[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:14

Hoi! :o

Heb in het verleden al wel eens met jullie mee gekletst onder een andere boktnaam. Sommige van jullie zullen me vast nog wel herkennen voor de andere: ben 22, kom uit Amersfoort en tja ook redelijk actief in de mensport. Lizzy is inmiddels bijna 3 (6 Augustus) en ze heeft net 10 keer voor de wagen gelopen, afgelopen dinsdag is zei op ijzers gezet omdat ik haar heb beleerd en aan het doorrijden ben op de straat en hierdoor rechtsvoor erg gevoelig was gaan worden. Vanwege spier en pracht opbouw wil ik niet direct de bak in met een jonge pony omdat ze die kracht nog enorm mist!

Afbeelding

Afbeelding

Vind het leuk om de ervaringen te delen en tips te krijgen!!! Mijn kleine mannetje heb ik natuurlijk ook nog steeds:
Maar dat ment toch wel heel anders!! Met Lizzy wil ik meer wedstrijd gericht. Die kan net even wat meer hebben.
Afbeelding

Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 22:24

goedeavond

ik ben er ook weer even..

voor diegene die het nodig hebben zoek maar uit: :) :( :(:) *\o/* -:(- 8)7 O:) _-:( Y;( _/-\o_ :O :)*

gister heb ik met arjan en uzma in het 2 span gereden want harry nam een ATV dag en was met xander naar schriel toe (soort kraker). arjan en uzma liepen erg fijn en na de les nog met een groom een stukje naar buiten geweest

wij zouden vandaag op wedstrijd gaan maar omdat de terreinen te nat waren ging de wedstrijd helaas niet door.

volgende week donderdag gaan wij op wedstrijd naar driezum wouterswoude, donderdags gaan we weg en vrijdags is de marathon, het is een zogenaamde wilde wedstrijd en we rijden 10 hindernissen plus een vaardigheid, zaterdag moesten we een show rijden maar volgens mij is het wat meer geworden maar precies weten doen wij het ook niet meer zeg maar ~~}>

onze nieuwe kar zou oorspronkelijk zaterdag komen maar nu wordt dat woensdag. als het goed is in iedergeval moet de ieuwe kar donderdag om 12 uur op de vrachtwagen staan want hij moet mee naar driezum

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:32

goedenavond,
prinsjeh ik zou ook een stapje terug doen, anders heb je jezelf er mee!
zag een mooie fiets voorbij komen +:)+
en een mooie kar van Ollie +:)+
ik heb ook goed nieuws, ik zit bij de selectie voor het NK op 7 en 8 sept in Maasdijk *\o/* , ben helemaal blij :D

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:40

Dan zie ik je vast wel rijden kiss. Had een weddenschap met mijn instructeur, helaas verloren, dus moet nu heen om te kijken / te helpen. Ga een weekendje daar heen, samen met mijn moeder

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:42

wat gezellig,baasje van lizzy weer terug, welkom
brutus heeft een nieuwe wagen wauwie!
en ik heb nu ook weer een nieuwe(2dehandse) wagen.... *\o/* net opgehaald en....concourswagen geworden :j
spoorbreedte is helaas geen 125cm(kom 3 cm te kort) maar voor dressuur maakt het niet uit,maar kan wel onderdoor draaien :j
vhu; auto verkocht.....
en de rest vergeten......

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:43

@Frensie: omg dat is wel het ergste wat je kan overkomen, denk ik...

@Kiss: gefeliciteerd!

@VHU: super van je contract!

@Ollie: yeah, daar is ie dan, gaaf *\o/*

@Biancao: lekker op pad met de nieuwe fiets *\o/*

@Buckje: hoi!

@Lanouska: ook al een nieuwe wagen.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:46

:wave:

gave fotos komen er voorbij!!!

kiss gefeliciteerd!

mooie nieuwe wagen gezien!!

hier ook maar eens naar bed!! :wave: truste iedereen!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 22:54

whoop whoop ook wij zijn geselecteerd voor maasdijk *\o/* *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:56

@LS_foto's (Buckje ;) ) gaaf Lizzy voor de wagen :j , ziet er al super uit...
@PrinsjeH, de bomen zijn anders en inderdaad komt hij iets dichter op de wagen te staan. Instructie had er al met mijn vorige wagen een opmerking over gemaakt dat Brutus wat dichter voor de wagen zou kunnen..met mijn nieuwe wagen maar direct daad bij woord gedaan :D
@Kiss, super NK-rijden in Maasdijk... nou wij komen *\o/* *\o/* hoor :j
@Tallechie, dan kunnen we meeten in Maasdijk :):)
@Biancacoo, gave fiets... super merk :j
@VHU, super je wagen verkocht én snel en super van je vaste contract :list: +:)+
@Frensie, zo dat is erg zeg :oo , val je van de trap , ben je er zo 'erg aan toe' ;(
@Ipsilonka, Maisie heeft een Dekkers rijtuig ;)
@Maisie, ik heb inderdaad mijn pendalen iets meer naar het midden zitten maar de linkse in mijn molenrem en ik heb alleen achter een rem daar ik nooit de voorrem heb gebruikt en ook niet ga gebruiken dus heb ik deze er niet op laten zetten ;)
@Lanouska, krappe planning vwb jullie nieuwe marathonwagen... ik moet écht wennen aan deze nieuwe wagen dus ben blij dat ik niet direct er een wedstrijd mee hoef te rijden :)) en super kan ik ook jullie komen aanmoedigen in Maasdijk :j
@HT, jij ook gefeliciteerd met je nieuwe wagen .. ene wel een *-:) hé....

Zo heb net even een bakavondje gehad :P... mijn Millionair shortbread mag een nachtje afkoelen in de koelkast en ik heb ook een rolcake ( www.naomi-taart.blogspot.com) gemaakt :):)
En ik zit nu SBS6 Piet Paulusma te luisteren en volgende week wordt het zomer met 25 graden :):) yeeeehhhh heerlijk!!
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 19-07-12 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:58

@Ollie: mmm, weer lekkere baksels! En idd zomer, volgende week, ik wil proberen flink voor te werken, want anders zit ik de hele week op kantoor...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:02

Volgende week nog laatste weekje werken en dan vakantie *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:24

Tjonge, wordt weer lekker gekletst hier.

Ollie: mooie samenvatting, waar ik me maar even bij aansluit :D
Prinsje: heel goed op jezelf letten. Helaas weet ik ook waar ik het over heb. Kon nooit nee zeggen (vind dat nog steeds heel moeilijk) en wilde mijn werk heel goed doen. Dat gaat helaas niet goed als je teveel werk krijgt. Maar is zo moeilijk om dat bespreekbaar te maken. Gelukkig heb je een vriend die daar goed kijk op heeft
Tallechie: wat een verhaal. Hoe gaat het met jou, Daan en je knollies?
Frensie: wat een afschuwelijk verhaal. Dat je dan in je hoofd gewoon alles op een rijtje hebt en je gewoon niet meer kunt uiten. Ik geloof dat je dan helemaal kapot gaat van verdriet/ellende.

Las over nieuwe wagens en verkoop van wagen, zag protserige koetsen, mooie fiets en nog veeeeeel meer.

Vanavond als afsluiting van de menles (instructeur stopt ermee) een buitenrit gemaakt. Toen we vertrokken, miezerde het nog een beetje, tijdens de rit gelukkig droog gebleven.
Zoonlief hoeft alleen morgenochtend nog naar school, dan heeft hij vakantie. Morgenmiddag gaan de menkarren weg voor onderhoud, zaterdagochtend gaat de trailer ook weg voor onderhoud en dan smiddags op weg naar de boot naar Engeland. Heb zooooooo'n zin in vakantie. Mijn ouders komen morgenavond pas aan, kunnen ze helaas springles van zoon niet meer zien.

Nou, ik heb bijna alles ingepakt voor de vakantie. Alles staat al verzameld. Morgen eerst bus even schoonmaken, en dan gaan passen en meten.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 02:38

Zooo ik zie inene dat het al half 3 is geweest....
Ben druk bezig met mijn portfolio website, zodat ik kan solliciteren :P Maar werken met HTML gaat me niet zo gemakkelijk af :P

Ben benieuwd naar een foto van je wagen HT!!

LS leuk dat je er ook weer bent

Ollie leuke wagen!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 05:22

Goedemorgen, Ik was al wakker geschrokken. Waarvan weet ik niet. Maar de beesten vinden het gezellig als ik al vroeg door het huis spook.

@Kiss super gefeliciteerd: NK starten; spannend.
@Frensie & Tallechie wat een nare verhalen. Goed te beseffen dat je heel blij moet zijn als alles goed gaat, want een ongeluk zit in een klein hoekje.
@Ollie en HT mooie nieuwe karren. Ik ben benieuwd om ze in het echt te zien. Ik vind het van een foto altijd lastig.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:57

ik las een vraag over dekkersrijtuigen (sorry geen tijd om terug te kijken wie het vroeg)
maar VHU heeft ervaring met erop zitten :P Haar stalhouder heeft er iig 1 geloof ik. Mijn monster heeft er laatst ook voor mogen lopen. Ik vind ze mooi! :+: (en duuuur :+ )

Nou ik ga weer brood pakken en wat ontbijt naar binnen werken en dan aan de slag. Merkte wel dat uit bed stappen al lastiger ging (auw) dus helemaal florisant is het niet.. Gisteren ook al om kwart voor 10 op bed :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:06

moggelllll

mee met samenvattingen, heb stalhoudster beloofd even de stallen te doen.

over dekkers, geen ervaring mee, heb v Boxtel :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:20

Goedemorgen!!!
Hier weer een heerlijk rustige nachtdienst achter de rug :D
Nu tanden poetsen, computer inpakken en naar de post. Dossiers opruimen en dan door naar de supermarkt voor boodschappen.

Fijne dag allemaal!!

Oh en Kiss en Lanouska gefeliciteerd dat jullie geselecteerd zijn!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:57

Goedemorgen.

Het zonnetje schijnt *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Vanmorgen Thabor uit de verkeerde wei gevist. Die is door/over het draad gegaan. Gek beest. Vier prikpalen kaduuk -O- .
Zo eerst zoon naar school, dan nog even oefenen met Rembrand.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:59

Goeie zonnige morgen !!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

HT, gefeliciteerd met je nieuwe wagen, ben erg benieuwd..
Bedankt voor de complimenten over de fiets...fietst erg goed !! ben er blij mee !
lanouska en kiss naar het NK !! super *\o/*
lanouska, balen dat jullie wagen later komt,...als die maar op tijd is en alles op maat gemaakt kan worden op tijd voor de wedstrijd !!
Frensie rustige nachtdienst gehad, naar verhaal over dwarsleasie...brrrr...moet er niet aan denken...vreselijk toch !!
Tine, alvast veel plezier op vakantie !!! leuk naar engeland !
Hoi hoi ls, lizzy is zo gaaf voor de wagen, gaat het goed ?
ollie bakavondje gehad...ik ga vandaag met zoontje cake-jes bakken..vind hij superleuk !
Tallechie vervelend dat je verplicht naar het nk moet.. :')

Verder....ik ben even druk, moet de hooischudder in orde maken....weide's open gaan zetten...het is zover....we gaan hooien !!! zometeen bellen met loonwerker, dat hij kan komen maaien...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:59

supersamenvattingen van Ava, Ollie en Tine *\o/* *\o/* *\o/*

Allemaal mooie nieuwe wagens... je zou er zelf ook zin in krijgen :D Ik vind trouwens die Kraay wagens zo mooi, heeft iemand daar ervaring mee???

En ik luister naar jullie goede raad...

even geëdit... :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:16

Heb alleen ervaring met Clever en eigen gemaakte wagens. Pony heeft geen merk, weet niet wat voor een het is. Is al ruim 15 jaar oud.

Hier gaat alles verder goed. Daan is ons aan het uitproberen. Dat resulteerde dat hij gisteren zonder eten naar bed ging en natuurlijk midden in de nacht kwam omdat hij honger had. De laatste twee weken is het sowieso weer mis met slapen. Hij moet nog 4 tandjes door krijgen, ik vermoed dat het dat is, hij grijpt veel naar zijn oren. Tegen alle regels in laten we hem dus ook al met een harde kussen slapen. En de afgelopen twee nachten hebben we de lamp aan gelaten.

Met veale gaat het goed. Ik heb hem momenteel goed aan de loop, bit verandering en leidselvoering werkt blijkbaar. In leek ging de waterbak niet goed, maar vermoed dat daar wat gebeurd is. Dinsdag gaan we met instructeur heen om te kijken hoe hij dan reageerd. Dan Zweelo en Noordwolde nog en dan zijn de marathons eerst klaar. Dan mag hij het hele winterseizoen 1x per maand mee.
Alwyn gaat steeds beter. Begint het echt door te krijgen en zie ik elke weer veranderen. Hij mag van 't winter ook elke maand één keer mee.

Momenteel train ik wat minder, omdat ik druk ben met de studie. Wil voor 1 okt stage afronden, maar moet nog 6 opdrachten, waar veel werk in zit. De rest van de studie wil ik voor de feestdagen klaar hebben dus moet aardig aanpoten. Ben elk vrij minuutje dus aan de studie.

Ik lees wel mee (op tel), maar is lastig te reageren, weinig tijd om te reageren, dus maar even af en toe een update

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:48

Vraag over dekkers rijtuigen was van ipsilonka. Ik heb ook een dekkers wagen. Ben er super tevreden mee. Maar als ik een andere zou kopen geen dekkers meer. (reden kan via pb) als je er een 2e hands kan kopen zou ik het zeker doen. Ik rijd er nu denk ik 3,5 jaar mee en nog niets mee gehad.

Mijn man tijd ook met een dekkers en mn zusje met de voorloper van jasperse. Vind de wagen van buckje (noem je ff zo hoor) ook heel mooi zou zoiets wel willen als opvolger. Wat heb je er allemaal op zitten?

@ prinsjeH die van L_S foto's is een kraaij en hier rijden er ook meerdere rond. Ga ook eens info opvragen.

Enne aks zo duur is dekkers niet ga maar eens naar de lemmery ook super mooie wagens maar voor dat bedrag konden we er bij dekkers 3 kopen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:53

Hier geen wagentjes verstand. Mag een wagen lenen van stalgenoten, is een Hamco wagen. Leuk wagentje en doet het prima!

"Buckje" welkom back! Super dat je de 4daagse hebt uitgereden met je kleine mannetje!

Boodschapjes zijn binnen hier.
Eten vandaag burritos met gehakt ipv kip, lekker ongezond :o
Morgen pannenkoeken, ook niet echt gezond, maar wel meergranen pannenkoeken... :o :9
En voor zondag heb ik even diep in de buidel getast en mosselen gehaald!!! *\o/* Erg lekker, met gebakken aardappeltjes en sla.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:54

@Maisie: bedoel je met de foto's van L_S toevallig SL??? ik dacht dat zij een Dutch had toch??? Ga eens even profiel spieken :D

@Tallechie: benieuwd hoe de waterbak met Veale zal gaan, fijn dat 't weer wel lekker draait met de paarden/ponies

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:00

@Frensie: weekmenu al goed doordacht :D Doe ik ook altijd :j Vanavond zalm van de grill met snijboontjes, morgen spaghetti met tomatensaus en plakjes cerrano ham op het bord en zondag een paprikasoepje met afbak stokbroodjes :9