[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 15:40

leuke foto's van did's

ik slecht? nee hoor... hij riep zelf meteen dat er geen bewijs was omdat er niet gefilmd was.. dus dan ga ik op zoek naar bewijs..
mag ook hopen dat ie 'in' het hout niet zo naar buiten hangt maar daar merk ik dus niks van..
hier heeft ie ook zijn aandacht er niet bij ~~}>
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:53

hej...mooie foto's lanouska, en mooie did's foto's !! super !

hier even geen tijd om bij te lezen..
Missy is verkocht, ze vonden haar helemaal te gek....ze had een jaar niet voor wagentje gestaan en we hebben haar ingespannen en hop....daar ging ze alsof ze dat gisteren nog gedaan heeft...
dus die kleine shet gaat over een uurtje op weg naar haar nieuwe thuis, dubbel gevoel, ze gaat daar een wereldplek krijgen, en lekker ritjes maken door het bos..en veel aandacht krijgen !
dus..veel beter als hier....maar toch, zal ik die hinnik in de ochtend erg missen, zeker in het begin.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:57

och biancacoo :(:)
Dikke knuffel voor jou en zoonlief.
Kun je haar over een tijdje nog eens opzoeken als je zou willen? :)

Helaas waren m'n kralen nog niet binnen.. Dus nog geen rythmbead-spullen gehaald :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 17:08

@ bianca sterkte voor jou en zoontje.. maar dat ze een goed plekje krijgt is toch ook fijn ?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:20

@Biancacoo, verstandelijk een juiste beslissing... maar het gevoel... een dikke knuf voor jullie :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:30

Biancacoo, verstandig, maar er zal idd wel een leegte zijn die op de e.o.a. manier weer opgevuld moet worden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:47

@biancacoo dubbel gevoel, maar uiteindelijk super fijn, dat Missy een heel fijn huis gaat krijgen <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:57

@Frensie wat vreselijk zeg :oo
@Biancocoo... ach jeetje... wat sneu voor jullie. Vind het wel heel dapper hoor dat jullie kiezen voor Missy. Erg fijn dat ze ook weer voor het wagentje gaat, dat vindt ze toch zo leuk. Is het een beetje in de buurt waar ze heengaat? Denk dat als zoonlief ook maar weet dat hij af en toe zou mogen kijken het al gauw goed is hoor. Had die van ons in ieder geval wel met 't vertrokken spul. Als hij wist waar ze stonden vond hij het OK en vroeg hij er verder niet meer naar. Ook wel vreemd denk ik dan, maar ja, je weet soms toch niet hoe die kinderen ermee omgaan...

Wel bijgelezen net en mega samenvatting van Cloud gezien :list: _/-\o_ verwacht uitgebreid *-:) verslag van Ollie's Chardon dag, wat gaaf!

En hier best trots op mezelf. Mag door naar de volgende ronde, denk mede dankzij jullie succeswensen +:)+ was op het moment zelf ook niet zenuwachtig, had zoiets van dit is wat ik weet en doe en als dat genoeg is is het genoeg, zo niet, so be it. Moet nu voor 25 november nog dingen bijstellen en krijg daarna dus nog een gesprek en als dat goed is mag ik beginnen :)

Er gaat nu tegelijk een traject lopen voor de financiering van alles ,dat moet via het ministerie van OCW, dus als het mee gaat zitten valt alles op een gegeven moment in 't pulletje. Blijft voorlopig dus spannend maar deze hindernis is weer genomen :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:09

Super hoor VHU! :)

Ik ben vandaag ook nog wezen wandelen op ''De Vloeiweide'', een stukje natuur waar aan het einde van de Tweede Wereldoorlog een verzetsdrama heeft plaatsgevonden.
Afbeelding
Maar buiten dat is het er ook gewoon prachtig rondlopen en genieten van buiten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@vhu; wel eens daar geweest te paard? Keertje doen, jij op Ol en ik met Dids met de wagen? Is werkelijk een prachtig stuk, mét ruiter/menpaden!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:16

Prachtige foto's Aks. Ja, lijkt me erg leuk om eens heen te gaan ik ken die kant uit niet / weet niet hoe ik er moet komen dus gezamenlijk lijkt me prima plan! En Diddle is echt ontploft sinds de deken eraf is zeg :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:27

mooie gebied die vloeiweide,
alleen in de zomer word je opgevreten door de dazen daar.

dat zandpad is super om stukkie te crossen :))

alleen heeeel goed opletten, rijden vaak buggies en quats daar van de verhuurder bij effen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:32

@ biancacoo :(:) :(:) :(:) :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:38

Bianca: sterkte, maar super dat ze een goed tehuis gaat krijgen. Ik denk dat er nu ook weer een pakketje van je schouders af kan vallen.
VHU: super gedaan dus
Aks: weer prachtige foto's
Lanouska: ook mooie foto's en druk bezig geweest.
Claud: super samenvatting> Amerigo vindt het nog steeds spannend om tussen vreemde aanspanningen te rijden. Vooral als er, zoals bij minimarathon, nogal druk wordt losgereden. Meerspannen zijn helemaal erg eng....
Andewi: Ewoud is bovenaan gebleven las ik. Super

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:49

@Bicci had nog niet gereageerd op wat jij zei maar nee, dan kan het niet :+
@Tine kijk aan, wat gaaf dat je nu beter weet wat je allemaal kunt top!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:53

Vhu, gefeliciteerd, enorm knap gedaan, ik zou dat niet kunnen...! super _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
duimen maar dus nu voor je !
Aks...wat maak jij schitterende foto's !! supergaaf !!

Zoontje moest wel huilen bij het wegrijden van de trailer, dat was wel zielig hoor.. |( ..maar zit nu met een appel tv te kijken....heeft een schleich shetlander gegrepen waar missy erg op lijkt, en een knuffel..
ik denk dat het wel goed is zo !!! ze krijgt echt een goede baas, het klikte gewoon met mennen, missy deed het keurig ! en baasje heeft er veel plezier in na het afscheid van haar paardje, die door ongeval moest inslapen is dit wel een mooie start om samen een band te krijgen, dus..missy krijgt een goede plek !
ze liep gelijk te brieschen voor de wagen...dat zegt heel wat, ze was helemaal blij !! en tevreden, zo grappig om te zien, ze vond het duidelijk leuk !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:09

@biancacoo; kruip lekker naast zoonlief :*
Fijn dat de pony blij was met het werk en dat je een passend baasje hebt gevonden :)

@VHU; Keertje afspreken, ik durf niet in m'n eentje namelijk, wuhahaha, mietje he :)) En dan kun jij met die kant ook kennismaken :)
Enneh, Dids' deken is pas sinds gisteren weer echt af :o Dit heeft hij allemaal gefabriekt ónder die deken _O-

@bic; mijn ervaring is dat die buggys zich prima gedragen gelukkig, kwam die op 2 stallen terug vaker tegen, toen woonde Dids in die hoek natuurlijk :D

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:53

@ iedereen :(:)

@ Biancacoo knuffel voor jou en je zoontje :(:) maar wel fijn dat je toch een goed plekje hebt gevonden !

ik heb netjes bijgelezen.. ik ben half verrot op dit moment. heb iets te enthousiast gereden en heb een spier in mijn been goed verrekt. en heb zo'n pijn in mijn keel dat ik niet meer durf te slikken van de pijn.

de pony's staan nu even op rust. het is vreselijk koud ineens en het regend ook nog. en ook hebben ze het er over dat de wind hier weer behoorlijk gaait waaien zaterdag en zondag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:32

SCC,....thee met honing doen....helpt echt !!
beterschap !!

Ik heb me gisteren met trainen met de step en 2 hondjes overbelast..dommerik die ik d'r ben.. ^)

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:24

Kruip even vanonder mijn steen vandaan om gedag te zeggen. Lees wel bij maar heb weinig te melden. Druk aan het werk en geen paarden vanwege mijn schouder. Gaat gelukkig wel beter maar houdt nog niet over helaas. Dit weekend laatste sgw van het jaar waar de merrie meeloopt. Daarna mag ik weer vol aan de bak met mennen.

Zie weer een heleboel mooie foto's voorbijkomen <3 en lees over geestelijke en lichamelijke problemen. Ik ken het natuurlijk ook helaas... kan er ook wel eens erg depri van worden met van alles wat ik wil maar niet (meer) kan. Oma zei altijd; Meid het is nog nooit zo donker geweest dat het niet meer licht werd..........

Een knuffel en beterschap voor iedereen (of familie) die het nodig heeft. VHU spannend hoor, ben benieuwd. Ollie alvast veel plezier gewenst! Voor de rest weet ik het even niet meer en ga met de samenvattingen mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:36

He Annemie, jeetje zeg dat je zo'n last van die schouder hebt, balen zeg!

Even leuke update over Wiske, onze border collie x mechelaar voor de nieuwe lezers van dik 1.5 jaar oud laat ik sinds de zomervakantie echt helemaal zonder riempje uit. En dat midden in de stad dus he 8-) ze luistert zo waanzinnig goed. Gaat ook niet op andere honden of katten af, is gewoon 'bij'. Als ik mijn hand links houd blijft ze met snoet keurig achter mijn hand, netjes op halve meter afstand keurig meewandelen. Zeg ik vrij gaat ze 'los', zeg ik 'bij' blijft ze bij. Zo ook met fietsen.
En zo grappig, als we dan een andere mechelaar tegenkomen (Wiske heeft zo haar vaste vriendinnen/vrienden) zijn ze helemaal vrolijk als ze 'vrij' mogen zijn, spelen en met elkaar rennen. En zodra een van de baasjes roept is het direct onder appel, naast baas staan en wachten op weer vrij.
Heerlijk <3
Je ziet ook dat ze het heerlijk vindt zo onder appel te staan. Ze houdt er gewoon van opdrachten uit te voeren.
Dit totaal in tegenstelling tot onze husky die alleen iets doet als ze zelf ook het idee heeft dat het enig nut heeft, het verhaal over de ballen van Biancocoo is hier ook zeer van toepassing :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:44

haha....vhu, wat een wereld van verschil he die 2 rassen.
Geweldig dat Wis het zo goed doet, zijn echt hondjes met enorme will to please !!
Hussen zijn gewoon anders..

Annemie :(:) :(:) :(:) voor jou !! je oma heeft wel gelijk met haar uitspraak gehad !!
is ook zo, af en toe moeten we even schop onder de kont hebben he ?!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:12

Hussen zijn zeer apart. Toch is het heel grappig om te zien dat Mies dingen overneemt van Wiske. Zo doet Wiske elke ochtend een dans om me heen terwijl ik door de kamer loop, gewoon overenthousiast, dat doet Mies nu ook. Deed ze anders nooit, ging ze gewoon bij haar bak zitten zo van, komt er nog wat :7 Ook komt ze wonderbaarlijk genoeg af en toe aanzetten met botjes of balletjes. Als je die weggooit heeft ze nog steeds zoiets van ja, hallo, ik breng ze, dan gooi je ze toch niet weg, maar zo heel af en toe loopt ze er zelfs achteraan en brengt ze terug (of vreet ze op :+ ).
En tegenwoordig ligt Mies soms zelfs naast me, tegen mijn voeten. Mies aan de ene voet, Wis aan de andere. Deed ze anders ook nooit, lag ze altijd halverwege de kamer, dat ze alles en iedereen in de gaten kon houden...

Trouwens weer leuke foto's van Ollie, Tine en Ips in de mensport zag ik!

En dat stukje over mendurance in Duitsland, van het paard wat een 160 km met sulky uit had gelopen :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:17

Goedemorgen

Prutnacht nummer zoveel (ben maar gestopt met tellen), komende drie dagen superdruk, dus ben benieuwd hoe ik dat ga volhouden.

Vandaag krijg ik longeerles ipv menles. Ik ben benieuwd.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:21

:wave:

:oo wat gaan jullie ontzettend hard zeg, ben even twee dagen niet op Bokt geweest en loop weer grandioos achter :o
Missy verkocht naar een goed adres :(:) Brand bij Frensie's buren :oo VHU die door is naar de volgende ronde _/-\o_ Lanouska 3 weken wachten op MRI. Verder heb ik nog gelezen over overgangsverschijnselen en revalidaties :(:)
Ollie op 16 november naar IJsbrand en Bram Chardon :D

Verder sluit ik me aan bij de andere samenvattingen.

HIer een dagje Amsterdam geweest en verder topdrukte op mijn werk.
Ga gauw weer verder, kijken of ik vanmiddag even lekker met de Pown en Fries kan gaan rijden.
Heb me trouwens opgegeven om mee te doen voor het eerst op de fries een wedstrijdje ohz.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:47

goedemorgen allemaal..
Hussen zijn maf !! maar ik wou soms dat ik 10 jaar eerder in de gelegenheid was geweest om dit te doen..
maar goed..ik heb met mennen ook heel veel plezier gehad !
en geniet nu elke dag van ze !!
Ips in de mensport ?? wat gaaf !!....heb geen mensport..dus kan dat niet zien helaas..

fijne dag allemaal, werkze of geniet ervan als je vrij bent.