[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:13

@Prinsje: :(:) :(:) , ik zou het echt duidelijk aan kaarten op je werk, dat je niet weet hoelang je dit nog vol zult houden, geloof me als het te laat is, kun je je eigen boterham nog niet meer smeren ;( .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:16

prinsjeh jammer dat je zover weg woont. Was je graag komen helpen. Ben wel weer toe om wat centen te verdienen.

Gaan er nog mensen naar Beekbergen kijken?

Sprak mijn vader vanochtend. Iemand die wij kennen heeft zijn rug gebroken door een ongeval met paard en wagen. Tijdens een wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door tallechie op 19-07-12 16:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:23

@Avaluna: ik ben gisteren langs de kantoorchef gegaan om exact dat te melden, maar zijn reactie was dat hij dat al wel een tijdje zag aankomen... toen ik vroeg naar de oplossing bleef hij stil. Dus mijn 'eigen' baas - die lekker zes weken aan de andere kant van de wereld zit en voor mij de opdracht achter liet om de praktijk draaiende te houden - maar een email gestuurd dat ik het niet meer red. Nog geen reactie...

Maar gelukkig kan ik nog goed boterhammen smeren en ook nog goed lol maken, merk alleen wel dat zo langzamerhand de werkdruk steeds vaker onderwerp van mijn gedachten wordt en het is natuurlijk ook wel veeg teken dat mijn collega nu voor de 2e keer overspannen thuis is en al met al al vanaf november afwezig, terwijl zij ook fulltime werkt en ik 'maar' 3 dagen. Ik stop dus nu haar 5 dagen werk bij mijn overvolle planning in die 3 dagen -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:29

@Prinsje: zoals uit mijn antwoord blijkt ben ik zelf een flinke tijd ziek geweest en eerlijk gezegd nooit meer de oude geworden, heeft uiteraard meerdere oorzaken en is ook mijn aard, het is dus altijd goed om allert te zijn. 't Wordt idd tijd dat je baas met een oplossing komt en super dat je het hebt aangekaart, zover ben ik nooit gekomen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:34

@Ava: :(:) :(:) Ik vermoedde al zoiets... en geloof me, ik snap het heel goed... voor je het weet, zit je ineens midden in zo'n situatie omdat je eigenlijk zo graag je best doet en niet makkelijk nee kunt zeggen... Het lijkt zo snel 'geklaag'... Dus ik vond het ook maar wat moeilijk hoor (en ik heb heel heel veel mazzel met een vriendlief die een psychologenpraktijk heeft en dus altijd raad en daad heeft)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:37

@Prinsje: dat is zeker boffen met zo'n vriend en zo te horen zal het zo ver bij jou ook niet komen, maar ik hoop dat ze er goed mee omgaan op je werk.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:42

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:48

@Avaluna: ik heb voor mezelf wel besloten dat mijn grens is dat ik in elk geval niet chronisch slaapproblemen ga krijgen. Van de week had ik gewoon paniekaanvallen van de drukte, dat vind ik niet meer acceptabel. Dat betekent als er geen oplossing komt, dat ik zelf een verwijzing naar de bedrijfsarts ga vragen en in overleg met die persoon verder ga beraden. Dan moeten ze maar een werkcoach voor me inschakelen die mijn werk gaat begrenzen. :j

@Janouk, whaaa... haha, da's echt heeel 'barbie' :D Ik had een soort chique variant in gedachten, maar nu vind ik de koets erg 'foutig' _O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:51

@ PrinsjeH: je moet wel opletten hoor, overspannen zijn is niet niks. Je moet voldoende rust nemen! Als je voelt dat de emmer stilaan gaat overlopen, moet je toch eens gaan overwegen om een paar daagjes vrij te nemen...
Wat avaluna zegt, klopt inderdaad, je bent dan zelfs niet meer in staat om je eigen boterham te smeren. Dus beter op tijd alarm slaan! Je wilt echt niet wachten tot het zover is. Goed dat je zelf beseft dat het niet meer verder kan zo :j

@ tallechie: tjee, dat is ook niet niks... Hopelijk gaat alles goed met hem en houdt hij er niets aan over!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:53

Hij loopt in tussen al wel weer, is al een half jaar geleden gebeurd, maar we hadden het nog niet gehoord. Hij verkoopt wel alles, hij durft het niet meer aan.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:54

@SL: ik had inderdaad al vrij gevraagd, maar dat is niet toegewezen i.v.m. onderbezetting... Maar ik ga morgen eens opnieuw verzoek doen met deze motivatie :j

@Tallechie: had je post gemist, dat klinkt heel ernstig, schrikken!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:10

@ PrinsjeH: Ik denk dat ze je beter nu een weekje vrij geven dan te wachten tot je overspannen bent en 2 maanden thuis zit! Maar goed, langs de kant van je baas is het ook te begrijpen, ze kunnen niet iedereen vrij geven.. Maar dan nog, je gezondheid gaat wel voor!

@ tallechie: Gelukkig gaat het goed met hem. Ik denk dat als zoiets je overkomt, als je eens héél erg veel geluk hebt gehad dat je nog leeft, dat je dan wel 2 keer nadenkt of het het wel allemaal waard is. Heel erg jammer, maar wel te begrijpen dat hij alles verkoopt. :(:)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:44

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:58

Allereerst excuses voor mijn oneliner 'goedemorgen' van vanochtend :o , Ik had via de Ipad een heel bericht getikt , echter zie ik nu bij het teruglezen dat er alleen 'goedemorgen' staat _O- :+ ... Olga en techniek... schijnbaar geen goede combi -O-

@PrinsjeH, wat een super samenvatting, daar heb ik alleen aan toe te voegen dat je erg goed aan jezelf moet denken... en als jij niet aan de bel gaat trekken er geen oplossing gaat komen... want het is wel gemakkelijk zo als jij alle werkzaamheden in 3 dagen blijft proppen. Hier ook 1 die helaas uit ervaring spreekt, dus je moet geen vrij 'vragen, maar zeggen dat je vrij wilt anders zijn ze je dadelijk langer kwijt daar jij in de ziektewet zit... en ook is het belangrijk dat tijdens jouw afwezigheid de werkzaamheden worden opgepakt anders heeft het nog geen enkele zin :list: :n en raak je nog meer gestressd van het feit dat jij afwezig bent en de berg werk alleen nog maar groter wordt!
@Janouk, ik ben heel erg benieuwd naar jou Sissi-outfit en als jij er in kunt ademen willen we natuurlijk wel een *-:) zien ;)
@Tallechie, altijd eng en zet je tot nadenken zulke heftige ongelukken.. :j

Nou mijn menwagen is er hoor en Brutus heeft er ook al even voorgestaan, echter moesten er wat gaatjes bij mijn strengen dus het 1e ritje was wat kort ;) , moet wel even wennen dat ik toch wat anders zit met deze wagen en hem leren kennen... maar dat gaat vast goedkomen :j

Mijn wagen stalhouderij 't Woud uit Schijndel vandaan die heeft ook zo'n wagen waar Mick voor kan staan en ze hebben hem ook nog in shet uitvoering zo leuk <3
Afbeelding

Mijn wagen *\o/*
Afbeelding

Een beetje donkere regenachtige foto :7
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:13

Ollie,je wagen ziet er supergeweldig mooi uit !!

Prinsjeh...ik moet avaluna en ollie gelijk geven....en weet helaas hoe het is, heb ook ruim 2 maanden thuis gezeten....en stress kan ik nog steeds niets mee.. :o -O-

Janouk..ook hier erg benieuwd naar je Sissi outfit..maar ademhalen is idd wel soort van handig..

tallechie.... zo'n bericht zet je idd aan tot nadenken, als je het zelf meegemaakt hebt..blijf je een angstig konijntje zoals ik.... ^) en word het nooit meer wat. :n

heb vanmiddag een stukje gefietst...fiets gaat errug licht........supermakkelijk, zelfs tegen de wind in, dus ben er erg blij mee, dan kan ik wat conditie gaan trainen.. _O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:16

@Biancacoo, je nieuwe fiets is er al ? Had ik even gemist :o ... foto *-:) :j ?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:25

Ja, ik heb mijn fiets gisteren opgehaald...pastte niet op de fietsendrager,..ik ben maar klein, dus klein frame....net te kort, dus door een professionele propmaarinjeautotjemeneer in mijn swift gepropt en naar huis gereden..
thuis bleken de versnellingen lekker ontregeld door deze actie, maar nu is alles weer goed....ga foto zoeken..
Deze is het..dan met klickpedalen... :+ haha...foto gejat van andere winkel...

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:13

coole fiets!!

@ollie; coole wagen!!!
@janouk; foto van jou in sissijurk als ie adembaar is?

:(:) voor prinsje

Ik ben thuis!! Om half 8 vanochtend weggereden, om 8u vanavond thuis weer geparkeerd. Wel ook al langs stal geweest om ponylief over z'n neusje te kroelen, snoep te geven en stront te ruimen.
En nu is het tijd voor avondeten en dan ga ik denk ik gewoon plat op bed liggen :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:25

Allemaal mensen met nieuwe spullen!
Biancacoo mooie nieuwe fiets!
Ollie super nieuwe wagen!
Janouk adembenemende nieuwe jurk ;)

Aks lange dag! Waar werk je nu? Bij je zaterdagwerk?

PrinsjeH respect voor je dat je dit aankan, ik kan ook niet tegen stress... weet dat gelukkig van mijzelf.

Hier ook een naar verhaal. De taxichauffeurs die ritjes rijden voor ons, zijn allemaal oproepkrachten en de meesten zijn vutters. Een van hen is vorige week thuis van de trap gevallen en heeft daarbij zijn nek gebroken. Van de week hebben we een update gekregen; hij heeft een hele hoge dwarslaesie en kan alleen communiceren met zijn ogen. 1 Keer knipperen is ja en 2x is nee. Ze hebben van de week geopereerd om zijn beademing naar zijn keel te verplaatsen en ze hopen dat hij op den duur via dat gaatje klanken kan uitbrengen om zo te communiceren. Hij is helemaal bij en kan dus totaal niet communiceren!!! Alleen maar met ja en nee knikken, vreselijk zeg...
Zoiets doet je echt weer beseffen dat je moet genieten van het leven nu het nog kan!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:29

Frensie naar verhaal zeg !!

Ollie gave kar !! Zitten je pedalen nu in het midden (zou ik slecht aan kunnen wennen denk ik)
en waar heb je hem vandaan?

Ik ben gelukkig wel redelijk stresbestendig. Ze kunnen mn hele buro ondergooien ik begin bij het begin (of bij degene die het hardst roept)

Vanmiddag nog met robin op de wei gereden en robijntje gelongeerd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:30

Frensie schreef:
Aks lange dag! Waar werk je nu? Bij je zaterdagwerk?

:j Lekker bij de Volvo! :D

Frensie schreef:
Hier ook een naar verhaal. De taxichauffeurs die ritjes rijden voor ons, zijn allemaal oproepkrachten en de meesten zijn vutters. Een van hen is vorige week thuis van de trap gevallen en heeft daarbij zijn nek gebroken. Van de week hebben we een update gekregen; hij heeft een hele hoge dwarslaesie en kan alleen communiceren met zijn ogen. 1 Keer knipperen is ja en 2x is nee. Ze hebben van de week geopereerd om zijn beademing naar zijn keel te verplaatsen en ze hopen dat hij op den duur via dat gaatje klanken kan uitbrengen om zo te communiceren. Hij is helemaal bij en kan dus totaal niet communiceren!!! Alleen maar met ja en nee knikken, vreselijk zeg...
Zoiets doet je echt weer beseffen dat je moet genieten van het leven nu het nog kan!

:\ jeetje zeg... dat is toch voor jezelf een giga nachtmerrie, maar ook voor je omgeving..
brrr
:\ :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:42

@Ollie *\o/* de kar is gaaaaafff *\o/* Staat Bruutje er korter op dat de strengen gaatjes bij moeten??? En die shetlander-koets is echt <3 <3

@Biancacoo: gave fiets, jij hebt dus zo'n klikpedaal waar je je schoenen in klikt?? Lijkt me altijd zo eng als je plots moet stoppen, is dat niet lastig?

@Frensie: och jee, wat een triest verhaal van die man! Dat brengt soms ineens je eigen kleine beslommeringen in een ander perspectief... sjonge

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:46

Jeetje iedereen nieuwe spullen gekocht! Jurk, wagen, fiets *\o/* Wij auto verkocht *\o/*

Hier helaas ook best wel lange periode heel flink van de leg geweest....zo wat was ik depri & ellendig zeg hoop niet dat het ooit weer zover komt! Hier ook nog goed nieuws van werkfront want ik heb contract voor onbepaalde tijd gekregen *\o/* ben ik echt super blij mee je weet het maar nooit in deze tijd en met een contract voor OT ben je in het onderwijs in ieder geval een beetje beschermd.

@Tallechie altijd nare berichten... -O- kan me vooral ook voorstellen dat het thuisfront wil dat iemand dan stopt.... Bart was hier ook behoorlijk van slag door mijn val van laatst.... en dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen.
@Frensie vreselijk -O-
@Akshay jij hebt gelukkig de 1e dag redelijk doorgebracht zo te horen. Als garage verstandig is (volgens mij zijn ze dat, als ik van jou begrijp) houden ze je ook wel beetje in de gaten toch?

Nou trek hier even een wijntje open :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:06

cheers op het wijntje van VHU :D

Ze houden me niet echt in de gaten, maar er is niemand ie achter m'n kont aan jaagt hoor :) dus als ik de vernieling in ga, dan heb ik dat zelf gedaan _O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:12

Dames even een vraagje tussendoor... Heeft iemand ervaring met Dekkers rijtuigen?