[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:28

Weer terug uit bronneger. Mijn vriend, Daan, de hond en ik zijn daar even wezen kijken. maar jee wat een stofbende. Dus eerst maar gedoucht en nu naar schoonmoeder toe.

Moet er snel van door, heb wel bijgelezen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:08

Hallo allemaal.
Zo ben een beetje moe zeg...zoonlief opgehaald uit Eindhoven in deze hitte en enorm in de file gestaan.... is het erg als ik niet op iedereen reageer :\

Vandaag enigszins ingevallen Snuit dus weer terug. Denk dat hij toch echt in de stress heeft gezeten had het wel met hem te doen. Hij had wel teken opgelopen, hoop dat ik alles eraf heb kunnen peuteren. Daarom daarna nog in de teatree shampoo gezet. Zullen hem van de week goed in de gaten houden en ook weer eens inspannen. Alwyn helemaal hinniken en vrolijk doen toen hij zijn maatje weer zag, vond ik dan wel aandoenlijk.

Citaat:
@VHU, jij hebt gisteren ook een lekker ritje gemaakt... ik zou best wel eens bij jullie in de bossen willen rijden, dat lijkt me heerlijk. Hebben jullie al veel last van oa dazen in het bos ?

Naaltje zal het vast weten maar volgens mijn instructeur is het maar een plek in het bos (daar waar die huisjes staan) waar het vaak erg is maar de rest schijnt enorm mee te vallen, zeker op de zandpaden eromheen (waar je ook erg lekker kunt mennen/rijden, tenminste dat vind ik he, maar mijn referentiekader is nogal beperkt :+ ). Tot nu toe nog geen daas gezien en gisteren ook zonder paard te sprayen het bos in gegaan. Met mennen spray ik haar nu wel als we het bos ingaan maar dat is meer uit voorzorg (vooral onder de buik/tussen achterbenen).

Wat erg zeg voor de haflinger, vond dat toen zo erg dat zijn manen waren afgeknipt, wat was dat een prachtige pony ;(
@ Ollie wat heerlijk dat Brutus lekker liep, echt even topdagje dan wat dat betreft, dat is wel fijn!
@Tine knappe Thabor zeg wat weer een gedoe over oogkleppen ja/nee, denk dat je dat helemaal zelf moet beslissen, maar is het niet traditioneel ofzo, oogkleppen?
@Tallechie Veale is gewoon zo blij dat hij weer aandacht krijgt, top hoor!
@Maisie gefeliciteerd, dat ging dan lekker zeg +:)+

Zo ga nu even wat eten %)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:44

@ Ollie: jeetje wat naar zeg van die haflinger! Veel sterkte voor de eigenaar!

@ Avaluna: en hoe doet jouw Romeo het voor de wagen? Is hij ook zo een heerlijke welsh die iedereen wilt? :Y)

Vandaag een grote rit gaan doen, 31 kilometer! Plots reden we in de tegengestelde richting van een georganiseerde koetsentocht... Veel mensen deden ons stoppen en zeiden wat een prachtige pony ik heb :o Hihi en dan ben ik zo apetrots op mijn ukkie <3
Romeo heeft het super goed gedaan vandaag en we hebben er enorm hard van genoten! In het bos was de temperatuur heerlijk trouwens!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:11

:(:) voor snuitsel
wel gaaf, zondag ontmoet ik heel VHU d'r ponybende :D dat wordt kroelen :D

Dids vandaag weer gekoeld, en wat lijnzaad gevoerd ivm zand in de darmpjes (kan haast niet anders met didt stofweer :+ )
beentje is nogaltijd het zelfde..

nu maar opruimen/stofzuigen enzo, moet toch iets

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:37

Zo hier is het net even enorm afgekoeld. Ben net nog even een rondje geweest
met de mannen in het tandem. Ze waren weer super braaf !! <3

Ook de uitslagen gehad en was gewoon nog 3e met robijn.

Ja het is overal echt een stofbende nu die van mij kuchen ook af en toe. Geef
ze nu ook maar nat hooi.

Snuitje ook weer terug. Het blijft een leuke pony hij lijkt me ook super voor de marathon.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:40

Ben ik ook weer. Sluit me aan bij de samenvattingen. Ben helemaal gaar na 6 uur autorijden (oke, wel een stop van 2,5 uur, maar toch....)

VHU: hoe is het met die mensen voor Fred afgelopen? Die kwamen toch vandaag?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:50

Ollie: wat verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte!
Tine: Zo 6 uur in de auto?.. was je, je wagen ophalen?
Masie: Lekker tandem gereden
Tallechie: Heeft een drukke dag met veel uitjes.
Naaltje: Gaat zondag meeten met vhu

Vandaag heb ik mijzelf een schop onder mn hol gegeven hihi.. was zo sloom met dit weer maar wilde mennen. Pony's in span gezet en hebben we een andere route genomen (wij hebben aan 2 kanten dijken met water er tussen) dus heb dat helemaal rond gereden. Toch nog 10 km in totaal. Gelukkig werd het al snel koeler. Merkte heel erg dat een andere route erg hielp in het rustiger rijden. Tum was behoorlijk aan het zoeken naar enge dingetjes en rivaldo die deed super zijn best. Toen ze door hadden dat ze bijna thuis waren liepen ze beiden ook super gelijk :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:09

@Tine, wist niet dat ik dat op het forum had gezegd :x maar goed, het staat er nu toch al. Bij te koop gevraagd vroeg 'iemand' een leuke gezelschapspony / eentje voor evt voor sulky'tje later / vrijheidsdressuur, was al poosje terug. Was iemand die ook al mende met ander paardje en nog een andere kleine pony heeft. Had ik Freddy voorgesteld. Is toen enorme heisa geworden met zoonlief, dus had dat afgezegd. Maar van de week zij manlief dat we toch knopen moeten doorhakken en als Snuit terugkomt dat ik de persoon in kwestie maar even moest mailen dat Freddy toch beschikbaar was. Ze zijn komen kijken en waren op slag verliefd op Fredmans. Was leuk om te zien. Freddy blijft nog even bij ons want ze gaan nog op vakantie en dan brengen we Freddy naar zijn nieuwe adresje, is vanuit hier goed aan te rijden, dus we kunnen hem ook indien gewenst gewoon bezoeken. Was dus een best intensief dagje voor mij moet ik zeggen, want ik vind/vond Freddy altijd een erg grappig mannetje. Maar verwacht dat hij daar een heel fijn plekje krijgt.

@Maisie, nog een prijs, kijk eens aan +:)+
@Rivaldo, klinkt goed, mijn pony's weten ook direct een route als ik hem maar een keer heb gemend, zijn net spoorzoekers/tom-toms. Snuit is er echt helemaal goed in, als ik de weg kwijt was in een woonwijk, liep hij zo het stuk weer goed terug -:) . Paard is wat dat betreft toch wat dommiger _O- die heeft dat eigenlijk helemaal niet vind ik wel grappig dat verschil.
@Tine zo dat was ook een hele reis, wel gezellig he als je zoonlief weer terug hebt.

Jeetje wat is die bekerfinale spannend :=
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-05-11 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:11

:(:) vhu
is nooit leuk, :(:)

*gaat verder met eten maken om in te vriezen... ^) *

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:12

Klinkt erg fijn over freddy!
Ze herkende het precies op de plek waar ik altijd stop als ik ga wandelen. Echt zo grappig.
Als je freddy weg doet hou je snuitje dan aan?

Naaltje je brengt me op het idee dat ik ook maar echt nog wat klaar moet maken om te eten. :Y)
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 08-05-11 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:12

@ VHU Hoe pakt je zoontje het op?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:13

Wat ook meespeelt is dat Freddy voor zijn tuigje e.d. ook een compleet andere maat heeft dan Simba had (die was veel breder) en de welshjes hebben. Als je dan toch iets wilt, al is het maar voor even rondje erf, wat ook leuk is voor de pony, moet je weer van alles nieuw aanschaffen, weer een nieuw maatje, zo blijf je aan de gang. En ik moet gewoon realistisch zijn voor als we dat stuk land kwijtraken en we van de winter er max 1 box bij willen huren. Maar goed dat is realistisch gezien, qua emotie ligt het wel wat anders.

Maar ik vind het aan de andere kant toch ook fijn Snuit weer in de box te zien staan en straks weer af en toe flinke rondjes met hem te gaan mennen, onze globetrotter :D Voorlopig blijven Snuit en Alwyn dus gewoon hier...
Zoonlief is vorige week verteld dat als we een goed plekje zouden vinden voor Freddy, dat hij ging verhuizen, als het een plekje is waar hij ook nog langs mag komen. Dat vond hij toen goed / had hij wel vrede mee. Denk ook doordat hij met Alwyn heeft gemend, dat scheelt ook weer. Hij weet nog niet dat Freddy ook echt weggaat dat vertel ik een paar dagen voordat we hem gaan wegbrengen (nieuwe baasje gaat nog op vakantie), anders wordt het voor zo'n kind wel erg onoverzichtelijk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:37

Afbeelding
<3

Afbeelding
:):)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:54

GAAAAF Maisie =:)

PS heb je bij Ferro je man van de wagen gegooid _O-
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-05-11 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:54

onwijs gave fotos! geweldig!

Ik ga m'n toetje even door de blender gooien.. yoghurt met ananas, mango en zwarte bessen :+

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:55

gave foto's!
maar is dit op wedstrijd? aangezien je twee keer met hetzelfde startnummer rijdt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:08

VHU mn pa staat achterop remko was groom bij mn zusje.

@ ykja dit is op een minimarathon waar zonder startnummers gereden werdt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:10

Ben weer thuis.

Fijn dat je een plekje voor freddy hebt gevonden. En gelukkig dichtbij. Hopelijk blijft je zoon het zo goed vinden. Fijn dat je snuit weer terug hebt.

Mooie foto's Maisie.

Tine, ik heb coupons klaar liggen, gaan morgen op de bus.

Ik ben een beetje moe dus ga lekker op tijd naar bed

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:13

Afbeelding
remko bij mn zusje

Afbeelding
die ook best hard ging

Afbeelding
en af en toe aanvallende pilonnen moest ontwijken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:18

Die laatste foto :-) Je zus zit er met een glimlach op :-)

Hoe groot is die van haar?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:22

ja wat ie nou bij die laatste van plan was. Nou ja 3 poortjes verder reed ze vol over de pilon.

Hij is 1,62 ongeveer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:30

Leuk beestje. En knap gedaan, volgens mij wel een heet paard of valt het mee?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:42

@ Tallechie: je staat op de lijst
@ Maisie: stoere foto's
@ Naaltje: lekkerrrrr

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:46

VanHuisUit schreef:
Citaat:

Zondag komen mensen kijken voor Freddy. Als Snuit terugkomt moet er toch een pony weg. Alwyn wil ik eigenlijk niet kwijt. Dan zou het Snuit of Freddy worden. Freddy vind ik zelf zo'n leuk dingetje, zou hem echt wel missen als hij er niet meer is, maar ja, moet wel keuzes maken. Als Freddy een leuk huisje kan krijgen, hier ergens in de buurt waar we hem nog eens op kunnen zoeken mag hij wel gaan, maar hij is zo grappig ben best wel gek met dat beestje. Mijn man vindt dat ik niet op het gemekker van Han in moet gaan, hij betaalt de stalling niet :+ Kijk daar is zo'n nuchtere man wel weer handig voor, ook al is het op afstand....
Hij zit nu in het vliegtuig, moet dan morgen nog de hele dag reizen .... maar als het meezit is hij morgenavond / zaterdagochtend weer thuis *\o/*

Pfiew, ik voelde me al hardstikke schuldig, maar kon het in de pb niet terugvinden. ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:53

VHU, wel fijn dat je een leuk plekje voor freddy hebt gevonden.
als je zoontje dat ziet zou hij er ook vast meer vrede mee hebben.

Robijn is zooo knap :+: