[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:19

mijn tekening aan wei is ook alleen voor diddle. die staat apart ivm zijn afvalrace.
En de andere paarden van ''zijn'' kudde doen aan strookbegrazing. Echter heeft hij niet genoeg ontzag voor de draad als de stroom er eens af staat (en dat is vrij vaak) dus vandaar dat ik hem dit zomerseizoen apart wil houden.. ontsnappen naar lang gras is ook niet goed voor zijn lijntje :P

Nou ik ga naar stal, hopelijk pootje beter dan eerst :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:33

Nouvel schreef:
zal ik snuit dan maar adopteren zolang ik met fifi niks kan... :D

Dat vind ik een leuk idee :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:55

Ik heb m'n longeersingel binnen.
het is een ponymaatje, want ik dacht dan koop ik er wel een kortere singel aan (die aan de onderkant zit)
maar ik hoop dat hij dan gaat passen... anders moet ik die ook weer terug sturen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:25

Naaltje schreef:
Echter heeft hij niet genoeg ontzag voor de draad als de stroom er eens af staat (en dat is vrij vaak) dus vandaar dat ik hem dit zomerseizoen apart wil houden.. ontsnappen naar lang gras is ook niet goed voor zijn lijntje :P

Wat ben ik dan blij met mijn mannetjes, want die staan zonder stroom in de wei. En hebben groot ontzag voor het lint/koord.

Nou, ponywagen staat op de trailer, tuig ligt in de auto. Morgenochtend een buitenrit in het bos met ponybeest. Ben heel benieuwd. Hij is al bijna een jaar niet buiten geweest, dus denk wel dat hij het erg leuk vindt.

Ga nu op de bank hangen, ben echt stuk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:04

leuk zeg tine! een buitenritje is vast wel goed voor jullie motivatie he?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:40

alles bij gelezen maar eigenlijk niks onthouden

bij deze een verslag van mijn drukke dagje
vanochtend eerst heerlijk uitgeslapen tot 9 uur daarna lekker rustig aan gedaan en ik was om 11 uur in coevordenen eerst uzma gereden hij liep super. Daarna gegeten en de stallen gedaan allebei de karren en de tuigen schoongemaakt daarna alles weer in de vrachtwagen opgehangen en gezet. De fietsen in de vrachtwagen gezet en even koffie gedronken en daarna de living en koelkast van de vrachtwagen schoongemaakt en naar bronneger gegaan daar waren we om half 6 en hebben we de hindernissen verkent het zijn erg leuke hindernissen en nu zit ik op de bank heerlijk

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:44

@ lanouska, hoe laat zijn jullie morgen in Bronneger?? Ik wilde de tijden waar ik zondag op rijden moet morgen namelijk nog even bespreken.
Ik heb alleen de vaardigheid nog maar verkend. Ik moet morgen toch als eerste rijden en kan daarna nog de hele dag verkennen. dan is mijn groom er nameljik ook bij

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:59

@ Nouvel: je zegt dat je vorige paard eens een slokdarmverstopping heeft gehad door vers brood te krijgen.
Zou het kunnen dat een paard daar heel erg lang last kan van hebben? Dan bedoel ik niet dat de slokdarm helemaal verstopt zit, maar altijd als Romeo net heeft gegeten (zowel het voer dat hij van mij krijgt als gras) moet hij een aantal keren hoesten, en dan vliegt er altijd eten uit zijn mond. Zou het kunnen dat hij niet alles fatsoenlijk geslikt krijgt doordat er vers brood tegen zijn slokdarm plakt? Is maar een ideetje hoor...
Hij heeft het al heeeel erg lang (maanden, als het al niet jaren is), de dierenarts vindt nooit iets. Hij zegt dat ik me geen zorgen moet maken omdat Romeo niet hoest tijdens het werken. Hij hoest tussen 5 en 10 keer nadat hij gegeten heeft en dan is het gedaan.
Zou dat brood een reden kunnen zijn?

@ IvysToeter: ik heb bij Romeo gaatjes bijgeknipt in de longeersingel(heb eentje met schapenvacht). De gaatjes zitten tot tegen het schapenvachtje, dus verder kan ik niet knippen, maar nu past het wel :D Romeo mag wel niet magerder worden :Y)

@ Nouvel: dat ideetje over Snuit adopteren zolang Fifi uit is, meen je dat? (even checken :o ) Lijkt me inderdaad wel een leuk idee als je het meent!

Ik ben vandaag weer gaan mennen met Romeo, 15 kilometer, het ging heerlijk! Romeo was helemaal wakker, heerlijk gewoon! Ik moest hem eerder tegenhouden dan aansporen! Ik moest geen kracht zetten, maar als ik even niet oplette tijdens het draven liet hij zich in galop vallen. Ik denk dat ik hem zeker 500 meter heb laten galopperen (over de ganse rit) tegen 30 kilometer per uur. :Y) Jeetje zeg wat ging die pony als een speer! Zelfs toen we thuis kwamen, kon hij nog eens zo een rit maken :D Wat ik wel leuk vind, is dat hij dolenthousiast is als hij mag galopperen, maar ik krijg hem zo weer stil én daarna kan hij stappen alsof hij bijna in slaap valt. Echt een droompony <3
Zondag gaan we een langer ritje maken, tussen 25 en 30 kilometer. Volgende week zondag (15 mei) hebben we namelijk een koetsentocht van de haflingerclub en ik wil die haflingers eens een poepie laten ruiken :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:02

sl, ik heb geen idee...
die van mij was toen zo slecht dat de veearts moest komen en met een slang alles leeg moest halen...
ze heeft daarna een antibiotica spuit gehad en een aantal dagen rust...
wel is zij later vaak gaan hoesten en bronchitisachtig geweest, maar ik heb geen idee of daar een verband tussen zit...

Snuit... :D
Ik zou best willen, maar dan zou ik speciaal voor Snuit een kar en een tuigje aan moeten schaffen en een andere stal moeten huren, denk dat dat een beetje veel van het goeie wordt hier in de buurt voor een poown die ik niet onder het zadel kan rijden...
maar als ik thuis ruimte had mocht 'ie zo komen! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:16

Nouvel kan er vast wel mee overweg, die is Fief gewend en die is aardig aan de pittige kant :):)
Maar Snuit gaat niet meer voor tijdelijk ergens heen hoor, het is gewoon of voor 't echie of niet. Beestje kan er het heen en weer wel van krijgen }:0
Maar Nouvel, je bent van harte welkom bij ons hoor, als je een dagje lekker wilt mennen met poowns of peerd :j

Slokdarmverstopping een keer gezien bij een Fries die toen bij ons op de wei stond. Was heel eng en naar, dier had er erg veel pijn aan. Is er toen ook een paar dagen goed beroerd van geweest.

Net weer afscheid genomen van onze vrienden uit Thailand. Zijn in Nederland op bezoek dus we hebben natuurlijk even afgesproken. Maar ze moeten vanavond nog weer helemaal naar Groningen... We spreken elkaar regelmatig / mailen / etc. maar even live zien is toch wel heel fijn. Manlief is ook weer thuis, ligt nu te slapen, helemaal uitgeput van de reis :O

Ik ben eigenlijk nog heel wakker :)
Lanouska veel plezier dit weekend en Bettepet natuurlijk ook. Wie gaan er nog meer spannende dingen doen dit weekend?
En Tallechie, het is jouw eerste moederdag, dus jij hoort ook verwend te worden he

Oja, is jullie tuig momenteel ook zo vreselijk vies? Die van mij zag er echt niet meer uit, had het kleine twee weken geleden toch helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt en gepoetst....
Vandaag dus ouderwets even nagepoetst/schoongemaakt met zadelzeep en doekje. Was het weer mooi schoon en soepel. Maar wat een zand en stof kwam eraf zeg :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-05-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:28

Had een heel verhaal getypt en samenvatting, maar ben zo boos dat ik even geen fut meer heb om het opnieuw te doen sorry :(

Ben door scooterdealer in de maling genomen na rekening en 2 km rijden heb ik het zelfde probleem weer.. pa wilt het nu gaan oplossen maar ik vind dat hun dat moeten doen.. nu lopen de ruzies daar over.. wordt er zo moe en gek van.. al 2 weken met ov heen en weer te reizen, lang onderweg en dan heb je hem terug dan zeg je nog bij die winkel hij loopt niet monotoon ja dan moet je dit en dat doen.. licht moest nagekeken worden want heb al zoveel lampjes erin gedaan en nu weer stuk.. krijg ik te horen dan moet je met ductape dit en zus vast moet tape :S.. en hebben ze er een nieuw lampje in gedraait.. ik wordt hier zo machteloos van.. nieuw lampje kan ik zelf wel en doe ik al maanden elke keer.. ook na 2 km naar huis rijden over een drempel en gelijk alle bouten eruit vliegen en je uitlaat weer afbreekt vind ik grrrrrrrrr... dat mag niet kunnen.. sorry moest het echt even kwijt...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:32

Rivaldo -:(- en terecht.
S_L wat super zeg dat Romeo zo lekker doorsjouwt! Wat leuk weer een rit met de haflingerclub. Ben jij dan de enige niet haflinger met Romeo?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:36

Ik was zo blij dat hij gemaakt kon worden en dat we hem eindelijk konden ophalen en dan rijd je 2 km en dan valt hij uit elkaar .. ze hebben bouten erin gedaan die er niet voor bedoelt waren en geen pakking er omheen gedaan (dat dicht de boel af dat lucht niet kan ontsnappen) ik ben gewoon zo boos omdat je zelf het niet kan en die mannetjes nodig hebt maar ze doen allemaal maar wat en nu mag ik niet terug naar die zaak van mijn pa omdat het niets oplost omdat je even dit en dat moet doen.. ik vind dat hun dat moeten oplossen en niet ik! Waar betaal ik voor? Ze zouden olie vullen niet gedaan sta ik opeens op stal zonder olie.. echt grrr.. oke kan het zelf maar als je ervoor betaald wil je het ook zo hebben toch? Nieuw lampje wat lost dat op als hij binnen een week weer stuk is? en dan belt mijn pa en vraagt mijn pa of ze het willen noteren dat hij gebeld heeft en krijg je het antwoord: ja dat doen we nooit dan blijven we namelijk schrijven.. grrr.. sorry kan blijven doorgaan lost vast niets op gezien je toch al betaald hebt voor niets :(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:40

@SL: had jij niet al eens mee gedaan met zo'n rit met Romeo? Super gereden, dus. Ik wil ook zo graag op pad, maar gebrek aan groom.

@Tine: veel plezier! Heerlijk fanatiek ben mij met de paardjes!

@Rivaldo: dat is balen :(:)

Hier vanavond de ponyhengst van de buren moeten vangen, hahaha, was net aan het rijden met mijn dochtertje, gelukkig aan de longe, merrietje was niet erg gewillig, uiteindelijk gaf hij dan maar de voorkeur aan wat lekkers.

Oeh, wil zo graag veel mennen, maar twee weken geleden (gelukkig mét groom) is er eentje in het tweespan zo maar zonder aanleiding gevallen, gelukkig nog goed afgelopen, maar nu durf ik eigenlijk niet meer alleen op pad te gaan.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:48

@ VHU: ja Romeo begint het door te krijgen hoe het werkt :D Ik vind het ook heerlijk dat hij lekker in rengalop kan gaan en ik hem binnen 5 meter terug stil en ook rustig kan krijgen. De meeste paarden/pony's worden dan pas echt heet.

De rit van volgende week zondag wordt georganiseerd door de haflingerclub. Het zijn wel grotendeels haflingers, maar er zijn ook andere paarden- en ponyrassen. De pony's staan meestal in twee- of vierspan, dus ik ben meestal wel de enige enkelspan pony.
Maar in de haflingerclub zijn ze allemaal gek van Romeo. Bij de wedstrijd een tijdje geleden hebben een aantal mensen gevraagd of ze even met Romeo mochten mennen, of zeiden dat ze zelf zo ook eentje(of twee) willen in plaats van de haflingers. Het is een heerlijk gevoel als mensen zoiets zeggen/vragen :D

@ L_R: wat vervelend zeg! :(

@ Nouvel: ja had even niet aan de kar en tuig gedacht :o Anders was het wel een leuk alternatief voor Fief! Want die zal toch wel even uit zijn denk ik. Hopelijk is ze er snel weer helemaal bovenop en kan je weer aan de slag!
@ VHU: ik begrijp ook wel dat je Snuit niet meer tijdelijk weg wil doen, is voor het ukkie ook niet fijn hé... Misschien krijg je binnenkort een mooi aanbod van iemand, je weet maar nooit! Of denk je er eerder aan om Freddy weg te doen?

@ avaluna: ja ik heb al verschillende ritten gereden met de haflingerclub. Vorig jaar heb ik dezelfde rit ook mee gereden, maar toen heb ik de trekpaardenroute gereden, omdat ik bang was dat Romeo het niet ging volhouden. Dan krijg je zulke reacties van "Ja dat arme beestje, je moet hem niet overschatten, doe gewoon maar die trekpaardenroute", dat vind ik niet leuk. Vorige zomer zijn we naar de Veluwe geweest, daar zijn de meningen over Romeo positiever geworden. Nu wil ik volgende week de normale route gaan rijden en de mensen laten zien dat mijn ukkie het wel kan :Y)
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 06-05-11 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:51

Wat een toestand zo'n hengst los...sprong toch niet bij pony van je dochter achterop hoop ik ??

Begrijp helemaal wat je bedoelt dat je niet alleen op pad durft met tweespan. Durfde ik ook niet. Alwyn gooide /gooit nog wel eens zijn tong over het bit, als dat gebeurt heb je niets meer te vertellen. Als groom erbij is is het kwestie van stappen, zij stapt van wagen af terwijl ze stappen, pakt pony beet en duwt tong terug, maar als je alleen ben wat moet je dan? Peter, mijn instructeur, gaat ook nooit weg als hij met tweespan rijdt hoor, altijd met iemand erbij op de wagen. Of het hele kleine rondje (is 3 km), rondje zo'n beetje om het huis heen. Maar dat doet hij ook zelden / nooit. Dus denk dat het niet raar / vreemd is als je dat niet durft / wilt.

@S_L een van de twee mag weg, omdat ik als ik mijn land niet houd wel nog een box kan betalen in pension (waar er twee bij elkaar kunnen) maar niet twee (als ik er drie heb kunnen ze niet alle drie in een box, da's te krap vind ik). En mijn man wil dat ik ze van de winter zowiezo in pension zet, omdat ik het deze winter wel heel zwaar heb gevonden met de verzorging en al die sneeuw. Voor Freddy komen zondag mensen kijken die een pony'tje zochten en ze wonen hier niet te ver vanaf, kunnen we ook nog eens langsgaan. Zijn ook echte paardenmensen, dus zou wel leuk adres zijn denk ik zo.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:02

:wave:

ik ben net thuis van stal
dids eerst gestapt, beentje was beter toen ik kwam, nog niet weg maar wel beter dan vorige week
na het stappen had ik het idee dat het ietsje meer was
gekoeld
en in de wei gedropt :D

En toen heb ik nog op 't groóte paard van stalgenootje gereden heel lief dier, maar mán wat is dat eng hee... Dier loopt zo giga ruim.. Daar kan dids nog wat van leren :))
maargoed, een angst onder ogen gezien, zelfs een galopje gedaan (dat zat dan weer heel lekker :+ )
en nu heb ik hoofdpijn van 't bang zijn _O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:04

@SL: laat ze maar eens even wat zien! Moet zeggen hier geven ze ook echt niet op, hoor.

@VHU: idd kijken dat één van de twee een goed nieuw thuis krijgt; komt vast goed, hoor :(:) .
Enkelspan met de pony van dochterlief heb ik heel veel gedaan, maar nu..., liever ook dat niet meer, er is snel iets gebeurd en dat weet je ook wel, maar als er dan eens iets gebeurd, zo bewust risico nemen/lot te tarten, durf ik dan ook weer niet.

Gelukkig zag ik hem aankomen en moest hij nog een flink stuk, dus pupke af laten stappen en een halster laten brengen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:10

ivytoeter: wat is die longeersingel klein he? schrok ervan toen ik hem laatst binnen kreeg,sunrise past hem net,tiamo beter.
daarna PONYbijzetteugels besteld....in de hoop op ook een kleine maat....pech gehad...scheelde weinig met cobmaat, dus gaatjestang erin :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:14

Goedenavond..of mag ik het goede weglaten :o

Wel bijgelezen
@Tine, wat ben je toch super stoer ondanks dat Thabor liet zien dat hij toch nog hengst is heb jij toch je rondje afgemaakt +:)+. En het tuig staat Thabor goed hoor ;)
@Gem en Jenkins, leuke foto's en het ziet er goed uit...
@Lacuna, wat een heerlijke pownie heb jij toch <3
@VHU, heerlijk dat je zo genoten hebt vandaag van je ritje
@Maisie, heel veel succes morgen met je oefenmarathon

Verders ben ik het even kwijt na zo'n dag. Vanochtend de begrafenis gehad.. Het was zo mooi zo puur, ik ben er de gehele dag verder mee bezig geweest.
De uitslag van mijn schoonmama's scan was niet positief en niet negatief.... het blijft een 'tijdbom'
Heb ik dacht ik alles wel gehad vandaag wordt ik net gebeld dat oma in het ziekenhuis ligt nadat ze gisteren bij ons is gevallen toen ze naar huis ging. Been is helemaal paars en ze heeft ontzettend veel pijn.....arm mensje :(:)
Morgen heb ik een oefenmarathon maar mijn hoofd staat er helemaal niet naar....Ik wil nu wel eens even uit die negatieve flow %)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:15

@Naaltje, goed zo ... nu hoofdpijn van de stress :=
@Avaluna
Citaat:
Moet zeggen hier geven ze ook echt niet op, hoor.
Jij hebt toch ook welshjes? Die geven gewoon nooit op dat zijn zulke karaktertjes <3 Nou gelukje dan met die pony die losliep :x

Nou ik kruip naast manlief.....eindelijk niet meer in mijn eentje in bed :+:

Zie net nog je berichtje Ollie, wat een zware dag had je vandaag zeg ...
Lekker gaan slapen, morgen is een nieuwe, ik hoop voor je leuke en ontspannende dag :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:21

ollie: heel veel sterkte,nachtje slapen doet een mens goed en morgen fris en fruitig op :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:35

@Ollie: :(:) :(:) :(:) :(:)

@Naaltje: altijd lastig om te zien, hopelijk loopt Dids gauw weer goed!
Hahaha, hier andersom, ik heb echt een knoeperd en daar voel ik me heel veilig op.

@SL: idd ook welshkes, zelfs ook een Romeo, hahaha, wel een zwarte (zie avatar)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:45

Ik heb heel vluchtig bij gelezen. Ben net terug van een hectische dag en ga zo daan voeden en naar bed. MOrgen weer een drukke dag.

VHU ben bang dat ik niks voor moederdag krijg, daar is mijn vriend niet zo handig mee, HIj geeft zijn eigen moeder ook niks.

Ik heb pasfoto's af laten drukken in van die sleutelhangers en ga een voetafdruk en een handafdruk maken. Dat krijgen mijn ouders en schoonouders.

Mijn wagen is weer klaar. Kostte 150 euro.

Tine super van je buitenrit.
Iedereen sterkte die het nodig hebben.

Ik wilde meer reageren, maar zoon lief roept dus pc gaat uit en ik ga slapen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 07:54

nou avaluna, ik ben echt een eersteklas schijterd op een groot paard :+
en ik kom er amper op _O-
het was zo'n groot flexibel paard ook, lastig lastig :P maargoed, I did it, en hij was lief want hij pleurde me er niet af :P

morgen..
Wij gaan vanavond gourmetten.. al vrees ik dat dat morgen wordt omdat vriendje laat thuis gaat zijn.. naja