[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:17

:wave: Goedemorgen allemaal

VHU gezellig visite gehad van ouders, zo te zien is het een latertje geworden ;)
Baudhy is lekker bij DB geweest op bezoek en heeft een mooie foto geplaatst van DB zijn been, ziet er echt netjes uit zeg.
Gem is gek van Huzarensalade := als ik hem erin stop dan hoor je er wel van Heb net in zijn paspoort laten zetten dat hij niet geschikt is voor consumptie, maar soms lust ik hem ook wel rauw :=
HT heeft even spanning gehad met een koliekerige Sun :(:) gelukkig eind goed al goed door de Colosan, wereld spul _/-\o_
Biancacoo heeft geholpen met zoonlief zijn suprise, en 8,5km op de teller, vandaag weer of spierpijn van gisteren?
Vroeg me af hoe of het met de hond van Ollie gaat??

Gisteren hebben we geen naakt paard gehad gelukkig :D maar vandaag toch maar wachten op zijn nieuwe deken.
De stallenbouwers waren ook geweest, omdat het dak van onze nieuwe stal los lag :oo ze hebben het vastgelegd, maar eigenlijk niet geheel naar mijn zin, maar we zullen er in het voorjaar zelf wel aan gaan knutselen om het netjes te maken en belangrijker nog, dat de wind er niet onder kan slaan.
Heb er behoorlijk wat slapeloze nachten van gehad met al die wind van de afgelopen weken :O

Vandaag komt de <:) bij ons op het werk, geweldig, je zal dan denken, leuk voor de kindertjes maar de <:) komt voor ons :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:13

Goedemorgen,
nee geen spierpijn van t lopen hoor, wel de normale pijntjes, maar dat is niet erg..hondjes hebben vrij vandaag, moet boodschappen doen, anders zouden we lekker weer gaan trainen..
sonjim,...dat is vervelend...dat hij pijn heeft is helemaal rot...
vhu visite, hoe vonden je ouders het huis ?
DB 's been ziet er goed uit !!
ht, sun koliekerig. ...blegh...eeterd !! Je zou ze toch !!
Dingetje heeft een huzaar, en sint op t werk.

Heb idd ook vaak aan Ollie1 en Layka gedacht...

Fijne dag allemaal..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:34

Onder het mom van gewoon positief blijven.... staat zirola met een dik warm been. Kreupel. Heb er maar lekker in de wei gedaan hopelijk loopt ze hem beter.

Vorige week ook de DA nog op stal gehad. Ikke zijn wolfstandjes eruit en tanden nagekeken verder. Dop verwijderd. Hij is nu 2,5 jaar.
Alles geeent en Diantha nagekeken. Die heeft al heel lang wondje onder aan haar kaak waar pus uitkomt. Tandarts heeft dat nu goed nagekeken ook in de mond. Er zit een diastase en er zit ontstoken tandvlees. Geadviseerd is om eerst een foto te maken van de kaak.
Omdat als er wat aan gedaan moet worden toch eerst het veulen geboren moet zijn. Besloten om de foto maken op te schuiven naar Begin volgend jaar.
Als ik alle DA kosten dit jaar optel..... pppffff....... Hopelijk gaat 2016 beter.

Druk bezig met voorbereidingen voor 2 beurzen waar we staan in December.
9 t/m 13 december in Dalerveen bij de ruiterdagen en 27 t/m 30 december in Dalen op het dressuurspektakel. Veel geregel maar wel leuk.

Zou eigenlijk dit weekend bij mijn familie in het westen sinterklaas gaan vieren maar ja db gooit roet in het eten. Geen idee wanneer ik hem op kan halen. Nou ja ik heb het maar afgezegd. Mijn moeder begrijpt het gelukkig wel. Nu kijken of ik 19-20 december die kant op kan.

HA Ha Huzaar in de huzarensalade. Huzaar krijgt dus een mooie deken. Zelf helemaal weg van horseware dekens. Ik heb er heel veel van. Zeker nu met de liners, werkt ideaal.

Mijn buik knort...etens tijd.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:47

Er gebeurt veel hier!

Wordt een fraaie rekening Baudyh.. Hopelijk pakt het allemaal wel goed uit!!
Ziet er trouwens netjes uit dat been van DB!

Dingetje heeft geen naaktloper gezien! Gelukkig!
Spannend een los zittend dak met die wind.

HT, mooi spul Colosan! Kun je in ieder geval zelf iets doen.

Ik heb vanmorgen weer les gehad, nu met de liverpool gemend. In het begin wel fijn, ze schuimde wel enorm!
Daarna kwam er ineens verzet, moeilijk doen! Kreeg haar er zelf ook niet door, dus instructrice weer even aan de leidsels. Daarna liep ze wel beter en kreeg ik zelf ook wel even het gevoel waar ze moet lopen en wat er fout gaat, maar ik had nog wel veel druk, wat te veel voor mijn zin. Ben er nog niet uit of ik het fijn vindt of niet, we proberen nog even verder.
Aan het eind schuimde Emas niet alleen meer in haar mond zo gezegd!
Lekker even op stal met de schone zweetdeken en 1,5 appel. Tea krijgt ook altijd nog een helft anders is zij zo zielig. Mijn pa had ondertussen de cultivator door de bak getrokken dus later heeft ze zich ook nog even goed ingesmeerd met bakzand!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:02

Zoooo ouders weer uitgezwaaid. Ze vonden ons huis en de B&B kamer wel erg mooi :+ Ach ja ze zijn al in de 80 dus vond het geweldig dat ze deze kant op zijn gekomen en zal blij zijn als ze weer heelhuids thuis zijn.

Arme poown helemaal druk aan het werk gezet :7 fijn dat je zo lekker kunt lessen Jeskim. Vond dat zelf altijd erg prettig als je je paardje nog niet zo lang hebt en nog wat zoekende bent.

Gedachten bij Layka en Ollie1 :(:)
Wat een DA gedoe idd bij jullie Baudyh... beetje prut jaar wat dat allemaal betreft, ook nog het overlijden van de jaarling, was dat nu ook dit jaar? Staat me zo bij?
Hoe is het trouwens met Anni de Duitse Anni?

Hier bijna alle <:) inkopen binnen, ook vwb de 'catering', we vieren het hier met twee bevriende stellen en hun kinderen, dus volle bak a.s. zaterdag :){

Jeskim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:03

Het voelt af en toe een beetje alsof ik mezelf heb leren autorijden en nu ineens autorijles heb in een totaal andere auto, hihi. Heb nooit veel les gehad en nu moet ik ineens anders zitten, anders sturen, anders schakelen enz. Haha!!!
Maar het ligt gelukkig meer aan mij dan aan het paard, dat is een geruststelling!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:22

jeskim: dat gevoel heb ik nu ook weer ff met sun,die is ook ff dwars aan het doen met de liverpool in,doet ze niet haar tong erover gooit ze haar hoofd omhoog (niets te zien in haar mond,maar ze vind het wel reuze moeilijk om te gaan sluiten en meer op haar achterhand te komen) ook vandaag aan de longe met dubbele lijnen,paar keer de zweep erachter en het was weer over! :j

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:05

Goedemorgen :)

Wat denken jullie dat ik gisteren aantrof????

Afbeelding

Een naakt paard {:)-:(

Maar goed zo vergevingsgezind dat ik ben :+

Afbeelding
Een mooie nieuwe deken met een hufterproof borstsluiting }:)

Afbeelding

Nu kijken of meneer nog kan naaktlopen :D
Even weer overschakelen naar de pc

EDIT

Baudhy wat een pech hebben jullie van het jaar, is het been al wat geslonken?
Jeskim is lekker aan het lessen met haar nieuwe aanwinst, goed dat je les hebt.
VHU heeft ouders uitgezwaaid en is in volle bereiding op de <:) en :){ maar de aankopen zijn in huis _/-\o_ dat je daar nog tijd voor had met alle druktes de afgelopen periode.
Tine?????? waar ben je gebleven???
Biancacoo had gisteren een rustdag voor de hondjes
HT :wave: ff vergeten Y;(

Phoe van de week heb ik een bezoekje aan de neuroloog gehad voor mijn borstbeen, kijken of hij er wat aan kon doen. maar helaas na drie keer heen en weer over mijn borstbeen te hebben gedrukt is de pijn nu weer hels en hij trok dezelfde conclusie als de fyso........syndroom van Tietze, nou ja was er niet helemaal voor niks, want krijg maandag een EMG aan mijn linkerhand, omdat ik toch ook nog steeds last heb van een carpaaltje (4 jaar geleden is rechts al verholpen) Zoals het er nu naar uitziet ben ik weer in het nieuwe jaar onthand vrees ik.
Er moet wel wat aan gebeuren, want heb behoorlijk wat krachtverlies links en met de constante pijn aan mijn borstbeen word het er ook niet echt beter op.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:03

Dingetje, die naaktloper is gewoon een potloodventer :D !
Ik heb ook een deken gekocht met zo'n kruisling-sluiting. Joop-sloop heeft ook beide musketonhaken al kapot; het geheel zit nu met een riempje vast.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:18

:= Ja denk ook dat hij een potloodventer is alleen durft hij zijn fluit niet te laten zien!
Moet zeggen dat de borstsluiting behoorlijk robuust is, maar hij zat er net ook alweer aan te frunniken en ik ben er ook achter dat hij nog een compagnon heeft die hem best even wilt helpen *POOOOWWWNNN {:)-:( *
Heb nu net maar eens wat wilgentakken afgeknipt om is ff de focus van die deken af te halen en ze zijn daar nu druk mee in de weer, het zijn echt net twee kleine kinderen die je constant bezig moet houden.
Denk dat ik vandaag of morgen maar is een grote boei ga halen bij de watersportwinkel, kunnen ze zich daar ook eens een beetje op gaan uitleven ipv op elkaar en aan elkaars deken -O-

EDIT
GEm heeft ook haar schoen gezet *\o/* ik vind het geweldig _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:22

Goedemorgen

De wekker ging hier extra vroeg vanmorgen want Sint en zijn 2 Pieten kwamen hier om te worden geschminkt. Toen ze aankwamen regende het , gelukkig was het droog toen ze vertrokken.
Net terug van tandarts, vorige week was ik vulling kwijtgeraakt (en daarmee ook mijn kiespijn van paar jaar, dus ik was er niet rouwig om). Tandarts heeft alleen beetje geveild (wat ik zelf ook al met schuurpapier had gedaan) en dat was het. Omdat de kies erachter eruit is, is er genoeg ruimte om de boel schoon te houden. Dus ik stond alweer snel buiten. Zometeen heerlijke sinterklaastaart maken ( we hebben hem al 2 keer gemaakt, groot succes) voor het sintfeest van morgen.

Dingetje, lastig zo'n paard die dekens sloopt. Hier gelukkig geen last meer van. Als ze willen slopen ze alles. Wilgentakken geeft in ieder geval wat afleiding. Wat is je bak droog!!!!! Jaloers.
Jeskim moet wennen aan andere manier van rijden.
VHU had gezellig ouders op bezoek.
Ollie: hoe gaat het met Layka?
Baudy heeft een ziekenboeg thuis.
Ava: hoe gaat het met jou? Wanneer krijg je je racewagen?
Bianca: is vast weer lekker blubber aan het happen.

Ik heb de paarden de afgelopen 2 nachten toch maar buiten gehad, mijn lijf kon het uitmesten even niet meer aan.

Zoonlief heeft straks op school een "optreden". Gaat sinterklaas kapoentje op zijn gitaar spelen voor sint en pieten. Hij zit pas 2 maanden op les, dus ik vind hem wel heel dapper.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:32

Ik had voor vamor een deken die moest over zijn hoofd aan en uit..die kon niet open aan de voorkant...ik was er zo vreselijk zat van dat hij alles stuk maakte..ik had toen zelf een zware industrie naaimachine en heb de dekens dichtgemaakt...

Ik moet nog bijlezen..slecht geslapen.. verkouden..sint viering op school..spannend voor zoontje voor t eerst surprise maken.
En toch even ronde met 2 van de honden nasr t bos geweest.
Nu kop als een emmer...koffie dan maar...
En bijlezen straks.. Y;(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:35

_Dingetje_ schreef:
EDIT
GEm heeft ook haar schoen gezet *\o/* ik vind het geweldig _O-

Nee, nee, mijn schoenTJE :D .

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:23

[quote="tine10"
Dingetje, lastig zo'n paard die dekens sloopt. Hier gelukkig geen last meer van. Als ze willen slopen ze alles. Wilgentakken geeft in ieder geval wat afleiding. Wat is je bak droog!!!!! Jaloers.
[/quote]

Ja bak ligt er nog maar van september en gedraineerd, hij moet nog inklinken, want kan er nu echt niks in.......kortom geen jaloezie nodig hoor Tine ;-) maar wel lekker voor de voeten op het droge.

Excuse me Gem......ook maatje 37 zeker :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:57

He getver. Ik zie aan de deken van huzaar dat rhino nu ook een Rambo sluiting heeft. Of zou het alleen bij de wug zijn. Dat kan. Db krijgt deze sluiting ook stuk. Hij krijgt die musketons gewoon los en trekt het klittenband dan stuk.
Rhino had gewoon zo een mannetje-vrouwtje sluiting die zit strakker op het klittenband. Daar blijft hij wel vanaf. Daarom hier liever rhino dan Rambo.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:59

Nee been zirola word nog niet dunner. Maar ook niet dikker. Hou der goed in de gaten.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:21

baudyh schreef:
He getver. Ik zie aan de deken van huzaar dat rhino nu ook een Rambo sluiting heeft. Of zou het alleen bij de wug zijn. Dat kan. Db krijgt deze sluiting ook stuk. Hij krijgt die musketons gewoon los en trekt het klittenband dan stuk.
Rhino had gewoon zo een mannetje-vrouwtje sluiting die zit strakker op het klittenband. Daar blijft hij wel vanaf. Daarom hier liever rhino dan Rambo.

Je bedoeld die sluiting aan de ene kant een gleufje en de andere kant een T stukje zeg maar? Die krijgt Huzaar dus open en ben dus expres naar zo'n sluiting over gegaan, dit is trouwens zoals ik kon zien alleen bij de Wug en die nieuwe vari layers van Rambo, verder allemaal wat jij denk ik bedoeld mannetje vrouwtje sluiting.

Leuk zo'n tuiger hoor :') ach ja Gem heeft ook een Sloop Joop, ook iets tuigerachtigs in soms??? Huzaar had een aantal weken geleden de isolatie van waterleiding er ook maar afgesnokt, dus dit is ook al Huzaarproof gemaakt en de lichtbak van de TL verlichting is ook al kapot, allemaal stukjes uit.....hier moet dus nog een kooitje voor gemaakt worden. Stal is nog maar sinds eind september klaar, dus ja die lichtbakken zijn inderdaad wel weer aan vervanging toe {:)-:( -:(-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:28

zo, ik kom ook weer om de hoek kijken, wel meegelezen, maar geen puf.

ik weet dat er een operatie goed gegaan is, nu opknappen!
ene potloodventer, ben blij dat mau zelfs de goedkope dekens aan houd en heel laat. maar ja, hij staat ook in een bejaardensoos, dus geen lol te beleven.

tine heeft een optredende zoon, succes!

bianca is zelf ook weer bezig om in shape te komen, goed bezig!

ik zit al de hele week thuis, weer hoesten. word nu langzaam minder.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:39

_Dingetje_ schreef:
Excuse me Gem......ook maatje 37 zeker :D

Nee..... jij snap nie :)) O:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:17

Ja dingetje zo een sluiting bedoel ik.
Apart hè die slopers. ( db heeft wel tuiger bloed, klopt dus. Ha ha)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:10

Dingetje, wat naar dat je zo'n last van je borstbeen hebt, en ook van je hand...Hoop dat ze je kunnen helpen voor het cts.
Schoentje zetten..geinig. <:)
Tine heeft gitarende zoon. :D
em, Beterschap. .

Ava mocht je meteen je racemobiel houden na het uitproberen ?..hoe gaat het ?
Baudyh, wat naar dat zirola's been nog niet dunner word..al nieuws wanneer je DB mag ophalen ?
tine geen last meer van zere kies .
Jeskim, druk aan t wennen en mennen met je nieuwe paardje.

nou, tot later dan maar....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:47

Yes, waterschap is net geweest en eigenaar van aangrenzende percelen gaat een leuke brief krijgen. Hij is namelijk flink in gebreke gebleven bij onderhoud van de (schouw)sloten. Hopelijk hebben we dan straks geen overstromingen meer in wei en bak.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:27

Ik dump t hier ook maar... liz is niet drachtig meer ze heeft verworpen. Krijg taart van de dierenarts als ze toch drachtig is :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:39

Rianne1994 schreef:
Ik dump t hier ook maar... liz is niet drachtig meer ze heeft verworpen. Krijg taart van de dierenarts als ze toch drachtig is :+

Wat vervelend, maar hij kan toch kijken of ze wel of niet nog drachtig is!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:14

Dat is zonde Rianne.....:(