[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:35

Ben ook benieuwd hoe het met Det gaat

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:55

Roos is nog in Brabant helaas. Morgen mag ze wel vervoerd worden en dan ga ik rustig naar huis.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:25

Roos sorry. Ik denk steeds aan Det. Maar het gaat weer goed dan begrijp ik?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:08

Nou dat is wat positief gedacht. Maar spierbevangenheid halveert per dag die waarde. Met het infuus wordt het wat geholpen zeg maar. Vrijdagavond 1900 uur was de waarde 64000 (normaal is ergens in de 200 dacht ik) klinisch beeld gaf zo 10000/20000 aan. Vandaag 1100 uur was de waarde 12000 dus morgen zal hij zo ongeveer 6000 zijn. En de dierenarts vond dat Det onder de 10000 vervoerd mocht worden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:09

Kwam ze zo van de trailer of was het na een rit? Wat zul je geschrokken zijn :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:33

Gelukkig maar ips,

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:36

Ze had al een tijd op stal gestaan en we waren een ritje aan het rijden (half uur gestapt en klein stukje gedraafd)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:26

Nou ja zeg :\ hoe is het mogelijk he. Nou hoop dat jullie rustig naar huis kunnen vandaag en dat het herstel zich doorzet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:31

Ips,.... wat zul je geschrokken zijn... ik hoop zo dat Det snel weer fris en fit thuis is.

Had het niet gelezen ^) ....was naar trainingskamp met de honden.. geen internet... :x heerlijk rustig dat wel..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:24

Pff, Ips, wat een gedoe. Hoop dat je inmiddels veilig thuis bent.
Bianca heerlijk aan het trainen.

Vanmorgen heerlijk gemend met Sam en net kort buitenritje met Rembrand gemaakt. Hij was een beetje stout, dus maar naar huis gegaan, vreselijk veel pijn aan mijn schouder, dus niet de kracht om hem dan door te pakken. Fabels is vanmorgen weer gecontroleerd door de dierenarts. We hebben geprobeerd de wond en het gebied eromheen schoon te maken, maar dat was zo goed als onmogelijk, zelfs met praam stond ze te steigeren (arm is nu echt heel erg pijnlijk). De hechtingen zitten er nog in, maar de wond staat wel een beetje open. Eigenlijk zouden we nu honingzalf of acederm moeten gebruiken, maar we krijgen het niet voor elkaar. Ik kan prima aan haar oor komen en het gebied er omheen, zolang ik maar geen spons, stukje verband of wat zalf heb, dan lukt het echt niet. Nieuwe antibioticakuur voor de zekerheid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:14

Anders paar dagen tranquigel erin en dan doorpakken voor het oor? Kan me alles voorstellen bij je gevecht om er iets mee te doen... had Ber toen met haar kapotte neus door de zonnebrand nou werkelijk die brak echt de hele tent af als ik met zalf eraan kwam... en dan dat stuk bij het oor, is nog lastiger... ook al zijn het geen grote paarden je kunt dan niets :\ wat nog het beste hielp was gewoon 'bam' ertegenaan houden (met mijn hand) en vasthouden (erop en wrijven) maar dan nog... levensgevaarlijk was het af en toe (steigeren, slaan met voorbenen compleet door je heen rennen, je helemaal omver rennen in de box etc).
Bij Ber kreeg ik de tranquigel er overigens ook niet in hoor maar dat terzijde :x
Dus misschien handschoen aan en kwak honingzalf erop kwakken?

Was het een leuk trainingskamp Biancacoo?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-10-17 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:36

Det staat sinds vanmiddag lekker thuis. Apart uitloopje voor haar gemaakt en het is heel schattig, de Shetlander blijft bij haar staan terwijl hij makkelijk onder het draad door kan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 05:40

Wat rot tine....hoop dat het snel hersteld...
Ips..gelukkig thuis..gekke shetlander, wel gezellig.

Trainingskamp was gezellig..zoon heeft veel geleerd, hij mocht net als thuis samen met me op pad.
Dan kom je teams tegen, head-on passing.....en je word ingehaald, je haalt langzamere teams in en de honden mogen niet naar elkaar toe, ze moeten gewoon doorlopen....dat deden ze prima allemaal..maar hij vond een team met 8 honden inhalen wel even spannend.maar alles ging goed.
Er was een lezing van een dierenarts, heel interessant !! En gezellig met 100 mensen avondeten !! Smorgens ontwaken en dan als alle honden buiten zijn...met 200 honden tegelijk lekker even goedemorgrn huilen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 06:46

Ben bang dat tranquigel niet genoeg is. Bij het hechten had ze én narcose én plaatselijke verdoving én praam. En dat was nog hele stoeipartij. Net nog weer geprobeerd, maar ik kom er echt niet bij. Hechtingen die gisteren opgerekt waren, zijn nu los en staat dus ook open als ze oren naar achteren draait. Zometeen maar weer overleg met da, maar er zal weinig aan te doen zijn. Zorgelijk. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:19

He wat naar Tine... -O-

200 hussels tegelijk aan de huilie huilie :)) :oo

Hier gisteren in onze familie weer van alles en nog wat... kon er vanacht slecht van slapen :O :n dus al erg vroeg de honden flink laten lopen en straks maar ff naar de paardjes toe.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:26

Tine; patrick erop zetten,jij haar met wortels oid afleiden zodat patrick er vanaf bovenop bij kan.patrick en fabels vertrouwen elkaar goed,en vooral ' nietdenken 'aan steigeren enz,dangebeurt het ook niet

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:38

Vhu,... klinkt niet goed, sterkte..... :(:)
Tine...bah...ook zo'n nare plek ... hoop toch dat 't snel beter gaat..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:27

Sorry. Happytime, maar dat gaat echt niet lukken. Veel te gevaarlijk. We hebben al heel veel geprobeerd maar ze is gewoon gevaarlijk als we aan haar oor komen. Overleg gehad met da.niets doen anders heeft ze straks helemaal geen vertrouwen meer. Iedere dag verdoven kan niet

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:03

Misschien over een dag of 2 Tine...als het iets minder pijnlijk is, dat je er wel in de buurt mag komen...dat ze het dan wel accepteert...
Kalm aan maar.... :(:)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:31

@ Tine.. Is het niet een optie om er nu niks aan te doen en vrijdag de da te laten komen voor flinke verdoving/onder narcose en dan schoonmaken en verder kijken

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:08

Wat vervelend Tine, je wilt het zo graag goed voor haar doen.. En dan krijg je de kans niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:42

Heb je punt Tine hoor anders is het straks als het hersteld is nog steeds bal met aandoen hoofdstel e.d. ... hopen dat ze met antibiotica genoeg afweer binnenkrijgt en dat het van binnenuit goed hersteld. Het is niet anders helaas :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:10

Het is tot nu toe niet ontstoken ofzo, maar vrees dat het wel een lelijk litteken gaat worden. Maar ook daar is niet echt iets van te zeggen, komt er wildvlees of niet, houden de andere hechtingen enz.
Nou ja, ik vind het belangrijker dat ze straks weer vertrouwen heeft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:07

Gelijk heb je hoor. En anders voortaan met mennen / wedstrijd zoveel mogelijk een oornetje op zie je er ook niets meer van -:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:20

Ja, dat is wel een mooi iets dat dat tegenwoordig mag! En heb sinds kort een heel mooie. Weet alleen niet of die ook bij Fabels past, maar anders kunnen we die wel laten maken. Maar goed, voor ze weer kan werken zijn we vrees ik paar maanden verder.