verhuizen. We gaan gewoon stapje voor stapje de issues oplossen en zo lang we het kunnen veroorloven gaat ze niet weg. Fred blijft ook. Over en uit.
Via een van de vorige eigenaren heb ik een adresje die haar heeft geleerd hoe ze Cathey op de trailer kon krijgen, dat is de eerste stap, dat ik dat ook leer.
En dan zien we wel weer verder. Hoop dat we haar voor de NRPS keuring kunnen krijgen komende zomer. Maar even een hele andere richting op gaan denken met haar.

Ber was ook zo verknipt als een deur met 8 eigenaren in 3 jaar, dit paard heeft er dus minstens 6 gehad in 2 jaar. En allemaal in de periode dat ze zadelmak / ingereden / doorgereden zou moeten worden. Ja dat werkt niet natuurlijk. En dan ook nog dat trailerprobleem, doordat ze als veulen een ongeluk heeft gehad -O- vrachtwagen of trailer schijnt overigens niets uit te maken vwb het laden, ook wel handig te weten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:21

Ik snap het wel VHU. Als je Fred maar houdt, die is voor jou gewoon heel belangrijk ;-).

Net weer even gebeld met de kliniek, het gaat heel goed met onze dame. De wond is nog niet helemaal dicht (daar hadden ze op gehoopt), maar het ziet er goed uit, ze lijkt er geen last van te hebben en laat zich meestal goed behandelen. Morgen halen we haar weer op. Dan moeten we proberen 2x per dag zalf te smeren om wildvleesvorming zoveel mogelijk tegen te gaan. We hoeven het niet meer te wassen. Ze gaan vandaag even proberen of het halster alweer op de gewone manier (over oren) om kan. Als dat lukt, mag ik ook al hoofdstel proberen. Dan wel even goed kijken hoe frontriem komt te liggen. Als ze niet gaat schudden, mogen we het longeren alweer oppakken. Anders wandelen en longeren aan halster, want ze wil graag aan het werk. We hebben geen haast, maar gaan in ieder geval wel wandelen. De rest zien we wel.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:53

Je bent eigen baas Vhu. Maar ik denk ook niet dat je haar voor dat geld kan verkopen op dit moment. Een paard wat in de staak gaat met rijden en niet op de trailer wil is niet veel waard. Als fokmerrie zou kunnen maar er zit niet een bijster goed papier bij.
Zoals ik al zei ik zit in hetzelfde schuitje met db. Daar bedoelde ik mee dat dat paarden zijn die je niet meer kan verkopen.
Ze zou nog verkocht kunnen worden als fokmerrie maar dan is ze ook niet meer waard als 1000-1500 euro max.
Dus misschien is houden wel de beste optie.

Fijn Tine dat het toch beter lijkt te gaan. Geniet je nog van de vakantie?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:57

Citaat:
Geniet je nog van de vakantie?

Jazeker, gaat alleen veel te snel voorbij. Vandaag nog een ritje op de IJslanders. Ik vind het ook altijd heerlijk om weer naar huis te gaan en alle dieren weer te zien. Maar voor mijn rust was dit wel even heel fijn. Ik heb wel iedere dag een beetje gewerkt hoor (administratieve dingen, lessen vast voorbereiden enzo), maar ook heerlijk gelezen en veel spelletjes gespeeld.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:10

Ik snap je wel VHU. :(:) je bent nog niet klaar om Cathey te laten gaan.

Hier is er weer trouble in Haflinger paradise. Meneer Anton speelt soms zo hardhandig :x , dat Janouk er klaar mee was. Vechtpartij, waarbij helaas Janouk het onderspit delfde en moest rennen, want Meneer Anton is dan echt een jager ~~}>
Resultaat: Janouk kreupel, 3 grote wonden op haar achterbeen. grrrrrr

Het was zo zalig hoe ze samen waren, maar in de paddock gaat het toch fout als Anton wil spelen. Hij is echt zo'n mannetjesputter. |o Nu de bak weer in tweeën gedeeld en ze allebei apart gezet. Zo balen, waarom kunnen ze niet de hele dag lief zijn.
Op de wei is het gelukkig geen probleem; daar lopen ze gemoedelijk samen. Zolang er gras is, is er wereldvrede

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:17

Janouk.... ^) oh jemig... :(:) wat waardeloos... hoop dat ze snel weer helemaal fit is.. bahbah..
Vhu..gek nee..ben je niet.. blijft gewoon lastig het juiste te doen...je wilt ook niet dat een paard gaat zwerven met alle ellende van dien...
Hoop dat er miss een verzorgster ofzo te vinden is..wie weet..lekker je eigen ding doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:09

He bah Janouk wat vervelend -O- hier op stal lopen diverse groepjes allemaal gemengd in de paddocks. Maar dat is soms behoorlijk uitzoeken wat gaat met wat. Ruinen willen vaak spelen, merries vinden dat vaak onzin :roll: soms vallen er best rake klappen maar meestal loopt het met een sisser af...

Lekker genieten Tine heel belangrijk :j

Citaat:
Zoals ik al zei ik zit in hetzelfde schuitje met db. Daar bedoelde ik mee dat dat paarden zijn die je niet meer kan verkopen. Ze zou nog verkocht kunnen worden als fokmerrie maar dan is ze ook niet meer waard als 1000-1500 euro max. Dus misschien is houden wel de beste optie.

Het gaat met niet eens zozeer om het geld hoor, meer om dat ik bang ben dat er niet goed voor haar gezorgd gaat worden of dat ze weer afgeragd wordt rijtechnisch gezien en dan weer wordt door verkocht enz enz. Wil dat niet op mijn geweten hebben / daar krijg ik dus slapeloze nachten van. Met een veulen erin en een sterpredicaat heeft ze meer kans op een leuk leven denk ik...

Baudyh hebben jullie er ooit aan gedacht DB te beleren onder het zadel? Het is een prachtig dier...

Vandaag stonden de maan en de sterren goed en ben ik er toch weer opgestapt en zowaar geen verzet... paar rondjes gestapt, weer eraf en weer erop gestapt, weer paar rondjes en het zo gelaten. Zo ver ben ik eerder vanaf april zo ongeveer, nog niet gekomen (geen verzet) ...

Ben in gesprek met Annemarie vd Toorn over het trailerladen Wil niet meer honderden Euro's uitgeven aan training (heb ik er ondertussen inzitten...) zonder resultaat. Dus nu wil ze het doen obv no cure no pay. Denk dat dat nog wel de moeite waard is want dat trailerladen is echt zo ongelovelijk lastig als dat niet kan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:12

VanHuisUit schreef:
Het gaat met niet eens zozeer om het geld hoor, meer om dat ik bang ben dat er niet goed voor haar gezorgd gaat worden of dat ze weer afgeragd wordt rijtechnisch gezien en dan weer wordt door verkocht enz enz. Wil dat niet op mijn geweten hebben / daar krijg ik dus slapeloze nachten van. Met een veulen erin en een sterpredicaat heeft ze meer kans op een leuk leven denk ik...

Baudyh hebben jullie er ooit aan gedacht DB te beleren onder het zadel? Het is een prachtig dier...

En om die reden bedoel ik dat ze niet verkoopbaar zijn. Want dan gaan ze de handel in en krijg je als verkoper een slechte naam en er word van alles met die paarden uitgevreten.
Een ster predicaat zegt helaas ook niet veel meer er moet een goede merrie lijn voor zitten en er moet sport in de lijn zitten.
Ik zie merries die dit allemaal wel hebben en die staan voor 2500 drachtig te koop.
Imo kan je haar alleen als fokmerrie zelf gebruiken of verkopen en anders in laten slapen of slager.
Maar goed ik bekijk het misschien wat zakelijker.

Toen we db door de molen haalde in Wolvega kwam zijn rug er ook niet al te best uit. Dus een zadel er op is niet echt een optie. Het kan goed gaan maar ik wil eerlijk blijven met het hele verhaal dus dat is geen optie.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:15

Herkenbaar Janouk. Db is ook zo een mannetje. Ja soms kunnen ze gewoon niet samen. Lastig maar de realiteit.
Dit is al de 2e keer toch dat Anton Janouk te pakken heeft gehad. Ppff zou het mooi zo laten met een draadje er tussen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:42

Hier nog zo’n Catey natuurlijk. Lief beest, maar op dit moment ook echt niet verkoopbaar voor het geld wat ik er voor gegeven heb. Maar nog steeds blij met mijn keuze om Fera weg te doen ☺️ Geef je groot gelijk hoor Vhu en fijn dat het lukte .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:50

Lekker stelletje paarden hebben we }:0

Gelukje wat ik heb is dat ze klinisch en rontgenologisch 100% is en in omgang ook.
Daarom is er ook geen haar op mijn hoofd die denkt aan inslapen of slager :7 ze is nog maar 6 jaar en gewoon kerngezond.
Ik bekijk het totaal niet zakelijk. Hier in de Randstad kost een paard stallen hoe je het ook doet zo rond de 300,- Euro per maand en dan gaat het zakelijke er snel af. Vaste kosten incl enten, hoefsmid, tandarts en wormkuren zijn dus ongeveer 4000,- Euro per jaar O:) :$ ^) en dan heb je geen wedstrijd gereden, geen trailer gehuurd en geen dekentje, dekje of halstertje gekocht _O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:22

ik was er kort maar ik meld mij weer af, helaas gaat mijn pony niet goed en is er niet veel voor haar te doen dus ze gaat met pensioen

ik wens iedereen nog heel veel men plezier toe