[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:38

Ik kan gewoon niet bevatten hoe dat kan.. Das 2 jaar jonger dan ik.. ;(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:40

Akshay schreef:
Ik kan gewoon niet bevatten hoe dat kan.. Das 2 jaar jonger dan ik.. ;(

vreselijk..

hier zal binnenkort iemand aan darm kanker gaan overlijden,
hij is ook 2jr jonger dan mij en ik ken hem al sinds de mavo, pffff

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:55

pff aks dat zijn akelige berichten. Sterkte ermee.

Heb net een mail van Kraay gehad dat mijn wagen binnen is en dat ie erg mooi is.
Heb om een foto gevraagd ben zo benieuwd !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:08

Aks: vreselijk. Veel sterkte
Maisie: spannend

Baudy: Ik vind je reactie een beetje vervelend. Met 8 euro inschrijfgeld houdt de vereniging bijzonder weinig over hoor. We hebben ook prijzengeld ipv gebruiksartikelen. Knhs krijgt het nodige, juryleden ook (meeste komen van ver, dus veel km vergoeding), alle printkosten voor protocollen, huur accomodatie/terrein, huur geluidsinstallatie/tijdwaarneming, attenties voor de juryleden en vrijwilligers, dan dus het prijzengeld. Hou je weinig aan over. We zijn al blij als het kostendekkend is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:49

tine10 schreef:
Aks: vreselijk. Veel sterkte
Maisie: spannend

Baudy: Ik vind je reactie een beetje vervelend. Met 8 euro inschrijfgeld houdt de vereniging bijzonder weinig over hoor. We hebben ook prijzengeld ipv gebruiksartikelen. Knhs krijgt het nodige, juryleden ook (meeste komen van ver, dus veel km vergoeding), alle printkosten voor protocollen, huur accomodatie/terrein, huur geluidsinstallatie/tijdwaarneming, attenties voor de juryleden en vrijwilligers, dan dus het prijzengeld. Hou je weinig aan over. We zijn al blij als het kostendekkend is.

Het is niet persoonlijk tegen jouw bedoeld Martine. Het is toevallig jouw wedstrijd maar dat staat er los van. Op het moment dat iemand niet op komt dagen of een vage reden heeft vind ik het een heel ander verhaal. Die mag je wat mij betreft ook nog wel zwaarder straffen. Maar op het moment dat iemand ziek is of paard is kreupel ( met dierenartsverklaring) vind ik het anders. Ik weet wel dat alles duur is wat je moet regelen voor je wedstrijd. Maar toch je berekend het naar je inschrijfgeld. Je rekent voor mij in dit geval 32 euro. Die krijg je of ik nu wel of niet kom. Die 5 euro vind ik gewoon raar, ik zou 2,50 al een stuk beter vinden. Maar goed wie ben ik.

Ik melde me ook af voor de indoorkampioenschappen in Tolbert en daar heb ik niks meer van gehoord. Ik had nog wel verwacht dat ik 12,50 moest betalen. Dus het is niet een algemene regel wat iedereen doet.

Jammer dat je mijn reactie vervelend vind, maar ik mag toch wel mijn mening geven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:56

Aks.. :(:) :(:) :(:) :(:) pb gestuurd..
Bicci..ook al niet leuk om naar uit te kijken zeg..kanker is zooo erg....bah. |( :(:)

over dat soort rekeningen..bij niet op komen dagen op wedstrijden..
je moet tegenwoordig overal administratiekosten betalen....je kunt er lang en breed over schrijven..last minute afzeggen zonder heel geldige reden..is gewoon niet leuk, met een wel heel vervelende reden is ook niet leuk..maar de verenigingen moeten een grens stellen..als de een adm.kosten moet betalen..dan moet de ander dat ook..lijkt mij logisch..maar een rekening krijgen is altijd K :+ T
en ik hoop dat het nu weer terug naar de relax stand gaat hier.. Y;( Y;( Y;( Y;(

Maisie geweldig, ik ben heel benieuwd, wel foto's plaatsen van je nieuwe wagen, spannend zeg !!
wanneer ga je hem halen ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:11

Natuurlijk mag je je mening geven.
Wat Bianca ook schrijft, ik kan geen verschil gaan maken. Er was ook iemand die met 3 paarden ging starten, x3 starts. Hartstikke vervelend. Maar als ik hem niet laat betalen, hoe verkoop ik het dan als ik een ander wel laat betalen. Dan gaan mensen er onderling over kletsen, dat er voorkeursbehandelingen zijn. Ik zal volgende week in de vergadering bespreken of die 5 euro naar beneden kan.

Nu ga ik me weer laten mishandelen door de fsyio.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:19

tine10 schreef:
Natuurlijk mag je je mening geven.
Wat Bianca ook schrijft, ik kan geen verschil gaan maken. Er was ook iemand die met 3 paarden ging starten, x3 starts. Hartstikke vervelend. Maar als ik hem niet laat betalen, hoe verkoop ik het dan als ik een ander wel laat betalen. Dan gaan mensen er onderling over kletsen, dat er voorkeursbehandelingen zijn. Ik zal volgende week in de vergadering bespreken of die 5 euro naar beneden kan.

Nu ga ik me weer laten mishandelen door de fsyio.

Ik snap dat je geen onderscheid kan maken. En de boodschap komt al aan als je 32 euro in mijn geval of 72 euro in het geval waar jij het over schrijft moet betalen. Daar ben ik het ook wel mee eens. Ik had zelf gewoon zo iets van 5 euro administratie kosten dat vond ik hoog. Maar ik heb er nu genoeg over gezegd, vind ik. hi hi

Ga ff zelko binnen halen en db in de wie doen. Paar stallen mesten en straks gaan we weer met een merrie scannen of het ei al weg is. We hebben vandaag weer een lading vlas binnen gekregen daar moet Gerrit er vanavond al weer 2 pallets van naar klanten brengen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:20

Waar is Tallechie eigenlijk? ook vakantie?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:25

@Aks: heel veel sterkte :(:) .

@Bicci: :(:) .

Ik vind de administratiekosten ook wel erg hoog, idd en ik doe zelf kantoorwerk en nee, dat heb ik ook zakelijk nog nooit berekend/doorberekend in mijn prijzen en wij moeten toch echt een boterhammetje eten met/van ons bedrijf/onze inkomsten. Trouwens net zoiets als voorrijkosten 8)7 , als ik we de provincie moeten verlaten, misschien, maar anders ook niet.
Dus zou zelf ook die administratiekosten aan de hoge kant vinden :j , want idd inschrijfgeld heb je ja mooi vergoed gekregen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:30

Weet je wat de Maxwell rekent??? Én voorrijkosten, én "diagnose-kosten", alsof ze dokters zijn -:(- ! En dan hebben ze nog niks uitgevoerd, moeten ze vaak nog even bellen met de chef en weer terug omdat ze uiteraard niet datgene bij zich hebben wat op óns merk en type wasmachine past, hoewel alles inclusief serienummer, bouwjaar enz. doorgegeven

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:34

Dat vind ik dus niet normaal, kreeg ook eens voorrijkosten van een da, terwijl alles zo geregeld wordt, dat je komt wanneer het jou uitkomt, letterlijk langs rijdt, had ik ook eens een da die op een sprongetje woonde, nou, dat was de laatste keer.
We moeten allemaal geld verdienen en ook stichtingen/verenigingen hoeven echt nergens op bij te leggen, maar die administratiekosten zouden bij ook gestoord hebben, als ze mij berekend werden, maar goed, heb mijn mening al gegeven.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:35

:wave: Aloha

over :$ : altijd moeilijk bij afzeggingen... Toen ik de wedstrijden nog deed, was daar ook regelmatig discussie over, wij deden geen administratiekosten trouwens, maar ook over de inschrijfkosten had je hoop gezeur, ondanks dat het duidelijk vermeld werd op de inschrijfformulieren.

Bij ons privé zakelijk (haha lekker tegenstrijdig) doe ik ook nooit iets aan administratiekosten, maar na een rondje aanmanen, ga ik daar toch nog eens over nadenken. :+ Pff, al die rottelefoontjes en brieven en kopiefacturen en emails...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:40

hier helaas elke 2 weken herinnerings mail,
1ste vriendelijk
en hoe dichterbij de D-day komt, steeds dringender.

had wel iemand, die was er neit met coupons uitdelen, of ze die kon ophalen,
vind ik persoonlijk ook niet alles, vreemde aan de deur, dus heb netjes gemailt,
1,- en ik stuur hem op.
hoor je dan niks van.
das toch niet duur ofwa?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:43

:wave:

naja bicc postzegel is al 50 cent en dan je envelop en de moeite om naar de brievenbus te lopen... |o veeeel te duur die 1 euro..
sterkte aks...
zag leuke ollie foto op fb vhu
Maisie foto :D gaaf dat hij binnen is!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:45

tssssssssssss

val eens om jij mel :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:30

Komt weer eens even langs... zit nog op school pffff was hele lange dag. Dacht kijk toch nog even op bokt, erg he :o
Nog steeds internet-loos -O-

Leven is soms zo oneerlijk. Als jonge mensen overlijden of ernstig ziek zijn... of aan de andere kant als het maar duurt en duurt.... en als het dan opeens zo dichtbij je is ben ik altijd heel blij en gelukkig met wat je hebt en zomaar krijgt....

En wedstrijden organiseren ik heb zoveel respect voor iedereen die dat vol enthousiasme en toewijding doet! Heb het jaren gedaan wedstrijdsecretariaat... pfffff. Probeer nu met af en toe dag vrijwilligen mijn bijdrage te leveren maar ben dan dus echt blij dat ik gewoon ' mag uitvoeren' en niet hoef te organiseren!

Citaat:
We hebben rondje gemend met Ollie, en dat is echt een gaaf dier

Dank je Aks! Was super gezellig rondje! Ollie had ik eerst gelongeerd, ze was helemaal stapeldol ging als een soort raket door de bak :+ zag Aks echt denken van die straks relaxed voor de wagen.... nou moet het nog zien }:0 maar ze deed het hartstikke lekker. Dus mooi rondje gedaan en... het was nog vrijwel droog ook. Helemaal top.

Volgende week of de week erop, moet nog even kijken wanneer instructeur kan (van mijn vorige stal dus, ga daar gewoon weer heen) gaan we paar dagen met vierwieler aan de slag zodat ze dat ook weet. Ben ik weer paar daagjes in het Brabantse land.

En nu ga ik echt naar huis!

Iedereen dikke :(:) :*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:20

Goedeavond
Ben ik ook weer is.

Ben het met Tine eens wedstrijd organiseren is veel werk daar horen kosten bij.

Gisteravond weer les gehad in coevorden dit keer met dempsey JW. Ging best lekker, stelling en buiging ging aan het eind ook best goed

Vandaag voor het eerst de pony's balkjes laten lopen en een klein sprongetje gemaakt aan de longeerlijn.
Na het werk de pony's lekker gespoten en terug gezet in het land... En wat krijg je dan.... Zand pony's.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:41

Goedemorgen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:43

Goedemorgen
Lijkt mooi weer te worden. Zonnetje schijnt al flink. Dus paarden maar weer hun masker om gedaan. Straks kar en tuig schoonmaken en vanmiddag gaan verkennen. En vanavond Rembrand weer wit zien te krijgen. Wordt weer een flinke klus.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:54

Lekker vol dagje weer Tine!
Hier ook al heerlijk zonnetje en de vogeltjes fluiten.

Hoop dat ik me zometeen eindelijk weer goed genoeg voel om te gaan rijden, heb er alweer een week niet opgezeten.

Even een dilemma...
Heb geen idee wat ik nu met Gwin moet doen. Die is ookalweer 2 weken niet gedaan. Ik wil wel haar nog oppakken, maar aan de andere kant vraag ik me af waarvoor ik het moet doen. Geen idee hoe lang ik door wil en kan en durf te rijden. Voordat zij goed en wel opgepakt is, ben je zeker 1 of 2 maanden verder.

Voordat ze geblesseerd raakte hebben we eraan gedacht om haar te verkopen, maarja, toen kreeg ze haar peesblessure. Nu is ze niet meer te verkopen. Niet als menpaard, want daarvoor is ze nog onvoldoende bevestigd én ze heeft het niet in zich om een top menpaard te worden maar een recreatie menpaard al helemaal niet vanwege haar karakter.
Ik kan haar niet als endurance paard verkopen, want de prognose van haar pees is daarvoor niet goed en om dezelfde reden ook niet als springpaard (ze kan enorm springen).
En tja, als dressuurpaard is ze ook niet ideaal want ze wordt veel te heet.
En recreatiepaard is ook niks, want de komende tijd mag ze alleen in de bak rijden op een hele goede bodem vanwege haar pees.
Blijft alleen gezelschapspony over, maar dat is echt niks voor haar. En ze is 'te goed' om haar weg te doen naar de slacht, dat is niet eerlijk.
Dus voorlopig staat ze maar samen met haar vriendje op hun paradijsje... Ze is wel een stuk rustiger dan in het begin en ik heb het idee dat ze echt wel happy is waar ze nu staat met de in- en uitloop, maar ik ben er zelf niet happy mee. Voel me enorm schuldig. Maar het is echt totaal geen makkelijke merrie, dus een bijrijder zie ik ook niet zitten. Vooral niet omdat dat vaak jonge meisjes met weinig ervaring zijn.
Iemand ideeën?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:05

goeiemorgen, bijna weekend!
nog 1 dagje...

lastig frensie, met Fifi hier eigenlijk hetzelfde probleem...
niet te verkopen, niet geschikt als recreatiepaard, maar te goed om in te laten slapen...
wat een dilemma's zijn dat he... -O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:09

Behoorlijke dilemma's ja...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:22

Jullie zitten inderdaad in een zelfde soort schuitje. Erg moeilijk. Ik kan jullie er niet bij helpen helaas. Maar kan me goed voorstellen hoe je er in je hoofd de hele tijd mee bezig bent. Sterkte met het vinden van de juiste oplossing.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:25

Nouhou Tine waarom heb jij nou geen briljante ingeving ;)
Ik hoop eigenlijk op iemand met dé oplossing :D