[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:32

''kijk nou *twinkeloogjes* sinterklaas vindt mij zo lief dat ie mijn pantoffel heeft gezet én 'm gevuld heeft met pepernoten''
en nu word ik angstvallig weggehouden bij de uit de pantoffel geoogste pepernoten :')
hoe oud was ie ook weer? :+

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:39

Naalt _O-.

Goede morgen allemaal.
Iedereen succes met wedstrijd of met gewoon rijden!!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:40

Hahahah, gekke Naaltje en vriend :D

Top samenvatting van IM, veel plezier vandaag! En pijnvrij geslapen, helemaal super!

VHU lekker paardendagje. Moeilijk kiezen, ohz of mennen.

Janouk fijn dat zoonlief alleen wat stijvig is! Doe ons hier ook maar wat zon!

Ik heb alle werkspullen in huis en was me net aan het installeren toen er al een opdracht binnenkwam, dus kon meteen aan de slag om die opdracht in te voeren en te bevestigen aan de opdrachtgever. Nu is het al even rustig, dus moet maar even mijn draai zien te vinden.
Ik kan nu qua werk niets doen, moet wachten tot er een opdracht of telefoontje komt. Dus kan gewoon mijn eigen ding doen, zolang ik maar wel thuisblijf (dus niet naar stal vandaag).

Helaas nog steeds pijnstillers nodig hier voor mondje.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:47

Mogge,

@IngridM, wat een TOP-samenvatting , ik sluit me daar helemaal bij aan :j
@VHU, heel veel plezier bij de paardjes vandaag en hier aan de kust is het ook nog wat mistig :j
@Janouk, wat fijn dat je zoon goed de nacht doorgekomen is en dat hij gelukkig niet zoveel pijn heeft.
@Naaltje, geweldig zo'n vriendje _O- , jammer (voor jou) dat hij zo slecht kan delen ;) en wandels vandaag.
@Frensie, al goed bezig! en werkse vandaag :list:

Nu nog even aan een :9k en zo komt Ingrid (als het goed is) deze kant op... om gezellig samen met de pony's te gaan tutten/rijden etc... zal even een foto maken van ons nieuwe uitrijdekentje welke ik gisteren heb mogen ontvangen :):)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:06

arme blondje, een hele dikke knuffel voor jullie :(:)
ik duim op goed nieuws dinsdag

Tine, wat goed dat je toch winstpunt hebt.
ik snapte vroeger soms ook niet waarom ik soms wel en soms geen winstpunten reed.
als ik dacht dat het goed ging kreeg ik geen winstpunt en andersom ook.

VHU, soms is het wel eens lekker om gewoon 2uur te rijden.
als jullie allebei genoten hebben, waarom niet toch?
en klinkt inderdaad als een bijzonder moment op dat ene speciale plekje.

Bicci, all stars 2 is leuk he? ik heb hem ook al gezien en heb echt werkelijk waar helemaal dubbel gelegen.
hoe ze ook die mooie sportwagen zo in de prak mogen rijden haha.

Dennis, lijkt me een lastig iets als je zoveel pony's hebt en toch echt wil minderen.
kan me zo voorstellen dat je niet kan kiezen.
want je hebt met allemaal wel iets speciaals.
misschien degene waar je nog het makkelijkste een goed huisje voor kan vinden en waar andere mensen nog een hoop plezier aan kunnen hebben?
al heb ik wel heel makkelijk praten nu natuurlijk.

Gevulde speculaas? jammie! doe mij ook maar een stukje!

zo, even wat uitgebreider gereageerd dan gisteren (toen was ik op telefoon aan het internetten)
Ik ga straks op stal helpen een paard te scheren.
stalgenootje (van het grote vos paard waar ik een paar keer op gereden heb) gaat een jong paard scheren van de staleigenaar.z
zij rijdt er een paar keer per week mee en iedere keer is het beestje drijfnat en erg moe.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:26

Goedemorgen.
Na een nacht van ruim 14 uur weer een hoop bij te lezen hier :list:

IT: gaat paard verlossen van haar
Ollie: gaat met Ingrid aan de slag
Janouk: fijn dat zoon goed gaat.
VHU: maak ons even jaloers met gevulde speculaas :Y)
Naaltje: doe je heel voorzichtig??
Ingrid: super samenvatting
Lanouska: dat is inderdaad de IJsco die wij wel willen hebben, maar met exceem en luchtzuigen vinden wij hem te prijzig. We wachten gewoon af, als ze zakken in prijs, kan hij hier van zijn pensioen gaan genieten. Zo niet, dan hoop ik dat iemand anders hem een fijn plekje wil geven.
Tass: ik hoop echt dat je nu eens wat voorspoed gaat krijgen.

Nou, ik heb een waslijst aan klussen voor vandaag, dus ik ga eens aan de slag.

Edit: vwb de punten, de 2e jury was het met mijn gevoel eens, dat het niet zo fijn ging. Zij denkt ook dat Rembrand met linkerachterbeen niet altijd fijn loopt. Niet dat hij kreupel is, maar je ziet soms iets. Dus fysio er maar weer bij. En van pony was ze het ook met me eens. Die had echt geen 2 wp verdiend. Hij loopt namelijk niet nageeflijk genoeg. Stelling en buiging zijn wel goed (dat vond ze ook wel heel vreemd), maar hij loopt neit netjes aan de teugel. Ik ga als ik weer met hem ga mennen trens erin proberen. Maar hij heeft wondje onder de singel, dus hij gaat een week vrij krijgen (hopelijk is dat genoeg). Zoonlief mag vandaag zonder zadel erop.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 13-11-11 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:29

@ IngridM: wat een geweldige samenvatting! :D

Hier een mindere dag... -O- Gisteren avond om 8 uur besloten we om met ons zessen nog een avondwandeling te maken (ik met vriend, zus met vriend en mijn ouders) met de twee honden. We houden de honden nu apart als we niet thuis zijn om ruzies te vermijden. Tot nu toe was het heel goed gegaan.
De wandeling was heel leuk, tot Zoë (oude labrador) een egel vond. Mijn schoonbroer zag dat en begon te roepen dat Zoë die egel moest los laten en hij deed erg veel moeite om die egel weg te krijgen. (als hij Zoë had laten doen, was er niets gebeurd volgens mij)
Schoonbroer had Zoë vast en haalt die egel uit de mond. Zhora werd nieuwsgierig en ging dus kijken, waarop Zoë boos werd en ten aanval ging. Daar hingen ze dus weer in elkaar, midden in het donkere bos.

We zijn er met 4 man op gevlogen: vriend had Zhora, schoonbroer had Zoë, ik en mijn vader probeerden om ze van elkaar los te krijgen. De enige oplossing was dat mijn vader zijn 43 tussen de 2 hoofden heeft geplaatst waardoor ze wel MOESTEN lossen door de harde klap. De schade valt erg goed mee, gisteren was er alleen veel bloed doordat Zoë onmiddellijk naar Zhora's mond greep (zo kan Zhora niets meer doen). Maar het is wel weer een domper, gewoon om een stomme egel! Het enige positieve is dat mijn moeder nu heeft kunnen zien dat Zoë diegene is met bezitsagressie en niet Zhora.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:32

SL: het is echt heel vervelend om weer zoiets mee te maken. Helaas blijf ik van mening dat je ze niet bij elkaar moet houden. Dit soort situaties komen steeds weer terug, om de meest onbenullige dingen. Nu is het goed afgelopen, maar een volgende keer wordt in het heetst van de strijd misschien een lichaamsdeel van een mens gepakt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:40

Zo ben erg blij met de samenvatting van ingridM. En veel plezier bij ollie vandaag.

S_L balen zeg dat ze elkaar nu weer aanvlogen. Zou ook niet weten wat je daar aan kunt doen.

Werd vanmorgen wakker met hoofdpijn dus eerst maar een paracetamol genomen. Zo gaan we een poging
doen om jeroen te scheren. Bij de hoefsmid wordt ie verdoofd dus miss met gevaar voor eigen leven :Y) maar
ik wil het eerst zonder verdoving proberen.

Zal kijken of ik voor en na foto's kan maken.

Janouk wat een verhaal zeg je bent vast erg geschrokken gelukkig is ie er redelijk goed vanaf gekomen !!

O ja het is hier ook behoorlijk mistig.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:52

succes maisie! en wel heel blijven he?

Ik ben gisteren trouwens tot de ontdekking gekomen dat 1 van m'n cavia's een bult heeft.
ter grootte van een flinke knikker.
bij haar keeltje... het is keihard en je kan het als het ware helemaal vastpakken.
ze eet nog goed, drinkt nog, poept nog, plast nog en is gewoon vrolijk etc.
dus we houden het even in de gaten en woensdag gaan we er naar laten kijken door een oud dierenarts.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:56

Wilde al weggaan naar paardjes maar na het uitlaten van de hond maar besloten te wachten tot vanmiddag. Vind het echt koud met die mist en er staat hier toch ook een rare wind (je zou zeggen met mist geen wind maar toch wel dus).
Dus nu maar wasjes draaien en wat zaken van school uitzoeken (alhoewel ik in beiden totaal geen zin heb....dus zit ik weer op bokt hahaha). Nog twee verkooptopicjes gemaakt, kijken of het weer wat oplevert.
Heb trouwens ook nog een mooie slee bedenk ik me nu die ga ik er ook nog bijzetten <:) <<)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:00

@ tine: ja ik weet het. Ik ga sinds het vorige voorval ook steeds apart met ze wandelen, maar gisteren wilden we graag iedereen erbij hebben. Het is de hele tijd perfect gegaan, tot die egel op het einde het spel kwam verstoren... En volgens mij was er niet eens iets gebeurd als mijn schoonbroer er niet zo een drama van had gemaakt. Ik zei hem nog: "laat Zoë maar doen, zo dadelijk lost ze die egel wel", maar nee, hij wou die egel onmiddellijk weg hebben...

@ Maisie: wees toch maar voorzichtig! Maar je kent je eigen paard het beste hé. Als je merkt dat hij echt bang is, kun je best gewoon stoppen en met verdoving verder gaan... Succes!

@ IT: wel vreemd, die bult! Misschien inderdaad toch even laten kijken door een DA. Als het een gezwel is hebben ze er niet altijd last van, maar dan is het wel belangrijk dat het weg gehaald wordt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:01

Jeetje wat een situatie SL! Dat is wel schrikken.

Tine ik vind dat ze echt belachelijk veel vragen voor een ijsco van die leeftijd met zomereczeem en luchtzuigen... Ze moeten blij zijn dat ze iemand zoals jij vinden die het beestje een fijne oude dag aan willen bieden.

Iedereen veel plezier tijdens hun paardendagje vandaag!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:07

@Frensie mijn idee...
**kijkt rond of ze nog meer in de verkoop kan doen :+ **

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:39

MAg ik hier even een praktische vraag lanceren.
We hebben net weer een rondje met de wagen gereden, mijn zoon en ik. Hij is 4 jaar. Als hij op de twee wieler zit heeft hij weinig houvast doordat hij niet met zijn voeten op de grond kan. Vandaag had hij een skipak aan en schoof hij zo van het bankje af.

Hoe doen jullie dit?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:42

Het enige waar ik aan zou denken is een riem rond hem te doen, maarja is dat veilig als er iets gebeurt?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:49

Onderkant dichtmaken je wilt echt niet dat je zoontje er zo onderdoor glijdt.
Kind 'vastmaken' is gevaarlijk, stel dat er iets gebeurt, zit hij vast, dat wil je ook weer niet.
Zou gewoon van dat stevige tuingaas ophalen en een constructie maken, evt even vast laten lassen met extra lat of zoiets zodat hij er niet onder door kan schuiven.

@S_L pfff zeg denk je lekker te gaan wandelen. Is het bij de honden trouwens niet te doen dat ze gewoon een muilkorf/anti bijtriempje omhebben met gezamenlijk uitlaten. Ziet er niet zo gezellig uit maar voorkomt wel hoop stress denk ik dan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:52

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:56

@ Ulyse: is het ook geen idee om zo een 'kussentje' te gebruiken wat men in de auto gebruikt om hoger te zitten? Als je dat zo maakt zodat de voorkant (bij de knieën) een beetje hoger is, kan je zoontje er minder gemakkelijk afschuiven.

@ VHU: dat anti bijtriempje is nog niet zo een slecht idee! Daar had ik nog niet aan gedacht! Ik was ook al aan het denken "Pff kunnen we nu niet eens gezellig met z'n allen gaan wandelen? Een 'prooi' vind je in het bos immers al snel waarvoor ze zouden kunnen vechten...", maar daarvoor zou zoiets wel een ideale oplossing zijn!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:58

Heb bij gelezen, ga even mee met de samenvattingen. Nog niet fit genoeg om een hele tijd achter de pc te zitten.

Daan is uiteindelijk om 2330 bij ons in bed in slaap gevallen. Tot half 9. Hij heeft weer ontzettende buikpijn dus maandag huisarts maar weer bellen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:01

arme daan.
beterschap tallechie!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:24

:(:) voor Daan, arm mannetje.
@S_L volgens mij heb je ook van die riempjes inderdaad die zien er helemaal niet ernstig afschrikwekkend uit }:0
Nou ik gooi er nog een was in en uit, nog even stofzuigen en dan vind ik dat ik echt wel weer aan mijn huishoudelijk plichten heb voldaan. Het wordt hier ietsje minder mistig dus hoop dat het zonnetje zich straks even laat zien.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:33

@ S_L en VHU: nadeel van die riempjes is dat het over de snuit zit, dat is een hele dominante positie bij een hond. Dus een hond met zo'n snuitje om, wordt continue op een dominante manier 'gecorrigeerd' door dat snuitje. Dat lijkt mij vrij frustrerend...

Tallechie beterschap voor jou en Daan!

Ik ga even over de cavia van IT lezen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:37

OK geen idee dat dat zo werkte bij dat soort snuitjes :+
Ga naar mijn andere Snuitje :evaw:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:34

@ Frensie: Ik heb eens opgezocht naar dat "snuitje", maar de dominante positie lijkt mij nog niet zo een probleem. Wel dat je hier niet echt lange wandelingen mee kunt maken, omdat je hond moet hijgen om zijn warmte kwijt te kunnen, wat niet mogelijk is met dat snuitje.
Is er geen andere mogelijkheid dan een echte muilkorf?