Of mendurance. Maar dan mag je alleen starten als je iemand mee heb op de wagen die minimaal 18 jaar is.
vlekkie8
Geplaatst: 02-06-14 22:08
Ik en mijn vriendin hebben een verzorg shetlander van rond de 94cm hij kan super goed mennen maar nu willen we een wedstrijd met hem gaan doen en we weten niet waar dat kan en of het wel mogelijk is het is een enkel span met 2 dunne banden
@vlekkie8 ik neem aan dat jij de vriendin van Joanne bent? De sulky op de foto is een sulky cavelettie, en geen cavelier Op de vorige pagina is ook al antwoord gegeven op je vraag.
sneppie
Geplaatst: 14-06-14 16:31
Leerzaam topic heb bijna alles aandachtig gelezen afgelopen weken in de hoop op antwoord op mijn probleempje. Maar niet echt gevonden. Ik heb 2 A welsjes en die lopen is 2 span en ook enkelspan. Daar heb ik 2 marathon wagens voor. Maar als ik alleen ben en wil rijden in de bak zou ik beter een sulky aanschaven, lichter voor ze en makkelijk/veiliger alleen te doen. En kan met ze naar het bos, sulky en pony kunnen samen in een trailer. De keuze zou vallen op de sulky cavalettie, echter die gaat maar tot stokmaat 1.15 en mijn pony`s zijn 1.17 & 1.18! De volgende zou dan de oxer worden maar die begint bij stokmaat 1.20. Dus voor die 5 cm tussen segment is dus niks Dus of ik zit net scheef naar achteren of ik zit boven mijn pony uit, denk ik. Wil graag rond de €600 - / 750,- er aan uitgeven
Heeft iemand hier ervaring met deze wagentjes en de a maat pony?
Maaik
Geplaatst: 14-06-14 17:39
HCA met grotere wielen. Of een showmodel van de Lemerij die past ook binnen je prijsklasse.
En een HCA met grotere wielen (19") past dus ook niet binnen je budget, is zonder enige opties erbij 875,-
Ik heb net mijn HCA besteld incl 19" wielen en spoorverbreders voor mijn welshje van 1.06 en evt merrie van 90/95cm (als dat überhaupt 'past')
sneppie
Geplaatst: 14-06-14 20:47
Ik had vanmiddag idd de site van HCA nog eens goed gelezen en ik vertaal (hoop ik) deze zin verkeerd: Bij ons is geen pony te klein om er wat mee te doen Ik vertaal dit in dat de wagentjes alleen gebouwd zijn voor de kleine pony`s, ca 1mtr Maar omdat er verder onder in staat bijv. bokhoogte vanaf, gewicht vanaf ect. ect. bouwen ze misschien ook wel iets groter. Vindt ze wel erg leuk. Die van de Lemelerij ga ik ook eens goed bekijken, bedankt voor de linkjes
MelanieB
Geplaatst: 14-06-14 20:49
Top Ayla! Ben benieuwd
HCA bouwt ook zeker op aanvraag en kan vast wel wat maken wat voor jou geschikt is.
Ik ook stuur je wel een appje met foto tegen die tijd! Duurt wel even denk ik.
En er werd mij verteld dat er ook nog grotere wielen onderkonden (20/21" geloof ik) en dat moet passen met pony's van 1.17/1.18 denk ik.
zuidbroek
Geplaatst: 18-06-14 22:46
hoi ik heb een vraag heeft iemand en tip waar je losse complete wielen kunt kopen voor onder en menkar? ik heb er 1 op het oog allleen zitten hier autobanden /wielen onder graag zou ik hier "gewoone marathon wagen wielen onder willen. het gaat om een kar voor een shet van 85 cm ik denk 16 inch gr angela
Napie
Geplaatst: 19-06-14 02:53
Dat kan ook bij HCA. Dat heb ik vroeger gedaan met mijn eerste menwagen. Er moesten dan wel nieuwe assen of asstompen onder je wagen, dat is nog niet zo simpel tenzij je een lasser kent.
Misschien een rare vraag maar misschien is hier iemand die het weet. Ik heb momenteel een Welsh A pony en een fries paard, helaas echter momenteel geen rijtuig meer.
Nu vroeg ik mij af of de een 2-wieler bestaat die ik zowel voor een fries paard als voor een Welsh A pony kan gebruiken. Bijvoorbeeld door 2 maten wielen oid. 4 wielig mag natuurlijk ook.
Ik ben geen grote kenner, maar ik denk niet dat je die gaat vinden. Dat hoogteverschil is wel extreem groot. Dan zou je zo veel onderdelen moeten kunnen wisselen dat je alsnog beter uitkomt met 2 wagens
Dat is idd een hele lastige. Wij hebben ook dat probleem alleen is mijn grootste paard (tinker) ca. 1.50 en de kleinste (Welsh A) 1.17. Dus ik denk dat mijn paard ong. 10 cm kleiner is dan jou fries. We hebben uiteindelijk een enkelspan pony wagen gekocht met bomen voor zowel pony als voor paard met een eenvoudig wissel systeem. Kost wat maar nog altijd goedkoper als 2 wagens. Omdat mijn tinkers meer een cob maat hebben passen ze, voor het zicht, makkelijk voor de pony wagen. Echter wij rijden geen wedstrijden en alleen hier op de weg of in de bermen. Dus het zal er ook aan liggen wat je ermee wilt gaan doen. Voor wedstrijden zou ik niet snel voor deze optie kiezen. Ik denk dat de pony wagen bijv. in de marathon dan toch echt net te licht is voor mijn stevige tinker. Maar wielen wisselen zou ik niet gauw voor kiezen.
Hoi , weten jullie of je mee mag doen met de marathon met een sulky met 950 mm spoorbreedte?
Officieel mag je met een marathon niet meedoen met een sulky maar ik heb wel 2x meegedaan aan een marathon wedstrijd in het Amsterdamse bos. Daar mag je wel met sulky meedoen. Die wedstrijd is geloof ik elk jaar in april moet je maar even op de site van hoofdstad aanspanning kijken
Geld dat nog steeds? Want het zijn nu allemaal impuls wedstrijden geworden, wat betekend dat je gewoon aan het reglement van de KHNS moet voldoen. Al zag ik hier op een minimarathon ook een hele kleine shet, wat volgens het reglement ook niet zou mogen (zou meerspan moeten zijn bij dat formaat)
Klopt idd wbt spoorbreedte en stokmaat. Echter maken sommige verenigingen wel eens een uitzondering. Dus heel soms kan je wel eens meedoen, kwestie van gewoon vragen. Al moet je het zeker niet teveel willen met een enkelspan kleintje natuurlijk maar met mate lekker rijden kan prima.