[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:00

@Tallechie druk meid maar met fijne dingen +:)+
@LS leuk dat je er weer bij bent, wat is Lizzy toch leuk geworden. Hoe voelt ze zo in eerste instantie met mennen (ivm je handen)?
@Tine sterkte met de voorbereidingen voor de vakantie, ik ben daar nooit zo goed in, manlief gelukkig wel :o

Heb vorig jaar extreem zitten kwijlen bij een hele mooie Kraay wagen, maar die kostte toen 2e hands nog 4800,- Euries eueuue. Maar ik weet niet hoe ze rijden. Dekkers is prima kwaliteit en die kosten nieuw ook zoiets (waarschijnlijk met wat aanpassingen wellicht ietsje meer maar wel ergens rond de 5000 volgens mij). Stalhoudster heeft er een, is al een jaar of 7, 8 en rijdt nog steeds als een trein, je ziet er niets aan. En die wagen is echt heel intensief gebruikt (incl zware marathons met paard-tweespan, het pony vierspan).

Ik ben zelf dus Wijkmans fan maar goed die wordt niet meer gemaakt (wel goedgekeurd door instructeur :+ ). Vind ze persoonlijk heel fijn rollen en stabiel liggen achter het paard. Mijn huidige wagen is echt de fijnste wagen in combinatie met Bente waar ik tot nu toe mee gereden heb.

Nou wij gaan dagje Safaripark Beekse Bergen doen.... kijken of mijn nieuwe auto besprongen gaat worden door de leeuwen :))

Fijne dag allemaal!

**edit**
LS heeft een Kraaij op de foto te zien, S_L heeft een Dutch :7

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 09:32

goedemorgen

kraaij en de lemerij hebben dezelfde wagens.. wij hebben een lemerij

met massieve wielen en een groom stoeltje
Afbeelding
zelfde kar maar dan met luchtbanden
Afbeelding

wij zijn erg tevreden ove de kar. rijdt geweldig (daarom waarschijnlijk weinig 2de hands) kunt er van alles mee uitspoken gaat niet stuk.. deze kar nieuw koste wel iets meer als 5000 euro ~~}>

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:29

Ik heb dus mijn oog laten vallen op marktplaats op een nieuwe dekkers. Geloof dat ik m gereserveerd heb haha. Det doet t niet meer voor mijn eigen wagen. Was dus niks lichamelijks...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 10:45

@ ipsilonka hoe komt dat zo dat det het niet meer doet voor je eigen wagen ?

heb net even op routenet gekeken hoe ver het is naar maasdijk is gewoon verschrikkelijk 250 km

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:56

@ ipsilonka wat is dan de reden dat ze het niet meer doet voor je huidige wagen? En wat is er dan anders aan de dekkers wagen?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:02

Goedemorgen :D

Wat wordt er hier veel gekletst.
Kan niet eens even naar de knollies, tukje doen, opstaan en ontbijten, trap in de grondverf zetten en de badkamer soppen of jullie zijn alweer 5 pagina's verder

Mooie wagen van de Lemerij, ik heb zelf een Kanora is ook dezelfde wagen als van de Lemerij :) :j

@PrinsjeH ~~}> pas je goed op jezelf......laat je niet gek maken door je werk!
@ Ollie prachtige nieuwe wagen, vele veilige kilometers gewenst en veel suc6 natuurlijk :D

Verder sluit ik me aan bij alle mooi samenvattingen die andere maken :j

Ik ga zo is de supermarkt onveilig maken en is bedenken wat ik nog voor klusjes kan gaan doen van mijn lijst!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:16

welkom ls

verder sluit mij keer aan bij de samenvattingen. Hier kort nachtje gehad, kon niet in slaap komen, toen nog een bedverschonen om 1 uur snachts van zoonlief, toen stomme wekker rond half zes. Pffff.....
Vanaaf biosje met ngtje, lekker een vrouwenfilm. Ik zou manlief er niet naar toe krijgen :') . Nu hopen door slaapgebrek daar niet in slaap val. Kan ook niet zeggen ga aan de koffie of de cola, lus ik niet :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:22

Afbeelding

Even uit een ander topic, zo lijkt het al weer een hele jongen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:31

gaat snel ej.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:36

ook vergelijking paar jaar terug
Afbeelding
tijdje terug
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 12:44

vond vandaag nog een foto uit de oostermoer optocht

Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:45

Ik hoor allemaal rare geluiden uit de babyfoon, daarna heeft hij de slappe lach. Ik weet niet wat hij aan het doe is, maar is wel grappig om te horen.

In de tijd dat hij heeft geslapen (1 uur 15 min) even weer een opdracht in elkaar gezet. Nog genoeg te doen, maar is weer mooi meegenomen. Straks maar even naar stal. Kijken als er hulp is dan nog een rondje mennen. Groom is op vakantie

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:50

biancailona schreef:
welkom ls

verder sluit mij keer aan bij de samenvattingen. Hier kort nachtje gehad, kon niet in slaap komen, toen nog een bedverschonen om 1 uur snachts van zoonlief, toen stomme wekker rond half zes. Pffff.....
Vanaaf biosje met ngtje, lekker een vrouwenfilm. Ik zou manlief er niet naar toe krijgen :') . Nu hopen door slaapgebrek daar niet in slaap val. Kan ook niet zeggen ga aan de koffie of de cola, lus ik niet :')

laat maar weten of je wel volhoud,
anders ander keertje ;)
beter dan in slaap sukkelen ej :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 12:52

@ tallechie kan me voorstellen dat je van die blije geluiden zelf ook blij wordt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:37

Zit hier een beetje met een dubbel gevoel...
Vandaag is het de verjaardag van mijn oma, ze zou 85 jaar worden, reden voor een groot feest dus. Na 8 maanden kan ik nog steeds de tranen niet bedwingen als ik eraan denk dat ze er niet meer is en dat ik haar nooit meer zal zien.

Langs de andere kant had mijn schoonzus gisteren moeten bevallen maar dat is nog niet gebeurd, het zou dus kunnen dat het kindje vandaag komt.
Nu zit ik hier te huilen als een klein kind, maar als ik dadelijk telefoon krijg met de blije boodschap, moet ik toch blij zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:59

sterkte sl... :(:)

zag gave foto's voor bij, grote daan, mooie wagens!
ipsilonka die op een andere wagen uit is... is de jouwe te zwaar?

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:03

ngtje, we gaan gewoon vanaaf, lekkere mannen kijken :') anders komt het er ook niet van.
sl, snap je wel, soms heb je gewoon van die dubbele periodes. Dat mag :(:) :(:)
tallechie, grappig soms die geluiden.
lanouska, mooie foto. Waar zaten de gedachten vraag ik me alleen als ik gezicht kijk.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 14:10

heul ver weg :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:25

biancailona schreef:
ngtje, we gaan gewoon vanaaf, lekkere mannen kijken :') anders komt het er ook niet van.
sl, snap je wel, soms heb je gewoon van die dubbele periodes. Dat mag :(:) :(:)
tallechie, grappig soms die geluiden.
lanouska, mooie foto. Waar zaten de gedachten vraag ik me alleen als ik gezicht kijk.

is goed hoor :))

jij mag t zeggen ej..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:28

wat zei ro over de film.
Denk corné denkt wijvenfilm :')

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:29

ro heb zoiets van,
maffe grieten zoeken t maar uit,
ik ga wel leren,hahaha

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:00

ik ga miss vanavond ook naar de bios. Moet nog even kijken of ik zin heb omdat ik zo moe ben
en mn pony's ook nog wil doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:54

@SL: dat is ook moeilijk, wij hadden hier in de familie uitgeteld op de verjaardag van de vader (die enkele maanden vantevoren vrij plotseling stierf :oo |( |( ) Verschrikkelijk en blij dat het kind eerder kwam...
Sterkte :(:) :(:) :(:)

Ik zag mooie wagens en mensen die de hele week plannen met eten, heel knap, ik probeer dat ook wel ens, maar ik switch net zo vaak op het laatste moment := .
Leuke grote knul is Daan al geworden en zoontje van "Ilona" is ook al een grote vent.

Hier lopen de kippen weer langs het fietspad, ik heb een tijd geleden dus express de draad van de kippentuin stuk gemaakt, zodat ze ook lekker in de struiken langs de weilanden konden (alles afgezet met gaas rondom), maar nu hebben we twee maanden geleden dus een extra oprit naar de toekomstige nieuwe stallen gemaakt en nu lopen ze dus fijn onder de poort door :') .
In het begin ging ik ze vangen (ze rijden hier vaak hard), maar ze lijken mooi in de berm tussen onze wei/erf en het fietspad te blijven, maar we worden nog regelmatig gebeld/bezocht door bezorgde buren/bewoners :o .

Hier lekker droog en ik zou graag gaan rijden, maar ben aan het wachten op iemand, durf dus niet in te spannen, want zul je zien dat je er net op zit en dan staan ze aan de deur...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:59

Det is 2 maanden terug met pionnen draaien (beetje spelen) waarschijnlijk met haar achterhand tegen t lamoen opgrlopen. Mijn lamoen is vrij smal en nu durft dus niet meer rechtsom te buigen, ze laat zich gewoon rechtsom de bocht doorvallen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:02

@Ipsilonka: goh, wel fijn dat je nu weet waar het aan ligt!