[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:16

leuke telefoon hoor :j

laura, dat is ook wel eens lekker toch? tutten met 1 van je pony's en dan op tijd thuis zijn.

Rafiki staat vanaf morgen weer samen met wobbe in de wei.
en bij de fjord van mijn moeder op stal.
Ivy staat helaas eventjes alleen in de wei, maar misschien komt er nog een shetje van een stalgenootje bij (een merrie)
Ivy & wobbe staan 's nachts weer samen op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:58

Fijn dat ze in ieder geval nachts samen staan.
Laura, veel succes bij tandarts.

Vandaag heb ik heerlijk in de bak gereden zonder zadel, was echt genieten !! Meneer zit zo lekker en hij deed zo goed in de bak. Juist doordat ik weet dat ik straks Tobbe 2 weken moet gaan missen geniet ik nu 4x keer zoveel van hem, voel hem vele malen beter aan en gaat ook allemaal veel beter :) Is alleen maar goed voor ons dat ik hem straks de doordeweekse dagen moet gaan missen :+

En dan stond Tobbe op stal, dacht dat hij lekker wou gaan slapen. Maar toen even aai gaf wou hij toch even met me gaan knuffelen :+: Echt heerlijk zo paard.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:06

Avond wat gaan jullie snel....ga even bijlezen.

Vandaag is Hidalgo behandeld aan zijn tanden.
Hebben 2 wolfskiezen getrokken en wat haken verwijderd.
Patrick is ook nagekeken maar die was niet nodig(is in voorjaar nog gedaan)ze heeft alleen een tand weggehaald die los zat door het wisselen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:10

tandarts moet bij ons ook weer een x komen. Robijn is nog nooit geweest. Ferro nu 2x en het paard van mijn zusje mist een ondertand van voren waardoor de boventand doorgroeid.

Gisteren heb ik heerlijk gelest met ferro hij heeft zn best gedaan!!

@ tine balen van je dekens zeg !! Vervelend als wat je wil gewoon nergens te krijgen is.

tallechie is geslaagd voor kleding.
Rivaldo heeft getut met de pony's
Joram heeft zonder zadel gereden
Mooie roze telefoon.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:32

leuke telefoon.. hij is alleen een beetje roze := :+
@laura; lekker bezig geweest dus :) succes bij de tandarts
tandarts bij paardjes, bij dids nog nooit geweest :)

't is pokkeweer... *kijkt boos*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:37

Tine: hihi wat een domme man zeg :P.. zou wel leuk zijn dat je 5 jaar jonger kan zijn als je dat wilt :D

Rivaldo is dit jaar geweest en de DA zei dat hij pas over 2 jaar weer moet aangezien hij al 9 is.

Bah heb ik weer, wordt nu elke keer een half uur te vroeg wakker.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:44

dids eet goed, eet de hele ldag met koppie naar beneden (=goed voor tandjes) en op z'n bit reageert ie goed
hij heeft wel van die hengstentandjes heten ze geloof ik. zowel boven als onder :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:02

Goedemorgen.

Hier nog steeds slecht weer, regen en wind. Gaat nu al dagen achtereen. Ik wil straks Rembrand nog even voor de kar zetten om hem lekker los te maken, maar de bak staat bijna blank. Heb helaas geen tijd om naar de binnenbak te gaan, want ik moet eerst op school helpen. Dus we gaan heel vies en nat worden. Nu maar hopen dat hij gelijk lekker over de rug gaat lopen, dan kunnen we met 15 minuten klaar zijn. ;)

De kinderen krijgen vanaf vandaag voor 8 weken lang 1x per week judoles. Is vanaf groep 2, maar mijn zoontje mag ook meedoen, omdat groep 2 oneven aantal heeft. Vandaag mag ik helpen alle kids in judopakken te hijsen. Maar wel leuk, kan ik gelijk zien hoe het is. We willen tzt onze zoon ook op judo, maar dat is pas vanaf 7 of 8 jaar normaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:04

L_Rivaldo schreef:
Tine: hihi wat een domme man zeg :P.. zou wel leuk zijn dat je 5 jaar jonger kan zijn als je dat wilt :D

Rivaldo is dit jaar geweest en de DA zei dat hij pas over 2 jaar weer moet [b]aangezien hij al 9 is[/b].

Bah heb ik weer, wordt nu elke keer een half uur te vroeg wakker.

Wat een vreemde redenatie. Leeftijd heeft daar toch niets mee te maken? Ze zijn hier 12 en 16, maar ieder jaar komt de tandarts langs hoor. Ik weet wel dat, omdat ik onbeperkt hooi geef, de tanden/kiezen doorgaans heel netjes door de paarden zelf bijgehouden worden. Maar er komen altijd wel wat haken op.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:22

Hier moet de tandarts ook weer eens komen. Gebit van de oude shetlander nakijken en de haken van beide pony's maar eens bijwerken.

Grappige GSM (mobieltje) niet meteen mijn smaak.
Hier is het de afgelopen dagen mooi weer geweest, maar als je moet werken tot 17u heb je er niets aan want dan is het al donker.
geboortedatum aanpassen: hoe verzinnen ze het toch.
Laura heerlijk bezig geweest met Tum. Misschien Riv eens een tijdje vakantie geven en meer focussen op Tum. Kan je met hem ook een leuke band ontwikkelen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:23

goeiemorgen!

jullie gaan enorm snel zeg!

las iets over nieuwe telefoons, vreemde uitvaartmeneer, kleine dekentjes, paardentandarts, en nog veel meer...

Ik gebruik ook nooit halsdekens als ze geschoren zijn, als sze een gewone goed warme deken op hebben is het volgens mij voldoende...
daarnaast ben ik ook altijd wel een beetje bang voor de manen met een halsdeken...

Ik wil ook graag scheren, zou 't voor 't eerst zelf gaan proberen, scheerapparaat van bokker gekocht, maanden gewacht, ging volgens haar steeds iets fout met de post en nu krijg ik gewoon helemaal geen contact meer met 'r...
heb nog lang gedaan aan pech, overmacht etc, en dat ' ie zo in een keer bezorgd zou worden of het geld terug gestort, maar nee hoor, tot nu toe nog niks... :(
bah, het ging om een hoop geld, en nu kan ik dus ook geen ander kopen...

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:34

ik laat de tandarts voor de mijnen in januari of februari weer komen.
Storm heeft een onderbeet, en die wil ik gewoon zeer regelmatig laten controleren. Hij is momenteel ook begonnen met wisselen <3 hij mist nu een ondersnijtandje... Zo schattig!
Sun neemt links het bit niet zo lekker aan, en rechts durft hij er best wat op te hangen. Heb al eens gevoeld en het lijkt dat er rechts wat haakjes/scherpe randjes zitten, maar durf mn hand niet verder in het mondje te stoppen... ben toch bang dat ie hem dan dichtdoet ;)
Al met al reden genoeg om de tandjes weereens te laten controleren.

Tjee... geboortedatum veranderen. |o
Aan de andere kant... dan kan ik aankomend jaar WEER een surpriseparty organiseren voor mn vriend omdat hij opnieuw 30 zou worden! :Y)

Straks samen met mn nieuwe bij-menster (huh?) een rondje met Sunny mennen. Het is hier grauw, grijs en het waait behoorlijk, maar *zoekt een stuk ongeverfd hout en klopt af...* het is nog droog!
Dan straks de spullen maar inpakken voor morgen. We hebben morgen de beroemde Snertrit van de menvereniging! Beetje jammer dat ik geen snert eet (vegetarier) maar ze hebben ook tomatensoep! :)* Tuig is gelukkig al gepoetst dus dat hoef ik niet meer te doen.
Daarna ga ik auto's wisselen. Het is altijd een beetje tricky, ik heb nog geen E-rijbewijs en moet dus altijd een auto hebben die zwaarder is dan MTM trailer, die het MTM van de trailer mag trekken en waarbij de combi onder de 3500kg blijft. Was vroeger nooit een probleem, we hadden een Zafira staan en dat ging prima. Nu is die vervangen voor een vectra, maar dan een automaat! Laat ik in heel mijn leven 2 keer in een automaat hebben gereden, beide keren met iemand ernaast die elke keer tegen mij zei "uuhh... je bent toch niet op zoek naar de koppeling he..." en beide keren heb ik toch vol met mn linkervoet op de rem getrapt....
Fijn, dus daar mag ik nu mijn trailer achter hangen met mn paard erin en dan maar hopen dat ik geen koppeling ga zoeken....
Iemand nog tips?a
Ik ga dus vandaag de auto al ophalen, en er eerst maar even flink mee rondrijden om te oefenen. Anders wordt het helemaal niks en sta ik daar straks als horsemanship-instructeur met een paard wat absoluut niet meer op de trailer gaat 8)7

Groetjes, lacuna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:06

nouvel jeetje zeg wat vervelend!

Laura, ik vind dat ook een vreemde beredenatie...omdat hij al 9 is hoeft ie pas over 2 jaar weer?
Kan hij in de tussentijd wel flinke haken krijgen.
Bij ons worden ze ieder jaar nagekeken.

Ik baal een beetje.
Ga hier alleen niet neerzetten waarom.
Maar dat en het feit dat ik bijna ongesteld moet worden maakt me op dit moment niet echt gezellig....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:25

Dat met die automaat en de koppeling herken ik ook. Wij hebben een Susuki Gran Vitara automaat. Daar heb ik twee keer vol mee op de rem gestaan midden op de weg toen ik wou koppelen. Kwestie van je linkervoet goed op het daarvoor aanwezige plankje te planten. Nu stap ik moeiteloos over van mijn eigen schakelmicra naar de automaat.

Tandarts is net bij mijn pony's geweest. Ik hoopte toen nog dat Nick minder koppig zou zijn op het bit. Ooit had ik het probleem dat des te harder ik trok, des te harder Nick trok. Hij bleek een behoorlijk stel wolfskiezen te hebben waar het bit tegen aan kwam. Nadat die waren verwijderd was het een stuk beter. Bij de laatste controle haalde hij er nog een stukje wolfskies eruit.
Ga straks even een klein rondje om en daarna naar het werk!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:28

tip voor lacuun
je linkervoet achter je rechtervoet door steken
en je hand NIET op de automaat-knuppel

heb 't moeten leren op m'n werk, vind 't wel fijn rijden een automaat :)

ben net op stage, gelukkig
De remmen van Bora werken uitstekend..
Er reed een idioot op de snelweg.. Heb er de politie om gebeld, voor mijn part schieten ze die kerel hartstikke dood...
was met hoge snelheid aan he zigzaggen, nam met z'n manouvres ook in/uitvoegstroken mee..
bos%$^%$

ben 'r beetje van geschrokken ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:39

Idd, je linkervoet ergens wegplakken :+ makkelijkste is idd hem achter je rechter te leggen dat je hem ook niet makkelijk kan gebruiken :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:39

kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:40

automaat is echt heerlijk rijden :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:42

Ik vind het afschuwelijk en traag ................ je kan er zo slecht sportief mee rijden :D Ikk rij wel graag in een diesel, lekker relaxed.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:43

oh, een volvo xc90 v8 automaat.. dat is echt niet traag :D
vooral niet als je dan naar je brandstofmeter kijkt :')

diesel rijdt lekker :j (stoomt er in een week ruim bij 800 km op )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:44

ik kan ook prima rijden met een automaat. Gewoon vergeten dat je een linkervoet hebt en gassen maar.

Hier is het droog met harde wind.

Balen van het scheerapparaat nouvel !!!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:46

Automaat is vooral lekker met trailer rijden en files :j
al kan ik ook best file rijden en trailer rijden met een schakelauto.
gaat me net zo makkelijk af.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:49

Hij vertelde mij omdat zijn gebit nog nooit gedaan was en op zijn 9de er prima uitzag. De kans dat hij dan over een jaar niets heeft was groot. Daarbij zei hij ook dat het wisselen natuurlijk niet meer gebeurde en dat ik over 2 jaar beter een afspraak kan maken. hihi ik ben geen tandarts kreeg dit enkel als antwoord op mijn vraag maar die beste man zal er wel meer verstand van hebben als ik :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:49

Ik zweer bij cruisecontrol bij het rijden met de trailer. Rij dan wel altijd grote stukken met de trailer (lees minimaal 100km :+ ) en veel snelweg dus dan is het bijna een must.
Momenteel gaat filerijden me slecht af, loop al een week kreupel van een knieblessure

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:52

Goeie automaat gaat wel hard ;). Mijn papie trekt met zijn diesel automaat hippe Golfjes enzo er uit bij het stoplicht :P.

Ik rij fijn in m'n dieseltje. Snelle auto is niet goed voor mij, ga ik te hard rijden en stressen. Ben van m'n vorige barreltje een stuk rustiger geworden, en heb nu ook weer geen snelle auto (maar wel een degelijke betrouwbare mooie auto die m'n trailer fijn trekt :) ).