[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:57

:D
stoer hoor!
ik had maar steeds in mijn hoofd dat het aangespannen was, maar het was onder het zadel...
nou dat vind ik echt dapper hoor! :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:31

Ben ik ook weer even na een warme dag. O wacht het is nu nog warm buiten :Y)

Vanmorgen rond 11e met de pownies naar de kroo gereden. Nog even parcours verkend en daarna
ferro ingespannen. 1e rondje ging lekker. Snelste manch telde dus niet te veel gas gegeven. Had 2,23
en was foutloos. (was een enorm lang parcours 750 m). 2e manch vol gas gegeven en hij liep echt super
helaas 1 bocht brak de kar te ver uit en toen kreeg ik m er niet meer goed voor dus 2,13 met bal 2,18.

Robijn had ik de 4e tijd van de dag. Die pakte ook goed aan alleen was het parcous iets te lang. Er was
er nog 1 die had 2,17 dus ik mocht als 2e starten in de finale. 1e finalist reed 1,59 daarna ik 1,50 *\o/*
en toen de snelste alleen haar pony ging nog een keer de lucht in dus die had 2,01 (dacht ik)

Dus ik ging met de 1e prijs naar huis !!!!! *\o/*

VHU heeft een bosrit gemaakt , tine een buitenrit met pony en naaltje heeft auto's gewassen.
Zag ook nog een leuke race foto voorbij komen.

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 23:27

gefeliciteerd met je 1ste prijs maisie :D top robijn!

VHU toch nog een snelle rit dus :D

Voor degene die het nodig hebben, sterkte!!

Ik droomde vannacht dat ik met silvester een wedstijd ohz reed haha.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 00:58

Goedenavond,
Net terug van buurtuitje. Was gezellig. daan heeft zich voorbeeldig gedragen bij opa en oma. Zo nog voeden en dan naar bed.

Heb vluchtig bijgelezen. Ga mee met de samenvattingen.
Hoor over leuke ritjes, goede resultaten, warm weer

Ik heb veale voor de wagen gehad. Het ging echt super. Heb 30 min gereden, het was warm maar hij hield het goed vol. Komt goed dus.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 07:44

Goedemorgen.

Ben vannacht nog heel tijdje bezig geweest met voorbereidingen voor de wedstrijd. Maar goed, startlijst staat erop. KOmt er gelijk alweer een bij ( ;) Tallechie!!) Moet nog uitzoeken hoe ik dat moet gaan doen hoor.

Gisteravond Thabor voor het eerst menhoofdstel in. Hij liep er zo mee weg. Na een paar rondjes stap in de bak, maar besloten dat ik hem ook wel kon longeren. En ja, hoor, alsof hij nooit anders heeft gedaan. En ik weet heel zeker dat dit toch echt de eerste keer was. <3

Nou, ga zo verder met voorbereidingen voor de wedstrijd. Dan paardenspul nog doen.

Heb ook nog foto's van Thabor gemaakt gisteren, maar heb nu nog even geen tijd om die hier te plaatsen. Doe ik later nog wel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 07:59

Nou, vooruit dan toch nog maar even. Heb natuurlijk wel de mooiste uitgezocht. Hij moest wel even wennen aan het bit. Ohz wordt hij met dubbelgebroken trensje gereden, dus zo'n stang voelde wel even anders. Hij was er flink mee aan het spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Lijkt dit wat?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:12

@ Tine: Ik ben jaloers op jouw hoofdstel :(
Ik heb een Zilco tuig, en dat hoofdstel past Romeo niet mooi. De oogkleppen zitten voor mij te dicht tegen zijn ogen (valt op zich nog mee maar ik zie het liever zoals bij jou) en in de zomer schuurt het hoofdstel zijn huid open ter hoogte van zijn oog (het stuk waar de kleppen vastzitten aan het bakstuk), ik vind het best vervelend! Jouw hoofdstel lijkt zo mooi te passen!
Van het bit weet ik niet veel, waarvoor dient dat zwart eigenlijk aan het bit? (wat onder zijn mond door loopt) Heb me dat altijd al afgevraagd :o

@ Maisie: gefeliciteerd met je toppony's! *\o/*

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:34

Goedemorgen allemaal...

Jeetje jullie zijn weer hard gegaan. Heb veel gelezen, maar me voorgenomen om niet alles op te gaan schrijven, dus weet niet alles meer.

Ik heb gelezen over geslaagde buitenritten zowel onder het zadel als voor de wagen. Tine wat stoer dat je doorgezet hebt met thabor tussen die andere paarden!

Verder kleine meisjes op pony's, leuke foto's, veel wedstrijden gereden en gave prijzen gehaald. Heel ooit krijg ik dat ook voor elkaar en zet ik ook al mn prijzen hier neer.. :P ;)

SL: Kun je niet losse kleppen en kopstuk in een maat groter bestellen? Kijken of je dan meer ruimte hebt? Ben je van beide problemen af lijkt me. Edwin Stok van EMS paardensport helpt je graag bij het oplossen van problemen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:56

Stoer hoor tine! Die tabor met het menhoofdstel :D staat m goed!

SL: mijn eerste ingeving was dat dat zwarte ding dient om er voor te zorgen dat je met 2span niet in de leidsels van de ander blijft hangen met t bit. Maar dit is geen tweespan dus geen idee haha.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:07

Stoer hoor Tine. En thanks dat ik nog mee kan doen. Kan ik de hele week gaan stressen :-)

Jenkins ik weet dat ze het bij Rembrandt heeft omdat hij anders zijn lip over de stang heen doet en ik vermoed dat ze het zelfde hoofdstel gebruikt.
Maar normaal is het voor dubbespannen, vierspannen ed om het paard er naast of er voor neit te verwonden en om niet in de leidsels te komen.

ik ben al een tijd op, maar mijn vriend slaapt nog. vanmiddag even naar Bronneger toe

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:22

gave fotos tine, staat 'm goed!!

VHU heeft lekker gereden

mooie stormpiefotos gezien

en verder al vergeten. Was gisteren zo afgedraaid.. waren om half 8 thuis (heb eerst de bus nog helemaal gepoetst aan de binnenkant) en toen zijn we gaan gourmetten
en toen gaan slapen _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:27

tine, staat stoer zeg!

maisie, gefeliciteerd!

tallechie lekker gereden!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:31

@ Tallechie: geen probleem hoor. En niet gaan stressen, gewoon ontspannen gaan rijden. Je hebt een heel goed excuus als het niet wil lukken, en als het wel lukt is dat gewoon super.

@ SL: ik gebruik het tuig van Rembrand. Rembrand gaat met zijn lippen om de scharen heen om te spelen. Omdat te voorkomen (ben bang voor verwondingen) heb ik er een stukje tuinslang omheen gedaan. Probleem met kale plekken bij ogen heb ik ook bij Amerigo. Die kleppen zitten vasten ook dicht bij de ogen. Het verdikte stukje leer zorgt voor kale plekjes.

Kreeg trouwens op Groninger forum flink commentaar op de oogkleppen. Zou ik niet mogen gebruiken???

@eefielover: was vooral noodzakelijk om door te zetten tussen de paarden in. Had weinig alternatieven. Als ik eraf zou stappen, was het helemaal dikke pret geworden denk ik.

Vanmorgen heeft manlief alleen een buitenritje hier over de dijk/langs de weg gemaakt. In de bak wilde Thabor niet ontspannen, het waait hier heel erg stevig, dus ging hij maar naar buiten (zou niet mijn keuze zijn :o ) Het ging heel goed, tot een peloton wielrenners hem tegemoet kwam. Toen draaide hij om. Is wel goed gekomen, maar hij vond het wel erg spannend.

Nou, zo paarden weer naar de wei brengen en 3 uur autorijden om zoon weer op te halen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:36

Maisie: Gefeliciteerd met je eerste prijs! :D
VHU: Lekker stapritje gemaakt
Tine: Stoer met kleine pony naar het bos gegaan, thabor wat een knapperd is het toch.
Als ik bij mijn groom ben in groningen (als ze een tijdje gesetteld zijn :P) dan wil ik bij jullie zeker een keer komen starten :D
Tallechie: Na lange tijd heerlijk gereden met veale :D
SL: Sterkte met je opa, merk hier ook dat mijn oma echt oud wordt ook veel kwaaltjes nu gelukkig deed ze mee met een onderzoek na 10 jaar dat ze een tia had. Helaas komen er dan wel dingen uit die je liever niet wil horen.
Lacuna: Dapper van het meisje zeg! super!

Gisteren wilde ik beide mannen aan het werk hebben maar omdat ik niet te lang op stal mocht blijven (sluiten van stal) heb ik ze toch maar even in het span gezet zodat beide lekker aan het werk konden. Merk nu echt dat tum steeds meer het mentaliteit overneemt van rivaldo.. Bij het poetsen was hij al behoorlijk zenuwachtig en liet ook alles lopen. In tegenstelling met rivaldo was hij nu de drukste en stond rivaldo zowat te slapen.. maffe paarden doen gewoon even de wisseltruc. Bij het voor de kar zetten was tum ook behoorlijk aan het klooien. Hij wilde zo graag werken, maar wel op zijn plek gezet dat dit niet mocht.
Bij het rijden waren beide behoorlijk voorwaarts lekker oortjes naar voren en koppies erop. Uiteindelijk heb ik ze fijn kunnen rijden en hebben we zelfs heel veel kunnen stappen op plekken waar we normaal draven of in galop gaan. Heerlijk <3

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:41

Goedemorgen,

@Tine, staat knap hoor dat menhoofdstel bij Thabor en wat fijn dat hij het zo goed oppakt +:)+
@VHU, jij hebt gisteren ook een lekker ritje gemaakt... ik zou best wel eens bij jullie in de bossen willen rijden, dat lijkt me heerlijk. Hebben jullie al veel last van oa dazen in het bos ?
@Maisie, helemaal +:)+ van harte gefeliciteerd *\o/*
@Naaltje, jij hebt moeten buffelen gisteren :j
@Tallechie, jij bent ook weer lekker aan de slag geweest met Tallechie :):)
@Lacuna, wat een heerlijke pony heb jij toch en wat leuk dat topic van dat in 1e instantie bange meisje. Je hebt het super opgelost :j

Verders ben ik het even kwijt :o

Zit even bij te komen van een paar heftige dagen onder het genot van een bakkie koffie. Heb vanacht heel erg vast geslapen en ook heel veel gedroomd....Het lijkt nu net of ik 'een kater' heb en dat terwijl ik niets gedronken heb gisteren.... hopelijk droog ik nog een beetje op vandaag.

Voor mij was het ook een geslaagde oefenmarathon, wij hadden 5 hindernissen, waarvan de laatste een vaardigheidsparcours verdeeld over 11 km ongeveer. Bij verschillende boeren in het land en bij een pensionstalling en bij onze eigen vereniging waren hindernissen uitgezet. Het was goed weer een beetje zeewind en Bruutje liep weer als vanouds. Met het gevolg dat ik ook 1e geworden ben.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:43

Ik had het laatst over dat veale bij zijn staart schuurde/ jeuk had.
Hij had gisteren opeens naast zijn voorpluk en op zijn voorhoofd ook allemaal kale plekken/schuurplekken.

Ga toch maandag de da bellen voor een middeltje. En heb ook zijn vliegendken opgedaan.

Fijn laura. jammer dat ze eerst vervelend waren.

Tine knap van E hoor. Goed dat hij heeft doorgezet

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:52

@ollie; ik spreek even voor VHU
de pannehoef (waar ze rijdt) is nu volgens mij nog te doen. Maar zogauw de dazen wakker worden ga je dood daar.. Het stikt er de moord van..
helaas...

Balen van veale tallechie

wij gaan zo maar de rest van de bus wassen en dan moederdagverplichtingen volbrengen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:53

Gefeliciteerd ollie :D :D

Tallechie: Echt vervelend waren ze niet (naja tum wel bij het optuigen :P) maar vooral erg voorwaarts. Kleine snelheidsmonsters zijn het :P..

Ik heb mijn moeder gisteravond haar moederdag cadeau gegeven.
Aardbeien plantjes in een rode ophang bak :D.. ze was er helemaal blij mee :)
We hebben namelijk nu een 2de hobby erbij met groenten, fruit en kruiden plantjes in onze tuin.
De eerste kroppen sla hebben we al gegeten en wat is dat lekker zeg!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:00

Ik heb nog geen moederdag cadeau gehad en ga ik geloof ook niet krijgen :-(

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:07

Het slechte nieuws houdt aan onze kant niet op...
Vrijdag is de mooiste en knapste haflinger die ik ken ingeslapen ivm snelgroeiende kanker bij zijn longen. In 2008 waren toendertijd bij hem staart en manen afgeknipt en daar hebben wij nog een actie voor op touw gezet en geld ingezameld. Het is toendertijd nog bij SBS6 geweest.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=926444

Hier samen op de Hippiade 2009 Mer en Bruutje
Afbeelding

Ik vind het zo erg voor Mer en zijn bazinnetje, want zij waren écht een eenheid. Ze kon met hem lezen en schrijven.......

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:35

jeetje wat erg van die haflinger..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:23

ollie wat een naar nieuws zeg...
sterkte voor zijn bazinnetje...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:43

Ai dat is zeker naar nieuws, sterkte voor zijn bazinnetje en betrokkenen

Straks weer eens even mennen op de weide, op zondag moeten we altijd zelf paarden van de wei halen (rest van de week wordt dat gedaan) en dan is er vast wel iemand die even wil helpen met inspannen, daarna lukt het zelf wel. Gisteren gelongeerd aan de dubbellonge, viel in het begin nog niet mee, dame was stijf en in snel, sneller snelst mode en lekker lang in het lijf op de voorhand kachelen. Afijn, na wat discussie uiteindelijk heel fijn kunnen sluiten en kunnen schakelen in de draf. Kon mooi gebruik maken van het langeteugelwerk waar ze super kan verzamelen om te gaan galopperen en daarvanuit weer naar voren met impuls, leuk hoor als ze het dan zo oppakt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:51

oei, ik heb moeite om het hier bij te houden :o , moet ook weer ff wennen aan alle namen :o

@Masie: gefeliciteerd!

@Lancuna: wat goed! Super dat ze nu weer lekker op d'r eigen pony kan rijden! Leuke foto's!

@Tallechie: Veale weer ingespannen en Daan lief geweest bij opa en oma *\o/*

@SL: Romeo wordt eigenlijk alleen maar ingespannen.

@Ollie: tjee, wat erg, heel veel sterkte, wat een prachtig dier :(:)

@vhu: heerlijke rit onder het zadel met Rizante! Knap hoor, 2,5 uur!

Hier ook heerlijk gemend, enkelspan deze keer en tjee, wat wonen wij hier mooi <3 , ben helemaal gelukkig!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:52

@Tine: wat leuk; Thabor weer een flinke stap verder in zijn menopleiding, wordt een knappe verschijning voor de wagen :j ! Leuk dat je man ook rijdt!