[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:30

:wave:

topgear was gaaf las ik
sneeuw (hier ook, maar bleef niet echt ernstig liggen gelukkig!)
wedstrijden die goed gingen: congrats!
mooie fotos, rivaldo en een blauw-2span (gave fotos! :D )
en hokjes..
ik heb een typische fjord-met-humor
en op stal staat dus ook de ''je-knipperde-een-keer-teveel-met-je-ogen-nu-ben-ik-beledigd''-welsh :)) :P
en een sagrijnige tuiger :P

ik heb gisteren om kwart over 11 op het werk mijn enkel verstuikt.. gewoon doorgewerkt (horeca..) doet best wel steeds meer zeer nu :') heb morgen (en woensdag, donderdag en vrijdag) tentamen, maar heb heel het weekend geen barst geleerd...

dus ik trek een energy-drinkje open, en ga maar eens aan de bedrijfseconomie :z

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:50

7 februari rijden er ook veel hier uit de buurt mee. Ik dus ook.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:35

Leuk Maisie! Hoop echt dat het lukt te komen, manlief zit dan nog in het buitenland (wist niet of hij op zaterdag zou terugkomen of zondag, is soms wat onduidelijk hij werkt regelmatig in die woeki-boeki landen en dan moet je maar afwachten hoe elke keer de verbindingen zijn, net zoiets als het treinverkeer in Nederland) dus moet even kijken of zoonlief zin heeft om mee te gaan (denk het wel hoor).

Citaat:
''je-knipperde-een-keer-teveel-met-je-ogen-nu-ben-ik-beledigd''-welsh
:j
Ik vind dat juist zo ontzettend grappig aan Alwyn. Hij kan echt enorm beledigd zijn. Dan gaan zijn oren echt in zijn nek en kijkt hij me heel boos aan, zo van hoe haal je het in je hoofd om zo raar te doen }> Toen we hem net hadden draaide hij zich dan ook nog om met een dreigend achterbeentje, dat hebben we natuurlijk maar een keer laten gebeuren, nu kijkt hij alleen nog maar heel boos. Bijvoorbeeld als hij aan het eten is en ik gooi er nog hooi bij en dat komt (een beetje) op zijn hoofd, of als ik het water bijvul en hij wil gaan drinken, of als ik Sim eruit haal en meneer moet nog even wachten }>
Maar over het algemeen is hij heel vriendelijk hoor ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:46

@ VanHuisUit. dit is wel je kans om een leuke wedstrijd te zien die nog eeen beetje aan te rijden is :) men district west is een heel grote regio dus er zal wel heel veel verscheidenheid in aanspanningen zijn, superleuk dus :)

zaterdag moeten wij Houten rijden, vorig jaar daar gekeken en nu dus meedoen, heb er echt superveel zin in, het is daar echt zoo gaaf, veel grote namen rijden daar mee :)

zo even naar school iets inleveren en dan de rest van de dag bikkelen aan school, geen ponypret voor mij vandaag:(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:51

Iemand nog interesse in een weinig gebruikt Ideal enkelspantuigje minishet maat? Luxe marathon versie.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:53

hmm als et shet was geweest wel, valt het ruim?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:53

balen marrianne, maar ik ken het, was tot vannacht 3u bezig, en moet zo voor tentamen naar school...
al wil ik pony vandaag longeren :)

@VHU; de welsh bji mij op stal krijgt weinig/geen werk/aandacht, dus die is gewoon vreselijk zuur tegen mij (mijn pony mag wel werken en mee enzo,..) denk ook dat zo'n type pony niks voor mij is :P
dids pakt me ook terug hoor, maar met een kopstoot ofzo :') meer de boerse manier :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:55

Nee valt niet erg ruim :)
Ik ga over op zilco binnen een aantal maanden, dus mijn Ideal moet eruit :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:57

is het een zwarte, ik wil namelijk nog erg graag een nieuw schoft, misschien dat dat op die van mij ook past, of verkoop je het niet los?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:59

Nee, verkoop alleen het gehele tuig :)

Iemand nog interesse : Een rode anky pad? Koeievlekken longeer onderlegger? Leren minishetten hoofdstelletje? Shet HH halster roze/grijze strepen? Leren shet/veulen halstertje? Zwart kinbontje? Grote blauwe voerton? 4 paar zwarte bandages (shet) 4 witte bandages (shet)?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:51

Heb van t weekend het karretje van de pony weer naar huis gehaald omdat ik ben gestopt met de verenigingsles. Vanmorgen lekker even gemend met de pony. Helaas niet zo lang, want het was met -5 en een flinke wind wel erg koud. Ook voor de pony. Toch maar eens op zoek naar een dekentje die ik over het tuig heen kan doen tijdens het rijden. Iemand tips waar ik die kan kopen?

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:36

Phoe wat kletsen jullie veel! :D
Ben even paar daagies weg en hup! Weer veel pagina's erbij.. :)
Iedereen gefelicipeerd met de wedstrijdjes!
Leuke foto's!

Zo, vannacht teruggekomen uit Belgie. We stonden daar op de beurs, hadden veel franstaligen verwacht. Uiteindelijk waren alle Nederlandstalige folders op en maar een enkele Franse. Wel een leuk taaltje: De een kun je heel goed verstaan, bij een ander moet je erg veel moeite doen om er wat van te maken, maar als ze met meerdere zijn kun je je de moeite besparen want dan is er helemaal niets meer van te maken :) Allee he..
De hond was helemaal blij toen ik terugkwam. Ik ging zitten op de bank en werd helemaal ondergelikt. Ze moest en zou mee naar bed waar ik nog een keer werd ondergelikt. En vriendlief doet natuurlijk net zo hard mee :D Zelfs vanochtend was Yari nog hyper dat ik er weer was.. Echt leuk!

Vorige week gauw nog even Jenna aan de lange lijnen gehad, ging wel erg lekker: ze was lang niet zo'n stuiterbal als ik verwachtte. Helaas is de bak nu weer bevroren waardoor ik alwéér niets kan. Grrr...
Ga straks wel lekker lang naar de poowns, wel weer erg veel zin in na een paar daagjes zonder. Domino zal wel weer lekker eigenwijs kijken: 'Zo, waar ben jij zolang geweest wat belangrijker was dan mij?' >;)

Kreeg een mailtje dat ik helaas op de wachtlijst sta voor sgmw Diepenheim in mei. Jammer, had er graag mee willen doen. Maar ja, dat willen er meer :) Zo blijven er nog 2 officiele over die ik kan rijden.... Misschien toch wat anders zoeken wat iets verder weg ligt, maar weet niet of mijn mams daar zo blij mee is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:23

Jammer dat je op de wachtlijst staat lienepien, maar dan is het ook wel erg snel vol.

Martine heeft weer gemend.

Naaltje en rivaldo zijn druk bezig met schookl.

Evelli wil over op zilco tuig..

Vanochtend even 4 uurtjes extra gewerkt. Vanmiddag even naar de accountant van mijn vriend geweest. komen we thuis staat heel de straat blank. Is er een waterleiding geknapt. Wordt daar dus spekglad

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:25

Wel of niet castreren. Heb er twee meegemaakt die op late leeftijd (8+) zijn gecastreerd en die zijn toch echt wel hanteerbaarder geworden maar NIET slomer.
Een hengstje is leuk maar ook lastig je kan ze haast nergens kwijt.
Ik denk dat ik zou castreren maar dat is ieder voor zichzelf. Ik zou voor het meest praktische kiezen.
Maar...........tot morgen :-)

Over 8/2 had ik al gehoord maar ik moet mee naar de regiokampioenschappen dressuur, een van 'mijn paarden' moet rijden in de M1 !! Super leuk !j

Ik heb vandaag cursus gehad, weer eens wat anders dan werken, leuk dus!

Vannacht draaide ik me verkeerd om en ik voelde iets knappen in m'n nek en nu kan ik geen kant meer op, dat is pijnlijk zeg ! Loop dus met een shawl om m'n nek om goed warm te houden.......

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:41

oeeh ik kom nog meer foto's van zaterdag tegen, ga maar even een topic bouwen als ze er allemaal opstaan, morgen lekker een dagje vrij, hopelijk kan ik dan wel weer wat in de bak doen met de pony's, vandaag zal het wel een dagje molen worden.....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:45

Ik heb het dilema ook een klein beetje, wel of niet castreren. Meervoudig kampioenshengst, definitief goedgekeurd, word dit jaar 13, echt mijn vriendje. Niet wild, maar wel echt hengst, verder echt honds lui :P. Dekt 1 of 2 merries in het jaar dus daar hoeft hij niet hengst voor te blijven.
Maar aan de andere kant, hij loopt nu ook lesjes tussen de merries en dat gaat prima (als er netjes gereden word, je moet natuurlijk niet gaan zitten slapen en tegen de billen van een merrie aan sturen).
Hij heeft afgelopen voorjaar een maandje alleen gestaan ivm niets dragend (hij loopt normaal bij m'n dragende merries) en toen was hij dus echt niet meer lief...... Toen hij weer in een groep stond was het meteen weer goed.
Dit voorjaar heb ik het zelfde probleem dat ik wat tijd heb tussen de bevallingen en waneer ik weer pony's dragend heb. Mocht hij weer in een monster veranderen ga ik er nog eens goed over nadenken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:08

Het nieuwe tuig wat ik zoek voor ALwyn moet echt gewone shetmaat zijn anders past hij er niet in. Die van Sim is een soort allergaartje denk ik maar vooral mini, die past hij dus (net) niet, helaas, helaas.
@Dennis, als Sim een hengstige merrie in het oog heeft is hij wel nogal afgeleid :+
Het is erg koud zeg. WIlde gaan mennen / lange lijnen maar ben maar even flink gaan opruimen en alvast water in de container zetten want het gaat weer flink vriezen. Als we een bak in de container zetten (extra bak) hoef ik niet direct met water te gaan sjouwen en vul ik de bakken van de pony's bij van dat water uit de container plus warm water. We zijn dus niet aangesloten op een waterleiding bij de stal en de sloten / de waterverzamelbakken zijn zo weer bevroren, ligt nog heel dik stuk ijs in.
Als het maar niet meer gaat sneeuwen, beetje vorst vind ik niet zo'n ramp....
Was wel net ook begonnen met de tuin aan het omspitten (met flinke laag mest erin van de mesthoop :7 ) maar dat zal morgen wel niet meer kunnen!

Jeetje zeg nu al een wachtlijst voor een wedstrijd in mei!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:58

Als je stevig in je schoenen sta kan je Dennis prima langs hengstige merries rijden, andere hengsten is lastiger, die eet hij het liefst voor ontbijt :o. Hij loopt lekker bij z'n drachtige vriendinnen in het land en dat gaat prima, zijn bruik groeit ongeveer net zo hard als die van de merries :P.
Het zou voor hem denk ik fijn zijn als hij niet meer zo gefocust is op merries en gewoon het jaar rond bij een ander het land in kan. Voorheen had m'n zusje een merrie die niet drachtig wilde worden en liep hij daar altijd bij (soms dus met z'n 2en, soms meer als ik een aantal merries drachtig had).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:26

@vhu; hier was het ook alweer goed koud...
mijn tentamen ging redelijk, en maar op de fiets naar stal gegaan om kwart over 5.. ik ging er vanuit dat de grond bevroren was, echter was dit nog niet!! :D dus ik heb hem gauw rondgeslingerd aan de longeerlijn! :)
al ademend de kraan ontdooid voor water, en nu weer leer-tijd eigenlijk... tentamens moeten ze afschaffen :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:00

moet zeggen dat ik het verschil zaterdag erg groot vond, met thuis en waar we op wedstrijd waren, thuis was het goed te doen, maar vond het daar echt heel koud!

van mij mogen ze de tentamens ook afschaffen :|
mis mijn pony's

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:03

ik heb in de tentamenweek altijd meer dan ooit trek om serieus aan de slag te gaan met dids :o :D
hij was zo blij dat hij aan de slag kon met zoiets stoms als longeren := hij knetterde als een halve gare al bokkend en piepend door de bak :')

ik heb geen zin meer om te leren :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:25

@Ingrid: oei, beterschap met je nek.

@VHU: zelf vind ik het wel leuk om hem hengst te laten als hij goed te hanteren is, maar gezien het feit dat je niet wilt fokken en vooral dat je het leuk zou vinden als je zoontje kan starten zou ik het wel doen, denk ik.
Die zwarte van ons (zie link onderschrift) is pas laat gecastreerd, ergens wel jammer, maar die was wel heel erg hengst, zeg maar.
Hij is nog steeds lekker macho, maar niet meer lastig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:26

@Naaltje: hahaha, ik moet flink aan de boekhouding op kantoor en zelfs het huis poetsen is ineens heel aantrekkelijk :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:28

ken het ;) grote kans dat ik morgen met de fiets richting vriendje zijn appartement ga, als ik me dan verveel kan ik ook nuttig doen ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:34

Nou ik leef nog hoor mensen, ben even niet zo veel meer op bokt ivm toetsweek enzo en de paardjes natuurlijk, maar lees trouw bij maar reageer even iets minder. :D