[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:58

Hier ook duimen voor Tine en Baudyh en de paardjes natuurlijk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:29

Weer thuis van de kliniek en een buitenritje. Toch wel heel bijzonder dat je bij een andere arts (van dezelfde kliniek, nu de hoofdarts) een heel ander verhaal krijgt. Rieks vond Rembrand er goed uit zien. Hij zag en voelde niets aan het been (terwijl die andere arts steeds een verdikking voelde waar fysio en wij dat absoluut niet voelden). Stap en draf op het rechte stuk prima en ook de buigproef was goed. Op de scan was wel te zien dat hij iets heeft gehad, maar volgens Rieks geen enkele reden om niet weer met het werk te gaan beginnen. En dan gelijk 5-10 minuten draf ipv 1 minuut. UIteraard goede warming up en cooling down (maar ja, dat moet altijd natuurlijk) We hoeven niet meer terug te komen, tenzij er natuurlijk iets is. In tegenstelling tot de andere arts mogen we ook gewoon weer gaan mennen.
Ongelooflijk!!!
Dus net een ritje gemaakt en ca 5 minuten lekker gedraafd.
En volgende week de kar maar eens uit de doeken en van slot doen en eindelijk weer eens met mijn grote vriend mennen. Ik stond al op het punt om de wagen maar te verkopen, want die andere arts had gezegd dat hij niet meer voor de wagen zou kunnen.

Blij ook dat mijn gevoel klopte, want de laatste 1,5 week echt het gevoel gehad dat het goed was.

Nu snel eten koken, voordat zoonlief uit school komt.

Baudy, hopelijk bij jou ook goed nieuws

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 12:38

*\%/* *\%/* *\%/*
voor Tine en Rembrandt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:50

Yeah Tine, wat een bijzondere omwenteling. Maar een geweldige omwenteling! Super fijn voor je.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:05

Durf het nog niet helemaal te geloven :o .

Sinds een paar dagen laten we Timon en Fiona (de katten die waren weggelopen) gedoseerd een paar uur per dag naar buiten (we zetten dan het slaapkamerraam open en doen de honden dan in huis). Echter, ipv dat we er zo 2 buitenkatten bij hebben, lijkt het erop dat we nu 3 binnenkatten hebben. Saskia (onze uitmesthulp) zit namelijk nu ook steeds binnen. Gek beest. 's Nachts ligt ze nog net niet op zoonlief zijn hoofd te slapen. Ze snort echter zo hard dat we het op onze slaapkamer kunnen horen. Gek beest.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 04-11-14 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:43

Tine, superfijn !!
Nu weer rustig aan opbouwen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:43

Dat snap ik gerust. Zou het zelf ook echt super rustig aan pakken nu. Bizar toch zo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:48

Vorige keer had ik het heel rustig op gebouwd en ging het volgens de arts toch mis. Fysio en wijzelf waren het zeker de laatste keer niet eens met die arts (zij voelde verdikkingen wij niet; zij vond hem kreupel, wij niet), maar ja, wij zijn geen arts. Eigenlijk vonden we het bij de 2e keer allemaal al raar gaan, zulke tegenstrijdige diagnoses. Wilde toen eigenlijk al afspraak maken met onze vaste da, maar ja, zij nam de telefoon op en toen vond ik het zo stom om te vragen voor een afspraak bij de andere arts. Achteraf wel gewoon moeten doen natuurlijk.

Gisteren heeft Rembrand heel idioot in de wei gedaan, toen we Amerigo eruit gehaald hadden voor de les van zoonlief. Nou, als hij daar niets aan over heeft gehouden, kunnen die 5-10 minuten gecontroleerde draf vast geen kwaad. ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:27

Wow! Super goed nieuws!Echt fijn voor jullie.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:37

*\o/* *\o/* Rembrandt *\o/* *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:48

goed nieuws tine,maar snel je wagen uit de mottenballen halen,tuig poetsen en gaan met die banaan(maar wel rustig aan)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:58

Tine die Rieks waar jij het over hebt is die van schoonloo?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:19

baudyh schreef:
Tine die Rieks waar jij het over hebt is die van schoonloo?

Ja. Als we iets met de paarden hebben gaan we naar de paardenkliniek in Schoonloo.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:53

Komt even binnen vallen hier
Oud stalgenootje heeft een heeeel erg leuk ruintje te koop ( helaas geen geld boom vind em
Zo leuk!) rond de 1,20/1.25 5 jaar ruin vosje kan super bewegen danst gewoon zie hem zo voor een karretje lopen kent bitje en zadel. Voor de rest groen. Misschien weet iemand hier die een leuk men pony zoekt?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:35

Poe dat was een hele zit met db. Maar goed we gaan nu aan de gang met een paar Bach bloesems en hij heeft wat voor zijn doorbloeding. Die zou niet goed zijn. Zo super als hij maandag in de les stapte zo slecht stapte hij vanmorgen. Net of hij haar wilde laten zien hoe slecht of het was. Ze was verbaasd. Gewoon aan het halster stapte hij super wel ruim een pas over en voor de kar was het prut. Toen ik een uitgestrekte draf liet zien voor de wagen zei ze WoW wat een paard. Ja dat weet ik maar die stap hè.

Vorige week voelde ze nog een blokkade nu niet meer. Ze verwacht ook geen fysiek iets. Maar goed. Voer aangepast, Bach druppels en iets voor zijn doorbloeding. Ik moet meer aan de lengte buiging werken. Afwachten maar weer.
Ik denk dat de wedstrijd zaterdag wat te vroeg komt maar we gaan gewoon lekker rijden

Morgen naar de fysio voor mijn schouder. Het gaat prima op de ibuprofen maar ja dat lost niks op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:10

Goedemorgen.
Baudyh...wat bizar dat db zo slecht stapte....ik hoop echt dat jullie verbetering gaan zien.
Lastig hoor.
Sterkte en beterschap met je schouder.
Vandaag tandarts.... blegh....

Fijne dag allemaal.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:46

baudy:balen met de stap,hoop snel verbetering
hier maar ff weinig typen....was vanmorgen eindelijk begonnen om mijn tussenafrastering te vernieuwen,,nieuwe palen staan weer netjes ,draad gespannen en toen ik klaar was dacht ik een oude paal nog ff een klap op zijn kop te geven......splijtte dus open en dwars door mijn linker wijsvinger heen... :( maar ff naar de huisarts gereden en nu 3 hechtingen erin met verband erom.....zo nu mag ik samen met sun in de ziektewet.... _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:53

HT: jakkes, dat klinkt erg pijnlijk.
Baudy: balen van de stap. Lijkt er dan toch op dat er ergens in het lichaam iets niet goed zit. Maar ja..... waar? En vandaag weer naar de fysio.
Bianca: hoe is het afgelopen bij de tandarts?

Vanmorgen heerlijk gemend met Amerigo. Nog even mijn kur geoefend, zaterdag maken we ons debuut in de Z. Spannend. Het hangt zo van de stemming van pony af of het lukt of niet. Het blijft toch een }:) haha. Daarna met Rembrand gereden. Hij had 2 uur op stal gestaan en helemaal geen warm been of verdikking te voelen (uiteraard zou ik bijna zeggen hahah, maar goed, het was toch even spannend). Heerlijk buiten gereden en hij was erg actief in de draf. Morgen weer!!! <3

Nu met zoonlief en een vriendje bezig om koekjes te bakken en straks ook nog kruidnoten. Zoonlief heeft morgen vergadering van de leerlingenraad en hij moet voor iets lekkers bij de thee zorgen. Hij wilde graag zandkoekjes bakken. Paar weken geleden ook gedaan, had geen bloem in huis, maar wel tarwemeel. Dat bleek veel lekkerder, dus hij vroeg al of we weer met het verkeerde deeg koekjes konden maken. :Y)

Edit: Baudy, je hebt het vast al allemaal gecontroleerd hoor, maar even voor de zekerheid: heeft hij geen last ergens van het tuig of van het lamoen? Omdat hij alleen aangespannen het probleem laat zien, zou de oorzaak ook daar ergens kunnen zitten. Loopt de wagen nog wel soepel? Knelt het schoftje wellicht iets af?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:17

Leuk koekjes bakken!!!
Oh oh ht dat is niet handig..

Ja die stap van db is echt zo vervelend. Als hij goed stapt is het zo een gaaf paard en loopt hij met gemak zijn punten. Maar is de stap k#t dan kan je het wel vergeten.
Er zijn er nu al 2 die zeggen dat er waarschijnlijk niks fysieks is. Maar ja. Met de DA overlegt voor foto's van zijn rus te maken maar die zeggen dat je daar waarschijnlijk niks op ziet. Heel lastig allemaal. Al had ik een geldboom dan zou ik hem echt binnenste buiten keren maar ja......
Nou ja maar weer eens kijken hoe dit gaat.

Fysio was top vanmorgen. Hij denkt aan slijmbeurs met hyperflexie. Moet aan mijn houding werken. Hij deed een paar handelingen en ik kon mijn arm pijnloos optillen. Heel raar. Maar goed maandag weer Hopelijk op de goede weg.

Dinsdag naar de podotherapeut want ook mijn voeten gaan in de staak. Bult onder mijn voet die zeer doet. Als ik loop lijkt het soms of ik in ene op een knikker sta.( die er dan niet is natuurlijk) doet mega zeer.
Pink gaat eindelijk beter. Toch nog wat positiefs aan mijn lijf. hi hi

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:42

Ht aaauuuwww :(:) :(:) sterkte met je vinger.
Tine aan de slag gegaan,goed bezig.
Baudyh....waardeloos dat de stap zo,n raadsel blijft..fijn van je schouder, ik hoop dat de podotherapeut goed kan helpen.

Tandarts heeft eerst tandsteen verwijderd, viel me echt mee !!
Volgende week, gaatjes maken en opnieuw vullen...jaja gaatjes maken...zie er erg tegenop, maar is pas volgende week.

Moet nog wat trainen met de honden, heb binnenkort een wedstrijd...heel veel zin in...maar zie ook daar best als een berg tegenop.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:58

HT
auauaua
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:00

Lastig Baudyh met het stappen van DB... ik heb er geen ervaring mee dat het de ene keer heel goed gaat en de andere keer weer prut. Weet alleen dat je stap als het niet veel is wel heel goed kunt opbouwen naar een goede stap (Bente stapte bij echt heel mooi uiteindelijk, Ollie stapt nu ook prima deed ze eerst ook niet). Maar met dat wisselen lijkt het mij toch wat in het lijf.... op wat voor manier dan ook. En tja, kom daar maar eens achter (spieren, botten, tuig in combi met paard, zenuwen ... :list: ).
Gelukkig gaat pink beter (hopelijk het begin van totaal herstel :) :) ).

Hoop dat het meevalt Biancacoo ik ben ook echt geen held bij de tandarts maar onze huidige tandarts is zo goed, dan is een gaatje echt peanuts. Wie weet is die van jou ook wel zo. Heb je nog getraind? Ik vond het echt :brr: met die mist.

Tine weer in de opbouw, wat heerlijk zeg. En ook ongelofelijk het leek er echt niet goed uit te zien een paar maanden terug.

Vanochtend lekker relaxed rondje van 14 km gedaan met stalgenootje. Was best wel koud, het was heel mistig.
Zit nu een beetje in te kakken :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:09

Vhu, lekker buiten rit gedaan, super !

Ik ben net terug van trainen met de hondjes, ging super goed, ik heb een ander hondje voorop gezet naast eagle, ging erg goed .
Zoontje was ook gezellig mee.
Eagle traint nog steeds 3 of 4 x mee in de week, hij gaat super, we hebben hem niet stijf of onregelmatig gezien !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:29

Oh, wat gaan jullie hard!
lees veel goed wn leuk nieuws bij tine. Baudyh in de sanering samen met haar topper en auwa HT, ai! Beterschap voor jullie.
biancao weer lekker op pad geweest en een meevaller bij de ta!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:57

Wat heerlijk van Eagle!
Hoe is het met je pootje Ava? Mag je onderhand van je fysio wat meer?
HT ai... Dat lijkt me heel pijnlijk wat een pech.