[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:57

bedankt voor jullie reakties op mijn post, ik begrijp het anders ook best wel hoor als iemand te weinig reageert, maar het is onderhard bijna een dagtaak geworden hier om alles bij te houden... :D

maar als jullie het niet erg vinden dat ik zo af en toe binnenval en niet alles in een samenvatting met reakties kan verwerken blijf ik natuurlijk graag meekletsen voor zover me dat lukt naast alle verplichte dagelijkse bezigheden! :j

tass, leuke foto's, wat een heerlijke pluizebollen!

maisie nog heel, benieuwd naar je foto's!

frensie stille dienst...

dennis flink geschrokken!
wat een toestand dan met die hoefschoenen zeg...

zonde dat een groot deel van jullie geen zon maar mist had vandaag...
hier een fris windje, maar verder echt prachtig weer!

Vanmiddag de merrie van het veulen weer even gepakt, ze doet het echt braaf voor zo weinig als ik er nog maar opgezeten heb!
nu komt er weinig van rijden, snel donker, veulen erbij, ze loopt nog buiten met een inloopstal zonder licht, dus 's avonds kan ik niks...
Maar over een maand gaat het veulen eraf en dan kan ik kijken of ik een beetje wat op kan bouwen, heb er wel zin in, 't echt een leuk paard! :j

Gisteren ook nog even bij m'n zwarte kerel wezen kijken, ze lopen overdags nog lekker in de wei vanwege het goeie weer, super hoor!
ze stonden alleen net binnen toen wij er waren, dus geen foto's kunnen maken, wel even een knuffel gegeven! ;)

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:00

@nouvel; was hier verder ook heerlijk hoor. Koud, mistig, maar wel lekker verder :j
nu is het compleet dichtgetrokken

mooie ponies maisie. Het haar wat er bij jeroen onder ligt is alles wat er af kwam of niet? als dat zo is was dat ook niet veel :))

tallechie lekker badderen

Afbeelding
didsie onderweg met onze wandeling :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:02

ha da's echt een coole foto zeg! :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:03

haha zie dids kijken He wie zie ik daar ken ik die ?

Nee dat was niet al het haar. T was nogal een behoorlijke berg die er af kwam !!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:14

Naaltje schreef:
@dennis; vliegen hoefschoenen zo makkelijk af dan? of is dat alleen als ze echt extreem wegspringen?

Voor de wagen was ik er nog nooit eentje verloren.
Maar nu met weg springen en door bagger bermen (totaal stuk gereden door de boeren) heen galopperen kreeg ik ze zowat om mijn oren. Van Whit 1 en 4 van Roos. Roos was er eerder bij een galopje in een aardig knappe berm 1 verloren bij haar zielige voetje (heeft ze 2 maanden terug haar halve wand af getrokken toen ze op ijzers stond, dat voetje is dus nu nog wat smaller dan die ander).

Doe ze normaal alleen op de weg aan, onder het zadel normaal niet, dan gaan die meiden maar in de berm. Maar met bijna alle bermen enorm stuk gereden door de boeren en de dames die net aan het opbouwen zijn nadat ze bevangen geweest zijn leek gewoon op schoenen op de weg het best.

Leuke foto Naaltje!
En kale Jeroen, knappe Robijn en Ferro.
En mooie plaatjes van Tass :D.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:29

:brr:

Dennis: wat een verhaal weer zeg. Gelukkig goed afgelopen. Balen dat de schoenen niet bleven zitten.
Naaltje: grappige foto
Tallechie: weer pech op pech
Maisie: kaal paard en gave foto van Robijn
Tass: waarom staan jullie paarden achter prikkeldraad? Is geen aanval, maar ik zou het doodeng vinden.

Ga zo patatjes maken, geen zin of puf om iets echts te maken.

Vanmiddag heeft zoon even zonder zadel gestapt op zijn pony. Hij viel er bijna af toen pony zelf struikelde, maar loste het keurig op. Later stond pony stil, schudde zich uit en verloor zoonlief alsnog. Slechte mama, want ik lag in een deuk :o Daarna Thabor geoefend met trailerladen (zonder schot). Ging heel goed.
Heb de paarden net nog maar baal hooi gebracht, want het is nu snachts wel erg koud. Ze hebben wel dikke jassen aan, maar toch....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:37

Nouvel, wat een heerlijke foto's! en bij jullie was het helemaal niet zo mistig of wel?
gewoon mee blijven kletsen hier hoor!

Dennis, ohhhh jeee dat zal wel even schrikken zijn geweest.
de meiden zullen wel een beetje geschrokken zijn.
gelukkig is er verder niets gebeurd.

frensie, wat doe jij eigenlijk voor een werk? dat je op zondag ook dienst hebt.

Janouk hoe gaat het met je zoon? hij zal wel flink stijf zijn of niet?

Knappe kale jeroen! en robijn blijft toch echt 1 van mijn favorietjes hoor :j

naaltje, zozo jij hebt flink gewandeld! kreeg je het vast lekker warm van.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:49

@ Maisie: echt knappe beestjes heb je :j Hoe heeft Jeroen het gedaan zonder kalmeringsmiddelen?

@ Naaltje: leuke foto! :Y)

@ tine: Ik kan me wel inbeelden dat het een grappig zicht was hoor :Y) Ach, zo weet ie dat vallen nog niet zo erg hoeft te zijn. Als jij hysterisch naar hem toe zou rennen van "arme schat! Heb je je pijn gedaan?? Oooh wat zielig!", dan is de kans groter dat ie gaat huilen dan als je er mee lacht. :Y) Het is natuurlijk wel een verschil met vallen van een bokkende pony ofzo, maar als pony er niets mee bedoeld had...

Haha ik heb net nog met de hond gelachen :D Zoë heeft een wondje aan haar rechter voorpoot. Ze heeft er eigenlijk geen last van, het ene moment rent ze gewoon rond en het andere moment mankt ze. Zonet stond ze heel zielig voor mij, hield ze het verkeerde pootje omhoog :') Komediant? Nee hoor :roll:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:51

maisie leuke foto's
naaltje leuke foto's
tine super van p. Ik zou dan ook gelachen hebben

ik ben foto's van mijn stoomboot aan het uploaden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:55

Hoe het begon met een stuk karton
Afbeelding

Eerst met potlood een boot getekend
Afbeelding

geverfd en sinterklaas
Afbeelding

Op de helft ongeveer, zwarte pieten, vlaggetjes e.d komen nog
Afbeelding

sinterklaas
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:04

Dames jullie kletsen weer veels te veel!

Maisie fijn dat het scheren gelukt is!
Leuke Dids foto
Creatieve Tallechie, waarvoor moet je de stoomboot maken? Voor het werk?

IT: ik werk bij de MAI. Zij verzorgen transport voor mensen die ziek zijn geworden of gewond zijn geraakt in het buitenland. Dus bijvoorbeeld iemand ophalen van Schiphol met een taxi of ambulance, of iemand met de ambu met verpleegkundige ophalen in het buitenland of als je er erg aan toe bent en ver weg bent, dan vliegt er een verpleegkundige naar jou toe om met je mee terug te vliegen en vanaf vliegveld dan weer met ambu naar ziekenhuis. Het bedrijf moet 24/7 bereikbaar zijn, dus vandaar dienst gehad vandaag.

Net de dienst overgedragen aan mijn collega, dus nu klaar.
Vanwege de dienst vandaag niet bij Gwin geweest, manlief heeft stalletje uitgemest. Morgen weer lekker wat doen met haar.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:09

Ja voor het werk. Wij werken met thema's en het is nu thema feest. Voor mijn opdracht moest ik ook wat doen, dus kan deze opdracht dan gelijk aftekenen.

Ben nog niet helemaal tevreden, maar het is de 1e keer.

Frensie dat lijkt me interessant werk om te doen.

Ik ga nog even schilderen. En bedenken wat we gaan eten. Weinig in huis. Vriend geen zin om eten op te halen. Dus probleem

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:14

Ben nog maar net met dit werk begonnen, maar ik denk ook dat het heel interessant is.

Ik vind hem leuk hoor Tallechie! Mijn moeder is kleuterjuf en die maakt ook altijd van alles. Ze heeft zelfs een website met vouwwerkjes.

Hier een pizza in de oven. Kon kiezen, of hutspot van gister of pizza. Is pizza geworden, morgen hutspot.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:17

Tallechie creatief bezig! Frensie net klaar met werk en aan de pizza :Y)
Hoop dat iedereen gewoon gezellig op zijn of haar eigen manier blijft posten :j
Denk dat iedereen wel eens iets zegt wat in het verkeerde keelgat kan schieten, maar als je er met z'n allen een beetje op let komt het vast wel goed.

Vond het te koud om te gaan mennen, keek zo naar mijn wagen, naar buiten, vond het op stal ook erg fris, had er ff geen zin in :o :brr: dus ben er maar opgestapt (toch wel handig dat dat kan :j ). Vind het dan wel ongelovelijk. Heb nu 6 dagen achter elkaar serieus gemend/laten mennen/gelongeerd en gereden. Alle keren fanatiek en volop bezig. En dan nog vandaag eerst gelongeerd voor te rijden, nog super enthousiast en vrolijk. Daarna bijna uur serieus gedressuurd, veel draf/galop overgangen enz, en ze blijft maar gaan met die oortjes erop /3 Nauwelijks zweet, vrolijk uitstappen en fris haar stalletje weer in :D

Was zelf lekker warmgeworden met rijden en heb weer van haar genoten. Probeer nu af en toe pasjes door te zitten maar dat is hele uitdaging met die gangen van haar }:0
Moet nu iets met eten gaan verzinnen :Y)

Ahhhh wat een schatje is Jeroenski <3 Diddle vol verbazing over zichzelf :+ IT ongerust over cavia, ik zou het niet weten Nouvel zwarte mannetje weer gezien en spook in de blaadjes :) Hoop dat het wat beter ging met Blond Tass :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:27

Vriendlief gaat toch maar patatjes halen, hopelijk houd ik het binnen, maar gaat aardig goed vandaag.

Frensie wil je me die site pb-en. Moet nog meer activiteiten verzinnen en misschien komt het van pas

vhu super hoor. Hoop dat ik met veale ook ooit durf te galopperen, maar dan moet ik wel vaker gaan rijden. Maar durf niet bij anderen in de bak te rijden, wordt ik erg onzeker van en dat merkt veale

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:47

naaltje, die foto is leuk !!
tallechie helemaal crea-bea..leuk !! leuk !!
VHU lekker gereden en iedereen gaat lekker ongezond eten..
hier ook frietjes hoor, en de houtkachel aan hmmmm lekker warm !! :j _/-\o_

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:50

Naalt leuke foto :))

Bedankt allemaal :D.

Tine: Ik ben ook geen fan van prikdraad maar de boer kan die niet aanpassen, is gehuurd land van de pannehoef beheer en er mag niks aan aangepast worden. Maar ze hebben zoveel hectare grond dat zo nooit bij het prikdraad in de buurt komen. Alleen als ik er ben om kroeltjes te halen maar ik loop meestal het land in :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:17

@ Frensie: lijkt me wel interessant werk! Zijn er veel mensen die beroep doen op zo een bedrijf?

@ tallechie: lekker creatief bezig! Zou niets voor mij zijn, anders had ik dolgraag leerkracht willen worden... Maar ik ben totaal niet creatief en heb niet veel inspiratie. Ik vind het geweldig hoe mensen zo creatief kunnen zijn!

@ VHU: leuk dat je er regelmatig op kan! Pff ik mis het toch wel, dat gevoel van een paard onder je kont te hebben. Een knap achterwerk voor je zien blijft ook nog steeds leuk, maar toch..
Super dat je zo hebt genoten!

Wij hebben maar iets eenvoudigs gegeten: zelf gemaakte gehaktballetjes in tomatensaus met wat brood bij.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:40

@S_L ik wilde vandaag eigenlijk gaan mennen want ik had er gisteren al heel lang opgezeten. En wilde gaan dressuren in de bak (met de wagen erachter dus). Maar jeetje zeg :brr: in de stal.... met rijden werd ik lekker warm, jas kon zelfs uit :+ Bente is behoorlijk smal gebouwd en ik merk dat mijn knie/bekken dat goed aankan. Dus het rijden gaat voor mezelf ook nog steeds vooruit. Ben ik zoooo blij mee :D Heb nu gewoon spierpijn in mijn buik, van het doorzitten, dat is gewoon omdat ik daar weer aan moet wennen. Maar mijn bekken/knie voel ik niet (deed ik bij Rizanta wel, die was net wat breder, ging ook redelijk goed maar dit zit nog beter).

Voor woensdag maar weer menles gepland :j weet ik tenminste zeker dat ik erachter ga zitten haha.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:50

brrrrrrrrrrrrrrrr

was koud op de bok vandaag...

heb kaal peerdje gezien...
1tje in spiegeling van de ramen (leek meer op schaap :P ow...was schaap :P )
natuurlijk tass dr kudde weer..
en iets over korte / one-lne / weinig en weet ik wat vor soort posten.
en talechie met een stoombootje...

om trg te komen op brrrrr
het was egt wel koud op de bok..
manlief en ik hebben mijn schoonouders op de kar meegenomen..
rondje liesbos gedaan, was best heel druk in het bos eigenlijk.
maar er stond een redelijk fris windje..
wel erg genoten weer..
pownei-beest liep heerlijk....leker nageeflijk en met zn borst in het tuig..
constand de oortjes erop en een staartje in een bochtje...heerlijk.

foto's volgen komende week...pap heeft er gemaakt, maar ik moet wachten op de mail.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:52

@ S_L de verzekeringsmaatschappijen van de patiënten die vervoerd moeten worden nemen meestal contact op met SOS International, de ANWB of de Eurocross en zij nemen dan weer contact op met ons bedrijf. Er zijn meerdere bedrijven in NL die voor dit vervoer zorgen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:09

@ VHU: als het probleem in het bekken en de knieën zit, is een smaller paard uiteraard een geweldige oplossing! Bij mij zit het in mijn onderrug, en hoe smal of hoe breed het paard ook, de schokken komen toch op mijn onderrug terecht... Maar ik vind het super dat je bij Bente geen last hebt! Het is je van harte gegund, een beetje geluk is altijd welkom hé :)

@ bicci: die kou gaat nog erger worden vrees ik :( Bah wat kijk ik daar tegenop!!
Wel goed dat de pony lekker liep, dat maakt al veel van die kou goed :Y) Ik ben eens benieuwd naar foto's!

@ Frensie: Ahzo, dat wist ik niet. Ik dacht dat dit de ziekenhuizen waren die daarvoor zorgden. :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:12

nog meer kou, brrrr...majah..we zijn al erg verwent als je nagaat zo half november al.

ik ga ene deken op de bok meenemen,haha
scheelt altyd he.

ben zelf trouwens ook benieuwd naar die foto's.
pap is niet meest beste fotograaf zeg maar en hij stond ze te maken van achter mij...
dus zijn "kont-foto's" haahhhahah
maar die zijn ook leu als ze een beetje gelukt zijn :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:12

ik zit gewoon gezellig mee te lezen :o
ben helemaal gaar. M'n rug doet aardig zeer, en ik ben gewoon moe.. :o

Morgen zware schooldag, savonds dids' verzorgster.
moeten een hoop voorbereiden, maar mensen lezen hun mail niet of antwoorden gewoon niet. Erg lastig...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:14

Bic wat lekker dat naar het bos bent gegaan :D.