[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:20

Goedemorgen. Ik hoop dat vandaag iedereen zich weer wat beter/fitter/positiever mag voelen.

Ollie: sterkte. en nu je oma ook weer in de lappenmand.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:41

goeiemorgen!
jullie hebben nog aardig doorgekletst!

sterkte voor iedereen die het nodig heeft... :(:)

vhu, bedankt voor je aanbod!
wie weet van de zomer een keertje! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:51

Lijkt me gezellig Nouvel, kun je even lekker ongecompliceerd genieten :j

Wie heeft hier ervaring met zeempjes ?

Vanmiddag ga ik rustig buitenritje doen met Rizanta, even lekker stappen met mijn grote vriendin.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:52

@ Ollie: Toch veel succes met de oefenmarathon! hopelijk gaat het snel weer beter! Oudjes kunnen niet veel meer hebben en krijgen heel snel bloeduitstortingen, zeer vervelend! Mijn oma heeft zich eens gestoten aan een kastje en moest naar het ziekenhuis om bloed bij te krijgen door die bloeduitstorting.

Mijn opa is gisteren ook gevallen. Hij is 88 jaar en werkt nog dolgraag in zijn moestuin. Helaas kan hij niet zo makkelijk meer lopen, maar hij doet het wel. Normaal belt hij ons als hij iets zwaar moet doen, maar nu had de eigenwijze man het zelf willen oplossen. Een grote kruiwagen vol met water wou hij zo'n 100 meter ver sleuren. Uiteraard mistrapt hij zich, hij valt, kruiwagen valt op hem, opa dus helemaal onder water. Gelukkig heeft hij zo een alarmknop van een alarmcentrale aan zijn hals hangen, kon hij op het knopje duwen. De centrale belt dan eerst op hun eigen huistelefoon en zo wist mijn oma dat mijn opa daar buiten lag. Opa heeft gewoon wat schaafwonden, maar niets erg. Pff maar wat kunnen oudjes toch sukkelen hé.
Opa zit ook vaak op zijn knieën in zijn moestuintje, dan moet hij naar een paal kruipen om zich weer recht te trekken. Echt zielig als je dat zo hoort. Ik snap niet dat die de moed blijft hebben om voortdurend in dat tuintje te zitten!

@ VHU: leuk dat je niet meer alleen in bed moet :D Veel plezier met je ritje!

@ Avaluna: ja ik herinner me jou wel hoor :D Die knappe Romeo van jou vergeet ik niet snel! :Y) Men je ook met hem? (of misschien met de welsh van je dochter?) Ik vind het echt heerlijke beestjes om mee te mennen! Zou nooit meer wat anders willen!

Hier wordt het vandaag 30 graden *\o/* Dus voormiddag lekker voor school werken, en namiddag buiten aan het zwembad liggen :D
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 07-05-11 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:55

sl, he naar van je opa zeg...

vhu, gaan we onthouden, gezellie!

zeem heb ik geen ervaring mee, ik gebruikte altijd van die bitbandages voor om het bit, makkelijk spul, plakt vanzelf vast...
uiteindelijk heb ik voor Fifi gewoon een kunststof bitje gekocht, had ik geen zeem of latex bandage meer nodig...

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:31

Goedemorgen,
Ben ook weer uit bed gerold.

Zal zo even beginnen met mijn drukke planning.

Ik heb ook geen ervaring met zeem.
VHU veel plezier op buitenrit.
SL sterkte met je opa.
Ollie sterkte met je oma en toch veel succes met de oefenmarathon.
De rest sterkte die het nodig hebben.

Ik ga veale vanmiddag voor de wagen zetten, eerste keer sinds begin januari.
Vanavond hebben we buurtfeest, jammer dat we ergens heen gaan waar we binnen moeten zitten, alhoewel het vanavond wel afgekoeld zal zijn.

En zondag ga ik naar Bronneger. Mijn vriend gaat mee. Heeft hij zelf aangeboden :-) Omdat hij 2 dagen chagrijnig is geweest en gisteravond weg was. Als hij last krijgt van zijn allergie gaan we weer weg.
Sowieso om half 5 thuis ivm bekerfinale voetbal

Iedereen veel plezier vandaag.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:34

@ tallechie: veel plezier met Veale! Het is er prachtig weer voor!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:57

Amerigo heeft een uur door de bossen van Schoonloo gereden. Ging heel fijn. Sommige paden waren wel mul, maar de meeste waren goed te doen.
Nu snel naar bed om paar uur te slapen. Vanavond gaat het menhoofdstel er bij Thabor even in.

Je zal in deze hitte maar marathon moeten rijden. ;(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:19

of 20autos moeten wassen.. Ohnee 18 maar :p t is echt niet normaal meer hier. Ik ga zo onder de kraan hangen bij wijze van pauze en vlam dan gauw de laatste 5 autos erdoor. Ben helemaal gaar,plakkerig en hoofdpijnig.. Nee doe mij maar -10 en sneeuw :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:11

naaltje toch...schijnt de zon volop(hoewel een bui regen vannacht erg welkom is voor de wei :j niets groeid er nu..
olie: toch nog goed gegaan vandaag?
ik heb braaf gewerkt,maar soms ff geen klanten,schuifpui open en.....heerlijk in de zon zitten. 8-)
straks de paardenbeesten verzorgen

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:36

Tjee, ollie wat een nare berichten, sterkte! :(:)
Nouvel gaat van de zomer een keer met snuit mennen! Daar willen we dan foto's van natuurlijk!!
Happytime en naaltje vandaag hard aan het werk.
En tine heeft met Amerigo lekker buiten gereden! Hoop dat Tallechie met Veale net zoveel plezier heeft.
Hier ook geen ervaring met zeempjes.

Vanmorgen heb ik het angstige meisje weer lesgegeven. Nou, die angst is ze volledig ontgroeid. Ze rijdt los door heel de bak, stapt, draaft, springt en heeft vandaag (dan nog wel ff aan de longe) gegaloppeerd. Allemaal met haar eigen pony. Beest schoot met het instappen nog weg, maar ze heeft helemaal niet eens gepiept of gezegd dat ze niet wilde of wat dan ook. Ben ontzettend trots!

Afbeelding
Afbeelding

Hele topicje kun je hier zien:
[RIJ-ITP] Eigenwijze shet hard aan het werk

Daarna ook nog foto's van Zoë, Eefje en Storm gemaakt, maar die moet ik nog even uitzoeken. Die zet ik morgen wel ff in een apart topicje ofzo.
Verder is de drachtige merrie vanmiddag begonnen met heel lichtjes kegelen, dus vannacht of anders morgennacht zal het veulenkind wel geboren worden (hoop persoonlijk morgennacht, komt mij veel beter uit haha)
En nu ga ik in mn tuin zitten en bruin worden.

Groetjes, lacuna

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:50

ok...
Storm ook nog even spammen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu stop ik er echt mee
groetjes, lacuna

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:28

Geweldige foto die laatste! De grote denkt "grr ik moet je pakken, kleine etter!" en kleintje denkt "haha ik ben toch sneller!" :')
Wat goed zeg dat je het vertrouwen van dat meisje hebt terug gevonden! Haar ouders zullen ook wel blij zijn dat ze terug graag rijdt op haar pony! :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:46

lacuna, leuke foto's!

naaltje weer druk aan het wassen, hoop in het zonnetje!

tine lekker de bossen in geweest!
inderdaad niet fijn voor de paarden, nu al deze hitte en dan tijdens een wedstrijd...

tallechie, hoop dat je het leuk hebt gehad met Veale weer voor de wagen!

Ik ben vanmiddag even met de staleigenaar mee geweest met zijn aanspanning, was warm voor de paarden, ze zijn nog niet allemaal goed door 't haar en dat kun je dan wel merken, dus rustig ritje...

Net even buiten gezeten, was best warm in de tuin, even wat onkruid verwijderd en een poes onthaard met de furminator, maar daar bleef haar uit komen... :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:00

Fijn Nouvel dat je weer even op een wagen hebt gezeten :j

Ben helemaal 'rozig' :O want voor mijn gevoel hele middag paardgereden, het voelde weer als vanouds. Alleen tempo zit er nog niet in onder het zadel :o zo'n 18 km gedaan in ...schrik niet 2.5 uur :+ Vooral gestapt dus. Wel stukjes gedraafd maar ze ging zo hoog zitten kon het niet volhouden dus dan maar veel stap, maakt niet uit, we hadden geen haast, het was prachtig trouwens heb genoten. Rizanta is wel een dikke scheitebroek onder het zadel hoor tot de laatste minuut blijft ze :wow: vooral bij eekhoorntjes, we kwamen er flink wat tegen. Dit scharrelen dan bij de bomen en roetsen omhoog, erg leuk gezicht, maar ze ziet en hoort (roetsj, roetsj) ze dan en probeert ze te volgen :roll: maar goed raak er ondertussen beetje aan gewend <<)

@Tallechie spannend zeg met Veale, ben heel benieuwd hoe het is gegaan!

Oja, tandarts dus bij Freddy en Alwyn. Freddy had volgens de tandarts een keurig mondje voor zo'n type paardje, de bult in zijn kaak is echt een vergroeiinkje heeft niets met zijn kiezen te maken. Hij heeft wat bijgevijld en nog een tandje losgemaakt, die zwabberde er zo'n beetje bij }:0 Alwyn bleek een flinke wolfstand/kiesje te hebben rechts en die is getrokken, ook nog iets wat los zat en is flink bijgevijld, allemaal klein haakjes. Dus geen wonder dat dat bitje niet zo fijn lag := Ze gedroegen zich best goed, keurig zonder verdoving, zaten een beetje op hun kont in hoek van de box maar geen drama's, dus vond ze erg knap :* Oja, Tine, ik betaalde 55,- Euro per poown.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:31

wij hebben vandaag met dat warme weer wedstrijd in bronneger al hadden de paarden niet zo last van de hitte we hebben sinds kort een mega ventilator in de vrachtwagen voor de paardjes..
En jaja we zijn eerste geworden in de dressuur uzma gedroeg zich aardig dit x helaas in de vaardigheid 3 ballen maar we staan 2de overol dus helemaal niet verkeert

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:30

sander_lotte schreef:
Geweldige foto die laatste! De grote denkt "grr ik moet je pakken, kleine etter!" en kleintje denkt "haha ik ben toch sneller!" :')
Wat goed zeg dat je het vertrouwen van dat meisje hebt terug gevonden! Haar ouders zullen ook wel blij zijn dat ze terug graag rijdt op haar pony! :j

Haha, haar ouders hadden al echt zoiets van "die rotknol gaat eruit!"
Logisch ook als je kind elke keer weer van die pony af gegooid wordt en er zo bang voor wordt dat ze niet meer durft te draven. Je kunt je afvragen waarom zet je zo'n kind dan nog op zo'n pony, mja het meiske is zelf helemaal wég van het beest en haar wens toen ze bij mij kwam lessen was om helemaal zelf op haar eigen pony te kunnen rijden.
Ze heeft eerst een tijd op Zoë gereden, en toen ze daar het vertrouwen weer had ben ik zelf eerst op haar pony gestapt en toen merkte ik dat het niet alleen een onzeker meisje was, maar ook een onzekere pony is die gewoon wat leiding nodig heeft. Nja, zolang zij dus zelfzeker op de pony zit is er echt niets aan de hand en zo wordt het gewoon een hele fijne combinatie. Natuurlijk blijft het een eigenwijs, het is niet voor niets een shetlander, maar gewoon op een leuke manier; beetje karakter mag er natuurlijk best in zitten.

Hahaha, ja die grote maakt de dienst uit hoor in de wei. In eerste instantie stond ze nog onder Zoë, maar that ship has sailed. Pittige dame hoor, die fries.

Nouvel lekker op de wagen. Nog mooi bruin geworden?
En VHU heeft heerlijk genoten met Rizanta. Ons eigen penny-team! *\o/*
En was veale braaf voor de wagen?
Naaltje zal wel flink op zijn nu, zoveel auto's wassen met zulk weer...:(:)
en Lanouska gefeliciteerd!!! Lekker zo'n ventilator voor de paarden!

Hier gaat het langzaamaan iets beter. Hoofdpijn is op het moment manageable, gebruik nu geen pijnstiller meer. Wel nog mn andere medicijnen, vorige keer dat ik daarmee ging afbouwen ging het helemaal mis dus die houden we er nog ff in. Het voelt allemaal ook een stuk beter, krijg er toch weer een beetje zin in. Nu dat gevoel nog even vasthouden, maar er zit gelukkig een klein beetje stijgende lijn in.
Groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:39

Citaat:
En VHU heeft heerlijk genoten met Rizanta. Ons eigen penny-team!
:o we zijn best stoer hoor ^) _O-

Zou toch wel fijn zijn Lacuna als je je eindelijk weer wat beter gaat voelen :(:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:45

@ Lacuna: ik begrijp die ouders wel hoor. Op zich is het wel vreemd dat ze haar steeds weer op de pony lieten proberen, maar als ze zo gek is van het beestje, verbied je je dochter dat niet graag denk ik.
Goed dat jij eentje zoals Zoë hebt die haar het vertrouwen terug kan winnen. Dat ligt aan de naam denk ik, onze hond Zoë is net zo. :D Kinderen die bang hebben van honden en om ermee te werken, kunnen zo vertrouwen winnen bij onze Zoë, die zal NOOIT iemand bijten.(heeft in 11 jaar ook nog nooit iets of iemand gebeten) Dat is zo een beestje die snapt wat je bedoelt, al maak je grote fouten in je bevelen, zal ook nooit profiteren van een situatie. Uiteraard is een hond anders dan een pony, maar zo een ingesteldheid van het dier heb je nodig bij bange/onzekere kinderen.

Romeo is helemaal niet zo, daarom ben ik een beetje bang om dat meisje van 5 jaar nog eens te laten komen. Mijn zus is er niet blij om, die vindt het heel erg dat ik een beetje terughoudend ben. Misschien dat ik het meisje wel nog eens laat komen om Romeo te borstelen of er eens op te zitten als ik hem aan de hand vast heb, maar meer mag ze niet meer. Ze mag Romeo niet meer alleen vasthouden, ik wil niets uitlokken.

@ VHU: 18 km op 2,5 uur met een groot paard, dan is het tempo inderdaad niet zo hoog :D Maarja, waarom niet? Vorige week ben ik gaan mennen met een vriendin van me(Romeo voor de wagen), we hebben eerst wat gas gegeven (ook niet te veel :o ) en daarna zo een 1,5 uur gestapt en wat gekletst. Heerlijk zulke ritjes :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:02

Citaat:
@ VHU: 18 km op 2,5 uur met een groot paard, dan is het tempo inderdaad niet zo hoog

Zeg maar gerust super traag :+ ik zal het zo nog even nameten want vindt het echt wel heel traag en heb toch het idee dat we met stappen goed doorstapten .... en met draf flink doordraafden ga nog eens ff meten B-)

Pffff onze eer is gered.... het was 24 km, was 2 rondjes dat we extra hadden gedaan en waarbij ik weer terug moest want het liep dood :o? vergeten :+
Nou dan valt het best wel mee, was het zelfs best wel goed al zeg ik het zelf 8-) en geen wonder dat ik enigszins afgedraaid was :D , 24 km in 2.5 uur is 9.6 km/uur. Voor endurance (onder de man dus) moet je minimaal 9 km/uur hebben *\o/*

Jeetje mensen, topprestatie geleverd en dat met 28 graden +:)+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 07-05-11 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:12

dat zal inderdaad niet helemaal kloppen denk met zo'n reuzin! :D
ik zit meestal op zo'n 10 km voor ruim een uur rijden, afwisselend over de weg en over strukjes onverhard...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:17

Vhu Dat is een rustig tempo idd.
Lucuna: heb gereageerd in je topic.

Vandaag met Tabloid een kleine 2 uur gedaan over 15km.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:24

Zie bovenstaande post, was dus 24 km in 2.5 uur. Was dus 9.6 km/uur.
Voor de wagen zijn we sneller hoor, loopt ze 18 km in 1.5 uur met absoluut 2 hoefjes in beide neusgaten }:0 Is bij ons ook ongeveer 50/50 verhard / bos.
Maar het kan allemaal veel en veel vlotter, dat ligt ook echt niet aan Rizanta, die kan veel en veel meer, ligt helemaal bij mij. Ik hou het niet vol als we langer draven (onder het zadel dan he). Dat komt vanzelf wel. Dit is voor het eerst sinds.....denk 2007?? Dat ik 2.5 uur op een paard heb gezeten :D
En met mennen durf ik gewoon ook nog niet sneller :o :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:34

ow nou dat vind ik super netjes hoor, zeker met deze temp!! +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:51

Ze zweette niet eens echt ... wel met stukjes draven dat er iets op haar hals kwam, maar geen schuim tussen de billen en enorm nat ofzo. Mijn shirtje kon je wel direct in de was gooien :o :+