[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 08:17

hihi goed idee

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:02

Barney1978 schreef:
Ben ik nou de enige die gewoon getraind heeft in de regen Haha. Het is ook geen lolletje maar ja het schema roept hè. De pony's waren ook niet zo blij met me. Moet zeggen dat ze desondanks hun best hebben gedaan.

hahaha!!!

Nou ik heb beide ponys gedaan gister hoor, 1 gelongeerd en Kyano weer opgepakt aan de lange lijnen voor beleren.
Ging de eerste keer SUPER slecht |( Helemaal panisch. Was geen land mee te bezeilen. Alleen maar paniek, vluchten, trillen, stress. Ben naast zijn hoofdje gaan lopen en na paar rondjes was de ontspanning terug en heb ik het daar maar bij gelaten.

Tweede keer begon ook niet best, maar ging snel een stuk beter, eindigde zelfs best fijn.

Zou die het ooit leren? Zou hij wel neurologisch in orde zijn? Waarom doet hij elke keer alsof hij het allemaal nog nooit gedaan heeft? Het lijkt wel alsof ik elke dag met hem opnieuw moet beginnen. %)

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:11

NdV74 schreef:
8 maart Ysselsteyn
19 april Teteringen
30 mei Wateren
27 juni Etten-Leur
12 september Onstwedde
3 oktober Hellendoorn
Boxtel nog niet bekend

Ze staan volgens mij nog niet allemaal op de wedstrijdkalender, maar dit zijn in elk geval de data.

Wat bedoel je met "de wedstrijdkalender"? Bedoel je dan de KNHS-kalender?
Ik vergeet altijd onder welke rubriek ik de mendurance-wedstrijden kan vinden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:13

Ja daarmee bedoel ik inderdaad de KNHS-kalender.
Volgens mij staan de meeste wedstrijden onder mennen samengesteld en een enkele onder endurance.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:49

Bijna van de bok gewaaid maar toch de twintig km kunnen trainen. Ik moet wel zeggen dat zon meer gewenst is.

Balen Toydoll dat het zo verloopt, ik zou er ook gefrustreerd van worden. Ik heb geen flauw idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:59

Ik heb net mijn inschrijfformulier voor Ysselsteyn op 8/3 per email verstuurd.

Omdat ik tijdens de winter heel weinig rijd begin ik deze eerste wedstrijd na de winterstop maar eens met de korte afstand voor de klasse 1 (= 20 km).

Heb er nu alweer zin in! :)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:41

Leuk dat je ook voor Ysselsteyn hebt ingeschreven MarjaR. Het is inderdaad vroeg in het jaar en dan is het lastig om ze al aardig op conditie te hebben als de winter wat stil ligt met mennen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 20:30

vraagje ik ben druk bezig met het zoeken van een vereniging maar kan ik me al opgeven of ik nog niet zeker ben om impuls of klasse 1

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:39

Kun je het beste even aan Mark vragen. Ik weet dat ik de dag van tevoren nog kan veranderen van klasse en afstand maar hoe dit zit met wel/geen startkaart voor de klasse 1 of impuls dat weet ik niet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 20:41

bedankt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:44

Gewoon even mailen, denk wel dat dat kan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:39

Goedemiddag! Wat een weer he?

Ik heb er lang over nagedacht en we gaan toch voor een ander karretje kijken. Ik wil graag een vierwieler erbij :j

En een andere sulky. Ik kan op deze echt niet lang zitten. Dat word sparen haha

Mevrouw lag te chillen in de wei
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:59

Ahhh wat een schatje <3
Vind je een bikkel Barney _/-\o_
Ga zo even longeren, maar pony's hebben do/vr niets gedaan, behalve heel sip in de paddock staan wachten totdat ze er weer uit konden en ik heb met allemaal ongeveer 20 minuten gewandeld, om toch de benen iets te laten doen... alles echt zeiknat :+

Citaat:
Zou die het ooit leren? Zou hij wel neurologisch in orde zijn? Waarom doet hij elke keer alsof hij het allemaal nog nooit gedaan heeft? Het lijkt wel alsof ik elke dag met hem opnieuw moet beginnen. %)

Je ben nog maar kort met hem bezig, vind ik dan :(:) bij onze Hero heeft het bijv 2 maanden geduurd voordat hij een sleepje trok, hij vond dat doodeng. Bij Ollie een dag. Bente, mijn vorige paard bleef bij met lange lijnen longeren zelfs na 1.5 jaar nog doen alsof ik haar iets aan wilde doen :roll: Is toch gewoon per pony heel verschillend.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:11

Woehoeeeeee de tweewieler van Cavalier is er. Hij is echt super mooi geworden. De tweede tweewieler van Cavalier waar ook tweespan voor kan. Morgen gaan we alles balanceren voor enkelspan en tweespan. Ik zal dan foto's plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:25

Barney1978 schreef:
Woehoeeeeee de tweewieler van Cavalier is er. Hij is echt super mooi geworden. De tweede tweewieler van Cavalier waar ook tweespan voor kan. Morgen gaan we alles balanceren voor enkelspan en tweespan. Ik zal dan foto's plaatsen.

Oh ik ben erg benieuwd naar de foto' s! Hoe balanceren jullie?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:57

De langboom is aan de onderkant te stellen en het bankje. De lamoen is ook te verstellen in hoogte en lengte. Maar wat typerend was dat ik er met Maurits van Cavalier op ging zitten en mijn man hield hem met 1 vinger vast, hij is al van zichzelf aardig uitgebalanceerd.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:42

Idd op de wedstrijdkalender van de KNHS is het lastig zoeken. Mijn pony heeft even een pauze gehad en is van de winter wat meer ohz gereden, verder rustig aan getraind. Ga vanaf morgen weer fanatiek er tegenaan! We hebben de smaak echt te pakken.
Nu zit ik dus te dubben over Wateren, iemand van jullie die daar al eens gestart is?
Wel fijn dat je zolang je wilt klasse 1 mag rijden, ik wil wel goed overwegen voordat wij de overstap maken naar 2. We moeten het doen met 1 pony en naast de mendurance loopt hij ook klasse 4 wedstrijden. Dit jaar rijden wij in ieder geval nog klasse 1.

Ik ben benieuwd naar de foto's Barney1978.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:42

Wateren is een super mooie wedstrijd Door het Drents Friese Woud heen. Zeker de moeite waard om te starten. Ik rij er met plezier. Het kan wel een pittig parcours worden bij veel regenval. Alles is onverhard dus geen hoefijzers nodig.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:02

Toydoll: lastig hoor met je pony. Ik denk dat het heel veel geduld vergt. Knap dat je dit aangaat.

Blingh: Wat een dotje zeg!

Marja: Ingeschreven voor Ijsselsteijn! Leuk leuk!

Tynie: Gefeliciteerd met je sulky! Zag de foto's op facebook echt een mooi wagentje. Daar ga je vast en zeker veel plezier aan beleven.

Confetti: Wateren is zeker een aanrader. DFW is een hele mooie omgeving ook om te rijden.

Baalde gisteren enorm dat ik geen ritje kon maken. Na een drukke week had ik me er zo op verheugd. Met die wind durfde ik het nog niet aan om het bos in te gaan.
Die van mij altijd best wel een einzel ganger in de wei. Is meestal het pispaaltje. Maar sinds een poosje staat er een driejarige ruin bij en daar kan die het machtig goed mee vinden. Heerlijk aan het stoeien en zij aan zij door de wei scharrelen. Echt leuk om te zien!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:28

confetti schreef:
Nu zit ik dus te dubben over Wateren, iemand van jullie die daar al eens gestart is?

Ik heb vorig jaar mijn allereerste mendurance in Wateren gereden. Vond het een gezellige wedstrijd en een prachtig parcours.

Best technisch ook, dat parcours. Grote delen zijn paden die maar net even breder zijn dan de wagen, en dat slingert dan door het bos over heuvelachtig terrein.
Echt leuk hoor! Als het even kan zijn wij dit jaar in Wateren ook weer van de partij.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:50

Wateren, onthouden dus!!

Barney gefeliciteerd met je sulky! Ben heel erg benieuwd naar fotos!

VHU:
Dat is zeker waar elk paard heeft zijn eigen tempo natuurlijk.

Ik ben al een half jaar bezig met Kyano :o Athans, met beetje sturen door de bak begonnen, dat al heel lang gedaan juist voor hem. Slepen heb ik ook al vrij veel gedaan, gewoon iets lichts, en veel, en korte sessies.
Hij heeft dus al 2x succesvol voor de wagen gestaan en deze week was zelfs lange lijnen/droog mennen alsof ik hem martelde. Het gaat bij hem zo onvoorspelbaar en iets wat dus al keer gedaan is kan morgen weer helemaal fout zijn. Ik heb er zelf geen vertrouwen meer in.

Booster was in 2 maanden gewoon beleerd, die had elke keer een stijgende lijn, soms wel wat terug val maar niet zo ernstig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:53

Wat lastig zeg met Kyano! En je pakt hem ook regelmatig mee?

Hebben jullie sites of adresjes waar ze karretjes maken?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:56

Ik heb hem afgelopen maand met rust gelaten, kijken of dat misschien beter was, maar anders deed ik hem zo'n 4/5x per week......

Stomme is dat droogmennen door de wijk, BETER gaat dan in de bak......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:59

Toydoll schreef:
Ik heb hem afgelopen maand met rust gelaten, kijken of dat misschien beter was, maar anders deed ik hem zo'n 4/5x per week......

Stomme is dat droogmennen door de wijk, BETER gaat dan in de bak......

Hmm wat vreemd en menles?

Maar dat was met Polly ook, althans lange lijnen ging niet zo goed. We hingen er een kar achter en ze liep alsof ze nooit anders gedaan had. In de bak hebben we nooit meer geoefend.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:03

Ja daar heb je misschien helemaal gelijk in ! ik durf het nu niet meer zelf te doen, bang dat ik het alleen maar verkloot. Ik laat een prof er naar kijken. Ik wil gewoon genieten met hem.