[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:16

@vhu de merrie was voor het geld zeker niet verkeerd maar was slecht te pakken te krijgen in de wei. Hebben haar ook niet van dichtbij kunnen zien. En kan niet met andere paarden samen. En daar hebben we er zelf al meer van.
Dus besloten deze niet te kopen.
We hebben Zirola niet drachtig gekregen dit jaar en willen graag een drachtige dressuur merrie kopen voor normaal geld. Dat is tegenwoordig moeilijk. Merrie moet wel minimaal ster zijn.
Er komen stb merries voorbij voor 6500 euro.
Deze was ster prok en zwart. Maar denk dat we het snel zat worden een paard die je niet te pakken krijgt in de wei.

Dat met Cathey is wel herkenbaar hoor Vhu. Ik heb het met db. Die is ook niet verkoopbaar en niet geschikt voor wat ik graag wil.
Maar de stap die dan zou moeten is nog te lastig maar ooit komt die wel.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:29

VHU, als ze lichamelijk in orde is en het is puur een kwestie van vertrouwen krijgen dan zou ik haar (eventueel toch met pijnstiller) laten doorrijden door een cowboy/springruiter. Km's maken en ervaren dat er geen pijn is. Als dat goed gaat kun je er zelf eens opstappen. Aan dit stuk proberen, dreigen, staken schiet niemand wat van op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:53

Jammer Baudyh maar rustig door blijven zoeken het slechte weer komt er weer aan, dat is gunstig qua prijs :7 bedankt voor je begrip is idd soort van DB situatie :j en paarden die niet te pakken zijn zijn hopeloos dat is zeker :j

@Belker ik ga hier niet mee verder. En hoe ze reageert is dit echt geen kwestie van vertrouwen maar van niet willen en weten dat ze ermee wegkomt. Volgende stap is nu simpelweg trailertraining en weg ermee (of zoiets maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan etc etc ) mijn man is onderhand als de dood dat ik weer verongeluk, (van het voorjaar heb ik weet niet of je het nog weet, week thuisgezeten met hersenschudding en blauw hoofd doordat ze zo plotseling omhoog ging, ben er al paar keer afgestuiterd...). En ik geef hem onderhand gelijk ook. Maar net als bij Baudyh, geen idee wanneer ze echt vertrekt }:0 ik wil wel eerlijk zijn in de verkoop.

En dan geldt na al die tijd gedoe toch dat zinnetje wat ik onderaan mijn posts heb staan: you can't always get what you want (die prachtige donkerbruine merrie met geweldige gangen en mooie manen en staart want tja, dat is mijn ideale plaatje...) but ... you mind find you get what you need (die trouwe blonde kerel die zijn uiterste best voor me doet... niet zo spectaculair, niet zo mooi, niet zo talentvol, maar hij brengt me altijd thuis en ik verongeluk er niet mee).

Hoe is de verkoop van jouw mooie Stippel?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:34

Verstandig VHU. Lastige situatie ook.

Stippel wordt binnenkort gekeurd. Spannend. Ik zie weer allerlei beren op de weg. Maar dat is echt de spanning.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:23

Ik snap je wel baudyh dat je zo’n paard niet koopt.

Janouk, ik was met mijn oude trailer. Pff die is bij Imanse geweest voor een beurt, crisis wat een geld

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:54

Jammer baudyh,.hoe gaat het met Ikke.
Tine alvast fijne vakantie.
Vhu, blijft lastig, levende have.....er is overal wel wat...
Spannend Belker.
Ips...pfff..ik heb werkelijk geeen idee..enige wat ik dacht..verandering van ruwvoer/hooi ?? Misschien meespeelt..maar hoop dat Det snel weer fit is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:36

Yep het is nooit saai met dieren of mensen of ... alles :+

Tying up of maandagziekte of spierbevangen kan ook heel sluipend ontstaan, over weken of maanden. Dan zijn er als je terugkijkt kleine signalen dat het niet goed gaat. Niet willen eten, overmatig zweten, wat stijf, veel met staart slaan, chagarijnig zijn etc. En dan komt het bij een crisis tot uiting. Dus het is niet zo dat er altijd een directe trigger hoeft te zijn.

Spannend Belker maar mooi dat je al zo ver bent +:)+

Ai dat is altijd sneu geld he Ips.

Zo peerdenspul net maar weer binnen gezet, beetje vroeg maar het kwam hier met bakken uit de hemel ^)

Een jaar geleden...
[LZP] Lieve Lot, straal nog maar 1 keer op Bokt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:08

De beleer meneer heeft het druk en niet zo een haast. We hebben 1 bedrag betaald dus het is niet zo erg dat het langer duurt. Het laatste wat ik gehoord heb was dat hij voor de sleep heeft gelopen en dat dat goed ging. Mooi drang naar voren. Afwachten dus.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:40

Spannend baudyh..klinkt mooi Ikke voor de sleep.

Ja vhu... lieselotte idd een jaar geleden.... :):) bedacht het me gisteren...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:21

Gaat snel zo’n jaar.

Vhu, dan had er twee weken geleden ook wel iets mis moeten zijn met de lactaatmeting is de gedachte. Die was super.

Net de osteopaat bij de paarden gehad. Keshya goed, Catey wel wat werk aan. En Det is alleen gevoeld zachtjes en ze heeft van alles doorgemeten. Havens Gastro is afgekeurd, haar muesli is wel goed gemeten en het hooi wat ik nu voer is ook goed gemeten.

Baudyh dat doe je goed 1 bedrag. Ik ga per week betalen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:37

Hoort bij het leven de dood, maar het went nooit...... kreeg net telefoon..nog een tante overleden...mijn 2e tante in een week.... ze waren erg ziek maar toch...soms gaat het allemaal ineens zoooo snel... ^)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:49

Gecondoleerd bianca dat gaat inderdaad wel erg snel.

Ips ik ben meer van de feiten waarom een voer goed zou zijn voor een paard. Maar die metingen geven nu aan. En in deze staat snap ik dat de gastro niet goed voor haar zou zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:13

Pffff dat is wel wat zeg 2 tantes in een week... sterkte Biancacoo :(:)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:22

Gecondoleerd Bianca. Sterkte met zoveel verlies in zo een korte tijd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:50

Dank..t'is vooral het idee..'t kan gewoon zo voorbij zijn.. genieten van je leven...leuke dingen doen..don't worry...be happy.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:09

@ Bianca gecondoleerd met beide tante's

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:16

Dan maar wat anders. Wij blijken een grondwaterpomp te hebben. Maar geen idee hoe de ledingen lopen. Volgende punt op het uitzoeklijstje........

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:20

Ha...ohh..hoop dat jullie dat goed kunnen vinden Belker..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:52

in het ergste geval huur ik de loodgieter in die met camera alles in kaart gaat brengen. Weten we ook gelijk of het riool in een goede staat is.
Maar ik denk dat ik de leiding al gelocaliseerd heb. Nu alleen dat deel wat achter het plafond naar het begin van de schuur loopt helemaal terug te zien halen. Als ik dat uiteinde heb en in de spoelbak kan leggen durf ik de leidingen wel open te zetten. Geen water betekend niet aangesloten op normale waterleiding, en kijken of er water komt als de waterpomp aangaat. Ach, het blijven leuke speurtochten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:05

Ipsilonka schreef:
Baudyh dat doe je goed 1 bedrag. Ik ga per week betalen.

Dat is normaal ook zo bij onze beleer meneer maar omdat hij nu wat minder tijd had op deze manier opgelost.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:43

Wauw belker op speurtocht,wie weet komt er nog een schat tevoorschijn :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:56

Regen....droog....regen....droog...en tussendoorrr ....lekker op pad door het bos .
*\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:07

Ja best lekker herfstweer. Hier flink eind gewandeld met de honden, lekker uitwaaien :) het gaat hier wel steeds harder waaien <<)

Belker wisten jullie dat niet van de grondwaterpomp? Dus dat het niet aangesloten is op de waterleiding of is het en waterleiding en grondwater? Geen idee hoe zoiets werkt :o?
Toen wij ons huis verbouwden zijn we op bijzonder bijzondere constructies terecht gekomen vwb allerlei leidingen (water, gas, electra, riolering). We hebben toen zoveel mogelijk zo goed mogelijk vernieuwd. Erg blij dat we dat toen hebben gedaan, kostte wel flink wat en je ziet er feitelijk niets van terug, want alles zit achter de muren/vloeren/onder de grond maar je moet er niet aan denken wat er allemaal mis kan gaan met zulke dingen :7

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:11

Hvu, nee wij wisten niet dat er een grondwaterpomp zat, dachten het wel maar hadden er niet naar gekeken. Pomp zit in de kelder. Nu wel. We weten welke richting de leiding oploopt en kunnen via een kruipluik de leiding volgen maar we hebben dit nog niet gedaan. Dat komt als we samen een dag thuis en vrij zijn en de vloer belopen mag worden :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:54

Belker heeft een pomp gevonden. Altijd handig!
VHU heeft lekker gewandeld
Bianca nog gecondoleerd en lekker in het bos

Hier lekker aan het genieten. Vanmorgen enorm uitgewaaid aan het strand. Het was gelukkig nog erg rustig, want Themba is helaas toch wel wat angstig, zeker van vreemde honden.

We zijn lekker iedere dag allerlei spelletjes aan het doen (kolonisten, mens-erger-je-niet, scrabble, boggle), heel veel wandelen met de honden en lekker eten.

Vanmorgen de kliniek gebeld, het gaat heel goed met Fabels. Vrijdag hebben ze onder verdoving alle hechtingen (ook de onderhuidse) eruit gehaald en de wond goed schoongemaakt. Ze laat zich goed behandelen, dus hopelijk heelt de wond mooi.