[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:56

Whaha die foto van de shets en die shires :P :)

Sorry dames, wij zijn aan t kijken naar huizen, trouwspullen aan het regelen en werken, ik hou het allemaal bij... Maar heb niet de tijd om te reageren...

Maar voor de liefhebbers die nog wat foto's wilde zien :)
[AR-ITP] An easter boy en zijn eerste oefenmarathon <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:33

Zal zo je topic even bekijken, vast wel stoere plaatjes +:)+ succes met al die dingen waar je mee bezig bent!!
@Smickey2011 wel lekker gemend? Het is daar natuurlijk wel prachtig :)
@Tine succes met de wedstrijd!
@Janouk veel plezier op verjaardag...
En ik wil echt geen sneeuw hoor :n

Hier eigenlijk helemaal niet zulk K-weer :D beetje druilerig af en toe maar ook wat zon :)

Vanochtend werd hooi/stro gebracht en ik had voor het eerst een voerbeurt :Y) dus Bente lekker naar buiten gedaan en eerst vooral geklust plus stalletje Bente schoon, stalletje Blondie alles klaargezet & :9k Daarna lekker gedressuurd een half uurtje in de bak, is bak van 20x40 dus voor mij erg wennen := maar ging prima, ze liep erg fijn maar (vooral door-) galopperen vond ze wat moeilijker denk toch door de afmetingen maar dat is alleen maar goed voor haar. Daarna natuurlijk nog even rondje gestapt langs weg en door het bos en nu zit ik bij te komen met weer eens :9k en lekkere reep witte chocolade :9

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:54

hier in de voormiddag geregend & in de namiddag zonnig.
Daarnet een halfuurtje gemend met Luna in de weide & mijn broer heeft foto's gemaakt :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:57

PSM, mooie boyfoto's !
ziet er echt goed uit, mooi paard is hij toch, en erg fijn als je instructie krijgt zo in de hindernissen.
Vhu lekker druk met bente geweest, even wennen de kleinere bak, maar ze word er wel wendbaar van. :j
lottex gemend...tussen de buien door ?? hier regende het vanmiddag..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:27

Wat je zegt Biancocoo ze worden er wendbaar van := en Bente leert ongelovelijk veel momenteel :+ bij mijn vorige stal was het vrij rustig, nu gebeurt er van alles om haar heen, ze kijkt continue haar ogen uit maar zowel bij de bak als bij haar stal en de paddocks :wow:

Vanmiddag stond ze eindelijk een beetje te soezelen in haar stalletje :z ze zal wel doodop zijn :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:31

Hier beetje veel moe. Was vanmorgen om half 9 met de trailer van huis vertrokken en kwam pas om 18 uur weer terug. Pfiew...

Amerigo was nu in de dressuur ook heel erg stout, dus zoon zat hard te huilen op zijn pony. Maar hij heeft het wel van die toekomstige frikandel gewonnen. Zo sneu, maar goed, hij leert er wel van rijden. De dressuur liep 20 minuten uit, dus ik had daar rekening mee gehouden met opzadelen van Thabor. Ik moest als 2e na de pauze, dus bij begin van de pauze was ik aan het zadelen. Besloot de jury ineens niet te pauzeren en de achterstand weg te werken. Ik helemaal in de stress, want zat net op paard. Heb dus 10 minuten kunnen losrijden voor ik de proef ik kon. Ik vond hem niet ontspannen genoeg, maar blijkbaar zag het er wel goed uit want ik had 191 punten. Helaas wel -2 omdat ik een keer naar links ging in plaats van recht. Weet niet hoeveelste ik ben geworden, want was niet bij de prijsuitreiking. Toen was ik nl bezig met zoon en pony om los te springen. Amerigo was weer heel stout, dus maar mee gerend over de hindernissen heen, daarna ging het wel goed. Maar voor de zekerheid het parcours dus maar helemaal door manlief mee laten rennen. We hadden besloten aan het eind van de dag dan nog een keer met zoonlief het parcours te doen en dan ook een keer zelf laten proberen. Maar *\o/* we mochten tussendoor, na de laatste in zijn klasse, het parcours al weer doen. Zoon heeft het helemaal alleen gedaan, nergens een aarzeling. Dus hij superblij en trots. Dit was heel goed voor zijn zelfvertrouwen.
En als laatste mocht manlief met Thabor de ring in. Er stond een heel moeilijk parcours, wat de jury ook vond (tja, had hij hem moeten laten aanpassen denk ik dan). Helaas maakte Eric een fout, waardoor Thabor midden in de 2e hindernis terecht kwam, met als gevolg dat manlief uit het zadel viel en nu flinke pijn heeft aan 1 been (verrekte spier)
Erg jammer, was nu wel heel snel afgelopen. Thabor lijkt er niets aan overgehouden te hebben.

Zit hier nu met hoogrode wangetjes. Zo zoon naar bed brengen, bij Thabor nog de vlechten eruit en dan kan hij ook weer de wei in en dan zelf naar bed.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:39

@Tine: knap van het doorzetten van zoon en beterschap voor je man. Kan me voorstellen dat je nu bekaf bent.

@Smickey: heel veel plezier nog en hopelijk is Mickey ook wat meer op z'n gemak :(:) .

@VHU: wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat op de nieuwe stal!
Nog een vraagje voor jou, trouwens, doordat O. wat gesukkeld heeft, was hij wat ingevallen en ben ik begonnen met de seniores priores en de omega 369, hoeveel gaf/geef jij van de 369?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:40

vhu bente en jij krijgen de smaak te pakken op je nieuwe stal,leuk.
Tine geen geluk voor man en zoon. Maar 191 punten daar mag je mee thuis komen.gefeliciteerd
zag ook nog leuke mini en maxi paardjes langs komen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:34

Hier even een drukke avond voor de boeg... ben alleen thuis dus even achterstallige administratie weg werken en wat voorbereidingen treffen voor de wedstrijd die wij organiseren.

Helaas ook ontzettende buikpijn en ik weet niet wat het is. Dus even afwachten.

Weet iemand hoe oud een paard in de hobbyklasse moet zijn?
Ik heb een aanmelding van iemand maar haar paard is dit jaar 3 geworden en ze wil wel mee doen. Kan het in de regelementen niet vinden. zie wel dat officieel 4 moet zijn

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:57

ik weet het helaas niet,
maar stiekumpjes hoop ik dat die dan ook 4 moet zijn :o

(is persoonlijk tuulk)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:03

Zo denk ik er ook over hoor bicci. Maar ja ik kreeg de vraag.
Ik ga er van uit dat het ook vanaf 4 is,anders had het er wel bij gestaan.

Paard loopt braaf 1 x in de week les en 1 x in de week buitenrit en 1 x in de week longeren, en is erg braaf maar goed

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:06

*\o/* , toch een bijrijdster voor morgen tijdens de paardenzegening en puzzelrit! Avaluna rijdt mee _/-\o_ !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:06

misschien weten de die-hard wedstrijders het, maar tis rustig nu he?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:21

@ tallechie volgens mij is het 4 jaar ook voor hobbyklasse?

Vandaag toen het droog was (rond 1 uur) pony's buiten gezet en de stallen uitgebreid gedaan.
Ferro staat op vlas en die mest ik 1x per week goed uit rest van de week doe ik alleen de drollen.

Daarna nog een rondje tandem gedaan met ferro en robijn. Het was wel koud op de kar en het waaide
behoorlijk maar ze waren best braaf. Morgen wedstrijd met ferro. Hoop dat het droog blijft want het is buiten
inrijden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 07:26

goedemorgen.. :O

maisie, ik vind dat zooooo knap tandem !! zag foto's op fb, een mooi span heb je hoor !!! <3
tallechie, volgens mij ook officieel 4 jaar. mooie foto van vaele. heb je een nieuwe kar ? mooooi
rustig hier..??
Bicci nog plannen voor vandaag.
Gem, wat super dat Avaluna met je mee rijd, heel veel plezier samen !
Tine, wel balen dat pony zo stout was..idd wel leerzaam..maar toch, vind ik altijd sneu...wel heel goed dat hij het goed afgesloten heeft +:)+ en sterkte voor je man vandaag...die zal na zo'n val best spierpijn hebben... %)

hondjes zijn gewaterd..nu 1,5 uur wachten en dan kunnen we gaan trainen..lekker ipv uitslapen..zoonlief is al wakker en heeft een.....niet al te fijne zogenaamde..zeurdag :roll: ..hoort bij de leeftijd denk ik..maar t'is zo'n lieverd. :*

janouk..veel succes en plezier vandaag.
verder wie ook met de paarden aan de gang gaat....ook succes en veel plezier. :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 08:00

Goedemorgen... alhans goed...

Sliep pas na half 2 en er nu al weer af...

Buikpijn en rugpijn nog niet weg.

Biancaoo nee heb geen nieuwe kar, deze heb ik denk ik nu twee jaar. Daarvoor had ik die rode houten wagen.
Janouk heel veel succes en heel veel plezier

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 08:16

Goedemorgen

Kan vandaag alleen op pad met zoon, want manlief kan haast niet lopen. Arm ventje :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 08:22

Tjeetje toch nog zo'n klap geweest. Heeft hij geen scheurtje in zijn spier dan?

P heeft weer Bixie met A? heel veel succes dan

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 08:26

Eric voelde iets knappen, dus zal wel scheurtje zijn.
En idd P met A naar bixie in Annen.

En als ik terug ben, moet ik T en R nog iets doen. Pff. Lastig als man niets kan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 08:27

@tine beterschap voor je man

Goedemorgen allemaal. Jemig wat een onweer weer hier gisterennacht en vannacht. Nu is het gelukkig rustig.
Duim duim duim dat het een prachtige dag wordt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 08:30

Janouk het is hier prachtig weer.... hopelijk bij jullie ook
Heb hier geen onweer gehoord.

Succes Tine.

Hoop dat vriendlief snel wakker wordt, kan ik weer gaan liggen. maar zal wel niet, hij is op verjaardag geweest en was laat thuis.

Zou vandaag ook naar stal gaan maar moet me dan wel beter gaan voelen

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 09:59

smorgens :wave:

@tallechie, beterschapjes, hopelijk voel je je in de loop van de dag beter, zodat je nog naar stal kan.
@janouk, hier geen onweer geweest. Ik duim ook op een mooie dag.
@tine, au voor eric, scheurtje niet fijn
@biancaoo, veel plezier met honden trainen
@maisie, veel plezier met rijden
@gem en avaluna, veel plezier vandaag met paardenzegening en puzzelrit
@tallechie, leuke foto en over leeftijd, tja durf ik niet te zeggen

zo net nog even huis aan kant gemaakt, vanmiddag visite, dus hoort er bij, gisteravond nog hoop gedaan, net nog de laatste dingetjes
verder nog druk met stemmen zoeken. Ik heb er nu 33, indien ik er 50 bevoorbeeld heb sta ik volgens mij al in de top 75. Helpen jullie mee?
http://www.bofkontjevanhetjaar.nl/mijnb ... tjeId=6624

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:11

Even snel tussendoor, net snel bijgelezen (zo rustig vind ik het niet, moest weer flink lezen :P ) maar Avaluna vroeg over de Omega 3-6-9. Ze kregen bij mij een Ikea bekertje per dag, even weekje opbouwen met half bekertje want ze schijnen eraan te moeten wennen. Bente was het enige paard tot nu toe die het vies vond, Rizanta vond het heerlijk :9 En van de senior priores krijgt Bente een schep per dag, nu even 2 scheppen want ze eet nog niet volop aan haar hooi, tuttebel.

We gaan zo Blondie ophalen, manlief en ik. Hoop dat ze zich gedraagt want manlief is nu niet bepaald een paardenmens :x

Gem aan de puzzelrit, mooi! Het is hier prachtig weer, hoop bij jullie ook, wel beetje fris :brr: . Tine enorme wedstrijddag met ups en downs en vandaag zonder geblesseerde man op pad, sterkte, trouwens ik vind jullie zoon echt een bikkel hoor, wat knap van hem dat hij er toch weer opstapt en het hem dan toch lukt, super goed van zo'n jong ventje +:)+ & 8-) die komt er wel. Wat een leuke foto Tallechie, leeftijd voor hobbyklasse is denk ik 3 jaar (waar ik het niet mee eens ben maar dat terzijde) maar even informeren bij KNHS? en Biancocoo met hang-zoon tja, dat hebben ze inderdaad zo af en toe :+ Biancailona nog op zoek naar meer stemmers & voor de rest weet ik het even niet meer.

Fijne zondag verder :evaw:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-11-12 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:12

@vhu, veel plezier vandaag en ik zal hopen dat manlief zich goed gedraagd :j ~~}>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:13

Heb hem al verwend met appeltaart en extra lekkere koffie dus de stemming is nu nog goed hahaha. Nou doei.