[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:31

tine, klinkt hetzelfde. Volgens mij geen mok maar jeukbeestbeten die ze zelf stukschuren of bijten
Oh,tank vol, verder werken :p

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:38

Vanmorgen Whit gereden, hier een kleine samenvatting.....
We gaan NIET in galop (maar kunnen wel leuk draven ;) )
Afbeelding
Toen ging ik haar bijna vermoorden
Afbeelding
En toen konden we het wel weer (maar alleen in een nood tempo....)
Afbeelding
Maar het kan ook braaf :)
Afbeelding

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:40

leuke foto's dennis
gisteravond hebben we asmiro weer opgehaald, charly was helemaal blij toen die het zag ;)
vanmiddag moet ik de veiligheids ligtogen weer ophalen, ze waren te breed voor mijn (cob) tuig.
en vanavond gaat we alles passend maken bij onze kar en (misschien) nog even rijden in de wei :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:18

Grappige foto's Dennis.

Naaltje, ben eigenlijk wel blij dat het dan geen mok is. Blijft natuurlijk erg vervelend, maar mok duurt eindeloos voor het over is. Die vliegen worden straks wel weer minder, is nu even heel slechte periode.

Ben zo blij met ons groentje <3 Net even ohz in de bak gereden. (neusriem moest wel omlaag, natuurlijk zat de gisteren opgelopen wond precies onder de neusriem), hij liep zooooooo fijn. Ook galop weer geoefend. Links gaat nu goed, heb nu 5x aangesprongen, paar passen galop en dan weer draf (hoeken door is nog erg moeilijk en dat voorkom je zo) Rechts vindt hij nog wel moeilijk, maar het lukte wel een paar keer.

Nu ga ik snel naar bed, paar uurtjes slapen voor de mannen weer thuiskomen. Dan nog alles voor wedstrijd voorbereiden.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 16:45

ik ben weer terug van de keuring

om 10 uur oesten we in de ring verschijnen met het veulen H had niet meer verwacht met een 2de premie maar we zijn naar huis gegaan met een 1ste premie

daarna de rubriek voor de ruinen waar alleen 4 paarden van H aan mee deden daar kwamen we uit met 3 x een 1ste premie (waaronder uzma) en een 2de premie daarna een rubriek voor merrie's gehad waar we uit kwamen met een 2de premie toen moesten we snel opzadelen voor de bestgaande rijpaard rubriek daarin ben ik met uzma 5de van de 8 geworden maar ik heb heerlijk gereden want de eerste paar meters op het losrij terrein waren heel druk en dat ging heel hard dus toen dacht ik wel even als dit maar goed komt maar met losrijden ging het steeds beter en in de ring deed uzma heel goed zijn best dan houdt ie wel zijn koppie bij het werk en doet ie erg zijn best

dus een lekker druk/geslaagd dagje gehad

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:59

Super resultaat. Van harte!

Nu moet ik echt mijn tuig gaan poetsen.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:03

Ik heb vanmiddag ook me tuig helemaal ingevet en net de veiligheids ligtogen opgehaald en een borstbeschermer gekocht.
Moet zo even eten en daarna gaan we naar stal en als het droog blijft de lamoen op maat maken,
en even met Asmiro mennen in de wei. (en waarschijnlijk ook even een foto maken)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:04

super resultaten lanouska!!! :D fotos? :D
(alleen.. het vergroot de leesbaarheid als je leestekens gebruikt, was gewoon buiten adem na het lezen := )

hopelijk blijft het droog askazita!

en mooie fotos van Dennis :) !

Net thuis, ik ga gauw even douchen en een was aanzetten. Vanavond naar 'n vriendin toe even wat drinken. Vriendjelief is even langs het ziekenhuis dus die is ook nog niet thuis, wordt weer haasten vandaag :P

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:40

@ naaltje sorry wat leestekens betreft ben ik dyslectisch en dan moet ik erg me best er voor doen

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:43

Leuke foto's dennis.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:44

haha :)) geeft niet. Doe anders een paar keer een entertje ofzo
ik ben zo'n neuroot die dus aaneengesloten blijft lezen tot ze een punt ziet :') of een komma _O-

Vriendje belt net, is onderweg naar huis, dus het eten in de oven, en dan komen we precies een kwartier te laat op visite :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:49

ben er ook weer terug. Super gereden en heel aangekomen.
Door een domme fout 30 strafpunten in de hindernissen opgelopen, waardoor we net een winstpunt mis zijn gelopen.
Na de dressuur stond ik 6e, na de vaardigheid 7e en na de marathon 8e. Deden er 9 mee.

Dressuur 143 en 135 punten. Dus al 20 punten meer dan in Leek.
Vaardigheid 4 ballen, het was nat en glad dus 2 ballen door mijn wagen die gleed.
Hindernis 5 was de waterbak, hiervoor moesten we door een buitenbak waar water lag en veale draaide er dus bij weg. En kom hem niet corrigeren. Mijn vader heeft hem er in gezet en ben blijven staan totdat hij rustig was. Daarna de hindernis zelf in en deze ging goed. We moesten om de f goed te rijden door de waterbak heen en dat deed hij prima. Dus ben zeer tevreden.

Nu ga ik eten halen en rusten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:50

haha ziet het al voor zich naaltje buiten adem achter het toetsenbord.

Leuke foto's dennis. En die van dids natuurlijk ook.
Lanoeska gefeliciteerd en idd druk dagje zo.
Tallechie en tine succes met de wedstrijd !!!

Ik heb foto's van jeroen voor de wagen moet ze alleen nog even op de computer zetten.
Vanmiddag ook nog even met 2 span gereden morgen hopelijk ook nog een rondje. Vanmorgen
ook nog 48 pakken vlas gehaald hopelijk samen met een groot pak stroo erbij genoeg voor de
hele winter. Nu het hooi nog en dan kan de winter beginnen (maar mag natuurlijk ook nog wel
eerst zomer worden)

Op dit moment hoost het hier weer. Het is wel enorm groeizaam weer voor het gras.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:51

Even gauw een goeienavond hier.
Leuke foto's van Dennis,
Een knappe Thabor,
Tallechie op wedstrijd vandaag, is het een tweedaagse? Fijn dat de dressuur iig goed ging.
Fifi loopt goed op het harde en mag morgen weer aan het wannabe-werk ;)
Naaltje heeft de laatste dag van week 2 ook overleefd (gelukkig!)
en knappe resultaten voor Lanouska

Hier ook niets verzekerd; wel apart gehouden en een papa en mama die altijd bij willen springen.
Tijdje terug nog een gesprek gehad met mn ouders over de paarden en als die geopereerd moesten worden en dat ik daar de kosten dan waarschijnlijk toch niet voor zou kunnen dragen en toen zei mijn papa heel boos tegen mij dat als ik het in mn hoofd haalde om een paard (of uberhaupt een dier) met goede slagingskansen af te laten spuiten alleen maar vanwege een stomme rekening dat we dan nog niet uitgesproken waren :o

Sinds vandaag staan Lionne en haar twee kinderen weer terug in het weiland. Stalhoudster had het er ff moeilijk mee, sinds de dood van Regina hebben we de paarden allemaal bij huis gehad en dit voelde toch weer even raar. Maar Lionne en de kinders genoten zichtbaar van het gras, dus zij voelden zich er wel goed bij.
Verder ga ik me nu gauw douchen en omkleden, vanavond nog een verjaardag!
Zwaai!
Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:54

amen voor de woorden van je vader lacuun :) denk dat ik thuis ook zoiets zou horen :=

Hopelijk is je SH er gauw weer relaxt onder, de paarden weer op de wei. :(:) En binnenkort wei-ren-speelfotos van de babies en mams? :)

super tallechie!!! :):) je klinkt tevreden, dat is mooi toch? :)

hier heeft het daarstraks ook gehoosd... Morgen hopelijk droog... Wil dagje stal gaan doen.. Volgende week 7 dagen werken namelijk >;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:48

Maisie heb mijn wedstrijd al gehad :-)

Lacuna nee was een 1 daagse. Om 1020 dressuur, om 1145 vaardigheid en om 1250 marathon

Naaltje ik ben zeker te vrede. Ik baal alleen van een hele domme fout maar we hebben weer heel wat voor de kiezen gehad. Een rij motors, een vrachtwagen, water.
Ik had op mijn dressuur coupon staan dat ik actiever moest rijden, normaal moet ik hem inhouden, maar moest hem echt vooruit duwen. Dus nog maar even wat meer op de weg trainen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:57

Zooo, zwaai weer even, didd's is knap, en het ziet er goed uit met nieuwe verzorgster !! fijn dat het zo goed gaat.
Thabor doet het goed onder het zadel, vreemde plekjes....brrrr. even DA naar laten kijken.
Lanouska, mooie resultaten op de keuring voor de arabo's, super.
Tallechie, Goede wedstrijd gehad, super, je kunt gelukkig trots zijn op Vaele !! geweldig!
Rhine's paardje heeft ernstige wond,
Har's plekje ziet er goed uit, zelfs na een rit, super !!
Ollie had les vandaag, hoe is het gegaan ?
Verder ben ik alles vergeten, sorry !!!!

vandaag airbrush-curus gehad, geslaagde leerzame dag, en mijn certificaat gehaald ! *\o/*
dus.....leuke nieuwe technieken geleerd, nu eerst maar eens 10 jaar oefenen, dan hoop ik het echt goed te kunnen..
Melody liep weer miserabel kreupel de laatste 2 dagen ,dus de moed is mij weer in de schoenen gezonken...afwachten maar, is pas 1 maandje om ! nog 5 te gaan. :7

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:08

Ik sluit me ff aan bij Biancao's supersamenvatting!

@Nouvel: gelukkig loopt ze nog goed op het harde.

@Biancao: :(:) . Gefeliciteerd en niet zo bescheiden, je doet het echt super!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:16

lanouska gefeliciteerd trouwens. En volgens mij heb ik je moeder nog gesproken. Die heeft me op de waterbak zien rijden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:23

@ Tallechie: super gedaan!!!! Je mag trots zijn op jullie beidjes
@ Biancacoo: waardeloos van Melody. zo duurt het wachten wel erg lang
@ Naaltje: wondjes op neus zag ik net toch ook met vocht, dus denk dat het hetzelfde is als aan zijn benen. Gaan nu maandag toch maar even dierenarts bellen, want Thabor en Rembrand hebben het allebei. Amerigo geloof ik niets. Zo raar, heb dit nog niet eerder gezien. Als het maar niet aan de nieuwe wei ligt..... Is wel vooral met warm/zonnig weer dat ik op zijn neus die plekjes zag. Daarna trok het wel weer snel weg. Maar ziet er zo zielig uit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:26

Zijn we ook. Maar moet wel op zoek naar een andere groom. Mijn vader kan de marathon gewoon niet meer aan.
bianca vervelend van Mel, Super van je certificaat

Vervelend van de plekken tine.
ik hoop dat je morgen beter weer hebt als vorig jaar. Het regent hier nu wel

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:28

@ tallechie dank je. jij ook gefeliciteerd met je goede gevoel over de wedstrijd en je waterbak natuurlijk..
dat kan dat je me moeder gesproken hebt ze was met een enkelspan pony mee te groomen

hier staan al foto's van de keuring van vandaag op de eerste pagina vanaf rij 9 staan er 6 rijen met foto's van ons veulen de merrie heeft hoofdstel nr 4 dat erg goed kan springen
http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=31F07F3068F558F0
Laatst bijgewerkt door lanouska op 06-08-11 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:29

Met F. den Elzen??? Die had de 1e prijs

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:31

ja klopt met die dat is de buurman waar me moeders paard op stal staat

tallechie