[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:07

en, hoe is het lessen tine? :D vind 't stoer dat je zoon zo lekker aan de gang is :j

@frensie; hoe is het met jou? Alweer wat florisanter?

't is verdomd rustig in m'n topic, zonde :)
Vanavond deken passen bij dids. Agradi bestelling al binnen (!!). Ik hoop dat het droog blijft. wil ook graag nog even longeren :)
Pa is vanmiddag even langs stal gefietst en heeft gauw een blik geworpen, dids heeft zijn ufokap nog op :') :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:15

Hier al weer iets florisanter. Gelukkig niet meer grieperig. Wel misselijk.
Vanochtend Bieb gelongeerd, hopelijk morgen naar de les als ik me goed genoeg voel.
Vanmiddag kwam hoefsmid bij Gwin dus die staat ook weer mooi op d'r voetjes.
Verder rustig dagje, ben nu aan het werk.

Snelle Agradi service Aks!
En Tine hoe ging de menles van zoon en van jezelf?
VHU moet afkicken van social media, haha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:36

Aks..nog lekker naar diddle...snelle levering van agradi...mazzelkont.
Frensie, fijn dat je je iets beter voelt !! en gwin weer mooi op de voeten ! bieb gelongeerd, goed bezig !!
Tine, goed bezig..hoe ging je zoontje met mennen ?leuk dat die bixie mennen gaat doen.
vhu moet afkicken..haha...geen internet thuis..da's balen..
avaluna hoopt snel weer bezig te kunnen met paardje,..ik duim voor je :(:) :(:)

ben bezig met een nieuw projectje..en wil het op canvas proberen, ik ben benieuwd of het lukt..

ik kan niet wachten tot het maandag is....weten we eindelijk meer over eagle's poot..speelt al ruim een half jaar in ons achterhoofd dat het niet goed is....maar deze man weet alles van botjes..dus..ik heb in ieder geval goede hoop op een juiste diagnose.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:31

Les ging, naar verhouding, heel goed. Amerigo was liever lui dan moe, maar Patrick deed goed zijn best. Daarna was ik aan de beurt met Thabor. Ik was helaas nog wel steeds gespannen, maar Thabor deed het heel erg goed. Ben erg blij met deze instructrice, bij haar ben ik veel minder bang.

Morgen hebben we weer springles (Rembrand niet hoor, die mag weer voor de kar).

Straks hopelijk nog tijd om met onkruid te gaan stoeien, het staat hier vol. Vanmorgen al 20 haagbeukjes in de grond gezet (we hadden nog wat bossen over van toen de wal om de bak werd geplaatst, dus nog maar wat plaatsen bedacht). Viel me vies tegen. Was erg zwaar om gaten in de grond te krijgen. Maar goed, het is gelukt.

Ga zo patatjes maken, niet goed, maar wel lekker. Nieuwe frietpan die ik voor moederdag heb gehad uitproberen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:38

Zo, sulky weer uit elkaar.. Lamoen weer proberen vast te krijgen. Dids nog even gelongeerd, en aan de hand stukje uitstappen in het bos. Struikelt hij ofzo, en komt in de zwieper snoeihard met zijn hoofd tegen mijn bovenarm... Dat is goed dik en blauw nu.. Heb ik weer ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:08

Aks....hoe is het met je arm...balen zeg.... :(:) :(:)
Wat is het hier mega rustig...waar is iedereen ??
smick alles goed ?
vhu..nog internetloos.
Bicci..druk met benefiet en trail..moet je nog veel gaan trainen met breezie..?
tine..druk met het onkruid geweest ?
psm, hoe is het ? druk met trouwen e.d..
biancailona druk met foto's en kids ?
ips, hoe is het met pablo,..gaat die al weer wat beter ?
jenkins..nog gemend met syl.
HT, hoe gaat het met je paardjes nu ze verhuisd zijn.
Gem...hoe is het met moos.
crazymel nog een endurance binnenkort ?
ezelvrouwtje..hoe is het met de gemiddelde snelheid ?
annemie, nog bezig met paard geweest ?
Avaluna..hoe gaat het ?
nouvel. hoe is het met je blaren op je handen ?
en verder onder een steen meelezers.... :wave:
heb ik iemand gemist/vergeten... Y;( sorry.

dikke plensbuien hier..paardjes staan verzopen in de weide...hondjes mogen even wachten tot het droog is..haha..nou ja..ietsje droger is..
straks zoontje naar school..en an't'werk..zweeds moet grammatica bestudeerd worden..hondjes doen, paardjes water en van alles,heb nog een airbrush waaraan ik moet werken..ben nu overgestapt op canvas..ook eens proberen, duimen dat het lukt..nu gaan we hapje eten... :evaw: :evaw:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:13

Hier ook regen..

Arm doet flink zeer.. Hard zo'n paardenkop :=

Krijg net een pb dat er een flinke beschadiging is aan het zadel wat ik heb verkocht...
Ik heb dat werkelijk nóóit gezien..
Heb het verzonden en het is daar vrijdag al aangekomen :\

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:31

Goedemorgen

Mooie samenvatting van Bianca waar ik me lekker bij aansluit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:57

...is het zadel met de post beschadigd...dan is dat toch automatisch verzekerd via tnt ??

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:14

Ze zegt dat ik dom ben als ik dat denk. Ik vind mezelf niet dom, dus het zal niet met post beschadigd zijn.. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dit bij mij al was..

Maargoed, zit nu mobiel te bokken, pb ook even niet terug. maar even voorkomen dat ik ook zo ga communiceren en t verzand in gehakketak..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:26

Het is alleen verzekerd met de post als je het aangetekend of verzekerd verstuurd hebt.
En zie maar aan te tonen dat het voor versturen niet beschadigd was.

Biancacoo heeeele mooie samenvatting!!!
Veel plezier met je canvas airbrush!

Hier net paar spatjes regen, meer niet.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:44

Balen aks van je zadel. Heb je geen foto's van voor het verzenden?

@ biancacoo met airbrush bezig vind dat zo gaaf. Als je nog een projectje zoekt Joep bied
zich aan !!

Tine en zoon lekker bezig met de paarjdes.

Frensie gelukkig weer een beetje opgeknapt.

Hier goot het gisteren toen ik om 5 uur weg mocht van mijn werk. Daardoor niets met de pony's
gedaan alleen even de stallen. Hoop dat het weer mee werkt en dat ik er vanavond 2 kan rijden.

(hoop ook heel erg dat ik een mail krijg dat mn wagen binnen is)

O ja ook al op 29 april 2 polypads onderleggers besteld bij letty en betaald en nog steeds niet binnen want ze waren niet op voorraad.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:48

Goeiemorgen!

Maisie: overal hetzelfde probleem met voorraden. Ik wacht al vanaf 29 maart op 2 HH caps. We bellen ons suf, en het wrange is dat ik één van de HH eigenaren de laatste tijd nogal eens op feestjes zie :+ . Ik wil hem daar privé echter niet mee lastig vallen...... maar na 2 maanden ben je het wel eens zat.
Ik hoorde echter dat het bij Pfiff (of Piaffe, dat weet ik niet meer) nog veel erger is. Een kennisje van me heeft een half jaar op beenbescherming gewacht. -O-

Zometeen komt de DA weer. Ben benieuwd, altijd weer spannend.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:19

Sterkte met de dierenarts.
Wat lief dat er naar Pablo gevraagd wordt. Het gaat niet goed, inspuiten heeft veel geld gekost maar heeft een resultaat van niks echt geen pas verbeterd. Zondag mag hij mee en wordt hij behandeld door Steffi van de Laarsse. Misschien dat hij dan weer wat fijner in zijn vel zit. Van de week had ik een bevriende da over de vloer (voor de gezelligheid niet voor de dieren) en die zei me dat het soms echt heel lang duurt voordat het vergroeid is en ze er dus geen last meer van hebben. Ik wacht het af met m.

Straks komt er iemand om Det te rijden, ben benieuwd na een jaar. Maar eerst nog even naar de Welkoop om de singel te ruilen die ik gekocht had (is te lang) maar waaaaaar is het bonnetje nou toch :P

Verder hier weinig nieuws, de rijbak is voor de zoveelste keer gemaakt, hoop nu voorgoed. Volgende week menkamp ik hoop een boel inspiratie mee naar huis te nemen. Alhoewel afgelopen vrijdag was ik met menles buiten de groep gaan rijden en heb ik eigenlijk heerlijk gereden. Deze vrijdag nog 1 x in deze groep en na menkamp weer fijn met mijn eigen lesgenootjes (Det wordt erg heftig van de friese rijders die hun paarden vooruit moeten helpen zeg maar) Maar in mijn uur oefenen ze voor het men pony viertal dus vandaar even in een ander uur.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:21

@Gem: succes! Hopelijk alles ok en geen da meer nodig, de komende tijd.

@Biancao: druk dagje!

@Aks: oeh, balen van arm en zadel :(:) .

Pfff, hier onderzoeken gehad in alle vroegte en daar wel een beetje gaar van, nu maar eens puin ruimen in huis (ontbijttafel was zelfs nog niet helemaal afgeruimd).'
Connor heeft vandaag een speurtocht met haar klas, dat wordt een nat iets := .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:55

@ipsi janouk gaat zaterdag naar steffie. Ze had een plekje voor ons. Wij hopen dat steffie depuzzel in elkaar ksn leggen hopelijk ook voor pablo

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:04

tine10 schreef:
Heb starttijden voor zaterdag: 11.10 dressuur, 11.40 vh, 12.50 marathon. Ben benieuwd. Weersvoorspellingen zijn erg slecht helaas.

Grappig mijn starttijd zaterdag is ook 11.10 maar dan in Wateren bij de mendurance. Ik denk dat het een zware tocht wordt voor db. Maar we doen rustig aan en zien het wel.

Ik lees wel mee maar niet alles. Veel buiten geweest met het mooie weer. Was weer genieten.

Heb gelezen dat Lanouska een goede marathon van zuidwolde hebben gereden. Dat de pony van Tallechie nog wat adem te kort kwam.
Dat tine heeft gebibberd in een tent. Dat vhu ff haar internet kwijt was en dat dids ff moest weten wie de baas was en de rest weet ik niet meer :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:12

Raar verhaal met dat zadel! Zulke dingen moet je ook altijd aangetekend versturen. Maar ja daar heb je nu niks aan. Niet zo maar lukraak akkoord gaan hoor met wat de kopende partij zegt. Als het zo een beschadiging is dan had je dat heus wel gezien.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 12:58

Goedemiddag allemaal,

@Aks: balen van je zadel en :(:) voor de auwie blauwie
@Ava: :(:) doe maar lekker rustig na deze morgen en veel plezier voor Connor met de natte speurtocht
@Frensie: moet je al elke dag :r ??? Hier was vreselijk 1e trimester, moest zelfs aan de medicijnen ivm uitdroging
@Biancacoo: hoe gaat het nu met Eagle? :(:)
@Janouk: hopelijk klopt de puzzel voor Janouk zaterdag bij Steffie
@Ips: alvast veel plezier op menkamp volgende week! De weersverwachtingen zijn gelukkig wel beter hoorde ik!

en hier weinig nieuws te melden, maar gewoon even laten weten dat ik meelees en dat alles goed gaat dames! *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:13

Ik verstuur ook alles gewoon basispakket, en heb *afkloppen* nog nooit klachten gehad over ontstane schade. Eén keer een gescheurde ton in een pakket van 5. Daarvan heb ik de aanschafprijs teruggestort.

DA is geweest, maar helaas zit de huid nog niet helemaal dicht. Zal ze toch nog minimaal één keer moeten komen om te verbinden. Ik vermoed dat Moos zich te druk heeft gemaakt toen er in de buur-wei 2 shetlanders gezet zijn (waar hij zicht op heeft). Daar waren 2 andere pensionpaarden erg van slag van, liepen langs het hek te paraderen, en Moos stond op de plaats te springen in zijn box :D .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:53

@Gem: vooruit nog 1 keertje en dan mooi dicht bij Moos :j .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:32

aggos stuitermoos :(:) Duimen dat het met nog 1x da goed genezen is!

pablo en janouk naar Steffi.. :(:)

Zadel is verzekerd verzonden :j

zo, ik ga gauw aan de studie. Ochtendje met VHU buitengespeeld! We hebben rondje gemend met Ollie, en dat is echt een gaaf dier :j :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:49

ik sluit me aan bij de samenvattingen, kan het anders niet bijhouden... Y;(

sterkte voor pablo en janouk... :(:)
en gem en moos...

smick gaat goed! +:)+

mijn handen gaan ook goed hoor, bijna helemaal over! :D
Meneer Ferro van de week even aan nieuwe test onderworpen...
zadeltje op en bitje in...
hij was heftig onder de indruk... _O-
Afbeelding

paar minuutjes aan de longe gehad, deed 'ie superbraaf dus gauw weer gestopt, knap peerd! <3

Met Fifi maandag een 'werken aan de hand' les gehad, was erg leuk en leerzaam, weer veel te oefenen! :D

Zondagavond voor het eerst sinds tijden weer een rondje met de wagen over de weg met haar gewaagd, maar helaas nog geen verbetering...
erg druk en zo gauw we richting huis gaan eigenlijk geen houden meer aan... -O-
en dat is hier op de weg gewoon veel te gevaarlijk...
thuis gelijk de bak in gegaan en niet beloond door gelijk uit te spannen en dat deed ze dan weer super braaf, raar paard... :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:01

@ Smikkel; ik ben nooit goed geweest in overgeven (sommige mensen kunnen het heel makkelijk en anderen niet). Maar moet af en toe wel spugen. Ben vandaag al de hele middag beroerd, misselijk en diarree... Tis nog geen roze wolk... :(
@ Aks top dat zadel verzekerd is verstuurd! :j Kan de koper geen foto maken van de schade zodat jij het kan verhalen op PostNL?
@ Gem balen dat wondje nog niet helemaal dicht is...
@ Ips en Janouk; hopen dat Steffi jullie paarden kan helpen!!
@ Nouvel; heel lastig dat Fifi zo ontzettend druk wordt op de terugweg... Gwin had dat onder het zadel ook. Niet als ik een flinke rit had gereden, dan was de terugweg braaf. Maar een klein rondje ofzo, of tijdens de revalidatie van haar pees even de weg op en neer, werd altijd drama op de terugweg...

Hier dus hele middag al beroerd. Wilde Bieb nog gaan rijden maar dat ga ik nu niet doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:17

Ik maak me niet druk om Moos hoor. Hier wordt niet gebaald, gewoon doorgaan met de goede verzorging. Het kan toch niet sneller dan dat de natuur z'n werk doet. Die 2 of 3 of 4 weken dat er nog bijkomt zullen gewoon uitgezongen moeten worden. :Z
Ondertussen komen er weer nieuwe paarden om te beleren voor de wagen, en wellicht ga ik daar een steentje aan bijdragen. Zo blijven we toch bezig :Y) .

Nouvel, slim die dekensingel er omheen. Ik bond de stijgbeugels altijd aan elkaar vast onder de buik, maar zo kan het ook.