[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:13

Het zit hier niet mee -O-

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:33

.? Fabels?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:49

O nee, wat is er Tine....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:51

Tine veel sterkte bij wat het ook is :(:) -O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:56

ach jee Tine. Het scheelt enorm dat fabels aan de antibiotica staat. Maar blijft lastig.

Hier de griep te pakken. Vanacht lag ik te zweten en rillen in bed. Kon totaal niet slapen. Nu snip snotter verkouden en blehhhh.
Hoop dat ik een beetje opknap want we gaan vanavond een paard kijken.
Een dressuur fokmerrie. Staat hier in de buurt te koop. Een drachtige merrie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:11

Is gaan ontsteken. Ga zo nu fijn op vakantie zeg maar. Straks tussen volle programma kijken of ze koorts heeft

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:17

@ Tine geen idee om fabels tijdelijk bij de DA onder te brengen.. Kunnen hun de ontsteking schoon maken en alles bijhouden en jullie met een gerust hart op vakantie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:32

Zijn we mee bezig of dat kan. Zitten wel wat haken en ogen aan. Onder andere het vervoer. Dierenarts kan er ook alleen bij dmv platspuiten en dat kan niet dagelijks

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:50

Jeetje Tine wat een gedoe. En dat idd net voor de vakantie waar je zo hard aan toe bent -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:42

Tine....hoe gaat het nu ?.. hoop dat er een oplossing is voor jullie en fabels..
Vhu weer met Cathey bezig.. +:)+

Verder.
Geen nieuws..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:52

Hoop dat het goed gaat met jullie Tine... :(:)

Hier heerlijk gereden op Fred en helaas niet lekker gereden met Cathey. Blijft in de staak modus schieten dus naja maar weer prakkezeren wat we daar nu weer mee aan moeten :roll: Ze heeft een bepaalde hoek in de bak die ze uitzoekt }:) ** adem in ** adem uit ** had op Facebook advertentie voor Fred gezet (had met manlief afgesproken als ik weer met Cathey wat kon doen dat Fred weg zou gaan) maar die heb ik maar weer op prive gezet zodat niemand hem meer kan zien wat ik weet het ff niet meer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:48

Vhu, ik denk dat Cathey een lang staakverhaal blijft....dat is niet zomaar uit dat koppie...ik heb een ruin gehad die dat deed....zolang ik echt niets vroeg ging 't prima..en zolang hij achter een ander aan kon superbraaf...die heb ik op proef aan een manege gegeven..ze waren zo blij met hem.
Hij had gelijk 10-tallen meidenfans.
En is daar toen aan verkocht..topplek voor hem, had ik nooit gedacht..heeft geen dag meer gestaakt hobbelt zn rondjes met beginners..en dat voor een volbloed.. _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:54

Vrees het ook Biancacoo... en ze wordt bloedlink als ik optreed dus ... #)
Geweldig van jouw ruin :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:06

Ik denk werkelijk waar dat je gek bent geworden als je Fred verkoopt.
Daar heb je een super beestje aan.
Cathey word nooit 100%. Die zal altijd met UPS en downs blijven gaan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:20

Ik sluit me bij de andere aan. Als je moet kiezen, hou Fred. Die heeft zich al helemaal bewezen. Al is het maar om weer vertrouwen te krijgen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:21

Ik ben het ookmet baudyh eens vhu,een gouden karakter heeft fred, je hebt al heerlijke relaxte ritten gemaakt met hem,hoe je bui is....fred blijft stabiel....ga je spijt van krijgen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:29

Hier nog een die denkt dat Fredje een lot uit de loterij voor je is.

Ik baal als een stekker dames. Uitslag van t bloedonderzoek geeft alleen een iets laag selenium aan, maar verder is alles goed (behalve de spierenzymen dan nu hè )

Biancacoo

^) ...... ik wil ook een Fred.... :))

Biancacoo

Jemig ips....en nu ??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:07

Ach ik baal gewoon van het hele gebeuren. Als je zo'n prachtig dier hebt staan wil je er gewoon graag mee aan het werk het is gewoon erg frustrerend. Maar goed.
Fred is een absolute topper :j

Pffff lastig Ips... iets te laat selenium is wel belangrijk voor spieren maar of ze daar nu zo bevangen van kan raken, wat zei DA ervan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:09

Ips :(:)

VHU: ik las met ontzettende verbazing dat je Fred wilde verkopen. Niet doen, dat paard is goud waard. Ik betwijfel of Cathey ooit echt een fijn paard voor je zal worden. Met Fred kun je doen wat je wilt, hij blijft koel, hoe jij je ook voelt.

Hier weer heel stressvolle dag gehad. Heel druk op het werk, bespreking in de lunchpauze, vergadering na schooltijd. Moet nog inpakken voor de vakantie, heb nog stapels nakijkwerk. Net het avondeten op. En dus ook veel heen en weer gebel met de dierenarts. Na veel overleg besloten dat ze naar paardenkliniek gaat (onze gewone dierenarts heeft geen stallen oid) Morgenochtend kan ze daar heen. Nu maar hopen dat het vervoeren goed gaat. Sam moet maar even mee als gezelschapsdame. De kliniek wilde dat de hechtingen er vandaag al uitgehaald werden en dat het hoofd schoon werd gemaakt, maar andere da kon alleen vanmorgen en toen kon ik niet, dus dat moeten ze daar dan maar doen. Ik kan ook niet toveren. Nu maar hopen dat het toch nog allemaal goed komt, maar ik heb er niet zo veel vertrouwen meer in. Het geeft me wel veel rust dat ik haar daar kan achterlaten. Als ze thuis was gebleven had ik geen ontspannen vakantie gehad.

Nou, ik ga snel weer verder. Ben wel heel erg toe aan wat vrije dagen. Pffff, compleet gesloopt. En na de vakantie begin ik hoogstwaarschijnlijk weer met een andere duocollega. Gelukkig wel heel positief en bemoedigend gesprek met directeur gehad. Dat geeft wel weer moed om door te gaan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:33

De dierenarts gaf aan dat het niet kon komen door dat kleine tekort aan selenium.

Ik duim morgen voor je Tine dat ze goed op de kliniek komt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:23

Moeilijk Tine, maar een goede oplossing zo op een kliniek denk ik. Wel een beetje genieten van je vakantie hè.

Raar ips. Maar ik heb vroeger mijn Ted ook een keer spierbevangen gehad met ook verder alles goed. Die had het alleen door stress gekregen.
Door niet voorop te mogen met een buitenrit.
En soms is gewoon niet alles te verklaren.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:04

@Tine goed rustig idee dat Fabels naar kliniek gaat om te logeren tijdens jullie vakantie. En misschien helpt een vreemde omgeving en vreemde verzorgers om Fabels wat rustig te houden bij verzorging hoofd.

@vhu ik snap het wel, je wilt zo graag Cathey goed krijgen. De uitdaging ben je aan gegaan. Herkenbaar. Fred is wel een kadootje om lekker te ontspannen. Twee paarden dagelijks verzorgen is veel werken. Ik wens je veel wijsheid met een keuze maken.

@ips balen dat er niets duidelijks uit de bloeduitslagen is gekomen. Dat had de puzzel wat gemakkelijker gemaakt. Heb je een vergelijking kunnen makenmet de lactaatmeting van vorige maand?
Het begon nadat jullie gereisd hadden. Heeft ze meer stress op de nieuwe wagen dan op de vorige? Misschien verzuurd ze tijdens het reizen op de nieuwe wagen? Breder uit staan, meer onrust? Ik denk even mee.

Nieuwe partij hooi?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:23

Jullie hebben helemaal gelijk en klopt Janouk de handdoek in de ring gooien is niet echt mijn ding nee -O- lastige is ook dat Cathey niet een paard is wat zo ff verkocht is. We hebben ook nog een trailerdingetje namelijk... en ik wil bij verkoop wel eerlijk zijn.

Citaat:
...... ik wil ook een Fred....
:))

Wat een gedoe met Fabels Tine... wat een zorg. Hoop dat je het met de vakantie wat los kunt laten en toch kunt genieten. Meer dan dit kun je niet doen :(:)

Hoe was de merrie waar jullie zijn gaan kijken Baudyh?

Nou de herfst is echt begonnen wat een regen ^)