[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:15

Frensie...klinkt heeeeel stom :+ ...ik kon ook nooit overgeven..maar er is 1 dingetje wat gek genoeg helpt...je ogen open houden als je spuugt....dan ontspan je je lijf meer en gaat het soepeler,..ik geloofde er niets van..maar ik heb het toen ik laatst ziek was uitgeprobeerd..en het was idd een stuk minder rot om over te geven...stom he ?! misschien helpt het je ietsje... :o
verder hoop ik natuurlijk dat je gewoon niet meer hoeft te spugen..

nouvel, fijn van je handen..fief die druk word en spanning opbouwt..lijkt me heel lastig.Wat word Ferro moooooi !! :~ :~ en knap hoor zo met zadel en hoofdstel !
Ips...jeetje wat vreselijk balen van Pablo.... ik hoop dat steffie kan helpen, maar dat vastgroeien kan idd wel heel lang duren, soms wel 1,5 jaar..er zijn ook gevallen dat ze niet meer helemaal rad gaan lopen, maar ik hoop dat dat bij pablo niet het geval is..duim voor je !!

janouk ook naar steffie..ik hoop dat ze janouk ook heel goed kan helpen..en duimen blijven overuren draaien !!

Gem..balen van moos, logisch dat hij zich druk gemaakt heeft....maar niet zo handig..ik hoop dat het dan nu snel allemaal geneest.

Smick helemaal goed, fijn dat alles goed gaat !

morgen worden de hondjes thuis ingeënt..is wel net zo makkelijk, hoef ik niet met ze te slepen..

verder..geen nieuws..zoontje heeft goed gespeeld met vriendje..nu word het hier aardig donker..buitje denk ik.. >;)
Tine, Eagle doet het goed, hij ontlast zijn poot wel wat, maar het bultje is niet verder gegroeid..en hij is nog steeds blij en vrolijk...ik ben erg benieuwd dat de orthopeed van zijn gewricht zegt maandag..Eagle die houden we verder rustig, hij mag nu dus niet rauzen en idioot doen door de tuin....vind hij niet leuk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:21

@Aks en VHU: lekker samen met Ollie op pad geweest <3 .

@Ips: hopelijk rijbak nu echt goed en Pablo ook eindelijk verbetering, dat zou mooi zijn :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) .

@Janouk: ook voor jou blijven we duimen :j :(:) .

@Nouvel: <3 *\o/* en balen van Fief, die dan in de bak weer braaf is, zucht.

@Frensie: dat is idd niet leuk :(:) .

@Gem: hier ook welkom, dat weet je, zou je me nog mee helpen ook :j .

@Biancao: lastig om een hond rustig te houden :(:) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:48

Net in de stromende regen heerlijke springles gehad. Ben zo blij met knollemans.
Ga ze zo weer naar de wei brengen en dan maar wat eten gaan koken.

annastasia

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:15

Ik kom zo maar weer eens binnenvallen Vind het beetje onzinnig om daar een nieuw topic over te maken.

Enkele weken geleden heb ik me afgemeld voor een menwedstrijd.
Dit heb ik 1 week van tevoren gedaan.
De wedstrijd stond toen nog op startlijsten.nl met de opmerking dat er nog steeds ingeschreven kon worden.

Nu krijg ik toch een nota van 30,- thuisgezonden.
Normaal is het toch zo dat als de inschrijving gesloten is en je niet ruim op tijd afzegt er betaald moet worden?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:24

Na sluitingsdatum ben je je inschrijfgeld schuldig. Kan best dat men na sluitingsdatum nog kan inschrijven, is afhankelijk hoeveel plaats er nog is.
Als de sluitingsdatum 2 weken van te voren is (wat bij ons gebruikelijk is) en je meldt je daarna af, dan ben je dus geld verschuldigd.
Als ik na sluitingsdatum nog ruimte heb voor mensen, dan kunnen ze nog mee doen (waarvoor ze dan wel extra moeten betalen, omdat ze inschrijven na sluitingsdatum, wat extra werk is. Sluitingsdatum is er niet voor niets, er is dan nog een hoop werk te verzetten)

Oftewel, is heel normaal dat je een nota krijgt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:46

tine10 schreef:
Na sluitingsdatum ben je je inschrijfgeld schuldig. Kan best dat men na sluitingsdatum nog kan inschrijven, is afhankelijk hoeveel plaats er nog is.
Als de sluitingsdatum 2 weken van te voren is (wat bij ons gebruikelijk is) en je meldt je daarna af, dan ben je dus geld verschuldigd.
Als ik na sluitingsdatum nog ruimte heb voor mensen, dan kunnen ze nog mee doen (waarvoor ze dan wel extra moeten betalen, omdat ze inschrijven na sluitingsdatum, wat extra werk is. Sluitingsdatum is er niet voor niets, er is dan nog een hoop werk te verzetten)

Oftewel, is heel normaal dat je een nota krijgt.

Helemaal met Tine eens.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:21

van deze kant een dikke :(:) voor iedereen die er een nodig heeft :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:23

Ik ben het ook met tine eens alleen vind ik het wel raar dat je dan ook nog administratie kosten moet betalen. Ik had het laatst ook. Ziek dus afgemeld voor 2 x dressuur en 2x vaardigheid á 8 euro per rubriek. Okee dat ik dan 32 euro moet betalen prima! maar dat daar dan 5 euro administratie kosten overheen moet vind ik een beetje onzin. Maar goed braaf betaald.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:41

Tja rekeningen versturen gebeurt ook niet kosteloos. En er is wel weer extra werk voor secretariaat en penningmeester.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:59

Baudyh die administratiekosten vind ik heel normaal. (5 Euro misschien wel ietsie veel maar dat is aan de vereniging).
Zoals Tine al zegt is het rekeningen sturen niet gratis en je bezorgt de vereniging extra werk.
Een hoop deelnemers zijn er té makkelijk in om zich te pas en te onpas af te melden. Tuurlijk als je ziek bent dan kan je gewoon niet en als je paard kreupel is ook niet, maar je krijgt als organisatie zo veel onzin redenen. Tja, dan is het gewoon factuur sturen mét administratie kosten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:27

Helaas zijn er mensen die zich gewoon voor meerdere wedstrijden inschrijven en dan op het allerlaatste moment kijken waar ze echt heen gaan en de rest weer afmelden. Wat Frensie dus ook al schrijft, een hoop deelnemers melden zich te makkelijk aan en af.

Ik had bij de laatste wedstrijd ook een deelnemer die nog na sluitingsdatum kwam, vervolgens allerlei wensen had. Met moeite en veel gepuzzel had ik alles in orde. Krijg ik 2 dagen van te voren mail of hij toch niet in hogere klasse kan starten. Dus ik weer aan de puzzel (want ja, ik wil toch iedereen zo goed mogelijk van dienst zijn). Komt er een dag later weer een mail, hij kwam toch maar niet. Nou, dan ga je rookwolkjes krijgen hier hoor.

De meeste mensen hebben geen idee hoeveel werk het met zich meebrengt om een wedstrijd voor te bereiden.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 06:15

tine10 schreef:
Helaas zijn er mensen die zich gewoon voor meerdere wedstrijden inschrijven en dan op het allerlaatste moment kijken waar ze echt heen gaan en de rest weer afmelden. Wat Frensie dus ook al schrijft, een hoop deelnemers melden zich te makkelijk aan en af.

Ik had bij de laatste wedstrijd ook een deelnemer die nog na sluitingsdatum kwam, vervolgens allerlei wensen had. Met moeite en veel gepuzzel had ik alles in orde. Krijg ik 2 dagen van te voren mail of hij toch niet in hogere klasse kan starten. Dus ik weer aan de puzzel (want ja, ik wil toch iedereen zo goed mogelijk van dienst zijn). Komt er een dag later weer een mail, hij kwam toch maar niet. Nou, dan ga je rookwolkjes krijgen hier hoor.

De meeste mensen hebben geen idee hoeveel werk het met zich meebrengt om een wedstrijd voor te bereiden.

herkenbaar -:(-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 07:41

Goedemorgen

Slechte nacht gehad, dus heb maar wat dingen geschrapt voor vandaag. Dan blijft er nog genoeg over...

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:26

Goedemorgen allemaal,

Sta even in de leesmodus. Lees wel mee maar heb het zo druk dat ik niet veel tijd heb om te reageren.
Hele weekend ook al weer volgeboekt. Toch proberen zaterdag voor het eerst met het paard en de koets in de vrachtwagen naar clubterrein te gaan om daar een rondje te rijden om te wennen zodat we volgende week voor de eerste keer samen naar dressuurles kunnen.

Een knuffel voor iedereen die het nodig heeft. :(:)

Snel aan het werk, ik hoop dat ik vanavond even tijd heb om te reageren.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:35

Hier ook even op stand-by. Heb een boktban ingesteld om te studeren. Kan alleen mobiel er nog op, maar dat reageert zo tijdrovend. Ik zal alles wel lezen, maar niet veel reageren :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:00

Goedemorgen!!

Heb de boodschappen alweer binnen! Fijne dag allemaal!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:07

Goedenmorgen allemaal,

Aks lekker aan de studie!
Frensie was er vroeg bij met boodschapjes
Tine, jij kunt ook nooit rustig aan doen he.
Ik ga het secretariaat overnemen bij ons op de vereniging. Deze wedstrijd heeft mijn voorganger het nog uitgevogeld (zijn vrouw deed het altijd) maar augustus ben ik aan de beurt. Nu ga ik wel in de telkamer zitten volgende week zondag, ben benieuwd

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:51

Ipsilonka: leuk dat je op het secretariaat gaat helpen. Is veel werk, maar ook leuk.

En donderdag is hier altijd erg hectisch. Heb net Rembrand gemend, maar Amerigo krijgt dus even vrije dag. Ga zo uitmesten en vast een beetje de spullen klaarzetten voor de wedstrijd van zaterdag. Inpakken kan nog niet, want auto moet nog voor andere dingen gebruikt worden. Vanmiddag nog naar de fysio, zoon ophalen, zoon naar de judo brengen. Daarna nog eten en naar menles. Ik ga kijken of ik de judoles kan verplaatsen. Is bij zelfde vereniging alleen op andere dag (dinsdag) en in andere plaats. Is wel wat verder rijden, maar scheelt mij denk ik veel gehaast op de donderdag. Maar eens overleggen met de meester vanavond.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:11

Wij hebben alleen D/V wedstrijden en geen marathon ofzo dus dat scheelt wel. Maar snap nog niet veel van dat Concours 3.5 hoor. En jij weer een drukke dag hihi.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:17

Concours 3.5 wordt allemaal duidelijk terwijl je het gebruikt, hartstikke fijn programma (iig wel voor ohz wedstrijden).

Stalletje is gedaan en ben lekker weer thuis. Zo even stofzuigen. Had van de week eindelijk weer een keer de ramen gewassen binnen en buiten, zit er nu alweer een enorme vogelpoep op... grrr...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:20

Aks, zocht jij nu nog een waterdicht menschort ?
Ik pb je later even, zit nu op telefoon...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:27

Concoursprogramma werkt ook fijn voor het mennen. Als je er niet uitkomt, moet je me maar pb sturen, dan gaan we via de telefoon even een spoedcursus aan je geven. KOmt helemaal goed.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:29

Frensie schreef:
Baudyh die administratiekosten vind ik heel normaal. (5 Euro misschien wel ietsie veel maar dat is aan de vereniging).
Zoals Tine al zegt is het rekeningen sturen niet gratis en je bezorgt de vereniging extra werk.
Een hoop deelnemers zijn er té makkelijk in om zich te pas en te onpas af te melden. Tuurlijk als je ziek bent dan kan je gewoon niet en als je paard kreupel is ook niet, maar je krijgt als organisatie zo veel onzin redenen. Tja, dan is het gewoon factuur sturen mét administratie kosten.

Jammer dat de goede daar dan de dupe van zijn. Er wordt inderdaad te pas en onpas afgezegd. Mee eens! Maar ze verdienen toch al 32 euro aan me daar zijn de onkosten allang uit. Daarom vind ik die 5 euro echt onzin.
Maar goed dat is mijn mening. Ik organiseer zelf ook dus weet hoeveel werk het is.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:34

@biancacoo ik kijk uit naar pb :)

Hier grote shock.. Zusje van basisschool vriendin is overleden.. Net 21..
:\

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:35

he jeetje naald, sterkte!!

:(:)