[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 09:49

ja, incl side/overcheck, die amerikanen kunnen gewoon niet rijden Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:41

Kaisa schreef:
Sappos; dat gekauw, doet je paard dat op beide handen? (linker en rechterhand)

Hij is sowieso nog veel te onrustig met het bit. Toen hij ana het wisselen was heb ik expres bitloos gewerkt en daarvoor liep hij wel heel fijn maar nu na het wisselen is ie erg onrustig, heeel veel mondje open bij minimale druk. Ik probeer echt te sturen op het gewicht van mijn leidsels maar hij wil op een volte nog wel eens over de buitenschouder vallen en als ik dan iets wil corrigeren heb ik gelijk een paard met zn mond open.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:34

zo ik ben er weer wedstrijdpony staat weer buiten Haha!

ben echt super tevreden Haha! voor de eerste keer hij liep echt supper helemaal niet vervelend of kijkerig proef ging supper. Vaardigheid net binnen de tijd maar 2 balletjes. Was de eerste keer dat hij uberhoupt een vaardigheid parcours zag dus beetje zoekende maar ook heel netjes.

ben echt supper blij. Nu nog wachten op de uitslag. Ben benieuwd naar de punten want laatst ben ik toch al Nagelbijten / Gniffelen starte namelijk geen wegtraject Tong uitsteken

Ellen ook nog gezien knappe pownies Lovers

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:06

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:14

Hoi Ik ben ook weer thuis. Ben supertrots op mijn mannetjes want ook voor hun was het de eerste dressuurwedstrijd. Met mijn oudje (7 jaar) maar nog maar ruim een jaar voor de kar 188 punten met de dressuur en 1 bal ( op 1) De jonge (4 jaar) deed het helemaal super. Zijn conditie is nog niet alles en het wegtraject was 65 minuten. Maar ik had toch nog 175 punten in de dressuur en 1 bal in de vaardigheid (ook op 1!!) Terwijl ik wegtraject aan het rijden was riepen ze al om dat ik me bij de dressuurring moest melden dus mijn zus al even naar de jury dat ik nog in het wegtraject zat. Eenmaal aangekomen na het wegtraject gelijk de dressuurring in en daar baalde ik wel van. Als ik hem voorwaarts wou rijden ging hij namelijk een beetje huppelen dus niet ideaal om gelijk te starten. Ik durfde hem dus ook niet te rijden in de dressuur aangezien ik bang was dat hij weer ging huppelen. Commentaar op het coupon was dus ook te weinig impuls en hij moest voorwaartser. Bij de vaardigheid waren ze ook al aan het wachten dus ik ben gelijk gestart, maar toen ik naar 1 reed bedacht ik me ineens dat die pony ooit 1 keer een vaardigheid heeft gelopen en dat was in het tweespan. Hij ging dus een beetje links/ rechts voor de kegels.

Samantha je hebt echt een hele mooie pony heb net ook even je foto's bekeken en het ziet er echt netjes uit!! Ik heb je wel gemist bij de prijsuitreiking ?!?!? Hoeveel punten had je ? We kregen namelijk geen overzichtslijsten. Foto's volgen hopelijk snel, maar die zijn niet met mijn camera gemaakt dus ik moet nog even geduld hebben.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:40

heej goede punten hoor ellen

Er was tegen mij verteld dat alles een uut uitliep dus ook de uitslagen. Kom daar om iets voor 4 aan maar toen was het dus al geweest niemand heeft lijsten van me dus weet ook mijn punten niet.

Vond het een beetje raar geregeld allemaal omdat niet alles duidelijk was aangegeven hoelaat enzo mijn starttijd liep ook al dik een uur uit. Maar heb al een mailtje gestuurd dus hopelijk weet ik snel mijn punten

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:43

Ze hebben je trouwens ook niet omgeroepen bij de uitslagen anders had ik je punten wel geweten want die zeiden ze er wel bij!

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:44

Raar trouwens dat ze zeiden dat het een uur uitliep! Ik ben gewoon op mijn tijd gestart ook met mijn 2e proef en ik moest bijna als laatste rijden. Tweede keer wegtraject was ook heel leuk. Er was een of andere grapjas geweest die alle bordjes had omgedraaid!!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:46

welsh_lover schreef:
Ze hebben je trouwens ook niet omgeroepen bij de uitslagen anders had ik je punten wel geweten want die zeiden ze er wel bij!

ja vond het allemaal beetje raar geregeld. Denk dat ik zoiezo niet in het overzicht sta omdat ik geen wegtraject heb gereden. Maar hopelijk krijg ik nog wel mijn punten want die zou ik wel graag willen hebben. Vooral het commentaar waar ik dan weer op kan gaan oefenen.

Baal er wel een beetje van hoor dat niet alles duidelijk is verteld hoelaat enzo. Aangezien de startijden bij mij dik een uur uitliepen maar de prijsuitreiking blijkbaar dan weer niet Verward

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:47

welsh_lover schreef:
Raar trouwens dat ze zeiden dat het een uur uitliep! Ik ben gewoon op mijn tijd gestart ook met mijn 2e proef en ik moest bijna als laatste rijden. Tweede keer wegtraject was ook heel leuk. Er was een of andere grapjas geweest die alle bordjes had omgedraaid!!

haha ook niet handig als je dat niet weet Clown Mij liep het wel uit er moesten ineenkeer allemaal aanspanningen tussen door liep niet op nummer zegmaar. Moest eigenlijk 11.11 maar geloof dat ik pas tegen 12 uur in de ring zat ofzo

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:50

Dan zullen ze bij jullie wel haast gemaakt hebben want op mij hebben staan wachten terwijl ik gewoon op mijn eigen tijd gestart ben !! Vond het een beetje lomp dat ze niet door hadden dat ik in het wegtraject zat (terwijl ik gewoon op mijn eigen tijd gestart was!!)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:53

welsh_lover schreef:
Dan zullen ze bij jullie wel haast gemaakt hebben want op mij hebben staan wachten terwijl ik gewoon op mijn eigen tijd gestart ben !! Vond het een beetje lomp dat ze niet door hadden dat ik in het wegtraject zat (terwijl ik gewoon op mijn eigen tijd gestart was!!)

ja de organisatie was niet alles. Er zijn nog veel dingen die ze moeten verbeteren willen ze mij volgend jaar daar terug zien Nagelbijten / Gniffelen

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:54

maar je weet ook niet hoeveelste je was dan of dat wel ?

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:55

Ik had het er al met iemand van de vereniging daar over en het probleem was wel bekend. Het zijn ook allemaal menners die zelf nooit wedstrijden rijden dus weinig ervaring daarmee. En de club bestaat natuurlijk nog niet zo lang. Er moet wel het een en ander veranderen ja, maar ik vind het wel knap dat ze een wedstrijd hebben durven organiseren aangezien ze weinig ervaring hebben met wedstrijden!!

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:56

Ja ik was 4e en 5e dus ik ben wel tevreden!!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:57

welsh_lover schreef:
Ja ik was 4e en 5e dus ik ben wel tevreden!!

das netjes ja. hoeveel reden er totaal met de ponys mee dan ? want dat was uit de startlijsten ook niet te zien hoeveel er enkelspan ponys reden

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:00

Volgens mij waren het 12 enkelspannen, maar was niet echt duidelijk. De prijsuitreiking begon ook wel lachwekkend. We beginnen met pony's span. Euhm enkel of dubbel ? Nou span dus dubbel...........hihi

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:02

even offtopic, dank je nou zit ik met dat rotlied in mijn hoofd Clown

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:02

welsh_lover schreef:
Volgens mij waren het 12 enkelspannen, maar was niet echt duidelijk. De prijsuitreiking begon ook wel lachwekkend. We beginnen met pony's span. Euhm enkel of dubbel ? Nou span dus dubbel...........hihi

haha

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:21

Heb jij trouwens beide pony's gezien Samantha of alleen de jongste ? (toen ik langs jullie reed terwijl jij aan het uitspannen was?)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:24

welsh_lover schreef:
Heb jij trouwens beide pony's gezien Samantha of alleen de jongste ? (toen ik langs jullie reed terwijl jij aan het uitspannen was?)

ik was al aan het losrijden toen je met badour in de ring zat. Reed je nog voorbij maar je was druk aan het praten dus dacht zal maar niet storen anders is ze uit de concentratie Nagelbijten / Gniffelen

Badour loopte heel netjes hoor soms leek het of hij beetje druk in zijn hoofdjes was( maar dan kna ik ook verkeerd gezien hebben hoor was zelf ook nogal al het opletten wat fury ging doen enzo en zag het zomaar in de verte Knipoog

Beide hele mooie ponys hoor Lovers

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:29

Badour heeft voor de proef heel de tijd lopen hinniken naar zijn maatje was ook best druk. Tijdens de proef ging het uiteinde van mijn kinketting nog los en daar was hij het ook niet mee eens. Maar voor de eerste keer was ik wel tevreden.

Jouw pony mag er ook wezen hoor!!!

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:34

Rijd jij 28 juni in etten-leur ?
Ik misschien wel moet even overleggenmet de grooms, maar ik denk het wel!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:34

welsh_lover schreef:
Badour heeft voor de proef heel de tijd lopen hinniken naar zijn maatje was ook best druk. Tijdens de proef ging het uiteinde van mijn kinketting nog los en daar was hij het ook niet mee eens. Maar voor de eerste keer was ik wel tevreden.

Jouw pony mag er ook wezen hoor!!!

oei kinketting los is niet fijn nee vooral niet als het gaat rammelen enzo

Fury was ook heel de tijd aan het hinniken. Niet in de proef maar met het losrijden Nagelbijten / Gniffelen Hij is nu ineens alleen zonder zijn maatjes natuurlijk en ziet allemaal paarden wel lief zon klein hinnikje Lovers

Nu is fury nog vrij donker maar hij is al erg in de rui en kruigt dan helemaal de kleur die hij nu bijna op zijn hoofd heeft mooi roan Lovers

rijd je 28 juni ook mee in etten-leur miss is hij tegen die tijd wel verhaard Nagelbijten / Gniffelen

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:35

welsh_lover schreef:
Rijd jij 28 juni in etten-leur ?
Ik misschien wel moet even overleggenmet de grooms, maar ik denk het wel!

Nagelbijten / Gniffelen stellen elkaar dezelfde vraag wahha maar ik rijd idd ook zit geen wegtraject bij dus vind ik wel fijn om de eerste 2 wedstrijdjes zonder wegtraject te doen. In augustus op prinsenbeek rijd ik het denk ik wel mee tegen die tijd is hij al wat meer getraind enzo Haha!