[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:27

gaan er nog menners 7 juni naar Bodegraven? toen ik mij 2 weken terug opgaf was ik de eerste inschrijving...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:10

Ik ben allang ingeschreven voor nieuw weerdinge.
Dusss.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:14

Heb me met Toobs ingeschreven in Breda, bij Liberty.
Sjol durf ik nog niet is zo zonde van het geld als ze niet goed zou zijn.

Maandag weer half uurtje gereden, ze liep super! Is dus weer goed!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:50

Startlijst Leek staat online, mooi op tijd, super!!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:52

Breda komt morgen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:31

Fenny schreef:

Ik verbaas me een beetje over deze opmerking
Een week van te voren is toch niet meer dan normaal? :o?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 08:09

Hier in zuid is het vaak pas een halve week van te voren. Vind ik ook niet erg; de tijden veranderen toch altijd nog wel een keer.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:09

tine10 schreef:
Fenny schreef:

Ik verbaas me een beetje over deze opmerking
Een week van te voren is toch niet meer dan normaal? :o?

Ik heb wel bij meerdere wedstrijden meegemaakt dat de lijst een paar dagen voor de tijd online kwam.. Lekker lastig als je voor zo'n dag nog iets op je lijstje hebt staan en niet weet of en hoe je dat kan plannen ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:17

Hier ook nog zat plek voor starts op 8 juni. Alleen ook nog maar 1 jurylid gevonden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:42

Doorgaans heb ik de startlijsten al 1,5 week (vaak al 2 weken) van te voren klaar. Dan zijn er soms nog wel kleine wijzigingen, maar nooit veel.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:16

Ik probeer ze maandagavond online te hebben. Maar hier in de omgeving is gebruikelijk op dinsdagavond online.

Nijbro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:54

ik start dit jaar ook niet. Ik heb mijn paard verkocht en ben bezig met een 3 jarige paard aan het beleren. Kan ik mooi de hele zomer tijd aan spenderen en volgend jaar weer starten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:57

Tjonge wat een lange dag vandaag in rhoon.
De vaardigheid liep uit voordat we begonnen waren en ik maakte een fout met de meetstok heel erg stom dus de spoorbreedte stond noet goed bij eerste paar deelnemers. Gevolg is dat deelnemers over hebben gereden dus dat kostte ook weer extra tijd. En er reden er fout parcours en ga zo maar door. Alles kwam voorbij. Maar we hadden super weer

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:32

Flurk schreef:
Tjonge wat een lange dag vandaag in rhoon.
De vaardigheid liep uit voordat we begonnen waren en ik maakte een fout met de meetstok heel erg stom dus de spoorbreedte stond noet goed bij eerste paar deelnemers. Gevolg is dat deelnemers over hebben gereden dus dat kostte ook weer extra tijd. En er reden er fout parcours en ga zo maar door. Alles kwam voorbij. Maar we hadden super weer

Hoezo, paste niet :+
Vond het heel lief dat die meneer met de motor ons nog kwam halen voor het overrijden van het parcours, nadat dat eerst niet mocht.
Maar had Toobs al uitgekleed en afgesponst, de eerste starter had dat ook, daarom niet meer overgereden.

Dacht echt dat ik gek was toen ik eerste parcours reed en dacht, huh? hier en daar wel heel krap..
Totdat anderen dat ook vonden en je het ook zag bij anderen.
5 cm over is ook niet echt veel.

Maar jeming, wat had je een donders lastige vaardigheid in dat grasveld neergezet!

Maffe dag trouwens.
1e proef bagger gereden. 185 pnt.
2e proef, stukken beter gereden 178 pnt en 1e plaats.
Vaardigheid, 1e proef, miljoen ballen en was de weg soort van kwijt.
2e proef 2 wp's en 1e plaats.

But the food was good!
Paar Toobsjes in de vaardigheid.
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:48

Het weer was zeker super.
Jammer dat t niet mee zat met de vaardigheid.
Ik zie fotos van een super zwartje!

Ik heb vandaag super fijn in Heiloo gereden!
Benno zijn eerste dressuur in 14 maanden. Hij is 14 maanden geleden het voordeurtje van de trailer uit gesprongen en heeft heel lelijk zijn nek geblesseerd.
Eindelijk weer vertrouwen en rust van beide kanten, maar dat is een lange weg geweest. Het resultaat was 171 punten (net bij natellen bleek t 173 te zijn, maar dat maakt nog geen winstpunt dus maakt niet uit) en was daarmee al zo enorm blij! Niet in paniek raken en doordraaien was het doel, maar had zelfs geen overdreven spanning. Wit hekje was maar 1x eng, grote fries van achter deed hij niets mee enzo.
Daarna de vaardigheid, na een indoor seizoen in het 2 en 4span heeft hij dat spelletje helemaal door. 2 rondjes foutloos binnen de tijd. Blij, vrolijk en enthousiast. Barage ook foutloos en 1 seconde achter nummer 1, dus zo enorm trots op mijn kereltje.

Ronde 1:
Ronde 1 Barrage:
Ronde 2:

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:50

Vierde foto, dat poortje staat wel heeeeel krap!!!
Klasse ZZZZZ?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:51

Wat een kanjer, die Benno!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:54

Nu hopen dat hij volgende weer mee kan, hij heeft weer op zn kop op de trailer gelegen ondanks dat hij rustig stond en altijd heel kort vast staat..... Morgen naar de osteopaat en hopen dat ik niet 14 maanden terug in de tijd ga.
Hij had zo een lol in het pionnen crossen. Nu al L +8 in 3 wedstrijden!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:57

Whoehieeee!! Benno rocks! Lekker ding, fijn dat het nu zo lekker ging.
En he! als hij gewoon geboren pion crosser is, dan kan je hem daarin niet tegenhouden!
Duim voor je dat hij morgen oke is.

Anke, ja joh, we slaan gewoon de L, M enzo over, meteen naar het ZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzz :z
Wat ie nu ongetwijfeld staat te doen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:13

Ben enorm blij dat ik morgen al met hem terecht kan. Moet hij wel weer op de trailer, maar schot er uit en los er in. Dat is hij ook gewent van mijn vorige trailer, zo heb ik hem ook naar huis gebracht vandaag.

Nu hard nadenken of ik hem districts kampioenschap L of M wil starten nu hij zo hard gaat. Maar Caya start ik ook M, die moet dus ook maar opschieten naar t Z ;). Ik start dan liever niet 2 ponys in de zelfde klasse. Als ze beide door mogen moet ik gaan kiezen en dat kan ik slecht.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:14

Anke schreef:
Vierde foto, dat poortje staat wel heeeeel krap!!!
Klasse ZZZZZ?

Dat was dus de fout ingestelde meetstok de andere meetstok stond wel goed dis er waren een paar poortjes te smal.
Jammer dat deelnemers er niet meteen mee kwamen.
Als je " denkt" als rijder dat het niet klopt dan stop je en meld dit bij de jury die stopt de tijd.
Het parcours wordt dan gecontroleerd en bij gelijk kost het je geen extra tijd en bij ongelijk levert je dit strafseconde op. Maar ik had gewoon de stok goed moeten instellen. Dat was mijn fout. Moet eerlijk zeggen dat uet me gelukkig nog nooit eerder is gebeurd.
Maar het is noet leuk zo,n fout voor niemand

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:18

Ik dacht gewoon dat ik gek was, heb natuurlijk nog niet zo veel vaardigheid gereden.
(dacht eigenlijk dat het dan de andere keren te ruim? had gestaan)

Totdat anderen ook zeiden dat ze het krap vonden en we goed keken naar de combinaties.

Dat het fout neergezet was vond ik niet zo'n probleem, wel dat de jury blijkbaar van meerdere rijders het verzoek moest krijgen om over te rijden en ze er niet zelf direct mee kwam.
Dat zou ik top hebben gevonden qua oplossend vermogen en repareren van een foutje.

Maar goed, het eerste parcours had ik ook als het goed had gestaan vermoedelijk ietwat creatief gereden :') _O-

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:25

Wat vond je dan moeilijk aan het parcours want de lijnen waren simpel er was veel ruimte en de tijd stond ruim. Je reed wel een keer een extra volte omdat je een hindernis kwijt was maar het zag er verder top uit.
Het stomme was dat de poorten die fout stonden niet eens zo erg veel ballen opleverden en de ballen vielen op poorten die goed stonden. Daarom duurde het ook even voordat de fout herkent werd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:32

Was mede waarom zij ook zo twijfelden, want af en toe dacht je heee!! da's krap en de volgende was dan weer oke.

Eigenlijk wel hilarisch dat we juist de brede eraf reden.

Ben wel blij met Toobs, zijn 2e x dat ie officieel vaardigheid liep en hij gaat het leuk vinden, hij wou nu
ook iets harder als ik dat vroeg.
Maar ben altijd bang dat ie te hard gaat, we hebben geen ijzers, dus geen stiften en hij is er 1 die nogal snel glijdt.

Lijnen waren wel lang, maar hindernis stond dan net wat raar niet in lijn, maakte het lastig.

Die nummer 17 vond ik wel heel leuk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:22

Net filmpjes gezien van mijn proeven, ziet er minder dramatisch uit dan het voelde moet ik zeggen.
(maar ja, ik weet hoe fijn hij kan zijn, wat hij vandaag niet was)
Snap nu de punten wel beter.