[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:25

Toch nog iets positiefs vandaag. Net bij het slepen met Rocky, wat weer heel goed ging, heel dapper de noodlijn eraf gehaald (was ook opdracht van de beleerder, maar ik had nooit gedacht dat ik zover zou durven gaan). En dat ging natuurlijk heel goed. Morgen hopelijk weer en dan misschien ook een filmpje *\o/*

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:13

Tine groot gelijk dat je bij deze werkgever stopt hopelijk vind je snel weer een nieuwe baan.
ene super dat het slepen zo goed ging.

Jorex ik heb 2 dagen terug gesleept ik ben er alleen heel even ingeweest met Puck onder het zadel
en ja die mugjes zijn er in de avond naast de sloten.
Ik heb er vanavond ook weer een paar opgegeten :r

marga lekker aan de rij geweest.

Renske fijn de bak straks weer netjes

HT goed bezig en idd dat sturen dan denk je toch aan de tanden evt dat daar iets niet lekker zit.
Ben benieuwd wat de tandarts zaterdag ziet.

Ik ga morgen eerst een rondje met Puck voor de wagen en daarna ga ik mee met mijn nieuwe pensionklantje het is een beginnende menner dus ik help haar even verder op weg.

De katjes gaan erg goed ze worden steeds brutaler alleen die gekke honden blijven wat eng maar dat komt uiteindelijk ook wel goed.
Ze zijn erg aanhankelijk echt super lief.

SPAMMMMM _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:19

Sterkte Belker.

Wat goed Tine! :D

Wat een heerlijk duo tinkertje <3

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:21

Oh jonge katjes zijn zo stommmmm _-:( _-:( _-:(
Echt te schattig <3 <3

Tine, hoera! Goed voor jezelf opgekomen op die school. Dat slaat toch nergens op wat zij doen. Er staat vast een andere school te springen om iemand met jouw kwaliteiten.

Belker sterkte met het verlies van de rooie.

Ik hoop dat het in Drenthe nog mee valt met de beestjes. Ik wil dit weekend weer op pad voor een bosrit. Nouja... anders gaat de zebradeken maar gewoon mee. Met buikflap.

chamion
Huisheks

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:07

Waarom zie ik overal jonge katjes....dan wil ik ook.... heb geen ruimte voor katjes...
|( |(

Belker heel veel sterkte gewenst.

Hier in ermelo valt het nog best mee met de beessies tot nu toe. We hebben een enkeling gehad. Daarnaast reageert mijn pony er niet echt op.

Tine je hebt groot gelijk. Ergens anders zullen ze super blij zijn met je.

Ik heb mezelf weer doodgelachen op de wagen gisteren. Er is een pad wat iets bochtiger is, met dit weer enkele plassen of met goede modder (gewoon nat zand en niet van dat diep ranzige) Daar mag pony altijd galopperen. (ik kan haar daar zonder moeite vanaf houden zonder dat ze gaan drammen)
Om dit pad op te gaan moeten we een rustige weg oversteken.
Nu moesten we daar toevallig even halthouden om wat fietsers voor te laten. Daarna kregen we voorrang van het leger (oefenen met km maken met bepakkingen op de rug) en die wilde ook op dat pad. Ik laat haar rustig de weg oversteken. Krijg ik de opmerking dat ze niet snel is met oversteken. Nope, stap is niet haar beste gang. Terwijl de heren achter mij aan het pad op lopen zeg ik 'ga maar" en pony gaat van stap naar de galop vol over dat pad. Zo hard ging ze nog nooit. Alsof ze dat commentaar had gehoord en dacht ik zal jullie wat laten zien }:) :D
En zodra het pad recht wordt briest ze en gaat weer stappen. En mijn groom vertelde hoe de heren hun mond open lieten vallen met dat vertrek :wow: hahahahah :)) :))

maar dit bevestigde mijn vermoedens wel dat ik een marathon pony in spe voor de wagen heb staan. ze kan van sloom, slaperig naar super alert en meewerkend en ze kijkt ook echt mee op paden en denkt mee. Lange afstanden in 1 tempo is niet haar ding. ze houd van afwisselingen in tempo.
Zaterdag ga ik moet een goede vriendin weer naar de hei. We hebben laat afgesproken omdat ik moet werken.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:18

whaha geweldig _O-
Heerlijk zo’n paard.

Wij hebben dat met ons oudste paard Anoes
die staat met inspannen er altijd bij of ze of ze slaapt dan zeg ik ook altijd tegen mijn gasten.
“je geeft haa zo geen stuiver maar let op als we gaan rijden,
ze is 23 maar voelt zich 4”
Mensen vinden dat altijd prachtig.
Als we uit de marathon komen ook fullspeed en direct uit de hindernis bam rust.
Geweldig zo’n beest ik hou ervan.
Haar hartslag is ook altijd lager na de marathon dan ervoor :+

PS:
Ik zou 22 juni naar PMO menweek (met Puck) maar dat ging niet vanwege de corona niet door.
Nu is hij uiteindelijk verplaatst naar 24 augustius.
Super leuk ik heb er echt onwijs zin in.
Iemand daar al eens geweest toevallig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:24

Tinkertje, ik ben er al 3 jaar heengeweest en vorige week zelf heen gegaan (zelf les geregeld en zelf eten maken).

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:53

Hier ook eentje die tijdens het inspannen gerust staat te slapen. En dan vervolgens boven de 30 km per uur uitkomen in galop. Sorry dat de foto gedraaid is, mijn telefoon doet dat altijd als ik foto's maak via Whatsapp. Het is dat ie te klein is voor marathon. En inderdaad ook stap is niet zijn meest motiverende gang.
Afbeelding
Afbeelding

Tinkertje ze zijn zo aaibaar <3
Oh haha ja Puck voldoet wel aan het grote gaten en grote hoeven in de bak inderdaad. Maar geeft niks verder, is juist wel goed om Jorie onafhankelijk van de bakrand te maken. In de grote bak in Tolbert moeten we toch ook weer op de binnen hoefslag wegens het tempo verschil met de anderen in voornamelijk de stap. Daarnaast had ik met de poort open gereden en hij had geen enkele poging gedaan om eruit te lopen. Dus heerlijk gereden. Ik zou zo graag willen dat ik van het najaar met tweespan naar de les kon, maar helaas is mijn kar voor tweespan daar echt niet geschikt voor.

Heel veel sterkte Belker.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:11

Geweldig. ik heb helemaal beeld van die militairen _O-

Verder alles gelezen, maar geen puf, knallende koppijn.

Maar nog wel even met Rocky gespeeld en filmpje ervan.

https://youtu.be/MiJ39OSltww

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:34

tinkert_tje schreef:
PS:
Ik zou 22 juni naar PMO menweek (met Puck) maar dat ging niet vanwege de corona niet door.
Nu is hij uiteindelijk verplaatst naar 24 augustius.
Super leuk ik heb er echt onwijs zin in.
Iemand daar al eens geweest toevallig.

Mijn man en Aladdin gaan ook in augustus naar pmo. Eerste keer voor ons. Haha mini bokt meeting

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:48

Haha ik had lekker geschreven lees ik nu terug typen zonder leesbril lukt echt niet meer _O-

ipsilonka goed bevallen dus bij PMO leuk om te horen.
Ik ga lekker voor de menweek incl verzorging heerlijk effe relaxen eindelijk niet hoeven koken :+

Belker heel veel sterkte altijd verdrietig zulke dingen.

tine sterkte met je hoofdpijn.
rocky doet het braaf

janouk ooh wat leuk zie ik jou dan ook daar of gaat hij alleen ?

Ik heb vanmorgen heerlijk gereden met Puck.
Ze was wat druk met inspannen dus madam moest weer even op haar plaats gezet worden soms komt de tuiger in haar naar boven :)F
Maar ze begreep me en dacht ooh ja das niet slim om me zo te gedragen.
Heerlijk door het bos gecrosst.
Nu heeft ze rust (voor de kar) want haar ijzers zijn aan vervanging toe.
Hoefsmid komt volgende week.
Morgen wel les in de bak ohz.

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag op pad met nieuwe pensionpaardje.
Heerlijk dier maar voor een beginnende menner zonder ervaring best nog een dingetje.
Ze nam haar compleet in de zeik 8-)
Ik heb haar goede tips gegeven waar ze mee aan de slag kan.
Maar ze wilde graag dat ik verder reed compleet ander paard voor de wagen echt heerlijk gereden.
Ik heb haar het advies gegeven om op les te gaan.
Zaterdag kan ik nu niet vanwege puck der ijzers ,dus ze neemt mijn les over +:)+
Maar ze dacht dat ze mij als groom erbij zou krijgen :+
maar helaas ik werkt full time en moet zelf nu 5 paarden rijden dus dat word hem niet.
Ik zit nu ook net op de bank doordat mijn werk was blijven liggen door het mennen.
Morgen ga ik wel weer met haar mee maar daarna mag ze zelf aan de bak met een eigen groom.
Ze gaat ook mee naar PMO dus dat is top voor haar
goede leerschool. :j

Afbeelding

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:02

Belker Y;( sterkte met het verlies.

Chamion geweldig zie het voor me.

Tinkertje jonge katjes <3

Jorex dat wordt goed sparen voor een passende 2spanwagen.

Tine Rocky doet het goed (jij ook).

Gister weer eens een rondje wandelen met Lau en Pep. We kwamen Tinkertje tegen Lau vond Puck wel groot en interesant. Auto's die langs rijden geen probleem maar er stonden er een aantal geparkeerd op een voor hem vreemde plek, toen had hij ogen op steeltjes maar liep braaf door.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:32

ja geparkeerde auto’s kunnen zomaar aanvallen :j
Ik geef lau gelijk hoor ze is ook erg groot. :+

Hier vanmorgen lekker gelest ze heeft weer hard gewerkt +:)+
Maar pfff die broeken van tegenwoordig met siliconen dat is echt waardeloos mijn knieen liggen open van het schuren :=
Op d-jee heb ik daar minder last van maar die heeft totaal andere gangen dat scheelt denk ik.
Dus ik ga weer terug naar lederen zitvlak.

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 21:49

Ik rij katoen, of de zelfde stof als broek. Dus geen leer of ander stroef materiaal. Je kan ook nog gevoelig zijn voor de siliconen.

Vanmiddag een rondje met het span (Eef en Pep) gereden, het is al weer lekker druk met fietsen en auto's (toeristen). 1,50 meter afstand houden schijnt toch heel moeilijk te zijn op de fiets _-:(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:24

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:28

Tjeetje janouk wat een jeukend avontuur,heb je wel foto's kunnen maken van het jonge grut?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:56

happytime schreef:
Tjeetje janouk wat een jeukend avontuur,heb je wel foto's kunnen maken van het jonge grut?

Nee, ze hebben niet gewacht tot ik weer uit het water was geklommen haha

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:25

Maar goed dat ik er niet bij was...had ik ook een natte broek gehad masr dan van 'warm' water.haha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:34

happytime schreef:
Maar goed dat ik er niet bij was...had ik ook een natte broek gehad masr dan van 'warm' water.haha

_O- _O- _O- _O-

Ik heb nu van beide beeld _O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:29

:D :D :D :+ :+

Ik ook *\o/*

Maar het jeukt......

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:40

Janouk is een honden redder. Maar weegbree helpt tegen de jeuk.

Ik heb ook beeld _O- Ht maar je gaat dan als je toch een natte broek hebt helpen :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:56

Oh jeej, Janouk wat zul je nu veel jeuk hebben. Onnozele honden ook! >;)
Gelukkig liet ie zich er wel makkelijk uit helpen.

Hier voor het eerst sinds vorige week zaterdag weer gewandeld, ik had namelijk een bloedblaar ontwikkeld voor de tweede keer in een maand tijd, dus ik durfde niet eerder. Het is tijd voor nieuwe wandelschoenen. Maar goed, pony's weer voorop in tweespan en ik erachter aan. Nu eens omgespannen, Jorie links en Alex rechts. En tja Jorie zou Jorie niet zijn als ie niet ergens op zou flippen aan die linkerkant. En toevallig was er links van de weg in de stevige wind een land met allemaal wapperend lint. Jorie draaide volledig door, steigeren, piafferen, je noemt het en hij deed het. Ik kon niet tot hem door dringen dat het niet het eng was en Alex stond ondertussen naar Jorie te kijken van "Hallo, kun je ff chillen, ik zit aan je vast". Echt op zo'n droge manier dus en die bleef maar gewoon netjes op de plaats staan. Dus toen had ik besloten om Alex maar gewoon verder te laten stappen en die stapte, Jorie negerend, gewoon verder. En tja, omdat ik ze vooraan aan elkaar vast heb, trok ie Jorie zo mee. En toen besloot Jorie ook maar weer gewoon normaal te doen, wel nog nadribbelend van de spanning. Moraal van het verhaal, zolang Alex kalm blijft in tweespan kan ik gewoon doorrijden en dat is ie gelukkig met bijna alles wel. Maar Alex die laat ruim voordat het enge er is al weten dat ie het niet op prijs stelt, die wil dan echt op 20 meter van het gevaar al niet meer verder.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:31

Jeetje Janouk, je maakt het wel mee zo.
Hopelijk niet te veel last van je armen.
Ziet er niet fijn uit op de foto.

Hier vanavond weer lekker een rondje met Olivia gemaakt.
Ook nog even een tussenstop gemaakt.
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 00:03

Natuurlijk zou ik janouk helpen.
Wat een draakje zeg die jorie.
Vandaag julia weer voor de wagen geknoopt en jawel...2x rechtaf...whoehoe.stuur doet het een beetje

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:28

Wat een avondturen hebben jullie weer beleefd. Hopelijk ik vandaag niet...
Moet eerst werken van 10 tot 16.00 en daarna ga ik met een vriendin (en die is ook een bokker) naar de hei.

Donderdag een klein rondje gemaakt met een klant van mij. Die is extreem onzeker en vind het lastig om dat die dieren te "lezen" en te begrijpen dus die schiet volledig in de stress en paniek. Maar mijn pony is zo makkelijk te lezen en ze heeft genoten. Ze zat met een big smile op de wagen terwijl ik haar al weken niet meer zag lachen bij de paarden/ponys