[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:54

bedoel je dat bertha tuig? Ik vind die bruine kleur zo mooi.
Ja klopt maar daar moeten ook weer bouten voor gehaald worden zodat het lamoen vast kan :P..

Mooie foto van voice :D

Bedankt voor de site VHU die kan ik morgen ook even gaan bellen ;)

Zo ben best moe.. maar moet nog even knallen :P.. scriptie is bijna af :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 05:49

:(:) marrianne
wel een héél mooi paard op de foto! :)

(goeie >;) )morgen
ik ga naar limburg, met de trein, en we gaan daar buiten rondlopen.. :\ school, ptc+ in horst..

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 06:38

Goedemorgen allemaal

Nou dan ga ik de lamoen weer inschuiven
De staleigenaar die ment met 2 friezen heeft hem zo ingesteld
Waarschijnlijk omdat ze er 2 jaar niet voor had gelopen en toch even 2 flinke bokken gaf, daardoor is ook de broek uitgerekt zat namelijk aardig goed.
Maarja het is een kunststof tuig.
En maat shet dus ik snap ook even niet waarom alles zo groot is en weinig gaatjes heeft :?
Pony is 1.13 dus ga maar even mannetje lief aankijken en op zoek naar een ander tuig

L_Rivaldo begreep dat jij een Ideal Tuig had welke maat is dat aangezien we aardig dezelfde stokmaat hebben

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:37

zo ben ik weer.
Alles gelezen maar niet echt energie overal op te reageren, ben een beetje uitgeteld :(
Gelukkig volgend weekend alleen een oefenvaardigheid op zaterdag en verder niet te veel doen :D

@ardech, mijn pony is 1.15 en heeft een shetlander tuig van ideal, behalve het schoftje is maat pony (en rugriem/broek). maar zij is vrij lang en grof in het lijf, denk dat de jouwe het wel red met een shetlander tuig hoor.

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:26

Vraagje

Is dit tuig geschikt voor mijn sulky met gesloten lamoen
Dit tuig is van degene van wie wij de sulky hebben gekocht en haar pony heeft op 2 cm na dezelfde stokmaat

Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:36

@ Ivy: Ik zou ook in het begin dressuur oefenen. Ik heb dit in het begin ook niet gedaan, en moet nu hard werken om bepaalde dingen er terug uit te krijgen. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik vanaf het begin lessen nemen. Al is het maar een kwartiertje. Mijn meninstructeur geeft ook buiten menles (dus gewoon in het bos). Dan kan je dressuurmatig een beetje werken, terwijl de pony toch nog rustig kan wennen.

Bijnamen voor de pony's: biefstuk, mormel, monster. maar ik gebruik vooral dames, meisjes, mieke

@ maisie: balen van de slechte wedstrijd. Blijkt dus nog maar eens dat het terrein oh zo belangrijk is.

Qua voer: een halve pavo koek per pony. Als Petra gewerkt heeft, krijgen ze er nog wat dieetvoer van AVEVE bij. In de winter kregen ze dit er wel standaad bij want men andere pony was toen wat aan de magere kant. Af en toe voer ik nog slobber bij van Pavo: de zak moet op. Geef het niet vaak want ze gaan er van aan de dunne bij mij.

Welkom aan Ardech en veel beterschap voor de 2 zieken.

Oef, ben hier nu bij, alleen nog een aantal foto topics bekijken. Bij mij geen belevenissen op mengebied, enkel in onze bouw gewerkt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:39

Hallo allemaal,
ik heb zo even bijgelezen, zodat ik niet ineens 6 pagina's moet bijlezen :P
Ik ben net naar de huisarts geweest, ik heb een zware keelontsteking wat doortrekt tot in mijn oren. Ik moet deze week thuis blijven en ik mag niet praten(mijn stem is bijna weg en het doet pijn als ik probeer te praten).
Hier schijnt het zonnetje (ze voorspellen wel regen..), dan krijg ik zo veel zin om Romeo te gaan longeren! Ik ben al ziek van afgelopen donderdag, dus Romeo heeft al zo lang vrij... ;(

@ marrianne: lijkt me echt pijnlijk een blaasontsteking. Ik had het als kind vaak, ik herinner me enkel een brandende pijn en héééél veel traantjes. :Y) Gelukkig heb ik het de laatste 10 jaar (denk ik ongeveer) niet meer gehad :+
Mooie foto trouwens van Voice!

@ ardech: ik ga mee met de anderen die reacties hebben gegeven over je aanspanning: mooie kleurtjes, broek te groot, strengen mogen door de broeksriemen, strengen mogen wel iets korter,...
Ivm het goedkope tuig, zo heb ik het ook gedaan. Ik heb Romeo beleerd met een tuigje van 150 euro (wat het niet eens waard was :+ maar het was wel stevig, dus niet gevaarlijk oid). Na ongeveer 8 maanden heb ik besloten om een nieuw tuig te kopen, en het is een Zilco Classic geworden. Ben er trouwens enorm tevreden van :Y)

@ VHU: lekker kunnen mennen met Alwyn, tussen de buien door... Super dat het zo goed ging!

Jenkins kan niet wachten tot Sil voor de wagen staat :+ Geloof me, ik heb hetzelfde moeten meemaken, ik begon mezelf op te vreten van de spanning en ongeduld! :Y) Het is wel genieten als ze er eens voor staan, dan ben je blij dat je zo veel geduld hebt gehad!

@ Laura: Goed dat Rivaldo niet meer zo hoest! Romeo heeft vanmorgen ook niet gehoest, dus volgens mij helpt het spul wel... Op de fles stond: 100ml per dag (50ml per maaltijd), maar in de paardenshop zeiden ze: bij zo een kleine pony moet je het misschien halveren... Dus 50ml per dag.
Zo had ik het in het begin gedaan, maar ik merkte niets vooruitgang. Toen de fles ongeveer half was, ben ik overgegaan op 100ml per dag en sindsdien merk ik wel verschil.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:02

beterschap lotte, enne...longeren zonder stem....wauw! ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:09

haha happytime, zo ver had ik nog niet nagedacht :D Ok dit is wel een geruststelling, het gaat gewoonweg niet :+
Hoe dom van me om daar niet aan te denken :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:15

nee die is niet geschikt, dit zijn dichte lichtogen ;)(lees zijn wel te gebruiken natuurlijk maar bij nood moeilijk los te krijgen).. je moet er een hebben met een veiligheidssluiting.

Ik heb alles maat shet, enkel de schoft maat pony.

Zo jij was vroeg op naaltje!

Beterschap SL, ja het is nog niet helemaal over maar ik zie wel vooruitgang.
Denk echt dat het door het weer komt en de stof.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:58

SL Beterschap! Klinkt niet fijn! Lijkt me raar om niet te mogen praten :P
Tijdje terug had ik een keel ontsteking die 3 weken heeft geduurd, kon toen ook 3 weken lang bijna niet praten :P
Was toen na 2 weken naar de dokter gegaan en die gaf mij een keuze :P
1. het is een virus en dan valt er niks aan te doen..
2. het is een bacterie en dan moet je antibiotica..
Dus wat wil je? zei ze :P
Koos maar voor de antibiotica en een week later was het over :D :P

Ardech, denk dat er niks mis is met je tuigje en ook niet met de kwaliteit :) Je kan er best nog een poosje mee door mennen.
Mijn tuigje is 2de hands en ook nog eens goedkoop :)

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:00

Jenkins schreef:
SL Beterschap! Klinkt niet fijn! Lijkt me raar om niet te mogen praten :P
Tijdje terug had ik een keel ontsteking die 3 weken heeft geduurd, kon toen ook 3 weken lang bijna niet praten :P
Was toen na 2 weken naar de dokter gegaan en die gaf mij een keuze :P
1. het is een virus en dan valt er niks aan te doen..
2. het is een bacterie en dan moet je antibiotica..
Dus wat wil je? zei ze :P
Koos maar voor de antibiotica en een week later was het over :D :P

Ardech, denk dat er niks mis is met je tuigje en ook niet met de kwaliteit :) Je kan er best nog een poosje mee door mennen.
Mijn tuigje is 2de hands en ook nog eens goedkoop :)

Nee tuig kan ook wel even gaatjes bijmaken maar moet wel veiligheidsogen aan me tuig maken ivm met dichte lamoen dit adviseerde Cor ook al

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:06

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:21

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:25

De 2e ;)

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:26

jouke_h schreef:
De 2e ;)

Thanks

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:42

ardech schreef:
Vraagje

Is dit tuig geschikt voor mijn sulky met gesloten lamoen
Dit tuig is van degene van wie wij de sulky hebben gekocht en haar pony heeft op 2 cm na dezelfde stokmaat

Afbeelding

Dit is het bertha tuig zeker ? ik herken hem aan die enge dunne riempjes oa staart en dat riempje om de singel etc vast te maken. :o
Die gingen bij mij al snel rafelen!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:43

Huh maar zijn die strengen ook zo dun als je op de foto ziet?Of viel dat mee?

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:47

Jenkins schreef:
Huh maar zijn die strengen ook zo dun als je op de foto ziet?Of viel dat mee?

Hij is dun :D
Dit is namelijk een foto die ik vanmorgen kreeg
Ga ik me dochter met kar niet aan hangen

Ik ga hier morgen maar eens even kijken
http://www.hokoekmensport.nl/

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:53

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:05

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:06

Jenkins schreef:
Sommige tuigen van die site staan ook op deze :) http://horseshopinternational.nl/index.php?cPath=62_68

Zit nu weer te twijfelen over t bertha tuig, als ik die foto zo zie.....
Wil vandaag wel echt me zadel op sturen dus moet maar even kijken wat ik doe..

Kan je geen tegoed bon krijgen voor het zadel?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:30

Alwyn heeft ook een maat shetland tuig en dat is eigenlijk nog veels te groot :+ Ik ken het merk tuig niet maar op het schoftje zit een labeltje en daar staat op 'shetland' . Ik denk dat het gemiddelde Welsh A'tje toch wat minder rond en breed is dan de gemiddelde shetlander ? Mijn instructeur levert ook ideal tuigen en als hij terug is van vakantie neem ik het tuig maar even mee en vraag hem dan maar wat voor maat ideal ik moet hebben. Maar ik vermoed gewoon shetland. Alwyn is 117....We gaan nu wel voor een Ideal tuig, gaat jaren mee, is gewoon goede kwaliteit en je kunt alles los kopen mocht iets kwijt raken of onverhoopt stuk gaan. Met mijn wagen men ik nu wel met het oude tuig en die heeft ook geen veiligheidslichtogen, is nogal een gepruts om het geheel aan de draagriemen vast te krijgen maar het kan wel. Is natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling, want je krijgt het in geval van ongeluk of wat dan ook niet snel los. Dus nog een reden voor een nieuw tuig.

Zo en nu moet ik even na gaan denken hoe ik mensen zover krijg dat ze precies gaan doen wat ik wil :+ ;) (= mijn werk, haha).

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:33

Jenkins, je moet het zelf weten maar ik zou niet gaan voor het tuig omdat het lekker goedkoop is maar ik zou kiezen voor veiligheid.
Een grotere pony is ook meer kracht op het tuig, ik vond het al riskant voor mijn mini's! Kan je niet gewoon een tegoed bon krijgen ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:33

Ik ga eens kijken of ik de veiligehidslichtogen van mijn idealtuig aan mijn zilco kan krijgen :D
Lukt het niet dan ga ik een setje losse lichtogen erbij kopen.